כאלו ניסיתי: Edifier NeoBuds Pro

כל סטודנט שנה א' ללימודי תקשורת מכיר את הביטוי "המדיום הוא המסר" שטבע הפילוסוף מרשל מקלוהן ב-1964, בהתייחסו לעובדה שלאמצעי התקשורת דרכו מועבר מסר, יש השפעה מכרעת על המסר עצמו ועל איך הוא מתקבל ע"י הנמענים שלו. אני בספק אם מקלוהן דמיין פלטפורמות מימון המונים כשטבע את הביטוי הזה, אבל האופן שבו מותגים גדולים עושים בהן שימוש בשנים האחרונות, בהחלט עומד בקנה אחד עם הטענה שלו. למה מותגים גדולים גדוגמת לגו, ג'ילט, בוז ועוד מנסים את מזלם בפלטפורמות שקמו כדי לתת מענה לסטארטאפים זעירים, עניים ואנונימיים? כי מעבר לאפשרות לגייס שם כסף מראש, הפלטפורמות האלו החלו להיתפס כזירה לשיווק גאדג'טים חדשניים, זירה המיועדת למאמצים מוקדמים שבה ניתנת להם האפשרות לתת פידבק ליצרניות כבר בשלבי הפיתוח. באופן הזה, תהליך השיווק והמיתוג של המוצרים החדשים משתלבים כבר בתוך תהליך הפיתוח שלהם. Edifier, יצרנית אודיו סינית נודעת החליטה לציין 25 שנה להקמתה בהשקתן של NeoBuds Pro, אוזניות True Wireless חדשות עם ביטול רעשים, באמצעות קמפיין באינדיגוגו.

Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)



אז נכון, סמסונג ואפל החליטו שבשם האקולוגיה הן מקטינות את האריזות אבל על אדיפייר זה לא עושה רושם. כדי לכבד את מעמד היומולדת, מקבלים כאן קופסה מהגדולות בהן נארזו אוזניות True Wireless, עם ריפוד פנימי שמזכיר קירות מבודדים של אולפנים. הקופסה לא רק ענקית ואסתטית, היא כוללת לא פחות משישה סטים שונים של ראשי סיליקון בגדלים שונים, בנוסף לסט שמורכב כבר על האוזניות ושקית בד שבתוכה ניתן לאחסן את האוזניות בתוך קייס הטעינה שלהן. קייס הטעינה לא מאוד קומפקטי, אבל גם לא מוגזם בגודלו. הוא משלב פלסטיק בגימור מט, ומעליו ציפוי מתכת מוברשת שמשווה לו מראה יוקרתי. האוזניות עצמן גם לא זעירות במיוחד אבל גם לא ענקיות. הן לא כבדות, קל למקם אותן בתוך האוזן והן לא מציקות בה לאורך זמן. הן אמנם יציבות יחסית באוזן, אבל יש בשוק לא מעט אוזניות שהייתי יוצא איתן לריצה בראש שקט יותר. השליטה בהן מתבצעת באמצעות מגע ב"גבעולים". המגע עצמו מדויק והאוזניות מגיבות לו מהר. אפילו ניתן להתאים אישית דרך האפליקציה את הפעולות שהמגע באוזניות יבצע, אם כי הוא נורא מוגבל: למעשה, האוזניות תומכות רק בשתי מחוות: הקשה כפולה והקשה משולשת. הן לא מכירות בהקשה בודדת ואם תלחצו עליהן ממושכות לא יקרה דבר. ניתן אמנם להגדיר מה יעשה כל סוג הקשה על כל אוזניה בנפרד אבל זה אומר שיש לכם בסה"כ ארבעה סוגי הקשות לתמרן ביניהם ועליכם להחליט על מה אתם מוותרים: שליטה בעוצמת השמע, שליטה בניגון, החלפת מצבי ביטול רעשים, הפעלת סייעת קולית, מעבר למצב משחק ועוד.



Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)

Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)





אז אריזה מהודרת, עיצוב יוקרתי ושלל ראשי סיליקון זה נחמד, אבל לא בשביל זה יצרנית אודיו בסדר גודל של אדיפייר פונה לקהל המאמצים המוקדמים של אינדיגוגו. מה כל כך מיוחד ומרגש בעוד אוזניות True Wireless עם ביטול רעשים? ובכן, כשהקמפיין התחיל, ה-NeoBuds Pro היו הראשונות מסוגן בשוק שעומדות בתקן Hi-Res Audio. לא מדובר באיזשהו קשקוש שיווקי. התקן הזה נקבע וניתן ע"י ה-Consumer Electronics Association, ומוצר שמתהדר בו (קחו נשימה עמוקה, עוברים לז'רגון של אודיופילים) תומך בקבצי אודיו באיכות גבוהה עם קצב דגימה של 44.1 קילוהרץ או עומק סיביות של למעלה מ-16 הרץ. עד לא מזמן היה ניתן למצוא תמיכה בתקן הזה באוזניות עם כבל בלבד, כמו RHA T20i, בעוד אוזניות בלוטות' נשארו מחוץ לחגיגה בשל מגבלות הטכנולוגיה שמחייבת דחיסה אגרסיבית של המידע. התפתחותה של טכנולגיית הבלוטות', והופעתם של מקודדי אודיו חדשים ומתקדמים יותר מאפשרת כעת אפילו לאוזניות True Wireless מהדרג היותר נחשב כמו PI7 של Bowers & Wilkins (שהגיעו לשוק אחרי ה- NeoBuds) להציע תמיכה ב-Hi-Res Audio. 




בניגוד ל-Pi7 שעושות שימוש במקודד aptX, ה-Neobuds Pro עושות זאת באמצעות LHDC, מקודד המאפשר העברה חלקה בבלוטות' של אודיו בקצב סיביות מקסימלי של 900kbps, עומק סיביות של 24 ביט וקצת דגימה של 96 קילוהרץ, כלומר, עמוק בתוך גבולות תקן Hi-Res Audio. בנוסף, עדכון תוכנה שהגיע במהלך הבדיקה הוסיף ל-  NeoBuds Pro תמיכה גם במקודד LDAC (שפותח ע"י סוני), גם הוא מקודד שמאפשר הזרמה של אודיו בבלוטות' באיכות העונה לקריטריונים של Hi-Res Audio: קצב דגימה של 44.1 קילוהרץ, עומק סיביות של למעלה מ-16 הרץ וקצב סיביות של 909kbps. שתבינו מה המספרים האלו אומרים: רוב קבצי ה- MP3 בדר"כ מגיעים בקצב סיביות שנע בין 96kbps לקבצים עם דחיסה אגרסיבית ופגיעה משמעותית באיכות, ל-320kbps באיכות הגבוהה ביותר. מי צריך אז תמיכה ב-900? ובכן, אנחנו בשנת 2021 ואנשים לא מורידים מוזיקה מקאזה. TIDAL ודיזר מציעות למשתמשים אודיופילים מנויי Hi-Fi עם הזרמה של שמע באיכויות Hi-Res Audio, ואוזניות שתומכות בתקן הזה אמורות תיאורטית לתת חויית שמע אופטימלית. 


Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)

Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)

Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)



האם זה אומר שחייבים להחזיק חשבון Hi Fi באחד משירותי המוזיקה כדי להנות מהאוזניות האלו? אם התברכתם בעור תוף אנין במיוחד - אולי. אם ברמה הפסיכולוגית חשוב לכם לדעת שאתם מנצלים כל סיבית, קילוהרץ וקילובייט שיש לאוזניות לתת - עדיף. לכל השאר, ה-NeoBuds Pro מספקות שמע באיכות פנטסטית גם בשימוש בחבילה הרגילה בתשלום של ספוטיפיי. קשה לי להסביר לכם כמה נהניתי וכמה הופתעתי מאיכות השמע של האוזניות האלו. השמע, נקי, פתוח, עם באסים מדויקים, וביצועים מעולים בטווח המיד והתדרים הגבוהים. הן מחמיאות לכל סוג מוזיקה ששמעתי באמצעותן, ומספקות צלילות ופירוט ברמה שלא רואים באוזניות ברמת המחיר שלהן. חומרת האודיו שמאפשרת את התענוג הזה כוללת שני דרייברים: דרייבר דינמי בקוטר 10 מ"מ המטפל בבאסים ובתדרים הנמוכים, ודרייבר "עוגן מאוזן" שמטפל בתדרי המיד ובתדרים הגבוהים. התצורה של שני דרייברים נפרדים בדר"כ עוזרת לייצר שמע יותר מדוייק ולקבל ביצועים טובים בכל טווח צליל בנפרד, וכאן האפקט הזה בהחלט מורגש. ב-Edifier לא ראו צורך להציע למשתמשים מגוון רחב של אקולייזרים מוגדרים מראש והסתפקו בשניים בלבד: מצב סטנדרטי ומצב דינאמי שמדגיש את הטרבלים. חייב להודות ששניהם נשמעים נפלא, אבל תמיד ניתן גם להגדיר דרך האפליקציה אקולייזר מותאם אישית. ה-NeoBuds Pro כוללות גם מצב משחק שמצמצם את זמן התגובה שלהן ל-80 מילי שניה, מה שאומר במילים אחרות שלא תרגישו איזשהו פער בין האודיו למה שמתרחש על המסך. 







גם בשיחות הן עושות עבודה מצויינת: מהצד השני בשיחה נמסר שאני נשמע חזק וברור גם כשביצעתי את השיחה מאיזורים רועשים וכשסביבי נושבות רוחות. אצלי, הצד השני נשמע היטב מבחינת עוצמה מבחינת איכות זה כבר סיפור אחר. השמע ברור וניתן לנהל איתן שיחה בכיף, אבל הוא לא מאוד מפורט ולא צלול במיוחד. זה לא משהו שהייתי מוריד להן נקודות עליו, אבל זה כן בולט כשמשווים את הביצועים של האוזניות האלו בשיחות לביצועים שלהן במוזיקה. 


כמו איכות השמע במוזיקה, גם ביטול הרעשים של NeoBuds Pro יוצא מן הכלל. ביטול רעשים הפך לתכונה פופולרית מאוד באוזניות True Wireless בשנתיים האחרונות, אבל ברוב המקרים הביצועים שלו, בייחוד באוזניות זולות, מאוד פושרים. במקרה של NeoBuds Pro מקבלים ביטול רעשים מצוין, שאמנם אינו משתווה לזה של Bose, ועדיין, הן בין הטובות ביותר בשוק מהבחינה הזאת ועושות עבודה מעולה בהעלמת רעשי רקע. המנגנון יעיל במיוחד בתדרים נמוכים, אבל מסנן לא מעט גם מטווחי התדרים האחרים כשמדובר ברעשי רקע קבועים. למצבים בהם אתם מעוניינים להיות מודעים למה שקורה סביבכם, יש כאן מצב Ambient שמגביר את רעשי הרקע וחוסך לכם את הצורך להוציא אותן מהאוזניים. מה חסר לי ב-NeoBuds Pro? בעיקר פינוקים, מהסוג שניתן למצוא בלא מעט אוזניות זולות: Google Fast Pair לצימוד אוזניות מהיר וקל, יכולת Multipoint לחיבור סימולטני ליותר ממכשיר אחד, אפילו חיישני קרבה שעוצרים את הנגינה כשמוציאים את האוזניות מהאוזניים - את כל אלו אין כאן. 


Edifier NeoBuds Pro (צילום: גד גניר)



הסוללות של NeoBuds Plus אמורות להספיק, לפי Edifier ל-5 שעות נגינה רצופות עם ביטול רעשים פועל או 6 שעות נגינה כשהוא כבוי. בפועל קיבלתי שעה פחות בכל מצב שזה לא רע, אבל לא יוצא דופן. הסוללה בקייס הטעינה מספיקה לכשלוש טעינות מלאות נוספות, ואם מצאתם את עצמכם עם סוללה מרוקנת לחלוטין, עשר דקות טעינה יספיקו לכם לכשעה של האזנה. למקרה שתהיתם, הקייס המהודר והיוקרתי לא תומך בטעינה אלחוטית ונטען אך ורק דרך שקע USB C.


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • ביטול רעשים מצוין
  • זולות להפליא

(-)
  • המוזיקה ממשיכה להתנגן כשמוציאים אותן מהאוזניים
  • אין Multipoint
  • השליטה באמצעות מחוות מגע מאוד מוגבלת

בתקופת הקמפיין, ה-Edifier NeoBuds Pro נמכרו ב-99$. הקמפיין שהציב בתחילתו יעד מימון צנוע (שנועד כנראה להבטיח שהמוצר יגיע לשוק) של כ-2500 דולר, גייס בסופו של דבר כחצי מיליון דולר הודות ל-4639 תומכים באינדיגוגו. בין אם השימוש באינדיגוגו היה לצורכי מיתוג בלבד ובין אם לא, הייתי רוצה להודות לכל אחד ואחד מה-4639 תומכים בקמפיין שאיפשרו לאוזניות האלו להפוך למוצר מוגמר שניתן לרכוש בחנויות. לישראל הן הגיעו באמצעות היבואנית סי.די.לוג ונמכרות במחיר אף מעט נמוך יותר מזה שנמכרו בו בקמפיין: 299 ש"ח. אין קשר בין המחיר הזה לאיך שהן נשמעות וכמה רעש הן מסננות. לא אגזים אם אומר ש-NeoBuds Pro לא נופלות, בכל הקשור לאיכות השמע, מאוזניות שנמכרות בסכום שעומד על פי 2-3 מהסכום שמבקשים עליהן בארץ. הייתי שמח לקבל אפשרויות שליטה מגוונות יותר דרך האוזניות, שהן יפסיקו לנגן כשאני מוציא אותן מהאוזניים, ועוד פינוקים אחרים שחסרונם מורגש, אבל קשה להתלונן על דברים כאלו לנוכח השמע המשובח וביטול הרעשים המעולה שמקבלים כאן במחיר הזה.

10 תגובות

  1. נפלא! רץ לקנות, תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. מורה (גבר) 30 שנים7 באוקטובר 2021 בשעה 17:20

    תודה על (עוד) סקירה משובחת. תענוג לקרוא את הסקירות שאתה כותב.

    השבמחק
  3. האם אפשר להשתמש רק באוזניה איץ עם שתי האוזניות?

    השבמחק
  4. עדיפות על הRedmi Buds 3 Pro?

    השבמחק
  5. מאיפה אפשר להזמין? גם באתר הרשמי אין אפשרות להזמין את הדגם הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. האוזניות נמסרו לבדיקה באדיבות Banggood, שם הן נמכרות במחיר של כ-300 ₪ עם קוד קופון BGZAP11

      מחק
    2. באתר Banggood, שם הן נמכרות במחיר של כ-300 ₪ עם קוד קופון BGZAP11

      מחק
  6. באתר Banggood, הן נמכרות במחיר של כ-300 ₪ עם קוד קופון BGZAP11

    הזמנתי היום, מקווה לקבל אותן עד אמצע דצמבר ואז אעדכן איך הן נ.ב באתר WISEBUY רשום שהן ברמה מאוווווווווד גבוהה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר