כזה ניסיתי: Dell Latitude 7520

הקורונה קטלה בתוך קצת יותר משנה קצת יותר מ-3 מיליון איש ברחבי העולם, פגעה בכלכלה העולמית באופן שייקח לה שנים להתאושש, וגרמה לרוב העולם להסתגר בביתו לתקופות ממושכות בניסיון לצמצם את ההדבקה. לשוק המחשבים הניידים הקטסטרופה הזאת עשתה רק טוב: 300 מיליון המחשבים הניידים שנמכרו השנה ברחבי העולם הפכו את 2020 לשנה הטובה ביותר למכירות של היצרניות השונות מזה 7 שנים. בינואר 2021 הציגה Dell את המחשבים החדשים שלה, כשהמסגור האקטואלי של ההשקה הזאת הוא הגברת הפרודוקטיביות של המשתמשים, לא משנה מהיכן הם עובדים. ה-Latitude 7520, מחשב מהסדרה העסקית הותיקה של דל היה אחד המחשבים שהושקו במסגרת ההכרזה הזאת.

Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)



במשך שנים, המחשבים העסקיים הנחשקים ביותר היו המחשבים היותר קומפקטיים. רבים מהמשתמשים ממילא מחברים אותם באופן כמעט קבוע לתחנות עגינה, מסך מקלדת ועכבר, כך שמה שחשוב ביותר למשתמשים רבים היה היכולת לדחוף אותם בקלות לתיק ולהרגיש אותם שם כמה שפחות. הצורך לעבוד מהבית שינה דרמטית את האופן שבו אנשים עובדים עם המחשבים שלהם: עבור אלו שלא התברכו בעמדת עבודה בבית עם מסך גדול ומקלדת, תוספת של 1.5 אינטש במסך יכולה בהחלט לשפר את חויית השימוש.


כך קורה ש-Latitude 7520 מגיע עם מסך 15.6 אינטש, תצורה לא מאוד שכיחה בשוק המחשבים הניידים העסקיים, שמופיעה לראשונה בסדרת Latitude 7000 של החברה. ולמרות זאת, Dell הצליחה לשמור כאן על מימדים סבירים. המחשב עצמו אמנם גדול יותר מהמחשב העסקי הממוצע, אבל רק בקצת: מסגרות המסך דקות למדי, המחשב עצמו דקיק (18.89 מ"מ) ולא מאוד כבד (1.5 ק"ג). כעקרון, Latitude מוגדרת כסדרת פרימיום, אבל המחשב שהגיע אליי לא ממש שידר את זה: הגימור החיצוני הוא בדוגמת Carbon Fiber (ניתן להשיג את המחשב גם בצבע כסף) והחלק הפנימי עשוי פלסטיק שחור שמזכיר מאוד את זה של סדרת Inspiron הזולה יותר. סט החיבורים כאן סטנדרטי למחשב נייד עסקי וכולל שני חיבורי USB C, אחד מכל צד של המחשב. בשונה מאפל (וחבל) רק חיבור ה- USB C השמאלי מסוגל לשמש לטעינת המחשב. בנוסף, יש כאן חיבור HDMI, שני חיבורי USB  סטנדרטיים, חריץ SmartCard, שקע אוזניות, קורא כרטיסי זכרון מסוג MicroSD ומגירה למיקרו-סים התומך ברשתות דור 5. 


Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)



יצרניות מחשבים ניידים כבר כמעט ואינן טורחות לשלב מקלדת מלאה במחשבים שלהן, גם במחשבים  גדולים יחסית עם מסך 15.6 אינטש, וכך גם במקרה של Latitude 7520. המקלדת כאן סבירה, אבל מעט צפופה לטעמי. המקשים עצמם סטנדרטיים מבחינת עומק לחיצה, אבל התחושה עצמה רכה יותר ממה שהייתי רוצה לחוש בשימוש במקלדת כזאת. באופן כללי המקלדת הזאת שמישה, אבל כבר פגשתי מקלדות מהנות יותר להקלדה במחשבים ניידים. משטח העכבר הוא סיפור שונה לחלוטין: הוא ענק, גדול יותר מכל משטח אחר שראיתי במחשב שאינו של אפל. הוא מאוד מדויק, יודע להתעלם משורש האגודל שלי אם הוא  נוגע בו בטעות, אבל מגיב נהדר למגע מכוון. כפתורי העכבר משולבים בתוך המשטח ולא מופרדים ממנו, והם שקטים ולא קשים מדי. המקש הימני העליון  הוא כפתור ההפעלה של המחשב והוא גם משמש כקורא טביעות אצבעות. הוא תפקד יפה מאוד וזיהה במהירות ובקלות את האצבע שלי.


המסך של המחשב שהגיע אליי לבדיקה הוא מסך IPS המציג רזולוציית 1920 על 1080 (FHD), זה אמור להספיק לקהל היעד של המחשב הזה, אפילו בגודל 15.6 אינטש. גם אם זה לא מספיק לכם, זה מה יש, זו הרזולוציה היחידה שבה המחשב הזה נמכר נכון לכתיבת שורות אלו. רמת התאורה המקסימלית שלו גבוהה יחסית, והוא מצופה בגימור מט, כך שהוא מתמודד יפה מאוד עם השתקפויות. את המסך ניתן להסיט עד לזוית של 180 מעלות כך שתוכלו להניח אותו היכן שתרצו ובאיזה זוית שנוח לכם.


Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)



מעל למסך מצלמת רשת מהטובות שיצא לי לראות במחשב נייד: מצלמה ברזולוציית 1080p שמצלמת וידאו ברור, מפורט עם צבעים יחסית אמינים. אפילו בחדרים מוארים בתאורת פלורסנט, ישנו ריצוד מינורי בלבד, והרעש הדיגיטלי באיזורים כהים בהחלט מתקבל על הדעת. אין ספק שהשנה האחרונה חידדה את הצורך במחשבים ניידים עם מצלמות רשת טובות יותר, והמחשב הזה בהחלט מצויד באחת כזאת. חרדים לפרטיותכם? דל שילבה במבנה המצלמה תריס פיזי שניתן להסיט ולחסום את המצלמה מלצלם אתכם. עוד לגבי המצלמה - היא עומדת בקריטריונים של Windows Hello ומאפשרת את פתיחת המחשב מנעילה באמצעות זיהוי פנים. מצלמה טובה זה לא הכל, ו-Dell 7520 משדרג את שיחות הזום שלכם גם עם מיקרופון איכותי ורמקולים עם צליל שאמנם נעדר עומק כמו ברוב המחשבים האחרים בשוק, אבל מדויק, נקי וחזק. 


Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 7520 (צילום: גד גניר)



המחשב שהגיע אליי לבדיקה הוא בקונפיגורציה הבסיסית ביותר בה ניתן לקבל אותו: מעבד מדור 11 (טייגר לייק) הדור העדכני ביותר של מעבדי אינטל, Core i5-1135G7, כרטיס גרפי מובנה Iris XE Graphics, זכרון RAM בנפח 8 גיגה, ואחסון בנפח 256 גיגה, בטכנולוגיית SSD כמובן. קצת קשה לנבא איך הקונפיגורציה הזאת (וגם חזקות יותר) תעבוד בעסק שלכם משום שחלק גדול בחויית השימוש במחשב מושפע מה-Image שכל חברה מתקינה על מחשביה, על כל התוספות ומדיניות האבטחה שלה. המחשב, כפי שהגיע אליי פועל במצב האופטימלי שלו: חדש, נקי יחסית מתוכנות מיותרות, וללא שינויים שהיצרן לא לקח בחשבון מראש. לכן, לא מפתיע שהוא זריז, מתמודד עם יישומי אופיס בקלילות ושורד יפה עבודה עם עשרות טאבים פתוחים בכרום, וגם לא מתחמם יתר על המידה תוך כדי. דל תכננה את פתחי פליטת האויר החם בצורה חכמה ומיקמה אחד בכל צד, ועוד אחד באיזור החיבור בין המסך לגוף המחשב כך שאין פליטת חום למטה על רגלי המשתמש. הצרה היחידה עם התכנון הזה היא בפתח יניקת האויר מבחוץ שכן ממוקם בתחתית המחשב ונחסם בקלות אם אינו מונח על משטח קשיח. ממש ניתן להבחין בתופע הזאת אם מניחים באופן יזום את היד על הפתח הזה וחוסמים חלק ממנו ובאופן מיידי המאוורר מתחיל לפעול בצורה מאומצת ורועשת יותר. כאמור, אם אתם עובדים עם המחשב על שולחן, זה לא משהו שאמור להפריע לכם. אם אתם עובדים בבית עם המחשב על הרגליים שלכם או חוצצים בינן לבין המחשב באמצעות כרית -  ודאו שאינכם חוסמים את פתח כניסת האויר. ל-Dell Latitude 7520 סוללת שלושה תאים בקיבול של 42Whr. בממוצע הצלחתי לסחוט ממנו בין 6 ל-6.5 שעות שימוש בעבודה סטנדרטית, נתון לא רע למחשב עם מסך 15.6 אינטש. 


(+)
  • מצלמת רשת מעולה
  • משטח עכבר ענק וטוב
  • מסך מואר היטב בגימור מט דוחה השתקפויות


(-)
  • מקלדת צפופה מדי
  • פתח יניקת אויר במיקום בעייתי
  • מראה חיצוני שאינו הולם את המיתוג היוקרתי של הסדרה

הגרסאות הזמינות לרכישה כיום בישראל של Dell Latitude 7520 הן אלו הכוללות מעבד Core i7 וזכרון 16 גיגה RAM, ומחירן ללקוחות פרטיים מתחיל ב-6790 ש"ח. המקלדת אמנם לא מצטיינת והייתי שמח אם פתח יניקת האויר היה ממוקם קצת אחרת, אבל בסופו של דבר, הודות לליטושים קטנים, המחשב הזה בהחלט יכול לשדרג את חויית העבודה מהבית, בייחוד בכל הקשור לשיחות ועידה וכמובן המסך הגדול שמאפשר עבודה נוחה יחסית גם מחוץ למשרד.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר