בכזה שיחקתי: Hot Pursuit Remastered

סדרת משחקי Need For Speed היא ככל הנראה מותג משחקי המירוצים הפעיל הותיק ביותר בהיסטוריה. כשנוסד בשנת 1994 הוא לא הביא איתו ייחוד כלשהו, אבל היה בהחלט מהנה ופיתח נוסחה בסיסית מצליחה שנשמרה ב-24 משחקי הסדרה באופן עקבי פחות או יותר עד היום: מירוצי רחוב במכוניות על, בין מכוניות אחרות שאיתרע מזלן לחלוק את אותם כבישים, ומכוניות משטרה שמטרתן להפריע לשחקן בניסיונותיו לנצח. בתוך הנוסחה הזאת, הושם פחות דגש על חויית נהיגה אותנטית, ובסקאלה שבין סימולציה ריאליסטית להנאה, מודל הנהיגה של המשחקים נטה כמעט תמיד לכיוון ההנאה.



בשנת 1998, המשחק השלישי בסדרה, Need For Speed III: Hot pursuit הביא איתו קפיצת מדרגה בכל הקשור לגרפיקה, וגם זוית משחק חדשה: השוטרים, שבמשחק הראשון היו גורם מפריע, ונעדרו מהמשחק השני, חזרו במשחק השלישי ולשחקנים ניתנה האפשרות להתנסות באכיפה אגרסיבית של החוק באמצעות מכוניות משטרה יוקרתיות ואמצעים כמו פס דוקרנים. למשחק הזה יצא המשך אחד בשנת 2002, ושמונה שנים לאחר מכן החליטה EA לאתחל את תת הסדרה ולהחזיר לשחקנים את השליטה במכוניות משטרה עם משחק חדש העונה לשם: Need For Speed: Hot Pursuit. התוצאה היתה אחד המשחקים האיקוניים בסדרה שזכה להצלחה נאה במכירות וביקורות מאוד חיוביות.



בנובמבר האחרון הכריזה EA על Need For Speed: Hot Pursuit Remastered. עשור לאחר שיצא המשחק המקורי, החליטה EA להחזיר אותו לשוק, הפעם כשהוא מותאם לחומרה העדכנית של הפלטפורמות השונות, ליטושים בגרפיקה, תוספות שלא נכללו במשחק המקורי, ושיפורים למנגנון המשחק עצמו.





אז איך נראים הליטושים בגרפיקה? ב-Xbox One X זה מה שזה, ליטושים. אין כאן מהפכה. Hot Pursuit של 2010 לא נראה נורא כל כך כיום, והשיפור שמביא איתו Need For Speed: Hot Pursuit Remastered מזכיר את התחושה של עדכון המספר בעדשות המשקפיים שלכם: הרזולוציה השתדרגה מ-720p ל-1080p, והפירוט השתפר: רואים בעיקר יותר פרטים בנוף ובהשתקפויות על השמשות והגימור המטאלי של הרכבים. עיצוב הרכבים לוטש גם הוא, ובאופן כללי הגרפיקה בהחלט מתקבלת על הדעת למשחק מירוצים שיצא לשוק בשנת 2020.


חוק התנועה הראשון של ניוטון קובע כי גוף נע יתמיד בתנועתו קדימה באותה מהירות כל עוד לא יופעלו עליו כוחות חיצוניים. זהו ככל הנראה הקו שהנחה את מעצבי מודל הנהיגה בסטודיו של Criterion שפיתחה את Need For Speed: Hot Pursuit Remastered עבור EA: כיאה לסדרת משחקים העונה לשם Need For Speed, המסלולים כוללים המון מקטעים ישרים בהם ניתן לצבור מהירויות קיצוניות (ואז להגביר עוד קצת, עם לחיצות על הניטרו), רק כדי להתרסק בצורה מפוארת בעיקול הראשון בכביש. באופן אישי אני לא משתגע על החויה הזאת, אני הרבה יותר נהנה מנהיגת ראלי (בדומה לזאת שחויתי ב-Dirt 5.0) שהיא פעילה ותזזיתית יותר באופיה. כאן, הנהיגה היא יותר "אסטרטגית", כלומר, דורשת תכנון הרבה יותר קפדני כדי לתזמן במדויק את הלחיצות הקצובות והקצרות על המקלדת, על מנת לשלוט ברכב ואפילו לנצח במירוצים. סגנון המשחק הוא עדיין Arcade, בכל זאת, מדובר ב-Need For Speed, אבל העקרון כאן הוא נסיעה מהירה מאוד לטווחים ארוכים.











בדומה למשחק מ-2010, ובניגוד נניח ל-Need For Speed: Payback, אין כאן את שלב הביניים של לנסוע ממקום למקום באופן חופשי כדי לחפש אירועים להשתתף בהם. יש מצב של נהיגה חופשית, אבל הוא בעיקר כדי להנות מחויית הנהיגה עצמה ואין לו מטרות אחרות. האירועים עצמם הם מירוצים מול רכבים אחרים, מירוצים נגד השעון, וכמובן משימות שיטור תנועה, בהן השחקן נדרש לאכוף את החוק באמצעות רכבי משטרה אקזוטיים ואמצעים מידתיים כמו התנגשות מכוונת ברכבים, פס קוצים, פעימה אלקטרו מגנטית, ועוד. כמו בכל משחק Need For Speed אחר שבו ניתנה האפשרות לשחק כשוטר, גם כאן מדובר בסוג המירוצים הכי כיפי במשחק. שדרוג נאה שקיבלה גרסת ה-Remastered של המשחק היא כאמור הכללה של כל חבילות התוכן הנוסף בתשלום (DLC) שלא היה כלולות במשחק המקורי. התוספות הללו כוללות מגוון רכבים וגרסאות משודרגות שלהם, מצבי משחק, עיצובי רכבים ועוד. 








שדרוג נוסף הוא במצב המשחק מרובה המשתתפים. אם ב-2010 יכולתם לשחק ברשת אך ורק מול שחקנים שעושים שימוש באותה פלטפורמה כמוכם, הרי שעכשיו הכל פתוח: שחקני Xbox, PC ו-PlayStation יכולים לשחק מול זה בלי בעיה.


לורה מיילה, מנהלת הראשית של הסטודיואים של Electronic Arts, סיפרה בראיון במרץ האחרון כי המשחק הבא בסדרת Need For Speed נדחה לשנת 2022. Heat, המשחק הקודם יצא כבר בשנת 2019, מה שאומר שאוהדי הסדרה יאלצו להסתפק ב- Need For Speed: Hot Pursuit Remastered בשנה הקרובה. האם מדובר בשאריות מחוממות? כן, אבל שאריות מחוממות של מנה לא רעה בכלל. בניגוד למשחקים מז'אנרים אחרים, במרוצי מכוניות בהחלט יש מקום לגרסאות עדכניות: אין כאן ספוילרים (לחלק מהמכוניות יש, אבל הבנתם למה התכוונתי), אין כאן איזשהו טוויסט במהלך המשחק, אין שלב שלקח לכם שנים לעבור עד שהבנתם מאיפה יורים אליכם, ובקיצור אין כאן משהו שלא מאפשר חזרה אליו כעבור עשור. זה מירוץ מכוניות. נכנסים לרכב, נוסעים במהירויות מטורפות ומשתדלים לנצח. תיאום הציפיות כאן הכרחי: לא מדובר בהרחבה או במשחק חדש. Hot Pursuit Remastered הוא אותו משחק מלפני עשור, שמגיע עם שיפורי גרפיקה ועם קצת יותר רכבים ומסלולים. ועדיין, ההתבססות על משחק טוב מלכתחילה, הופכת אותו למהנה למדי, גם אם הוא לא ממציא את הגלגל מחדש.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר