כזה ניסיתי: Lydsto שואב אבק לרכב משולב מנפח צמיגים

זו כנראה אחת הפעולות השנואות ביותר בכל מה שקשור לתחזוקת הרכב: ניפוח הצמיגים. המומחים ממליצים אמנם לבצע אותה לעיתים קרובות, אבל בכל פעם שאני מגיע לתחנת הדלק, אני מעדיף לדלג על הטרחה הזאת עד לפעם הבאה ולחסוך לעצמי את ההמתנה בתור ואת ההתעסקות של למצוא איך לנקות את הידיים לאחר מכן מהפיח. בשנים האחרונות קומפרסורים ניידים לניפוח צמיגים הולכים והופכים לנפוצים וזולים יותר וחוסכים למשתמשים לפחות את הצורך להגיע לתחנת דלק כדי לנפח אויר בצמיגים. Lydsto, מותג שואבי אבק מבית שיאומי, המיובא לארץ ע"י רשת באג, מציע שילוב ייחודי למדי של שואב אבק אלחוטי לרכב יחד משאבה ניידת לניפוח צמיגים. 

Lydsto שואב אבק משולב מנפח צמיגים (צילום: גד גניר)



שמו הרשמי של המוצר הזה באתר היצרן יומרני משהו: Lydsto Handheld vacuum inflatable treasure, אבל אתרי מכירות בחו"ל ובארץ מעדיפים לוותר על השם הזה ובמקומו פשוט מציינים את תפקידיו "Lydsto שואב אבק לרכב ומנפח צמיגים". זה מסורבל אולי, אבל מדובר במוצר קומפקטי ונאה. הוא מעוצב כגליל שבחלקו העליון ישנה פיית שאיבה, אליה מתחבר ראש שאיבה דו שימושי שניתן להשתמש בו כמברשת או כראש שאיבה צר.

Lydsto שואב אבק משולב מנפח צמיגים (צילום: גד גניר)



השימוש בו כשואב פשוט כצפוי. לחיצה על כפתור ההפעלה מפעילה אותו בעוצמה רגילה ולחיצה נוספת מעבירה אותו לשאיבה בעוצמה חזקה. כמה חזקה? ב-Lydsto טוענים שהמנוע פועל במהירות סיבוב של   80000RPM המייצרת עוצמת השאיבה המירבית העומדת על 10kPa (לשם השוואה, ה-Cocleane, שואב אבק לרכב שבדקתי לפני מספר חודשים מצהיר על חצי מזה). בפועל הוא אמנם רועש מאוד בזמן פעולה, אולם גם בעוצמה החזקה, לא חשתי בעוצמת שאיבה יוצאת דופן ביחס לנהוג בקטגוריה. הצלחתי לאסוף לא מעט מהאבק והלכלוך שדבק בשטיחי הרכב שלי אבל לא מדובר בניקיון באמת יסודי, עם חלקיקים כבדים או חוטים הוא בקושי מצליח להתמודד וכדי להגיע לתוצאות מספקות יש לבצע לא מעט מעברים על אותם איזורים. שואב האבק התעשייתי בשטיפת הרכב לא צריך להרגיש מאוים, מדובר כאן באמת בשואב לפעולות נקודתיות בלבד. ניקוי השואב גם הוא פרוצדורה קלילה: לחצן הממוקם בסמוך לפתח השאיבה פותח את המכסה ומאפשר ריקון של האבק. מומלץ בחום להיות עם אצבע על הדופק ועין על מיכל האיסוף, כי ככל שזה מתמלא, יעילות השאיבה יורדת.


Lydsto שואב אבק משולב מנפח צמיגים (צילום: גד גניר)



תפקידו השני כאמור הוא ניפוח צמיגים. כדי לנפח באמצעותו צמיגים, עליכם להבריג את הצינורית המצורפת מצד אחד לשואב עצמו, ומצד שני להבריג את הפיה אל הונטיל בצמיג. השליטה בניפוח מתבצעת דרך מסך מגע בחלקו האחורי, דרכו מגדירים את לחץ האויר הרצוי, והקשה כפולה מתחילה את הניפוח עצמו. החויה שונה מזו שבמשאבת ניפוח האויר שבתחנת הדלק: הפעולה עצמה רועשת הרבה יותר ואיטית יותר. ניפוח צמיג מלחץ של 200 kPa ל-220 kPa לקח לי בערך 20 שניות. זה לא נשמע הרבה על הנייר אבל כששאון המשאבה הדהד בכל רחבי החניון התת קרקעי בבניין, זה הרגיש כמו נצח, ואובייקטיבית זה כפול ויותר ממשך הזמן שזה לוקח בתחנת הדלק. כמו משאבות אחרות, היא אינה מיועדת רק לניפוח צמיגים והיא מגיעה גם עם מתאמים לניפוח כדורים ומזרון מתנפח. חבל שב-Lydsto לא דאגו לחשוב על פתרון אחסון לכל הציוד הזה, שאולי יבוא על חשבון העיצוב האלגנטי, אבל גם יהיה פרקטי יותר עבור המשתמשים. ממשק המשאבה כולל מצבים מוגדרים מראש עבור כדור, אופניים, קטנוע או רכב, כאשר בכל אחד מהם ניתן לבצע התאמות ללחץ המדויק הדרוש לכם.


Lydsto שואב אבק משולב מנפח צמיגים (צילום: גד גניר)


Lydsto שואב אבק משולב מנפח צמיגים (צילום: גד גניר)


Lydsto שואב אבק משולב מנפח צמיגים (צילום: גד גניר)




לשואב סוללת 2500mAh שנטענת דרך שקע USB C וזה חתיכת יתרון כי שואבים כאלו לרוב מגיעים עם חיבור טעינה ייחודי של היצרנית. הסוללה אמורה להספיק לכרבע שעה של שאיבה בעוצמה מרבית, חצי שעה בעוצמה נמוכה או ניפוח של שני צמיגי מכונית ממוצעים במלואם. 



(+)
  • קומפקטי
  • נטען דרך שקע USB C
  • שני מוצרים בחבילה אחת

(-)
  • השואב סטנדרטי ביחס לסטנדרט הלא גבוה בקטגוריה
  • מנפח הצמיגים איטי ורועש
  • אין פתרון אחסון לכל הפריטים הנלווים


את השואב המשולב של Lydsto תוכלו למצוא ברשת באג במחיר של 299 ש"ח. מדוע להוציא סכום כזה על שואב בעל ביצועים בינוניים המשולב עם מנפח צמיגים איטי ורועש? כי השילוב ביניהם דווקא פרקטי, בכפוף לתיאום ציפיות. אם אתם לוקחים בחשבון שהוא אמור לשבת בתא מטען ולספק בעיקר "עזרה ראשונה" בניקוי פירורי הבמבה ממושבי הבטיחות של הילדים, או לחסוך לכם גיחה לתחנת הדלק אם נדלקת נורת לחץ האויר בצמיגים, הרי שמדובר בקונספט חביב שעושה את החיים קצת יותר נוחים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר