כזה ניסיתי: Logitech Lift

באיחור אופנתי, אחרי שמגוון יצרניות אחרות כבר עשו זאת לפניה הציגה לוג'יטק לפני שלוש שנים את הגרסה שלה לעכבר אנכי: ה-MX Vertical. כחלק מסדרת MX היוקרתית של לוג'יטק, הוא הגיע גם עם סט תכונות מתקדמות ומחיר גבוה בהתאם. כעת מגיע תורו של Lift, עכבר אנכי נוסף, מעט קטן יותר, עם מחיר נגיש יותר ואפילו כמה הפתעות בשרוול.

Logitech Lift (צילום: גד גניר)



עכבר אנכי למי שטרם יצא לפגוש, הוא עכבר המעוצב באופן שאמור למנוע פיתול של שרירי היד ואת תופעות הלוואי הנגרמות מכך כמו עייפות במקרה הטוב ודלקות פרקים במקרה הרע. כדי לשרת את המטרה הזאת, העיצוב הבסיסי של עכברים אנכיים דומה ברוב המקרים, ומזכיר מעט צורה של סנפיר אלכסוני. Lift דומה מאוד בקוים כללים לאחיו הבכור MX Vertical, ושומר על אותה זוית של 57 מעלות, אבל ניחן בממדים קטנים יותר כך שיתאים לידיים בגודל בינוני או קטן. כבעל ידיים גדולות יחסית, אני אכן מוצא את MX Vertical קצת יותר מתאים עבורי בהשוואה ל-Lift. למרות שהתחושה היתה כאילו הוא נבלע קצת בכף היד שלי, לא היתה אי נוחות מהותית בשימוש בעכבר החדש בשל מימדיו הקטנים יותר.


מעבר לכך, בהתאם למדיניות שהחלה ב-Signature, לוג'יטק מציעה את Lift גם בגרסה לשמאליים העונה לשם החמוד "Lift Left". הגרסה לימנים קיימת בשלושה צבעים: גרפיט, אפור בהיר או ורוד. שמאליים יאלצו להסתפק בצבע הגרפיט בלבד בינתיים. חלקו האחורי של Lift מצופה בפלסטיק בגימור רך עם פסים בולטים ונעים מאוד למגע, וגם שאר העכבר עשוי פלסטיק איכותי. כל הזויות החדות שאפיינו את העיצוב היוקרתי של MX Vertical נעלמו והחליפו אותן קוים מעוגלים וידידותיים יותר ליד.


Logitech Lift (צילום: גד גניר)


Logitech Lift (צילום: גד גניר)


Logitech Lift (צילום: גד גניר)




אני לא עושה שימוש קבוע בעכברים סטנדרטיים בערך מאז שנת 2006, וזו גם השנה האחרונה שבה סבלתי מדלקת פרקים ביד. בכל פעם שאני חוזר לפרק זמן קצר לעכברים רגילים אני נדהם מהלחץ שהצורה שלהם מייצרת על שרירים ביד, והעובדה שיכולתי להשתמש במכשירי העינויים האלו. בניגוד לעכברי Trackball, צורת התפעול של עכברים אנכיים כמו Lift דומה מאוד לזו של עכברים סטנדרטיים כשההבדל הוא רק בזוית שבה היד שלכם אוחזת בעכבר, כך שזמן ההסתגלות קצר בהרבה. 


Logitech Lift (צילום: גד גניר)


Logitech Lift (צילום: גד גניר)



מבחינת לחצנים, יש כאן את כל מה שיש גם בדגם הבכיר יותר: מלבד לחצן ימני ושמאלי וגלגלת, תמצאו כאן שני לחצני ניווט קדימה ואחורה, ולחצן השולט על מהירות הסמן (ניתן להגדיר שתי רמות מועדפות ולהחליף ביניהן). שלושת הלחצנים האלו ולחיצה על הגלגלת ניתנים לשינוי והתאמה אישית דרך תוכנת השליטה +Options של לוג'יטק. כרגיל, ניתן לקבוע סט פעולות שונה לכל לחצן עבור תוכנות שונות, ולוג'יטק מציעה סט משלה לתוכנות נבחרות כמו פוטושופ, תוכנות אופיס, דפדפני כרום ואדג'. 


בדומה לעכברי סדרת MX, ניתן לשדך את Lift לשלושה מכשירים שונים ולהחליף ביניהם בלחיצה על כפתור בתחתית העכבר. כמו כן, Lift תומך ב-Flow, עבודה במקביל על שני מחשבים נפרדים המחוברים לאותה רשת. העכבר יודע להתחבר למחשבים באמצעות קישורית בלוטות או בחיבור לדונגל הקנייני החדש של לוג'יטק, Bolt המהווה שדרוג ממשי ביחס ל-Unifying, התקן הקודם, בכל הקשור לאבטחה ויציבות החיבור. עבור מי שמתעניין, הרזולוציה המקסימלית של העכבר עומדת על 4000DPI, גם כאן, בדיוק כמו אחיו הבכור.


Logitech Lift מימין, Logitech MX Vertical משמאל (צילום: גד גניר)


Logitech Lift משמאל, Logitech MX Vertical מימין (צילום: גד גניר)



Lift מקבל את כל הכוח לו הוא זקוק מסוללת AA אחת, ולדברי לוג'יטק היא אמורה להחזיק מעמד בשימוש ממוצע לתקופה של כשנתיים. באופן אישי אני מעדיף עכברים נטענים כפי שהיה ה-MX, אם כי כשמדובר בשימוש במשך שנתיים על סוללה אחת, וכשהעכבר מתריע לפני שהסוללה נפרקת לחלוטין, השאלה אם מדובר בעכבר עם סוללה סטנדרטית או נטענת הופכת לפחות קריטית.


(+)
  • נוח לשימוש ממושך, הסתגלות קלה
  • מותאם לידיים בגודל בינוני עד קטן ומגיע גם בגרסה לשמאליים
  • מעבר נוח ומהיר בין מחשבים מחוברים
  • מחיר נגיש

(-)
  • פחות מתאים לבעלי ידיים גדולות
  • עושה שימוש בסוללה רגילה ולא ניתן לטעון אותו במקרה הצורך


במחיר של 299 ש"ח, ללוג'יטק יש סוף סוף אופציה תחרותית באמת בשוק העכברים האנכיים. Lift מביא איתו 99% מהתכונות המתקדמות של הדגם האנכי הנוסף של החברה, פונה לקהל רחב הרבה יותר (בעלי ידיים בגודל ממוצע וגם לשמאליים) ואפילו מגיע עם חיבור משודרג למחשב. למעשה, אם מנטרלים שיקולי מיתוג יוקרתי יותר, ה-Lift הזול יותר יוצר קניבליזציה מסוימת בקטלוג של לוג'יטק, והופך את הדגם היקר יותר לרלוונטי לקניה בעיקר עבור משתמשים בעלי ידיים גדולות במיוחד.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר