כזה ניסיתי: Vivo V23

אמנם מדובר במותג נוסף מבית תאגיד BBK הסיני שמותגיו כבר פועלים בישראל, אבל תמיד נחמד לקדם בברכה מותג סמארטפונים חדש בשוק הישראלי: Vivo. אחרי פעילות של שנים בשוק העולמי, בסוף מרץ האחרון בנדא מגנטיק הודיעה רשמית כי היא תהיה זו שתשווק את מכשירי המותג בישראל, כאשר בגל הראשון יושקו בארץ ארבעה מכשירים. ה-V23 שבדקתי בשבועות האחרונים הוא הבכיר מביניהם.

Vivo V23 (צילום: גד גניר)



לא מדובר במכשיר דגל. V23 שייך לחלק העליון של סגמנט מכשירי הביניים, והוא מבוסס על ערכת השבבים Dimensity 920 (כמו +Realme 9 Pro) של מדיהטק הטיוואנית, ובגרסה הנמכרת בארץ מגיע עם שילוב נדיב ומרווח של 12 גיגה RAM ו-256 גיגה אכסון. בעוד את זכרון ה-RAM ניתן להרחיב על חשבון נפח האחסון ל-4 גיגה נוספים, את האחסון לא ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון, אבל הנפח הקיים יספיק כנראה לרוב המשתמשים.


מערכת ההפעלה שרצה על המפרט הטכני הזה היא Android 12 העדכנית כשמעליה הממשק הייחודי של Vivo העונה לשם FunTouch, גם הוא בגרסה 12. המשתמשים מקבלים כאן את הפינוקים של אנדרואיד 12 כמו הצעות להתאמת צבעי הממשק לפי צבעי הרקע שבחרתם, וגם חיוויים בולטים כאשר אפליקציה כלשהי מפעילה את המיקרופון או המצלמה. משהו קטן וקצת ביזארי בטלפון הזה הוא האייקונים בממשק, בעיקר בוילון ההתראות. הם לא זהים לאייקונים של האפליקציות עצמן בדפי הבית מה שיוצר חויה מבלבלת מעט, וכאשר המצב הכהה מופעל, האייקונים עוד פחות ברורים כי החלקים הלבנים בהם פשוט מוצגים בשחור. זה לא אסון, אבל לא הצלחתי למצוא דרך לשנות זאת. פרט לסוגיה הזאת הממשק נקי יחסית ולא כולל כמעט Bloatware מיותר. המכשיר מגיב מהר ומדויק, וקצת רענון התמונה במסך, 90 הרץ, נשמר באופן יציב באופן כמעט קבוע (ישנו גמגום קל במעבר בין מסך Google Discover ומסך הבית, אבל זה נסבל).


Vivo V23 (צילום: גד גניר)

Vivo V23 (צילום: גד גניר)

Vivo V23 (צילום: גד גניר)



חיצונית, בקוים כלליים, V23 מאוד מזכיר ברובו את בן דודו מאותו תאגיד, Oppo Reno 6, ששואב השראה ניכרת מעיצוב האייפון: מסגרת ישרה, גב שטוח לחלוטין (למעט בליטת מערך הצילום) כבדות מסוימת  (179 גרם) ותחושה מאוד מתכתית. בשונה מהאייפון, גב הזכוכית כאן מגיע בגימור שמזכיר התזה אחידה של חול, אך התחושה במגע בו היא חלקה. הגימור הזה מחזיר אור בצבעים שונים ויוצר אפקט מרהיב שניתן להבחין בו בעיקר מקרוב. מרחוק זה קצת קשה יותר, ואם משתמשים בכיסוי המגן השקוף ש-Vivo צירפה בנדיבותה לערכת המכשיר, האפקט הזה נבלע ונעלם לחלוטין. המסך בחזית המכשיר הוא בעל פאנל AMOLED בגודל 6.44 אינטש המציג רזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים, ובראשו מגרעת, כאילו השנה היא 2018 או שמדובר במכשיר של אפל. למרות שמדובר במסך AMOLED, הוא אנמי מעט בצבעיו וגם התאורה שלו אינה חזקה במיוחד, אבל הוא בהחלט שמיש. גם קורא טביעות האצבעות המשולב במסך איטי מעט בהשוואה למכשירים אחרים ודורש לחיצה ממושכת יותר, אבל מתרגלים.


Vivo V23 (צילום: גד גניר)


Vivo V23 (צילום: גד גניר)




Vivo V23 (צילום: גד גניר)






מערך הצילום האחורי של V23 כולל שלוש מצלמות: מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.9, מצלמה עם עדשה אולטרה-רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. ב-Vivo החליטו שלא לצייד את V23 במייצב תמונה אופטי, רכיב די שכיח במכשירים ברמת המחיר הזאת (וגם בזולים יותר). התמונות חדות ברוב המקרים ומפורטות, אבל המכשיר מתקשה להתמודד עם אובייקטים זזים, לעיתים גם בתנאי תאורה טובים יחסית. מצלמת ה-8 מגה פיקסל עושה עבודה לא רעה באור יום, אך בערב סובלת מעט מעיוותי צבעים ובאופן כללי עיוות התמונה הנוצר מהעדשה הרחבה מורגש כאן בצורה מודגשת. המצלמה מאפשרת צילום בזום דיגיטלי כפול 2 ואיכות התמונה כמעט ואינה נפגמת, אם כי מומלץ לוותר על ניסיון לצלם עם זום גבוה יותר. מצב הלילה של המצלמה, כמו במצלמות אחרות, מאיר את התמונה באופן מלאכותי ויוצר הילות מסביב לאיזורים מוארים. צילום במצב רגיל בלילה אמנם מפיק תמונות כהות יותר אבל גם ריאליסטיות יותר.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ה-Vivo V23 בורך במערך צילום קדמי משודרג ביחס למה שנהוג לראות בקטגוריה: מגרעת המסך כולל שתי מצלמות: מצלמת 50 מגה פיקסל עם צמצם f/2.0, ומצלמת עדשה רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.3. בנוסף, הוא כולל שתי נורות LED בחזית המתפקדות כפלאש שניתן לשנות את צבעו לצהוב, לבן או לבן קריר. מדובר במערך צילום שלא רואים בדר"כ גם במכשירי דגל, והתוצאות יוצאות מעולה. המצלמה מפעילה כברירת מחדל "מצב יופי" שמחליק את העור ומצר את הלחיים, אבל התמונות עצמן יוצאות מלאכותיות. ביטול המצב הזה מייצר תמונות ריאליסטיות בצורה מעליבה, אבל גם מפורטות וחדות יותר. בפלאשים העדפתי שלא להשתמש בשל נטייתו לשרוף קטעים בהירים בתמונה ולפגוע בתחושת העומק. הוא כן יכול להיות שימושי בצילומים בתנאי תאורה קשים, אבל כל עוד יש אור מספק לצילום, עדיף לא להשתמש ביכולת הזאת.


ל-V23 סוללת 4200mAh. זה קיבול נמוך יחסית אבל המכשיר מפתיע לטובה ומצליח ברוב הזמן להגיע לכמעט 8 שעות מסך בין טעינה לטעינה. Vivo מצרפת לערכת המכשיר מטען מהיר בהספק של 40W, מה שמאפשר טעינה מהירה ממצב פרוק לחלוטין לכמעט 70% בתוך כחצי שעה. הפינוק בגזרת הסלפי בא כנראה על חשבון שמע סטריאופוני במכשיר: ל-V23 רמקול אחד בתחתית שאינו מצטיין באיכותו, וגם היה נחמד אם עוצמתו היתה חזקה יותר, אבל עדיין ניתן לקיים באמצעותו שיחות באופן תקין בזמן נסיעה ברכב. שקע אוזניות אין כאן אולם Vivo היתה נחמדה מספיק כדי לצרף מתאם משקע USB C לשקע 3.5 מ"מ, ואף צרפה גם אוזניות חוטיות. אמנם לא מדובר בתוספות יקרות במיוחד, אבל כשאפל, סמסונג ואפילו שיאומי בחלק מהמקרים מתחילות לוותר אפילו על מטען בערכה, הנדיבות של Vivo יוצאת דופן.


(+)
  • עיצוב נאה
  • ערכה מאובזרת
  • מערך צילום קדמי משודרג ביחס לקטגוריה

(-)
  • רמקול יחיד ובינוני בביצועיו
  • קורא טביעות אצבעות מעט איטי
  • יקר ביחס למכשירים דומים בשוק

עוד מתחרים בשוק זו בדר"כ בשורה טובה, אבל המכשיר החזק ביותר בקטלוג הסמארטפונים של Vivo בישראל נכון לכתיבת שורות אלו לא מביא בשורה תחרותית יוצאת דופן. מחירו של V23  ביבוא רשמי של בנדא מגנטיקס עומד על 1940 ש"ח, יקר משמעותית למכשיר ביניים. שלא תטעו - מדובר במכשיר סימפטי מאוד שלא מפשל בשום דבר ופה ושם מצליח אפילו להתבלט עם ערכה מאובזרת בנדיבות, עיצוב אלגנטי ומערך צילום קדמי מרשים. היבואנית אפילו הכריזה שבמשך תקופת האחריות (שנה), מכשירים לא יתוקנו ובמקום זאת יוחלפו בחדשים. האם כל זה מצדיק הפרש של 400-500 ש"ח ממכשירים מקבילים בקטגוריה? לא בטוח בכלל.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר