כאלו ניסיתי: LG Tone FP-9

לאורך פברואר-מרץ 2020 בשיאה של התפרצות הקורונה, עקבה התקשורת באופן צמוד אחר Diamond Princess, ספינת הנופש שהתגלו עליה חולי קורונה. הדיווחים נמשכו גם אחרי פינוי החולים ממנה וכללו עדכונים מקיפים על המצאותו של הנגיף  על רהיטים וחפצים בחדרי הנוסעים. כשעוד לא היתה ידועה דרך ההדבקה בקורונה, היה די בכך להזין את ההיסטריה הכללית ולגרום לאנשים לפתח הרגלי הגיינה משודרגים. באותו זמן היו לא מעט שצפו מהצד בהיסטריה הזאת וחשבו כיצד ניתן לעשות ממנה כסף. התוצאה היתה קפיצה במכירות של מוצרים אנטי בקטריאליים שכלל אינם רלוונטיים לקורונה, ורוב היצרניות שהיו מודעות לכך אמנם לא התחייבו שהמוצרים שלהן טובים נגד הנגיף, אבל זה לא הפריע להן להנות מהמצב.

LG Tone FP9 (צילום: גד גניר)



אחת היצרניות שהקורונה באה להן בתזמון טוב, בהקשר הזה, היא LG. באוקטובר 2019, קצת יותר מחודשיים לפני התפרצות הקורונה בסין, הכריזה על אוזניות TWS שקייס הטעינה שלהן מצויד בתאורת UV, תאורה אשר קוטלת בקטריות. בין לילה הפך הגימיק האיזוטרי לתכונה הכרחית עבור כל מי שחושש למות מוות טיפשי ומיותר מבקטריות באוזן במקום מקורונה. לאחרונה הציגה LG את דור ההמשך לאוזניות האלו: Tone FP9.


לפני שאגיע לבקטריות, מדובר בכל זאת באוזניות. ה-Tone FP9 הן דגם הדגל במשפחת האוזניות TWS של LG. הן נראות נהדר, איכות הבניה מעולה והן נראות רציניות ולא מצועצעות. הן קטנטנות, עם "גבעולים" זעירים ולמרות זאת קל מאוד להכניס ולמקם אותן בתוך האוזניים במהירות כמו גם להוציא אותן. הן קלילות ולא מציקות באוזניים ובאופן כללי הארגונומיה כאן מעולה. ראשי האוזניות עשויים מסיליקון היפואלרגני ("ברמה רפואית" לטענת LG) שאמורים למנוע זיהומים וגירויים בעור. גם על אפשרויות השליטה דרך האוזניות יש לי בעיקר דברים טובים להגיד: בניגוד לאוזניות רבות אחרות, ניתן לשלוט דרך האוזניות על עוצמת השמע, וניתן גם לדלג קדימה ואחורה בין שירים. המחוות עצמן הן מחוות הקשה וברירת המחדל די אינטואטיבית, אם כי ניתן להתאים אותן אישית (רק את אלו שקשורות לנגינת מוזיקה, ישנן פעולות עבורן לא ניתן להגדיר מחדש מחווה כמו מענה וניתוק שיחה) אם זה מאוד חשוב לכם. אפילו הפידבק למגע, מעין צליל של הקשה, מהיר ונותן חיווי אם האכן האוזניות קלטו את מה שרציתם לעשות. מה בכל זאת מציק? משטחי המגע מכסים את הגבעולים הזעירים של האוזניות. קל לפספס אותם ולנסות להקיש על השטח שמעליהם. מה כל כך נורא בזה? שהמשטח הזה עשוי פלסטיק שיש לו תכונה ייחודית ומעיקה- כל מגע בו מייצר רעש חיכוך שמוקרן ישירות לאוזן ומייצר תחושה לא נעימה, וזה קרה לי לא מעט.


LG Tone FP9 (צילום: גד גניר)

LG Tone FP9 (צילום: גד גניר)




ב-LG לא מנדבים נתונים על גודל הדרייברים או טווח תדרי הצליל של TONE FP9. הם כן מדברים על מקודדי האודיו האלחוטי בהן האוזניות תומכות, SBC ו-AAC הבסיסיים יחסית, ועל תקן הבלוטות', 5.2, המתקדם. כמו במוצרי אודיו אחרים של LG, גם כאן יש שיתוף פעולה עם יצרנית האודיו הנודעת (לעוסקים בתחום) Meridian הבריטית. איך הסאונד? לא רע, אבל גם לא מלהיב בצורה יוצאת דופן, ובמחיר שהן עולות, הן בהחלט צריכות להלהיב. הצליל מפורט וישנם באסים מספקים, אבל בו זמנית הוא מעט שטוח, ויש בכל האקולייזרים המובנים הדגשה מוגזמת של הצלילים הגבוהים. זה נשמע מוזר, אבל דווקא האקולייזר Bass Boost נותן את הצליל הטוב והמאוזן ביותר מבין כולם. בנוסף לאקולייזרים הרגילים כמו Immersive, Natural ו-Treble Boost, מציעה LG גם מצב 3D Sound Stage שבאופן מפתיע לא מטפל בסוגיית ההשטחה של הסאונד, אלא מייצר הד מתכתי מאוד לא טבעי ומדגיש עוד יותר את הצלילים הגבוהים. מעבר לכך, במצב השמע הזה, במעבר בין שירים מקבלים מעין פידבק צורם מוזר. זה אמנם משהו שנמשך כשבריר שניה, אבל מדובר בתופעה מורגשת שלא נתקלתי בה בעבר באוזניות אחרות. כאמור, אם משתמשים באקולייזר Bass Boost מקבלים שמע לא רע, וניתן גם להגדיר אקולייזר באופן עצמאי, אבל בשורה התחתונה ציפיתי לקבל אודיו יותר מרגש מאוזניות ברמת המחיר הזאת.


בכל הקשור לשיחות, TONE-FP9 מצטיינות: הצד השני בשיחה התפעל מהעוצמה, הצלילות והעובדה שבקושי ניתן היה לזהות את הרעשים סביבי גם בסביבה רועשת במיוחד, הודות למערך של שלושה מיקרופונים שמחלישים משמעותית רעשי רקע. למעשה, עד שלא ציינתי שאני מתקשר לבדוק מולו את האוזניות, הוא היה משוכנע שאני מבצע את השיחה דרך הטלפון עצמו. השמע בצד השני נשמע משמעותית טוב יותר כשהאוזניות במצב שקיפות וביטול הרעשים כבוי. גם בצד השמתמש, שלי, השמע היה נהדר, גם חזק וגם איכותי מאוד. יש באוזניות שמע עצמי (Side Tone) שמשפר את נוחות השיחה, וניתן כמובן להשתמש בכל אוזניה בנפרד בשיחה.


אין לי דרך לייפות זאת: ביטול הרעשים של TONE FP9 גרוע. אין הבדל משמעותי בינו לבין המצב הרגיל, ולמעט רעש הנקישה הקלה של המעבר בין המצבים, לא הצלחתי להבחין בצמצום של הרעש כשהוא מופעל. לא תדרים נמוכים, לא תדרים גבוהים, לא מסנן רעשים מעבר למה שמסונן ע"י האטימה הפאסיבית של האוזניות. גם מצב השקיפות לא מרשים במיוחד. הוא אמנם מגביר בצורה טבעית יחסית את רעשי הרקע, אבל מוסיף גם מנה הגונה של רחש סטטי מעיק.


TONE Free היא האפליקציה השולטת ב-FP9. מדובר באפליקציה עם UX קצת משונה. כל האפשרויות של האוזניות ממוקמות במסך אחד ארוך ונגלל. אין טאבים. מצד אחד זה חוסך את הצורך לנחש מה מכיל כל טאב, מצד שני, זה דורש גלילה בדף אחד ארוך כדי למצוא את האפשרות שאנחנו מחפשים. אחת האפשרויות באפליקציה היא לאפשר לה לקבוע לבד את סדר הכרטיסיות בהתבסס על דפוס השימוש שלי, אבל לא הצלחתי להבחין בנדידה של אפשרויות כלשהן על פני המסך. האוזניות לא יודעות להתחבר לשני מכשירים במקביל, אבל הן כן ידעו להפסיק את המוזיקה אם אתם מוציאים אותן מהאוזניים. הן תומכות ב-Google Fast Pair, מה שאומר שאם חיברתם אותן למכשיר שנכנסתם אליו באמצעות חשבון הגוגל שלכם, החיבור למכשירי גוגל אחרים שלכם יהיה קליל ומהיר. כמו כן, האוזניות גם תומכות ב-Swift Pairing לחיבור מהיר וקל למחשבי PC.


LG Tone FP9 (צילום: גד גניר)

LG Tone FP9 (צילום: גד גניר)



קייס הטעינה הוא ככל הנראה החלק המעניין ביותר ב-Tone FP9. כאמור, הוא כולל תאורת UV (בLG קוראים לזה "UVnano"), המפיצה קרינת UV-C, אותה קרינה ששכבת האוזון מסננת. חשיפה קצרה לקרינה הזאת מחסלת תאים חיים, חיידקים ובקטריות. בכל פעם שתחזירו את האוזניות לקייס, הן יוארו בתאורה הזאת למשך כ-5 דקות ויקטלו כ-99.9 אחוזים מהחיידקים שבחרו להקים התיישבות צעירה על הסבכה שמסביבה יושב ראש הסיליקון. חוששים מהבקטריות שהצטברו על ראשי הסיליקון עצמם? LG לא מספקת פתרון לתרחיש כזה אבל ניגוב זריז עם מגבון כנראה יעשה את העבודה. החלק המטריד בסיפור הוא העובדה שהתאורה לא נכבית מיד כששולפים את האוזניות מהקייס. יצא לי להביט פה ושם בסגול של עיני המוות האלו ושרדתי כדי לספר שלא קרה לי כלום אם כי נראה לי עדיף להשתדל שלא לבהות בתאורה הזאת מעבר למינימום האפשרי. מה עוד יודע הקייס לעשות? לחבר אתכם למכשירים עם שקע אוזניות סטנדרטי, שאינם תומכים בבלוטות'. פשוט מחברים את הקייס באמצעות הכבל המצורף, אל המכשיר הארכאי (נניח מערכת הבידור במטוס או בהליכון) והקסם קורה, כפי שקרה גם ב-B&W PI7. ה-Tone FP9 יודעות לתת לכם כמעט 6 שעות של האזנה למוזיקה בעוצמה בינונית עם ביטול רעשים מופעל, או 10 שעות עם ביטול רעשים כבוי ולאור הביצועים הנחותים של ביטול הרעשים כבר עדיף להשאיר אותו כבוי. הקייס מאפשר טעינה וחצי נוספת של האוזניות, וטעינה של חמש דקות תיתן לכם כשעה של האזנה למוזיקה.


(+)
  • קטנות, קלות ונוחות באוזניים
  • תאורה קוטלת חיידקים
  • יצועים מעולים בשיחות טלפון

(-)
  • ביטול רעשים גרוע
  • איכות השמע לא באמת הולמת את מחיר האוזניות
  • פידבק משונה במעבר בין השירים, מצב שמע תלת מימדי שאינו באמת תלת מימדי

מחירן של LG TONE-FP9 עומד על הסכום הלא פעוט של 899 ש"ח. למי שחי בשלום עם בקטריות האוזניים שלו ולא מאמין בקונספט של אוזניות שיתופיות, אין סיבה לקנות דווקא את האוזניות האלו. יש בשוק לא מעט אוזניות אחרות שעולות פחות ומציעות ביטול רעשים ואיכות שמע עדיפים. אם אתם היפוכונדרים או איסטניסטים שמשתמשים באוזניות בעיקר לשיחות טלפון, ה-FP9 הן כנראה האופציה הטובה ביותר בשוק עבורכם.

1 תגובות

  1. הייתי שמח אם תוכל להעריך ולבקר את האוזניות של SoundeCore.
    תודה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר