כזאת ניסיתי: Logitech POP Keys

עד לא מזמן, מי שחשקה נפשו במקלדת מכאנית, היה צריך לרכוש כזאת המיועדת לגיימרים, או להתחיל לשוטט בפורומים של המשוגעים לדבר, אלו שמשמנים סוויצ'ים ומדפיסים חלקי חילוף ושיפורים שונים במדפסות תלת ממד, ולבחור במותגים פחות מוכרים. ליצרניות המיינסטרים של ציוד היקפי למחשבים לא היה דחוף להציע מקלדות מכאניות לקהל הרחב. בנובמבר האחרון הכריזה לוג'יטק על POP Keys, מקלדת אלחוטית מכאנית שבהחלט אינה מיועדת לגיימרים, אבל גם לא בדיוק לקהל הרחב. למי כן?

Logitech POP Keys (צילום: גד גניר)



מבט קל עליה ייתן לכם מושג ברור למה לא כל אחד יתחבר אליה. העיצוב שלה נראה כמו משהו שהיו מפטרים בגללו מעצב בפישר פרייס בשל מוטיבציית יתר, עם המקשים העגולים שלה (שאמורים להזכיר מכונת כתיבה), שילובי הצבעים הלא שגרתיים ושורת מקשי האימוג'י בצד. היחידה שהגיעה אליי לבדיקה היא בצבעי צהוב שחור ואפור (ואפילו מקש Escape מוזהב כי למה לא) בשילוב שנקרא Blast, והשם בהחלט הולם אותה: אי אפשר להתעלם מהמקלדת הזאת ואי אפשר להשאר אדיש לעיצוב שלה. מלבד Blast, ה-Pop Keys מגיעה גם בגווני ורוד ולבן (Heartbreaker) או בשילוב הסולידי של סגול, לבן טורקיז וצהוב בסכמה העונה לשם DayDream. אם מצליחים בכל זאת להתעלם לרגע מהעיצוב, המקלדת עצמה בנויה מעולה. הבסיס כבד יחסית והמקלדת עצמה בנויה טוב מחומרים איכותיים והדבר היחיד שקצת חסר לי כאן הוא תאורה למקשים אין כאן לא תאורה קבועה וגם לא תאורת RGB, אבל אפשר לחיות גם בלי זה.


ה-POP Keys היא מקלדת קומפקטית שמכילה 75% מהמקשים שתמצאו במקלדת מלאה. בניגוד ל-GK61, יש לה שורת מקשי Function ואפילו מקשי חיצים, כך שאין כאן צורך בשילובי מקשים מורכבים מדי כדי לבצע פעולות שגרתיות, וגם המקשים עצמם מסודרים לרוב בצורה די הגיונית. 


Logitech POP Keys (צילום: גד גניר)



שורת מקשי ה-F מאפשרת גישה מהירה לפונקציות שימושיות: שלושת המקשים הראשונים מאפשרים מעבר מהיר בין מחשבים ומכשירים שהכרתם בינם ובין המקלדת, ולצד מקשי שליטה במדיה ובעוצמת השמע, ישנם גם כמה דברים פחות שכיחים כמו כפתור השתק למיקרופון (ברמת מערכת ההפעלה), כפתור לצמצום כל החלונות והצגת שולחן העבודה, ואפילו כפתור להפעלת Snip & Skatch של ווינדוס ללכידת ועריכת צילומי מסך. בנוסף, יש כאן מקש יעודי להפעלת פונקציית ההכתבה המובנית של Windows, אולם היא עדיין אינה תומכת בעברית. הגישה לפונקציות האלו דחקה החוצה פונקציות אחרות שנהוג למצוא שם: קיצור דרך למחשבון, שליטה על עוצמת תאורת המסך, גישה מהירה לחיפוש, ועוד.


בצד ימין תמצאו חמישה מקשי אימוג'יז. את הארבעה העליונים תוכלו להגדיר כרצונכם דרך תוכנת Options של לוג'יטק: לשנות את הסדר ביניהם או לבחור באימוג'יז שונים מאלו שמגיעים כברירת מחדל. לוג'יטק אפילו מספקת בערכת המקלדת ארבעה מקשים נוספים עבור אימוג'יז שונים אותם ניתן להרכיב במקום הקיימים. ניתן כמובן גם להגדיר בכפתורים האלו אימוג'יז אחרים מה-8 שלוג'יטק בחרה, אבל לאור העובדה שהציור על המקש לא ישתנה, זה עשוי להיות מבלבל בהתחלה. המקש החמישי פותח את תפריט האימוג'יז של מערכת ההפעלה, אם תרצו להשתמש באחד אחר שלא בתוך הארבעה שיש להם מקשים משלהם על המקלדת. את המקש הזה ניתן להגדיר כך שישמש לתפקידים אחרים, אבל בניגוד לארבעה שמעליו, אי אפשר להגדיר עבורו אימוג'י אחד ספציפי. אני לא יודע אם זה המיקום שלהם בפריסת המקלדת, או העובדה שאני משתמש פחות באימוג'יז כשאני עובד על המחשב, אבל ארבעת המקשים האלו לא שינו באופן מהותי את חויית ההקלדה שלי, וכשכבר כן מצאתי לנכון להשתמש באימוג'י כלשהו, עשיתי זאת כרגיל, דרך תפריט האימוג'יז של האפליקציה עצמה.


Logitech POP Keys (צילום: גד גניר)



מה בכל זאת חסר? מקשי Home, End, Page Up, ו-Page Down. גם כפתור Print Screen אין כאן, אבל במקומו כאמור יש את הכפתור שמפעיל את Snip & Scatch. את מקש ה-Insert איחדו עם מקש ה-Delete וכדי להשתמש בו צריך ללחוץ עליו יחד עם מקש Fn. מוכרח להודות שהם לא היו חסרים לי מאוד, אבל אני בהחלט יכול להבין את מי שיתקשה לעבוד בלעדיהם. הבשורות הטובות הן שלא חייבים לחיות בלעדיהם, ובהחלט ניתן לשנות את תפקודם של מקשי האימוג'יז כך שיתפקדו במקום המקשים החסרים. גם כאן, הבשורות הרעות הן שתצטרכו להתרגל למיקום הלא שגרתי שלהם והציורים על המקשים ישארו מן הסתם ציורים של אימוג'יז, כך שייקח לכם זמן להתרגל אליהם. כמו מקלדות אחרות של לוג'יטק, גם POP Keys מיועדת למשתמשי מק ו-PC כאחד, כאשר מקשי ה-Alt וה-cmd הם למעשה אותו מקש, וכך גם Start ו-opt.



ניסיתי לא מעט מקלדות בשנים האחרונות, מלאות, חסרות, של מחשבים ניידים ושל טאבלטים. POP Keys ממוקמת במקום גבוה ברשימה הלא מכובדת של מקלדות שלקח לי זמן רב להתרגל אליהן. שבועות לאחר תחילת השימוש עדיין מצאתי את עצמי מתקן טייפואים פה ושם, מה שלא קרה לי כמעט אף פעם עם מקלדות אחרות. סידור המקשים הגיוני ולא הרפתקני בדר"כ, אבל את האשמה אני תולה בשילוב בין מקשים עגולים והעובדה שכולם בגובה זהה. השילוב הזה הקשה עליי מאוד להתרגל להקלדה עיוורת לחלוטין, ודרש זמן ארוך מהרגיל להתחיל להשתמש בה בצורה באמת יעילה. כל זה לא משנה את העובדה שמדובר במקלדת מכאנית למהדרין וככזאת, פעולת ההקלדה עצמה, הלחיצה על המקשים - מאוד מהנה. לוג'יטק בחרה עבור POP Keys בסוויצ'ים חומים שלחיצה עליהם מחזירה פידבק טוב, עם תחושה של הקלקה (Tactile, או "מישושי" בעברית). הם שקטים יותר מסוויצ'ים בצבעים אחרים, אך ההקלדה בה עדיין רועשת משמעותית מבמקלדות סטנדרטיות. בסופו של דבר היא כיפית מאוד, בעיקר אחרי ששגיאות ההקלדה נעלמות.





ה-POP Keys על מקשי האימוג'י שלה והעיצוב המצועצע פונה אמנם לקהל צעיר, אבל זו בהחלט לא מקלדת גיימינג: אין לה כאמור תאורת RGB, אין אפשרות להגדיר פקודות מאקרו והיא אלחוטית, תכונה שמעבירה בדרך כלל צמרמורות של גועל בגופם של גיימרים שמקדשים את ערך זמן התגובה. כל שאר האוכלוסיה שפחות תרגיש הבדלים של מילי שניה בתגובה, תוכל להנות מהנוחות של מעבר מהיר בין מכשירים שונים בלחיצת כפתור. המקלדת תשמח למסד קשר עם שלושה מכשירים נפרדים בבלוטות', ומאפשרת גם חיבור מאובטח ורציף יותר באמצעות דונגל Bolt הקנייני של לוגי'טק שמסופק עם המקלדת. שתי סוללות AAA סטנדרטיות מעניקות ל-POP Keys, לטענת לוג'יטק, אורך חיים של כ-3 שנים בטרם תצטרכו להחליף אותן. מרשים.


(+)
  • כיפית להקלדה
  • מעבר נוח ומהיר בין מחשבים מחוברים
  • מקשים ייעודיים לאימוג'יז

(-)
  • עיצוב שנוי במחלוקת
  • לוקח זמן להתרגל להקליד בה באופן עיוור בלי שגיאות
  • בחירות הרפתקניות משהו במיפוי הפונקציות בשורת מקשי ה-F

ה-Logitech POP Keys נמכרת בחנויות ב-489 ש"ח. יותר ממה שהיא רועשת בהקלדה, המקלדת הזאת רועשת ויזואלית, וזה עשוי להרחיק לא מעט אנשים ממנה, אנשים כמוני. מן הסתם, אני לא קהל היעד של POP Keys. בלוג'יטק עיצבו את המקלדת הזאת עבור צעירים ממני ואכן הבנות שלי התחברו לעיצוב הזה ובעיקר לקונספט של מקשי אימוג'יז הרבה יותר ממני. ועדיין, הצלחתי להנות ממנה (אחרי זמן הסתגלות ארוך מהרגיל) בעיקר בגלל השילוב בין היותה מקלדת מכאנית עם מקשים כיפים ללחיצה, והעובדה שהיא אלחוטית, וניתן לעבור באמצעותה במהירות בין מחשבים, שילוב מאוד לא שכיח בשוק, נכון להקלדת שורות אלו.

1 תגובות

  1. לא ברור למי היא מיועדת. לא לגיימרים, לא למתכנתים, לא למי שמקליד הרבה, לא כמקלדת מולטימדיה. אולי רק לבנות 12, אבל בשביל כמה כפתורי אמוג'י לא הייתי מוציא כמעט 500 ש"ח.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר