כזה ניסיתי: Lenovo ThinkVision M14t

מי שתופסים אצלי מיקום גבוה ברשימת האנשים שאני חושד שיש להם מכונת זמן נסתרת הם אלו שהמציאו את המסכים החיצוניים הניידים. למי שלא מכיר, מסך חיצוני נייד הוא בדיוק מה שמשתמע משמו: מסך שניתן לחבר למחשב נייד, אבל את המסך עצמו, בניגוד למסכים שולחניים סטנדרטים, ניתן לנייד בקלות ממקום למקום. מדוע החשד שיש להם מכונת זמן? אין לי דרך אחרת להסביר איך הם הגו את הקונספט הזה, בערך שנה לפני שהקורונה שלחה מיליוני עובדי הייטק ברחבי העולם לעבוד מהבית, הרחק משני המסכים במשרד ובמקרים רבים ללא אפשרות לסדר לעצמם עמדת עבודה קבועה בבית.

Lenovo ThinkVision M14t (צילום: גד גניר)



ה-ThinkVision M14t שהגיע אליי הוא הגרסה של לנובו לקונספט הזה: מסך מגע בגודל 14 אינטש המגיע עם סטיילוס, ומתחבר דרך כבל USB C למחשב הנייד שלכם. למסכים האלו אין קיום עצמאי. למרות מסך המגע, לא מדובר בטאבלט כי אם באביזר פשוט הרבה יותר: מסך נוסף למחשב שמקבל את המידע והכוח הדרוש להפעלתו דרך כבל USB. נתקו את הכבל הזה והמסך נכבה. אין לו סוללה ואין לו אפשרות להתחבר אלחוטית למכשירים אחרים.




אין כמעט תהליך הגדרה ל-M14t. אין לו אפליקציה למחשב או משהו דומה. מחברים את הכבל לכניסת ה-USB C של המחשב ובאופן מיידי הוא מציג את שולחן העבודה שלכם ו-Windows 10 מזהה אותו כתצוגה נוספת שהשליטה בה מתבצעת כפי שאתם רגילים דרך הגדרות התצוגה של המחשב. כברירת מחדל, התצוגה פשוט מוכפלת ואתם רואים את אותה תמונה על מסך המחשב ועל ה-M14t. כדי לקבל שטח עבודה נוסף, עליכם לבחור בהגדרות התצוגה של Windows ב-"Extend these displays", לבחור איזה מהמסכים יהיה המסך הראשי שלכם (זה שתוכנות ואפליקציות נפתחות עליו כברירית המחדל) וזהו בגדול. 


Lenovo ThinkVision M14t (צילום: גד גניר)

Lenovo ThinkVision M14t (צילום: גד גניר)

Lenovo ThinkVision M14t (צילום: גד גניר)



למסך הגדרות משלו. לחיצה על כפתור בבסיס המסך מציגה את תפריט ההגדרות הפנימי שלו ושם ניתן לשלוט על בהירות וניגודיות התמונה, בחירה בין התאמה למגע במערכת ההפעלה Windows או ב-Android/Chrome, הפעלה וכיבוי של ריסון אור כחול, הפעלה וכיבוי של האקסלרומטר הפנימי במסך שמזהה שינוי זוית, או סיבוב המסך ב-90 מעלות שמאלה או ימינה. ההגדרות המתקדמות מאפשרות לבחור בין מצבי זמן התגובה של המסך (גבוה יותר פירושו צורך יותר חשמל מהסוללה של המחשב שלכם), בחירה בין מצבי צבע שונים והגדרת שפת הממשק.


סיבוב המסך עובד פחות טוב ממה שציפיתי. בשורה התחתונה, כן. אפשר להציב אותו במצב פורטרט, אבל כדי להגיע לשם לא מספיק לסובב אותו וזהו. צריך לזכור גם להעביר אותו בהגדרות התצוגה של Windows למצב פורטרט כדי להשתמש בו במצב כזה. בסופו של דבר יצא שבכל פעם שרציתי להגיע למצב הזה הייתי צריך לבצע כמה ניסיונות להתאים בין האוריינטציה בפועל של המסך, אפשרויות סיבוב המסך בממשק המסך עצמו, ובהגדרות התצוגה של Windows ובניגוד לכל שאר חויית השימוש במסך, העניין הספציפי הזה מאוד לא אינטואיטיבי. ולא עובד חלק מספיק לטעמי.


המסך עצמו לא מרשים במיוחד אבל רחוק מלהיות גרוע. הוא אמנם מגיע עם גימור מבריק, אבל מואר מספיק כדי להתמודד באומץ עם רוב סוגי ההשתקפויות. הצבעים על המסך מעט חלביים לטעמי (הוא מכסה כ-72% מטווח הצבעים של תקן NTSC), אבל לא ברמה שממש הייתי מוריד לו נקודות על כך. המסך עצמו מתבסס על פאנל IPS ומציג רזולוציה מקסימלית של 1920 על 1080 פיקסלים. למסך תאורת לד וקצב רענון של 60 הרץ כיאה למסך שאף אחד לא בונה יותר מדי על חויית גיימינג דרכו. 


Lenovo ThinkVision M14t (צילום: גד גניר)



בשונה ממסכים חיצוניים ניידים רבים אחרים, המסך הזה הוא מסך מגע והוא אף מגיע כאמור עם עט. המסך תומך בעשר נקודות מגע, וב-4096 רמות לחץ שונות באמצעות הסטיילוס. הדבר מייקר את מחירו אבל מקנה לו שימושיות מעבר לגבולות המסך הנוסף: ThinkVision M14t יכול לשמש כלוח כתיבה אלקטרוני לכל דבר ולאפשר לכם לחתום על מסמכים, לרשום עליו הערות ולצייר עליו. בחלקו האחורי של המסך ישנו בסיס דקיק מתקפל עליו ניתן לייצר את המחשב במצב Landscape. מתחת לבסיס ישנה רגלית נוספת המאפשרת שליטה מדויקת יותר בזוית המסך. בבסיס עצמו ממוקמים חיבורי ה-USB Type C של המסך (אחד מכל צד, כדי לאפשר לכם לחבר אותו בנוחות מאיזה צד שתרצו של המחשב), כפתור הדלקה וכפתור גישה להגדרות המסך. רוצים להציב את המסך במצב פורטרט? אפשרי, אבל רק בזוית ישרה לחלוטין ביחס למשטח עבודה. מעבר לזה שזה פחות נוח, זה גם לא יציב כל כך ומטריד לחשוב על האפשרות שהוא ייפול וייסדק. באופן כללי המסך בנוי כמו חבר לגיטימי במשפחת ThinkPad. איכות ההרכבה והחומרים גבוהה, הצירים והחלקים הנעים משדרים עמידות ואמינות, והוא אפילו מגיע עם כיסוי בד קשיח ונאה למי שמעוניין לקחת אותו החוצה איתו.


(+)
  • אין אפליקציה או צורך בהגדרה ראשונית מורכבת
  • בנוי בצורה איכותית
  • מגיע עם עט ויכול לשמש כלוח כתיבה וציור אלקטרוני

(-)
  • המעבר בין מצב Landscape ל-Portrait לא מספיק אינטואיטיבי וחלק
  • יקר יחסית

טווח המחירים של מסכים ניידים חיצוניים ממותגים סיניים פחות מוכרים מתחיל מאיזור ה-600 ש"ח וצפונה. מסכי מגע כבר עולים באיזור ה-1000 ש"ח. ה-Lenovo ThinkVision M14t עולה כיום 1290 ש"ח, וההצדקה למחיר הזה היא בעיקר בעובדה שהוא מסוגל לעשות הרבה יותר מהמסך החיצוני הנייד הממוצע. מעבר לזה, מדובר במוצר שבנוי היטב, שמוכן באופן מיידי לשימוש, לא דורש הגדרות מסובכות או מורכבות וב-99% מהזמן (למעט בהחלפה בין מצבי האוריינטציה של המסך) עושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר