בכזה שיחקתי: F1 2021

אחד המשחקים הראשונים של Codemasters בעידן שלאחר רכישתה ע"י Electronic Arts הוא F1 2021, המשחק ה-20 באחד מכותרי המרוצים הותיקים בשוק. הסדרה החלה באופן רשמי את דרכה אצל EA Sports שהחזיקה את הזכויות לשימוש במותג F1 בתחילת האלף הנוכחי. אחרי שפיתחה ושיווקה שישה משחקים בין 2000 ל-2003, הזכויות עברו אל הסטודיו הבריטי Codemasters שהציג ב-2009 את המשחק הראשון שלו בסדרה, ומאותו רגע עבר ללוח זמנים של השקת משחק חדש בסדרה פעם בשנה, במקביל לעונות ה-F1. 



בשונה מהמשחקים הקודמים בסדרה, Codemasters יצרו עבור F1 2021 מצב קמפיין עם סיפור של ממש. הקמפיין שנקרא "Braking Point" מכניס את השחקן לנעליו של "איידן ג'קסון", נהג צעיר שהחל את את דרכו במרוצי F2 ומתקדם אל צוות מרוצי F1. בצוות הזה מחכה לו "קספר אקרמן", נהג F1 ותיק ומנוסה שאיידן העריץ בילדותו. אקרמן, מצידו, לא נלהב במיוחד מהמצטרף החדש והנמרץ והדינמיקה בין שתי הדמויות הפיקטיביות מתבלת את הסיפור ומוסיפה לו רובד שלא רואים בדר"כ במשחקי ספורט מהסוג הזה. האינטריגות בין ג'קסון לאקרמן לא נשארות מחוץ למסלול, ומשתלבת במירוצים עצמם ומשפיעה על תוצאותיהם. הדרמה מסביב למירוצים באה לידי ביטוי בסרטונים בין המירוצים (ולעיתים גם במהלכם), סרטונים שנוטים לקלישאות לעיתים, אבל מכניסים את השחקן לאוירה. כמו כן, בשביל לתדלק את התחרותיות ולתמוך בעלילה, בין המירוצים תוכלו לשקוע בטאבלט המציג עדכונים מרשת חברתית דמויית טויטר, לבדוק מיילים מהצוות דרך המחשב הנייד, ואפילו לקבל שיחות טלפון (אחת מהן מאמו של ג'קסון שמתלוננת על כך שהגיע למסיבת העיתונאים הראשונה שלו כשהוא זקוק לתספורת).




שאר הנהגים בצוות ובצוותים אחרים הם נהגי F1 אמיתיים ומוכרים כשאליהם מצטרפת דמות פיקטיבית נוספת, "דבון באטלר", נהג מתחרה מצוות אחר וטיפוס בלתי נסבל שאמור להוסיף עוד קצת אקשן. ותיקי הסדרה זוכרים אותו עוד מ-F1 2019. הנוכחות שלו במשחק מלפני שנתיים באה לידי ביטוי בעיקר בפתיחה, אבל לא היתה איתו אינטרקציה ממשית בהמשך. Braking Point מאפשר ל-Codemasters לפתח קצת את הדמות ולהרחיב את התפקיד שלה. מצב הסיפור כולל אתגרים שונים שאינם בהכרח מירוצים מלאים: בחלק מהפעמים תזנקו ישר לתוך מירוץ שכבר החל במסגרת אתגרים שונים שצריך לסיים כמו עקיפה של צוות ספציפי או להציל מירוץ שהחל רע. בסופו של דבר מדובר בקמפיין קצר יחסית, בן 16 פרקים שאמור לקחת כ-8 שעות, אבל בהחלט כזה שתורם לחיבור עמוק יותר למשחק עצמו ומוסיף עניין.







למי שלא מתעניין בטלנובלה של מצב Braking Point יש כאן גם את מצבי הקמפיין המוכרים: קמפיין נהג, וקמפיין קבוצה. קמפיין נהג עושה לכם חיים קלים: אתם חותמים על חוזה עם קבוצה ומתחילים לנהוג. בקמפיין נהג אתם יכולים לבחור גם לשחק עם חבר נוסף כחבר צוות או נהג מתחרה בצוות אחר.


מצב My Team מאפשר לכם לבנות מאפס את צוות המירוץ שלכם ולהתאים באופן אישי כמויות בלתי נתפסות של אפשרויות החל מצבעי המכונית, החברה שמספקת את המנוע, הספונסר, הנהג השני בצוות ועד לרמת סוג התנועות שתעשה הדמות שלכם בסרטוני הניצחון. במסגרת My Team אתם תבנו תכניות אימונים שיאפשרו לכם לשפר אספקטים מסוימים ביכולות של הצוות והרכב שלכם. אם זה עדיין קל לכם מדי, תוכלו לשלוט על עוד דברים: קצב צבירת המשאבים והכסף שהצוות שלכם מרויח, ותדירות התקלות הטכניות שתיתקלו בהן במסגרת הקמפיין. למעשה, הנהיגה במצב My Team היא כמעט משנית, וזהו משחק Manager לכל דבר, ובין המורכבים שבהם. 










הגרפיקה בתפריטים והמעברים ביניהם ובין השלבים השונים במשחק, יחד עם הקריינויות והמוזיקה הדרמטית, הכל מאוד מלוטש ומכניס את השחקן בצורה מאוד אפקטיבית לאוירה המתאימה. מרגע שרכשו את הזכויות לשימוש במותג F1, ב-Codemasters מפתחים את משחקי הסדרה סביב מנוע משחק ייחודי בשם Ego. המנוע הוא מה ששולט על הפיזיקה במשחק ועל האופן בו הוא מעבד את הגרפיקה במהלך המירוץ. על קונסולת ה-Xbox One עליה שיחקתי ב-F1 2021 הוא נראה מעולה: הטקסטורות של הכביש והשטח סביבו, הנופים והתאורה ריאליסטיים מאוד והמכוניות מפורטות ונראות נהדר. התנהגות הכביש שלהן עברה שדרוג לכיוון הריאליסטי לפי פידבקים שהתקבלו מנהגי מירוצים והמזוכיסטים ביניכם ישמחו לשמוע שהן כעת קשות אפילו יותר לשליטה, גם אם בחרתם ברמת הקושי הנמוכה ביותר. אם זה לא מספיק, אתם נדרשים להיות נהגים זהירים. אם לא תהיו, זה יתנקם בכם בשתי צורות: חסימה אגרסיבית מדי של מתחרים על המסלול עשויה לעלות בעונש טכני בדמות תוספת זמן לתוצאה שלכם. נהיגה אגרסיבית מדי שכוללת התנגשויות בקירות או רכבים אחרים תגרום נזק לרכב שלכם שמהר מאוד יתורגם לירידה בביצועים. מי שמחפש חויית נהיגה ארקיידית, שכוללת קפיצות וצלילה לשלוליות בוץ. ימצא פה משהו שונה לחלוטין ממה שמספקים משחקים כמו : Need For Speed: Hot Pursuit Remastered או Dirt 5.0. החויה אמנם נקייה ומסודרת, אבל קשה מאוד לנהוג ברכבים האלו: הם תופסים תאוצה מהר מאוד ודורשים שליטה מאוד מדוייקת ומתוכננת. אישית, אני פחות מתחבר לסגנון הזה, אבל מי שמסיבותיו אוהב את זה, יקבל כאן ללא ספק את מבוקשו.







F1 2021 הוא המהדורה היפה ביותר של המשחק אי פעם, המורכבת ביותר מבחינת אפשרויות התאמה אישית, והמגוונת ביותר מבחינת מצבי משחק. מצב הסיפור הוא הדרך הטובה ביותר להנגיש את סדרת F1 להמונים, והוא מבוצע בצורה מצויינת ומעורר תקווה שבשנה הבאה יהיה אפילו ארוך יותר. האם זה יגרום למי שטרם התחבר לסגנון משחקי המירוצים האלו לשנות את דעתו? מסופקני. אצלי, למרות ההערכה הבאמת כנה שיש לי לעבודה המצוינת שנעשתה כאן זה פשוט לא קרה. עם זאת, למי ששיחק ואהב את משחקי הסדרה הקודם, מצפה כאן ללא ספק חויה מהנה מאוד.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר