כאלו ניסיתי: Sennheiser Sport True Wireless

מזה שנים, מתחזקת סנהייזר סדרת אוזניות ספורט חוטיות ואלחוטיות איכותיות ועמידות. לצד אלו, החלה בשנים האחרונות להציג אוזניות True Wireless אם כי אף אחד מהדגמים הללו מותג באופן רשמי כאוזניות שאכן מותאמות לפעילות גופנית. ה- Sennheiser Sport True Wirelss, הן הראשונות בקטלוג החברה שגם אין ביניהן כבל מקשר, וגם פונות באופן רשמי לספורטאים.

Sennheiser Sport True Wireless (צילום: גד גניר)


הפנייה לספורטאים אינה רק מיתוגית. עיצוב האוזניות עבר התאמה שתאפשר להן להשאר בתוך האוזניים גם בזמן פעילות אינטנסיבית. בקוים כלליים הן שומרות על עיצוב דומה לזה של סדרת CX, אבל נוספו כאן סנפירי ייצוב שמקבעים את האוזניות בתוך האוזניים ומונעים מהן לזוז או ליפול. מעבר לסנפירים המגיעים כבר מורכבים על האוזניות, ישנם עוד שלושה סטים בגדלים שונים, כולל סט שטוח ללא סנפירים בכלל, למי שלא מתחבר לקונספט. הקייס אגב כולל מקום לאוזניות כשהסנפירים מולבשים עליהן. זה נשמע מובן מאליו אבל יש יצרניות שלא טורחות לעצב כך את הקייס ואז המשתמש נדרש להיטלטל עם סט הסנפירים שלו בנפרד ובצורה לא אלגנטית בעליל. מלבד סנפירים, ה-Sennheiser Sport True Wireless מגיעות עם שני סוגים של מתאמי סיליקון לאוזניים, בשלושה גדלים: סט אחד שלטענת סנהייזר מאפשר חדירת חלק מהצלילים מבחוץ (מודעות לרעשי הרקע בסביבה בריצות ואימונים בחוץ) וסט שני שאמור לספק אטימה פסיבית (לאימונים בחדר כושר, כדי לסנן התנשפויות ושאגות של מתאמנים אחרים בסביבתכם). סנהייזר אפילו הוסיפה פקד באפליקציה שמאפשר להחליף בין המצבים, מה שכביכול יבצע התאמה של הצליל שהאוזניות מפיקות למצב השימוש.


נשמע מסורבל? זה אכן ככה. השנה היא 2022, וביטול רעשים אקטיבי (אותו ניתן להפעיל ולכבות בלחיצה על כפתור) הוא חלק אינטגרלי באוזניות True Wireless זולות יותר מאלו, אבל כאן משום מה הוא חסר. מעבר לעובדה שההבדל בין המצבים בקושי מורגש, מי רוצה בכלל להתעסק בהחלפה פיזית בין המצבים? ההחלפה אמנם קלה ופשוטה, אבל עדיין זו התעסקות שהתוצאה שלה בהחלט לא מצדיקה אותה. מעבר לכך, בניגוד לסנפירים, אין בקייס מקום לסט מתאמים נוסף, כך שאם אתם כן בעניין של להחליף בין הסטים, תצטרכו לקחת אותם בנפרד.




האוזניות עצמן לא קלילות אבל גם אינן כבדות במיוחד. קל להכניס אותן לתוך האוזניים והן לא מציקות גם בשימוש ממושך ובפעילות ספורטיבית אינטנסיבית. תקן העמידות במים הוא IP54. יש אוזניות ממוגנות יותר, אבל זה ללא ספק יספיק כדי להתמודד עם ההזעה שלכם וגם עם התזות מים משמעותיות, אבל לא מומלץ לעשות להן אימוני צלילה או לשטוף אותן תחת הברז. השליטה באוזניות מתבצעת כרגיל אצל סנהייזר באמצעות משטחי מגע בחלקן החיצוני, וכרגיל אצל סנהייזר השליטה הזאת נוחה, מדויקת ורספונסיבית להפליא. 


Sennheiser Sport True Wireless (צילום: גד גניר)



בגזרת איכות השמע אין הפתעות: Sennheiser Sport True Wireless נשמעות מעולה כמו כל האוזניות שלה מסדרת CX, ולמען האמת גם יותר טוב מרוב האוזניות ברמת המחיר שלהן ובקטגוריה הזאת.  הצליל עשיר ומדויק, יש באסים לא רעים אבל מרוסנים היטב, וכל החויה מאוזנת כראוי. נהוג להניח שמשתמשי אוזניות ספורט פחות מתעניינים בניואנסים של איכות שמע, בטח בזמן אימון, אבל ההנחה הזאת לא לוקחת בחשבון אנשים שמעוניינים לקנות זוג אוזניות אחד שישמש אותם גם לא בשעות האימונים. Sennheiser Sport True Wireless מתהדרות בדרייברים דינמיים בקוטר 7 מ"מ אשר מייצרים צליל בטווחי תדר שבין 5 הרץ ל-21 קילוהרץ. האוזניות תומכות ב-Bluetooth 5.2 ובמקודדי האודיו SBC, AAC וגם ב-aptX המתקדם של קוואלקום. אין כאן תמיכה ב-Hi-Res Audio, אבל איכות הצליל מעולה ובהחלט ניתן להנות מהן בכל מצב.


Sennheiser Sport True Wireless מצוידות בארבעה מיקרופונים שאמורים לבטל רעשי רקע בזמן שיחה. בפועל האוזניות מתפקדות יפה בשיחות בצד המשתמש: הקול ברור, ונקי יחסית וגם העוצמה טובה. הצד השני בשיחה ציין שהעוצמת השמע בצד שלו חזקה באופן חריג, איכות הצליל עצמה לא רעה, וביטול רעשי הרקע פועל בצורה משביעת רצון.


Sennheiser Sport True Wireless (צילום: גד גניר)

Sennheiser Sport True Wireless (צילום: גד גניר)



המון דברים חסרים ב-Sennheiser Sport True Wireless: מלבד ביטול רעשים שכבר ציינתי, הן גם לא יודעות לעצור את הנגינה כשמוציאים אותן מהאוזניים. מה שיותר קשה לחיות בלעדיו זה מצב שקיפות, שמגביר את רעשי הרקע באמצעות המיקרופונים. אין כזה באוזניות האלו, מה שאומר שאם תצטרכו לשמוע טוב יותר מה קורה מסביבכם, תצטרכו לשלוף אותן פיזית מהאוזניים. שתבינו, התכונה הזאת קיימת כמעט בכל אוזניות True Wireless מאז ה-IconX, האוזניות הראשונות שבדקתי מהסוג הזה אי שם ב-2016. מכל הדברים שחסרים, זה מה שהכי מעיק ברמה הפרקטית.





אפליקציית השליטה באוזניות של סנהייזר, Smart Control עברה רענון עיצובי ונראית עדכנית ומודרנית יותר. היא מאפשרת לקבוע לאילו מהמכשירים שהכרתם להן הן יתחברו באופן אוטומטי, מאפשרת שינוי אקולייזר באופן ידני או לכאלו שהוגדרו מראש, ולמשתמשים שירשמו לסנהייזר ניתנת האפשרות לשמור אקולייזרים מוגדרים אישית ברשת כך שיהיו זמינים גם לאוזניות סנהייזר אחרות שברשותכן. בנוסף, יש כאן את האפשרות להתאים באופן אישי את סט ההקשות על משטחי המגע, וגם אפשרות לשלוט על עוצמת השמע העצמי בשיחות.


סיבולת בהחלט יש לאוזניות האלו: זמן הסוללה הרשמי שלהן עומד על 9 שעות אם כי אצלי הן שרדו כמעט 8 שעות, שזה גם מכובד בהחלט. קייס הטעינה מסוגל לספק שלוש טעינות נוספות במצב אופטימלי. טעינה מלאה של האוזניות והקייס שלהן נמשכת כשעה וחצי, אבל אם הסוללה נפרקה לחלוטין ודחוף לכם להשתמש בהן, תשמחו לשמוע ש-10 דקות טעינה יספקו לכן כשעה של שימוש. טעינה אלחוטית למקרה שתהיתם, אין כאן.


(+)
  • סאונד מעולה
  • נוחות מאוד באוזניים
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • אין ביטול רעשים אקטיבי ואין מצב שקיפות אקטיבי
  • לא מזהות כשמוציאים אותן מהאוזניים
  • אין טעינה אלחוטית

מחירן של Sennheiser Sport True Wireless ביבוא רשמי עומד על 519 ש"ח. רשימת החוסרים שלהן ארוכה ובחלקה כואבת: ביטול רעשים, זיהוי הוצאה מהאוזניים, ומצב  שקיפות. רוב מה שחסר היה אולי מותרות לפני 4-5 שנים, אבל בשנים האחרונות רובן הפכו לתכונות בסיס, גם באוזניות זולות הרבה יותר. יחד עם זאת, יש להן עדיין כמה קלפים מנצחים בהתמודדות על ליבם של ספורטאים: איכות השמע המעולה, הנוחות באוזן בשימוש ממושך וזמן סוללה ארוך להפליא.


2 תגובות

  1. תודה על הביקורת המעולה :)

    השבמחק
  2. נשמע שהרבה מהבעיות קשורות לתוכנה. האם יתכן שכמו בג'ברה, חלק מהתכונות, כמו סינון רעשים אקטיבי או אפשרות של הגברת צלילים חיצוניים, תגיע עם עדכון קושחה/תוכנה בעתיד?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר