כזה ניסיתי: Xiaomi Mi 11 Lite 5G

במקביל לקטלוג נרחב של מכשירי ביניים דרך שני מותגי משנה (Redmi ו-Poco), מחזיקה שיאומי תת סדרה של מכשירי דגל "Lite". כמעט בכל פעם שהיא משיקה מכשירי דגל, היא דואגת להשיק לצידם, באותה משפחה (לפחות ברמה השיווקית) גרסאות דיאטטיות יותר שלרוב מגיעות אמנם עם תג מחיר גובה יותר מזה של מכשירי הביניים של החברה, אבל בתמורה לכך מקבלים פינוקים כמו גימור ועיצוב נאים יותר ומסך איכותי על בסיס פלטפורמה יותר זולה ברמת המעבד והמפרט הטכני. מה מציע מכשיר הדגל המדולל החדש ביותר של שיאומי,  Mi 11 Lite 5G?

Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)


בחו"ל, המכשיר נמכר בגרסת  5G ובגרסת LTE. הגרסה שהגיעה לישראל היא גרסת ה-5G המבוססת על ערכת השבבים Snapdragon 780G. ההבדל בין המכשיר עם ערכת השבבים הזאת לבין זה שתומך ב-LTE  בלבד בא לידי ביטוי בכמה מובנים ולא רק בתמיכה או באי תמיכה ברשתות דור 5, אז למעשה מי שקונה את המכשיר בארץ או ספציפית את הגרסה הזאת אולי משלם יותר, אבל מקבל גם מכשיר עם ערכת שבבים מתקדמת יותר. נפח האחסון של המכשיר עומד על 128 גיגה שאינם ניתנים להרחבה אם תהיתם, כפי שזה במכשירי הדגל האחרים של החברה. יחד עם זכרון RAM בנפח נדיב של 8 גיגה, החומרה הזאת מריצה את MIUI 12.5, הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה של שיאומי (המבוססת על אנדרואיד 11) בצורה חלקה וזריזה להפליא, כאילו מדובר במכשיר דגל לכל דבר. MIUI 12.5 אמורה להיות קלילה וזריזה יותר מגרסאות קודמות של מערכת ההפעלה. העדכון לגרסה הזאת הגיע אל המכשיר בעודו אצלי, אבל לא חשתי באיזשהו הבדל בביצועים. לצערי MIUI 12.5 לא הביאה איתה שינוי להגדרת ברירת המחדל של אפליקציות במצב כהה, סוגיה מעיקה שגורמת לכך שאם תבחרו במצב כהה בהגדרות התצוגה, חלק מהאפליקציות יוצג באופן לא תקין, עם פקדים שנבלעים ברקע ותמונות שהופכות לתשליל. ניתן כמובן להתגבר על כך ע"י כניסה להגדרות וביטול המצב הכהה באופן פרטני לכל אפליקציה ואפליקציה, אבל למה שהמשתמש ששם את מיטב כספו על המכשיר הזה, יצטרך לבצע את הפעולה המייגעת הזאת?


ה-Mi 11 Lite 5G מתהדר בגב זכוכית בגימור מט עם מראה ייחודי ונאה. תוסיפו לכך עובי דקיק יחסית (6.9 מ"מ) ומשקל נמוך (159) ותקבלו מכשיר שלפחות מבחינת מראה ותחושה, בהחלט דומה יותר למכשיר דגל. כמו חלק גדול מהמכשירים של שיאומי שבדקתי בתקופה האחרונה, גם Mi 11 Lite 5G עמיד במים. מדובר בתקן IP53, כלומר, עמידות רשמית בפני אבק והתזות מים שזה לא הרבה, אבל זה עדיף מכלום. קורא טביעות האצבעות ממוקם על לחצן ההפעלה ומתפקד מצוין, לעיתים מצוין מדי: קרו מקרים שהכנסתי את המכשיר לכיס וקיבלתי משוב ברטט כי הנחתי בטעות את האצבע על הסורק. זה יכול היה להיות גרוע יותר אם המכשיר היה ממש משתחרר מנעילה בתוך הכיס שלי, אבל זה עדיין גרם לי לתהות בכל פעם מחדש אם קיבלתי התראה חדשה או שרק נגעתי שוב בטעות בסורק.


Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)

Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)

Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)

Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)



שיאומי ציידה את Mi 11 Lite 5G במסך AMOLED יפיפה בגודל 6.55 אינטש, וברזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים. המסך תומך בהצגת תכני +HDR10 ומפנק עם מנגנון החלקת תנועה בתדר 90 הרץ. הייתי שמח אם בהירות המסך המקסימלית היתה מעט גבוהה יותר, אבל זה לא ממש הפריע בתפקוד היומיומי שלו, גם לא באור יום.




Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)

Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)

Mi 11 Lite 5G (צילום: גד גניר)



השנה היא 2021 ולגיטימי לכתוב ששיאומי מסתפקת "רק" בשלוש מצלמות במערך הצילום האחורי של ה-Mi 11 Lite. המערך הזה כולל מצלמת עדשה רחבה (26 מ"מ) ברזולוציית 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, מצלמה עם עדשה אולטרה רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 5 מגה פיקסל וצמצם f/2.4. המפרט הטכני של המצלמה אמנם לא מרגש בשום צורה, אבל יכולות עיבוד התמונה של ערכת השבבים של המכשיר משלימות את החומרה ומאפשרות למצלמה להפיק תוצאות מרשימות מאוד: עיבוד הצבעים נהדר, אין כמעט מצבים שבהם איזורים בתמונה :נשרפים, הטווח הדינאמי רחב והתמונות מפורטות. גם בלילה המצלמה יודעת להפיק תמונות מוארות היטב עם צבעים טבעיים וריאליסטיים. חסר לי מייצב תמונה אופטי (שניתן כבר למצוא במכשירים בודדים בטווח המחיר הזה), אם כי החסרון הזה מורגש לעיתים מאוד רחוקות במצבים קיצוניים של צילום תמונה מאוד מהירה באיזור עם תאורה שאינה אידיאלית. בשורה התחתונה, בשילוב עם העבודה המצויינת של עיבוד התמונה בערכת השבבים, ניתן לקבוע שמדובר באחד ממערכי הצילום הטובים ביותר שניתן למצוא במכשירים ברמת המחיר הזאת. המצלמה הקדמית, ברזולוציה 20 מגה פיקסל  וצמצם f/2.4 עושה עבודה מצויינת, ומצלמת פורטרטים נאים שאמנם קצת מחמיאים מדי לעור הפנים, אבל לא עושים זאת באופן מלאכותי מדי.

המקום העיקרי שבו מתפשרים כאשר מעצבי סמארטפונים מתכננים מכשירים דקיקים הוא בסוללה. הסוללה של Mi 11 Lite 5G היא בקיבול של 4250mAh, מעט נמוך מהממוצע, אבל המכשיר מצליח להפיק ממנה כמעט 7 שעות מסך בממוצע, כאשר מנגנון החלקת התנועה מופעל, נתון מרשים ביותר. המכשיר לא תומך בטעינה אלחוטית, אבל תומך בטעינה מהירה בהספק נאה של 33W, בתקן Power Delivery 3  ו-QuickCharge. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)




ל-Mi 11 Lite 5G זוג רמקולים סטריאופוניים שמייצרים שמע חזק אבל צורם למדי. היה אפשר לחשוב שזה כל מה שצריך כדי לנהל באמצעותו שיחת טלפון בנסיעה ברכב אבל מסתבר שהמיקרופון גרוע במיוחד והמכשיר הזה היה הראשון מזה תקופה ארוכה שפשוט לא הצלחתי לבצע איתו שיחות טלפון באופן הזה. בשיחות דרך האפרכסת הכל עובד תקין בלי בעיות. שיוך המכשיר הזה לקטגוריית מכשירי הדגל היה תירוץ טוב בשביל שיאומי לוותר כאן על שקע האוזניות הסטנדרטי, וחבל.


(+)
  • מכשיר זריז וחזק
  • עיצוב יוקרתי ונאה
  • מסך איכותי
  • מצלמה טובה ביחס למכשירים באותו טווח המחיר

(-)
  • בלתי אפשרי לנהל איתו שיחה ברמקול ברכב נוסע או בכל סביבה רועשת יותר
  • MIUI, כרגיל, דורשת ליטושים
  • סורק טביעות האצבע רגיש מדי

מחירו של Mi 11 Lite 5G ביבוא רשמי עומד על 1799 ש"ח. מדובר באחד ממכשירי הלייט הכי לא לייט שיצא לי להתנסות בהם. יש אמנם מה לשפר: ביצועי השיחה באמצעות הרמקול, התוכנה שבאופן קבוע דורשת ליטושים ומייצב תמונה יכול היה להפוך את ביצועי המצלמה ממצויינים למעולים. ועדיין, ערכת השבבים עושה כאן את ההבדל, ותרומתה שמורגשת בעיקר בביצועים וביכולת עיבוד התמונה, מקרבת את מכשיר הלייט הזה יותר מאי פעם למה שמצפים לקבל ממכשיר דגל. 

4 תגובות

  1. POCO F3 יותר טוב ממנו וגם זול יותר.

    השבמחק
  2. תודה על הסקירה. האם הגירסה של המכשיר שנמכרת בארץ תומכת ב-NFC?

    השבמחק
  3. ברמת המחיר הזו, המתחרים הישירים שלו הם samsung s20 fe ו- pixel 4a 5g. גד, מה דעתך עליו מולם?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך טעות
      FE 5G עולה 2000 שקל ומגיע עם 865 של מכשיר דגל
      פיקסל 4A 5G או 5A 5G עולים 2500 שקל ומגיעים עם 765 של מכשירי ביניים ומטה
      שיאומי MI11 LITE 5G עולה 1450 שקל ומגיע עם 780 של מכשירי טרום דגל ויש בו גם NFC

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר