כזה ניסיתי: Logitech Signature M650

לכל אדם יש כנראה איפשהו בעולם את עכבר הנפש שלו. העכבר שנוצר במיוחד עבור היד שלו. לא לכולם התמזל למצוא את עכבר הנפש שלהם. תמיד אפשר לנסות להתרגל לעכבר לא אידיאלי, או להתייאש ופשוט לנסות את מזלכם עם עכבר אחר, בתקווה למצוא את אותו יחיד ומיוחד. עם ה-Signature M650, החליטה לוג'יטק לנסות לעזור למשתמשים למצוא יותר בקלות את העכבר האידיאלי: מעבר לאפשרויות הצבע השונות, ניתן לרכוש אותו בשני גדלים שונים ואף בהתאמה למשתמשים ימניים או שמאליים.


Logitech Signature M650 (צילום: גד גניר)



בניגוד לבגדים, לא נהוג לדבר על עכברים במונחי מידות. איך בכל זאת אפשר להחליט מרחוק איזה עכבר יתאים לכם? לוג'יטק מייעצת לכם, לפי האורך שבין שורש כף היד לקצה האצבע הארוכה: 17.5 ס"מ ומטה נחשב כיד קטנה, מה שבין 17.5 ל-19 ס"מ נחשב ליד בינונית בגודלה, ו-19 ס"מ ומעלה מוגדר כיד גדולה. M650 במידה הקטנה יותר יתאים לבעלי ידיים קטנות ובינוניות, ובעלי ידיים גדולות יסתדרו טוב יותר עם M650 L. אין לי בעיה לשתף אתכם שאורך היד שלי הוא 19.2 ס"מ, ואכן, העכבר הגדול יותר שקיבלתי היה נוח לשימוש אם כי באופן כללי גם במידה L מדובר בעכבר קומפקטי יחסית, נמוך פרופיל, וחלק משמעותי משורש האגודל נשען על המשטח ולא על העכבר עצמו. חשוב להבין שלמרות הרוח והצלצולים של לוג'יטק, בסופו של דבר מדובר פה בסה"כ בשני גדלים. מה לגבי התאמה לימנים או שמאליים? כרגע, את הגרסה לשמאליים ניתן להשיג רק במידה L. מה עושים שמאליים עם ידיים קטנות? ממתינים בסבלנות בתקווה שלוג'יטק תוציא דגם מתאים עבורם. לחילופין, בגלל שהצורה של M650 היא סימטרית, הם יכולים לבחור בעכבר לימנים, אך לוותר על השימוש בזוג הכפתורים בצד המיועדים לאגודל.


מדובר בעכבר זול וזה ניכר בעיצוב הפשוט ובחומרים שלא משדרים יוקרה יוצאת דופן. לוג'יטק מתגאה בכך שעכברי Signature M650 עשויים חומרים ממוחזרים, אך באופן מפתיע, לא כולם ידידותיים לסביבה באותה מידה: הגרסה הלבנה והורדרדה עשויים מ-26 אחוז פלסטיק ממוחזר, בעוד הגרסה האפורה עשויה מ-64 אחוז פלסטיק ממוחזר. הוא לא ינקר עיניים אבל הוא נעים למגע, במיוחד בדפנות בעלות הגימור הרך והמחוספס, היכן שהאגודל והאצבעות מונחים בזמן שימוש. בדומה ל-M330, גם M650 הוא עכבר שקט: לוג'יטק שילבה בו את טכנולוגיית SilentTouch שלה כדי להפחית ב-90 אחוז את הרעש שמייצרות ההקלקות שלכם על הלחצנים שלו ואכן, הלחצנים אינם שקטים לחלוטין, אבל קשה לשמוע אותם. הגלגלת אפילו שקטה יותר ולא ניתן בכלל לשמוע אותה. אם כבר אנחנו בטכנולוגיות עם שמות שיווקיים, לוגי'טק שילבה בגלגלת גם את טכנולוגיית SmartWheel, שמשמעותה היא שבהחלקה מהירה של האצבע על הגלגלת ניתן להגיע במהירות לתחתית דף האינטרנט שבו אתם נמצאים באותו רגע.


Logitech Signature M650 (צילום: גד גניר)

Logitech Signature M650 (צילום: גד גניר)

Logitech Signature M650 (צילום: גד גניר)



תהליך ההתקנה שלו, כצפוי, קליל: ניתן להתחבר איתו למחשב באמצעות קישורית בלוטות' בהתאם למערכת ההפעלה איתה אתם עובדים, או באמצעות דונגל Bolt המצורף שאליו העכבר כבר משודך מראש וכל שעליכם לעשות הוא לחבר את המתאם לשקע ה-USB של המחשב. למי שטרם יצא להכיר, Bolt הוא הדור הבא של מתאמי Unifying שליוו את מוצריה האלחוטיים של לוג'יטק בשנים האחרונות. היופי במתאמי Unifying הוא שהם ניתנים להגדרה ולשילוב של כמה מוצרים של לוג'יטק במקביל. במילים אחרות, ניתן לחבר דרך מתאם אחד גם עכבר וגם מקלדת שלא הגיעו בהכרח כסט ואף ניתן לחבר כמה סטים, במידה ואתם עובדים על המחשב בבית ובעבודה עם סטים שונים. הבשורות המשמחות הן שמתאמי Bolt מספקים את אותה פונקציונליות, ואפליקציית השליטה של המתאמים החדשים נראית מודרנית וידידותית יותר. הבשורות הפחות משמחות הן שמדובר בשני עולמות שונים לחלוטין, כלומר, מוצרים כמו MX Vertical או MX Ergo שעובדים נהדר עם Unifying, לא מזוהים ע"י Bolt, בדיוק כפי שמוצרים כמו MX Keys Mini ו-Signature M650 לא יודעים לעבוד עם מתאמי ה-Unifying הישנים. זה לא באמת אסון כי כל המוצרים שציינתי יודעים להתחבר למחשבים גם באמצעות Bluetooth. זה לא שנתקלתי בתקלות כלשהן בשימוש בבלוטות' אבל החיבור דרך המתאמים של לוג'יטק אמור להיות אמין ומאובטח יותר. בניגוד לסדרות היוקרתיות יותר של לוג'יטק, אין כאן מעבר מהיר בלחיצת כפתור בין כמה מכשירים וחבל. 


מתאם Bolt (צילום: גד גניר)

Logitech Signature M650 (צילום: גד גניר)



לעכבר שני לחצנים סטנדרטיים, גלגלת ושני כפתורים בצד. ברגע שחיברתי את מתאם ה-Bolt למחשב, תוכנת Options, תוכנת השליטה למוצריה של לוג'יטק לכל המוצרים של החברה שבדקתי עד היום, הקפיצה התראה, ש-Signature M650 אינו נתמך בה ושעליי להוריד את +Options, הגרסה העדכנית ביותר. לחצתי על הקישור בהתראה שהוביל אותי היישר ל…דף ההורדה של Options הרגילה. חיפש זריז בגוגל הביא אותי אל מחוז חפצי, דף ההורדה של +Options, שם התברר שהגרסה החדשה עודנה בבטא. כל הברדק הזה נמשך לכל היותר כ-3 דקות במהלכן לא נרשמה תבהלה משמעותית מצידי (וגם סביר להניח שהעניין יטופל בתקופה הקרובה) אבל עדיין תמוה קצת שהתהליך לא יותר מסודר. מרגע שצלחתם את השלב הזה, העניינים עובדים יפה וברור בדיוק כפי שעבדו ב-Options. ניתן להגדיר פעולות עבור הכפתורים בצד עבור כל התוכנות איתן אתם עובדים, וניתן להגדיר פעולות שונות עבור כל תוכנה בנפרד. שמאליים יכולים לשנות את כיווני הלחצנים הראשיים, וניתן גם לשנות את מהירות התנועה של סמן העכבר ואת כיוון הגלילה.


Logitech Signature M650 (צילום: גד גניר)



סוללת ה-AA הסטנדרטית בבטנו של Signature M650 אמורה להספיק לכשנתיים של שימוש. קל מאוד להחליף אותה בסוללת AA אחרת, ולצידה יש שקע יעודי לאחסון מתאם ה-Bolt.


(+)
  • מגיע בכמה מידות, צבעים ובהתאמה גם לשמאליים 
  • לחצנים וגלגלת שקטים
  • יודע להתחבר למחשב באמצעות מתאם Bolt או Bluetooth

(-)
  • אין מעבר מהיר בין מכשירים מחוברים
  • אינה תומך בדונגל ה-Unifying הותיק של לוג'יטק
  • יחסית לעכבר בהתאמה אישית אין כאן המון אפשרויות להתאמה אישית

ייתכן שכל מה שמפריד בינכם לבין עכבר הנפש שלכם הם 169 ש"ח. על הנייר, הבשורה איתה מגיע ה-Signature M650 היא חשובה, אבל לוג'יטק נקטה כאן גישה מאוד זהירה ומציעה מספר מצומצם של קומבינציות להתאמה אישית של העכבר. סביר להניח שהקומבינציות הללו מכסות חלקים נרחבים מהאוכלוסיה, אבל ימניים בעלי ידיים גדולות במיוחד, או שמאליים בעלי ידיים קטנות, עדיין נשארים כאן ללא פתרון. מכל בחינה אחרת M650 עושה את העבודה ומספק תמורה נאה למחירו הלא גבוה, עם אפשרויות הגדרה שימושיות ונוחות, שני סוגי חיבור וסוללה עם חיים ארוכים במיוחד.


2 תגובות

  1. נראה כמו גירסה פחות טובה של M590, רק עם bolt במקום unifying.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר