כזה ניסיתי: COCLEAN

כמו בבתים רבים אחרים, גם אצלנו השואב האלחוטי (מצטער, בלוגרים מתנשאים כמוני לא יכולים לכתוב פשוט "דייסון") שינה את החיים. הוא מבצע אמנם את אותה פעולה בסיסית שמבצעים שואבי אבק מסורתיים שמחוברים לחשמל כבר עשרות שנים, אבל העובדה שהוא אלחוטי הפכה את השימוש בו לנוח ונגיש הרבה יותר. יצרניות אלקטרוניקה אחרות החליטו לרכב גם על הגל הזה וכך קרה ששואבים אלחוטיים הפכו למוצר חובה כמעט בכל בית ודחקו הצידה את השואבים הרגילים. COCLEAN, שואב אלחוטי קומפקטי חדש שייך לנישה אחרת של שואבים, אבל יש סיכוי לא רע שהיא תשתלט לדייסון שלכם על חלק מהעבודה.

COCLEAN (צילום: גד גניר)


כמו שואבי אבק אחרים שבדקתי, גם COCLEAN קשור לתמנון האלקטרוניקה הסיני שיאומי. הוא נולד ב-Youpin, פלטפורמת מימון ההמונים של שיאומי, אך בניגוד למוצרי Mijia, אין ל-COCLEAN חיבור כלשהו לאפליקציה או לפלטפורמת הבית החכם של שיאומי. מדובר, בסופו של דבר, בשואב קומפקטי ואלחוטי שאמנם נראה מגניב, ועדיין, הוא רק שואב אבק. במילים אחרות, זוכרים את השואבים הקומפקטים לרכב? זה בדיוק אותו מוצר, קטן יותר עם עיצוב מודרני.



העיצוב המודרני הזה זיכה אותו בפרס Red Dot לשנת 2019. אמנם יש לא מעט זוכים בפרס הזה מדי שנה, אבל COCLEAN אכן נראה מיוחד: הוא מעוצב בצורת גליל שבקצהו האחד ידית אחיזה, ובקצה שני, מתחת למכסה, ממוקם פתח השאיבה. גוף השואב צבוע בשחור מט, הידית מכוסה בגימור דמוי קוולאר, ושלוש נורות לד דקיקות מספקות חיווי על מצב הסוללה, כשבצמוד אליהן כפתור ההדלקה והכיבוי. בחלק התחתון שלו, הוא מצויד בנורת לד רבת עוצמה שדולקת באופן קבוע כשהשואב בפעולה ומאפשרת לוודא שהאיזור ששאבתם אכן נקי מאבק. השואב הזה נראה רחוק מאוד מהשואב הקומפקטי הגנרי לרכב שיש לכם בראש, אבל זה לא מתחיל ונגמר בשימוש בכל טריק בספר קלישאות העיצוב התעשייתי לשנת 2019: הגליל הוא בקוטר של 7 ס"מ בסה"כ, מה שמאפשר למקם אותו במחזיקי כוסות בתוך רכבים, אם כי אני לא סגור על היתרון השימושי שיש בכך. יתרון אמיתי של הקומפקטיות הזאת היא היכולת להגיע איתו למקומות צרים יחסית, שימושי במיוחד כששואבים בתוך רכב.

COCLEAN, שימוש בכל טריק בספר קלישאות העיצוב התעשייתי לשנת 2019 (צילום: גד גניר)

COCLEAN בלי המכסה (צילום: גד גניר)

הנורה שמאירה את שטח הניקוי (צילום: גד גניר)

אז איך הוא שואב? לא רע. אל תצפו לניסים, לא משואב בגודל כזה וברמת המחיר הזאת, ועדיין, לא מדובר בצעצוע. הנתונים הטכניים מדברים על מנוע בהספק של 80 וואט, המסתובב במהירות של 32,000 סל"ד ומייצר עוצמת שאיבה של 5000pa. לשם השוואה, שואב אלחוטי ביתי כמו ה-Jimmy JV51 מייצר עוצמת שאיבה של כ-17000pa. ה-COCLEANE אמנם התקשה פה ושם עם חליצת אבק ושרידי ענפים משטיחי הרכב, אבל עם פירורים בחריצים של ריפודי המושבים הוא התמודד יפה מאוד. כל עוד לא מדובר בלכלוך גדול או כבד יחסית (גרעיני תירס, פיסות נייר) COCLEAN ינקה בקלות. כל דבר מעבר לזה ידרוש מעברים נוספים. למה לא לעבור פשוט לעוצמת שאיבה חזקה יותר? כי אין. לשואב הזה יש רק עוצמת שאיבה אחת וזהו. באופן לא מפתיע וכנהוג בז'אנר, לאחר כמה דקות של שימוש, עוצמת השאיבה מתחילה להחלש, בגלל שהמסנן מתמלא באבק. פירוק המסנן וריקון מיכל האיסוף יטפלו בתופעה. התהליך קליל ופשוט והודות לתכנון חכם, האבק לא נשפך במהלך הפירוק, לא משנה באיזה צורה מחזיקים בשואב. ערכת השואב כוללת ראש שאיבה דו שימושי עם ראש צר ומוארך ומברשת. בנוסף, מצורף לאריזה מטען לרכב ומטען לבית. מי צריך שואב כמו COCLEAN בבית? כאן מגיע החלק שבו הוא מסתנן לטריטוריה של הדייסון שלכם: הילדים חלצו נעליים מלאות חול על השטיחון באמבטיה? הכלב הפיל עציץ קטן? אלו סיטואציות שבהן COCLEAN סוגר לכם את הפינה בצורה נוחה יותר ופחות מחייבת אפילו משואב אלחוטי סטנדרטי.

ראש השאיבה הצר המצורף לערכה (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על מיכל האיסוף והפילטר (צילום: גד גניר)


הסוללה של COCLEAN מספיקה לכ-14 דקות שאיבה. זה הספיק לי לניקוי של יונדאי i25, אם כי מומלץ לעשות במהלך ה-15 דקות האלו בין 2 ל-3 הפסקות לריקון אבק וניקוי מסנן כדי לקבל עוצמת שאיבה אופטימלית בפרק הזמן הלא בדיוק נצחי הזה. טעינה מלאה נמשכת כשעה וחצי והבשורות הרעות הן שלא ניתן לשאוב כש-COCLEAN בטעינה. בגזרת ההצעות לשיפור, הייתי שמח אם השואב היה מסופק עם מטען לרכב הכולל יציאת USB כדי שניתן יהיה לטעון את הטלפון במקביל לשואב, כי במצב הקיים, למי שיש שקע מצת אחד ברכב, יש את הדילמה אם לטעון את השואב או את הטלפון.


(+)
  • קומפקטי
  • נורה המאירה את שטח הניקוי
  • לא יקר

(-)
  • זמן פעולה קצר
  • לא ניתן להשתמש בשואב תוך כדי טעינה
  • הפילטר נסתם במהירות ויש לנקות אותו כל כמה דקות כדי לשמור על עוצמת השאיבה

המקבילה שלי ל"מחר מתחילים דיאטה" היא "בסופש ארד עם הדייסון לרכב ואנקה קצת". בסופו של דבר זה אף פעם לא קורה, כי למי יש כוח להסחב עם השואב הגדול אל הרכב ואז להחזיר אותו אח"כ הביתה. אם לשפוט לפי הביצועים של COCLEAN, לקטגוריית שואבי האבק האלחוטיים הביתיים אין ממה לחשוש כרגע, אבל הוא בהחלט יכול לגזול מהשואבים האלו עבודה, בעיקר בסיטואציות שבהן להשתמש בשואב ביתי מרגיש מחייב מדי. גם המחיר לא מאוד מחייב, 219 ש"ח ברשת באג, היבואנית הרשמית. 

2 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר