כזה ניסיתי: EcoFlow River

שוק הגנרטורים הניידים עובר שלב משמעותי באבולוציה שלו בשנים האחרונות. את מקומם של היצורים המגושמים, הרועשים וזוללי הסולר הולכים ותופסות תחנות כוח ניידות: מוטציה אלגנטית, שקטה וידידותית יותר למשתמש ולסביבה. למה מוטציה? כי למעשה מדובר במעין גרסה מוגדלת ומתוחכמת יותר של מטענים ניידים לסמארטפון, רק עם מספיק כוח כדי להפעיל מוצרים גדולים שצורכים יותר חשמל. תחנות כוח ניידות מגיעות במגוון גדלים, קיבולים והספקים שמספקות צרכים שונים. EcoFlow, אחד המותגים המוכרים בתחום, שלח אלי לבדיקה את River (הידועה גם בתור River 600), תחנת הכוח הבסיסית בקטלוג החברה שהגיעה לאחרונה לישראל.

EcoFlow River (צילום: גד גניר)



שני מספרים חשובים במפרט של כל תחנת כוח ניידת בשוק: קיבול והספק. במקרה של EcoFlow River מדובר בקיבול של 282Wh והספק של 600W. כאמור, מדובר בתחנת כוח ניידת קומפקטית ולכן היא מיועדת לשימוש קל יחסית. לכמה זמן שימוש היא אמורה להספיק? תלוי במה שתחברו אליה: מוצרי חשמל שנחוץ להם הספק גבוה כמו מחבת חשמלי, קומקום חשמלי, מכונת קפה, מייבש שיער ומוצרים דומים יוכלו לקבל את כל הכוח הדרוש להם מ-River במשך כ-20 דקות בלבד. מוצרים הדורשים הספק נמוך יותר כמו טלויזיה, מקרן או מקרר נייד, ירוקנו את River בתוך כשעתיים-שלוש. אם בכוונתכם לקחת את העבודה איתכם לקמפינג, המספרים כבר יותר מרשימים: הקיבול של River יספיק לכם לארבע טעינות מלאות של מחשב נייד ממוצע, כ-23 טעינות של סמארטפון, ואם יצאתם לטיול עם רחפן, תוכלו לטעון אותו כ-6 טעינות מלאות בשטח. כל זה כמובן על הנייר. בפועל לנתונים יש נטייה להשתנות קצת. למשל, כשחיברתי את לפטופ הגיימינג שלי והפעלתי משחק תובעני, ההספק שנדרש מתחנת הכוח קפץ מ-33Watt ל-90 Watt, והצפי להתרוקנות הסוללה ב-Ecoflow ירד מ-5 שעות לכשעתיים בלבד. כך גם לגבי מייבשי שיער שמגיעים במגוון הספקים, סוללות סמארטפונים שמגיעות במגוון קיבולים וכו. River אגב לא מוגבל לשימוש עם מוצרים בעלי הספק של 600W. ניתן לחבר אליו בעת הצורך מכשירים עם הספק גבוה יותר, הודות לטכנולוגיה בשם X-Boost המאפשרת לסחוט ממנו הספק עד 1200W, אבל קחו בחשבון שבאופן הזה הסוללה תיפרק הרבה יותר מהר. מה קורה אם קניתם את River והבנתם שאתם צריכים בעצם עוד קצת כוח? ניתן לרכוש ולחבר מתחתיה סוללה נוספת ולהכפיל את הקיבול שלה.


טעינת הסוללה יכולה להתבצע בשלוש דרכים: טעינה מהירה דרך שקע חשמל סטנדרטי שמביאה אותה לרמה של 80% בתוך כשעה בלבד (טעינה מלאה נמשכת כשעה וחצי), טעינה דרך שקע המצת ברכב, או באמצעות לוח סולארי. הלוח הסולארי לא מגיע יחד עם תחנת הכוח, ויש לרכוש אותו בנפרד. הוא מגיע מקופל בתוך תיק נשיאה אלגנטי מבד (שלא נראה כמו משהו שהייתם רוצים לקחת לשטח) ונפרס לארבעה חלקים. התיק יכול לשמש כמעמד ללוח הסולארי כדי להעמיד אותו בזוית של 45 מעלות. זו אמנם האופציה הכי אקולוגית וחסכונית לטעון את River, אבל יש לה כמה מגבלות: בשונה מטעינה דרך שקע חשמל, כאן מדובר בטעינה איטית יותר. הלוח, במצב אופטימלי, מסוגל לטעון את River בתוך קצת יותר משעתיים וחצי, אבל זה מחייב שכל ארבעת חלקיו יספגו אור שמש חזק וישיר ללא הפרעות או הסתרות. מההתנסות שלי, אפילו הצל של מעקה במרפסת שמש, האט משמעותית את קצב הטעינה.


EcoFlow River (צילום: גד גניר)



ה-River כאמור קומפקטית. היא מזכירה בגודלה מצבר קטן ושוקלת כ-5 ק"ג. בחלקה העליון ידית נשיאה ושלל שקעיה מרוכזים בחזית ובצידה הימני. בחזית תמצאו שני שקעי USB-A סטנדרטיים עם הספק טעינה של 12W, ושקע USB-A נוסף עם הספק מקסימלי של 18W. לידם יש שקע USB-C עם הספק מקסימלי של 100W, שניתן לחבר אליו ישירות מחשבים ניידים התומכים בטעינה דרך USB C (כך שאין צורך בשנאי). מעבר לכך, ניתן למצוא בחזית שני שקעי DC ושקע מצת. בנוסף, מיקמה EcoFlow פנס רב עוצמה בחלקה הקדמי של River. ניתן להפעיל את הפנס בשתי עוצמות שונות, או במצב הבהוב "SOS" בקוד מורס.


EcoFlow River (צילום: גד גניר)

EcoFlow River (צילום: גד גניר)

EcoFlow River (צילום: גד גניר)

EcoFlow River (צילום: גד גניר)



ביחידות המיועדות לשיווק בארה"ב ניתן למצוא בצד ימין שלושה שקעי חשמל AC. בשל מגבלות מקום, ביחידות המיועדות לשיווק בישראל, מספר השקעים צומצם לשניים בלבד, אבל מדובר בשקעים אוניברסליים שיודעים לארח תקעים מכל הסוגים. השקעים לטעינת ה-River עצמה מרוכזים מתחת לדלת קטנה בצד שמאל: שקע חשמל סטנדרטי, זה לזה של קומקומים חשמליים, ושקע קטן המיועד לחיבור כבל המצת או הפאנל הסולארי. למרות שהכל עשוי פלסטיק, אין לי טענות על איכות הבנייה. יש לי בעיה עם העובדה שכמעט אף שקע כאן לא מכוסה, והייתי מצפה שהמסך והכפתורים יהיו שקועים כדי לקבל הגנה טובה יותר ממכות ושריטות. באופן מפתיע, River ורוב המוצרים מסוגו אמנם מיועדים לשימוש בחוץ, אבל הם אינם ממוגנים כלל בפני התזות מים אז חשוב להזהר איתם. הלוח הסולארי אגב כן ממוגן בפני התזות מים וטוב שכך.


EcoFlow River (צילום: גד גניר)



התצוגה של River מספקת את כל המידע הנחוץ למשתמש: הספק הטעינה של הסוללה, ההספק הנצרך ממנה ע"י המכשירים המחוברים, הקיבול הנותר באחוזים ובזמן שימוש שמשתנה כמובן בהתאם לאופי השימוש במכשיר. רוצים יותר שליטה? ל-EcoFlow יש אפליקציה שמאפשרת צפייה בכל הנתונים האלו דרך הסמארטפון וגם שליטה על רמת הטעינה המקסימלית, הגבלה של מהירות הטעינה (למי שרוצה להמנע מפעולה רועשת מדי של המאווררים), כיבוי אוטומטי של המסך והיחידה עצמה, ואפילו עדכוני קושחה ל-River עצמה. האפליקציה מחברת את River לרשת ה-WiFi בבית שלכם. זה אומר שניתן להתחבר אליה מהסמארטפון מכל מקום בעולם, כל עוד היא בבית ומחוברת לרשת אלחוטית. יצאתם איתה מהבית אל השטח? לא תוכלו לגשת אליה דרך הסמארטפון.


(+)
  • טעינה עצמית מהירה ביותר
  • אפליקציה לשליטה על הגדרות מתקדמות
  • נטען גם מלוח סולארי

(-)
  • רוב השקעים אינם מכוסים והמכשיר עצמו אינו עמיד במים
  • מסך חשוף לפגיעות

המחיר של EcoFlow River עומד על כ-1740 ש"ח. סוללת הרחבה תעלה לכם כ-1000 ש"ח נוספים, ואם אתם רוצים להתנתק לגמרי מרשת החשמל, תצטרכו להוסיף על זה סכום של כ-2049 ש"ח (או כ-1600 ש"ח עבור פאנל עם הספק טעינה נמוך יותר). זה לא זול, אבל זה המחיר של שקע חשמל זמין במקום בו אין שקעים כאלו. 

3 תגובות

  1. היחידה הזו בשימושי מזה כחודש. קניתי אותה בכדי שתשמש גיבוי לאקווריום שלי בעת הפסקת חשמל, כך שאוכל להפעיל אז את הציוד החשמלי ההכרחי. חשוב לציין שיש אפשרות להשתמש ביח' כ usb (לא מיידי, אלא תוך כמה מילישניות, כך שאינו מומלץ כ USB למכשירים מאוד עדינים) ושיש לה גם יח' הרחבה נוספת, חיצונית, המתחברת בכבל ליח' הראשית ונותנת עוד כ 600 וואט, וסכ''ה 1200 וואט. בסך הכל מדובר במוצר מצוין.

    השבמחק
  2. אין ספק, רעיון גאוני של מיתוג...
    גנרטור מגיע מהמילה Generate... מה בדיוק מייצרת הבטריה הכבדה?

    השבמחק
    תשובות
    1. מייצרת כסף חחח

      סתם, נראה לי זה רק חלק מאוסף מוצרים עם מוסיפים לזה שנאי חכם ופאנלים סולריים אז הכול ביחד הופך להיות לגנרטור ביתי קטן. לצערי בארץ עוד לא מצאתי למכירה כקיט
      אבל הנה לינק בחו״ל להמחשה https://uk.ecoflow.com/pages/balcony-solar-generators

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר