כאלו ניסיתי: Realme Buds Air 2 ו-Buds Air 2 Neo

אל קטלוג המוצרים המתפתח של Realme בארץ הצטרפו לאחרונה שני דגמי אוזניות TWS חדשים: Buds Air 2 ו-Buds Air 2 Neo. כמו רוב מוצרי המותג, גם כאן מדובר בכאלו שמנסים לשלב כמה שיותר תכונות מתקדמות במסגרת תקציב נמוכה ככל האפשר ועושים זאת לרוב בצורה מוצלחת למדי. הפעם, בניגוד לדגמים קודמים, נוסף לשני הדגמים החדשים מנגנון ביטול רעשים. היבואנית הרשמית בישראל, רשת באג, אפשרה לי להתנסות בשני הדגמים במקביל בשבועות האחרונים.

מימין, Realme Buds Air 2, משמאל, Realme Buds Air 2 Neo (צילום: גד גניר)



דגם ה-Buds Air 2 הוא היקר מבין השניים, והדבר בא לידי ביטוי בחומרים מהם הוא עשוי: האוזניות משלבות בין מתכת ב"גבעולים" לפלסטיק איכותי באוזניות עצמן. גם הקייס של Buds Air 2 מגיע בגימור פלסטיק מבריק, ומנגנון פתיחת המכסה נראה אמין ואיכותי. עד כאן התיאור האובייקטיבי. ברמה האישית דעתי היא שהעיצוב של Buds Air 2 מצועצע בואכה מביך, אבל זה לא משנה את העובדה שהן נוחות באופן מפתיע באוזן, וקל מאוד להכניס ולהוציא אותן מהן. השליטה הפיזית באוזניות מתבצעת ע"י הקשה על ה"גבעולים" והתגובה של האוזניות להקשות הללו זריזה ובהחלט משביעת רצון. דרך האפליקציה ניתן לשנות את הגדרות ברירת המחדל של ההקשות: לא מצליחים להתרגל להקשה כפולה בכל פעם שאתם רוצים לענות לשיחה או לעצור את המוזיקה? תוכלו לשנות זאת ללחיצה או לשלוש הקשות. אין כאן הקשה בודדת משום מה, כנראה כדי למנוע פעולות לא מכוונות. ניתן להגדיר פעולה לכל אוזניה בנפרד: דילוג שיר קדימה/אחורה, עצירה/המשך ניגון, הפעלת סייעת קולית, מעבר בין מצבי שמע, ועוד. הדבר היחיד שחסר כאן למעשה הוא אפשרות שליטה על עוצמת השמע מהאוזניות עצמן, וחבל.




ה-Buds Air 2 Neo זולות יותר וזה בהחלט בא לידי ביטוי ברושם שהן עושות: הן עשויות פלסטיק בסיסי וחלקן העליון מכוסה בציפוי פלסטיק כחול-סגול מבריק. הן אמנם לא מרשימות בשום צורה, אבל בהשוואה ל-Buds Air 2 העיצוב הזה לפחות סולידי ולא מנסה למשוך תשומת לב מיותרת. ה-Buds Air 2 Neo הן האוזניות הקלילות ביותר שיצא לי להכניס לאוזניים וכמעט ולא מרגישים אותן כשהן שם. הצד הפחות חיובי של הקלילות הזאת הוא ביציבות שלהן בתוך האוזן והתחושה היא שהן יכולות לנשור מהאזניים ללא קושי מיוחד. האחיזה שלהן בתוך האוזן מתבססת במלואה על ראש הסיליקון המורכב עליהן, וגוף האוזניה עצמו לא משתתף במאמץ להשאר בתוך האוזניים. הדרך היחידה להתמודד עם זה היא להכניס את האוזניות באופן אסרטיבי ובתנועה סיבובית, אבל מדובר במלאכה שלוקחת כמה שניות עד שמשיגים אטימה טובה ואחיזה יציבה. השליטה ואפשרויות ההתאמה האישית זהות כאן לאלו של ה-Buds Air 2 כאשר ההקשות הן על הציפוי הכחול-סגול על גב האוזניות. שני דגמי האוזניות אמנם ממוגנים בפני התזות מים (תקן IPX5) אבל לא מגיעים עם איזשהו סנפיר ייצוב או כל דבר אחר שמשפר את האחיזה שלהן בתוך האוזניים ועל כן הייתי נמנע מלנסות לצאת איתן לריצה.


Realme Buds Air 2 (צילום: גד גניר)

Realme Buds Air 2 Neo (צילום: גד גניר)



שני דגמי האוזניות מציעים איכות שמע טובה בהאזנה למוזיקה. שניהם מגיעים עם דרייברים בקוטר 10 מ"מ, ושניהם תומכים בפרופיל AAC להזרמת אודיו סטריאופוני בבלוטות', שאמנם יש מתקדמים ועדכניים ממנו, אבל הוא עדיין מספק איכות מצויינת. השמע עצמו צלול, מדויק והבאסים מכובדים וכיפיים. Realme מאפשרת לבצע הגברה של עוצמת השמע שזו דרך שיווקית טובה לבחור בין האזנה בעוצמה סבירה לעוצמה שעלולה להזיק לאוזניים. כך או כך, אם אתם מחפשים אוזניות עם עוצמת שמע חזקה במיוחד, שני הדגמים בהחלט מספקים את הסחורה, ולמרבה השמחה רוב הזמן אין עיוותים של השמע גם בעוצמה המקסימלית. אין כאן מן הסתם בשורה לאודיופילים אבל האיכות מרשימה ביחס למחירים בהם נמכרות האוזניות. אם אתם מתכוונים להשתמש בהן בגיימינג בסמארטפון, תשמחו לשמוע שהן מציעות מצב גיימינג שמקטין את השיהוי בין הוידאו לאודיו לכ-88 מילי שניה, כלומר, בתחום שקשה להבחין בכלל בשיהוי הזה.


מימין, Realme Buds Air 2, משמאל, Realme Buds Air 2 Neo (צילום: גד גניר)



בכל הקשור לשימוש בהן לשיחות טלפון הברירה כאן היא בין בינוני לגרוע: השמע בזמן שיחה בצד המשתמש בינוני בשני הדגמים, עמום ולעיתים לא ברור. ב-Buds Air 2 עוד קיבלתי מהצד השני בשיחה פידבקים סבירים  וניתן היה לקיים שיחה כראוי גם עם רעשי רקע, כנראה הודות למערך של שני מיקרופונים לביטול רעשים בזמן שיחה. במקרה של Buds Air 2 Neo הצד השני בשיחה היה נחרץ: הוא טען שאני נשמע כאילו אני מנסה לבצע את השיחה מתוך בונקר, נקט במילים "זה לא שמיש הדבר הזה" וביקש שלא אשתמש שוב לעולם באוזניות האלו בעת שיחה איתו בעתיד. גם ב-Buds Air 2 וגם ב-Buds Air 2 Neo כל אוזניה יודעת לעבוד באופן אוטונומי כך שניתן לעשות שימוש באוזניה הימנית או השמאלית בנפרד. כמו כן, שני הדגמים יודעים לעצור את המוזיקה בעת הוצאת האוזניות מהאוזניים, תכונה לא שכיחה בטווח המחיר של אוזניות מהסוג הזה. עוד תכונה שהופתעתי למצוא באוזניות של Realme היא Fast Pair של גוגל. למי שלא מכיר, מדובר בממשק המקשר בינן לבין חשבון הגוגל שלכם, מה שמאפשר תהליך הצמדה זריז וקל לכל מכשיר אחר דרכו נכנסתם לחשבון שלכם. בדומה ל-AirPods, גם כאן, ברגע שפתחתם לראשונה את האוזניות ליד הטלפון, יופיע על המסך חלון שמלווה אתכם בתהליך ההיכרות ביניהם. נכון לכתיבת שורות אלו, דגמים בודדים בשוק תומכים בתכונה הזאת, רובם יקרים יחסית, ולכן מפתיע כל כך למצוא אותה דווקא באוזניות האלו.





ביטול הרעשים של שני דגמי האוזניות אינו סמלי בלבד. אמנם אין לבעלי המניות ב-Bose ממה לחשוש, אבל ביחס לאוזניות TWS שמחירן נמוך מ-300 ש"ח, מתקבל פה ביטול רעשים לא רע בכלל. ביטול הרעשים הוא עד לרמה של 25 דציבל גם ב-Buds Air 2 וגם ב-Buds Air 2 Neo, אם כי הרגשתי ניתוק טוב יותר מהסביבה עם ה-Buds Air 2, כנראה הודות לארגונומיה העדיפה שלהן. אם אתם רוצים להיות מודעים למה שקורה סביבכם, יש לשני דגמי האוזניות מצב שקיפות שמגביר את רעשי הרקע וניתן לעבור אליו דרך האוזניות עצמן או דרך האפליקציה.


האפליקציה היא אפליקציית השליטה בכל המוצרים הנלווים של החברה, Realme Link. דרכה ניתן לבצע את כל הפעולות שציינתי קודם כמו שליטה על מצב השמע (שקיפות/נורמלי/ביטול רעשים), גם להתאים אישית את מחוות המגע, לעדכן את קושחת האוזניות, ועוד. בנוסף, דרך האפליקציה ניתן לשלוט על האקולייזר שלהן ולבחור בין שלושה סוגים שונים. זה לא הרבה, אבל זה יותר ממה שתקבלו באוזניות אחרות ברמת המחיר הזאת.


Realme Buds Air 2 (צילום: גד גניר)

Realme Buds Air 2 Neo (צילום: גד גניר)



ה-Buds Air 2 ו-Buds Air 2 Neo יספקו לכם כ-5 שעות נגינה רצופות עם ביטול רעשים אקטיבי פועל. יחד עם הסוללה בקייס הטעינה תקבלו ב-Buds Air 2 סה"כ 25 שעות, וב-Buds Air 2 Neo כ-28 שעות. שני הקייסים נטענים דרך שקע USB Type C ואינם נטענים באופן אלחוטי, אבל בטווח המחירים שלהן יש מעט מאוד אוזניות שכן.


(+)
  • ביטול רעשים לא רע ביחס למחיר האוזניות
  • איכות שמע טובה בהאזנה למוזיקה
  • אפשרות התאמה אישית של מחוות המגע

(-)
  • ביצועים בינוניים לכל היותר בשיחות טלפון
  • עיצוב לא אטרקטיבי
  • אין אפשרות לשינוי עוצמת השמע מהאוזניות עצמן

ה-Buds Air 2 Neo עולות 199 ש"ח, וה-Buds Air 2 עולות 279 ש"ח אצל באג, היבואנית הרשמית של Realme. הפער במחירים בא לידי ביטוי בעיקר בארגונומיה: ה-Buds Air 2 נוחות יותר לשימוש בעיקר בשלב של ההכנסה והשליפה שלהן מהאוזניים. המראה של שני הדגמים לא אטרקטיבי במיוחד ויש לא מעט אוזניות טובות יותר לביצוע שיחות טלפון. מצד שני, איכות השמע טובה מאוד, העוצמה חזקה בצורה יוצאת דופן וביטול הרעשים מפתיע לטובה. קשה לי לדמיין את האוזניות האלו מופיעות בפנטזיות של מישהו שקונה כיום אוזניות אבל למי שמחפש תמורה טובה לכסף, האוזניות האלו (בייחוד ה-Buds Air 2) בהחלט צריכות להלקח בחשבון.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר