כזה ניסיתי: Philips GoPix 1

השנה היא אמנם 2022 אבל היכולת לשלוף מהתיק מקרן נייד ולהקרין באמצעותו סרט או מצגת בגודל ענק על גבי קיר היא עדיין אטרקציה. פיליפס, מהיצרניות המוכרות בתחום המקרנים בכלל ובקטגוריית המקרנים הניידים, השיקה לפני כמעט שנה את GoPix 1, מקרן קומפקטי מאוד שתוכלו לקחת לכל מקום בלי בעיה ולהנות מחויית המסך הגדול מחוץ לבית. לאחרונה הוא הגיע לישראל באמצעות היבואנית הרשמית ביקונקט שניאותה להעביר לי אחד לבדיקה.

Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)



אי אפשר להשאר אדיש לעיצוב של GoPix 1 ואכן העיצוב שלו זכה השנה בפרסים מטעם הארגונים iF ו-Red Dot. מדובר בקופסה מלבנית, שטוחה ודקיקה, עשויה כולה מתכת, שמזכירה במימדיה ארנק טיפוסי. העדשה ממוקמת בחזית ולצידה, בפינה, גלגלת המיקוד. בחלקו האחורי מרוכזים החיבורים ולחצן ההפעלה, הלחצן היחיד שתמצאו על GoPix 1. איך בכל זאת שולטים על GoPix1? באמצעות שלט מתכתי נאה, קטן ודקיק כמו המקרן עצמו. העינית עבור השלט ממוקמת בחלקו האחורי של המטען, כך שאם תרצו לעשות שימוש בשלט, יש להציב את המקרן לפניכם.


אין ל-GoPix 1 גישה מובנית לשירותי סטרימינג, והוא גם לא יודע לקרוא קבצים מהתקני איחסון חיצוניים. כדי לספק לו תכנים תצטרכו לחבר אליו מכשירים אחרים דרך אחד משני שקעי USB C (אחד השקעים משמש לטעינה בלבד), או דרך חיבור Mini HDMI. שני החיבורים בעייתיים משהו: לדברי פיליפס, שקע ה-USB C מיועד לחיבור טאבלטים סמארטפונים ומחשבים. סמארטפון Honor שבדקתי וחיברתי באופן הזה עבד כמצופה והציג לי סרטים כראוי, אבל טאבלט סמסונג בן שנה וחצי, וסמארטפון בן שנה של שיאומי לא זיהו את המקרן המחובר. גם ניסיון לחבר את האייפון שלי לחיבור ה-USB C באמצעות הכבל שקיבלתי עם הטלפון לא צלח, אבל עיון בחוברת ההוראות העלה שמכשירי אפל עם חיבור לייטנינג תומכים רק בחיבור דרך מתאם מיוחד לחיבור ה-HDMI, מתאם שלא מצורף לערכת GoPix1 מן הסתם. אם מניחים שההתנסות האישית שלי מייצגת את יחסי המקרן עם טאבלטים וסמארטפונים, הרי שאם הוא לא מסוגל לעבוד עם מכשירי סמסונג ושיאומי, החיבור הזה לא נגיש עבור רוב משתמשי הסמארטפונים בישראל. חיבור ה-Mini HDMI מרגיז רק כי מדובר בחיבור פחות נפוץ. פיליפס היתה נחמדה מספיק כדי לספק בערכת המקרן כבל שמתחבר למקרן ובקצהו השני חיבור HDMI סטנדרטי, מה שמאפשר לחבר אותו בקלות למחשבים ניידים ולסטרימרים, אבל הסידור הזה מדיר סטרימרים הבנויים כדונגל עם חיבור HDMI מובנה.


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)




אז נניח שהצלחתם להתגבר על סוגיית החיבור, איך איכות התמונה של GoPix 1? סטנדרטית לקטגוריה של מקרנים זעירים, כלומר סבירה לכל היותר. זהו מקרן DLP שמתהדר בצבעוניות נאה, אבל יש שתי בעיות עיקריות עם איכות התמונה: הראשונה קשורה לרזולוציה המקסימלית שהמקרן מסוגל להציג: 854 על 480 פיקסלים, לא קרוב אפילו לאיכות HD. זו לא סתם התקטננות מצידי. הפירוט הנמוך וה"פיקסול" של התמונה ניכרים היטב וכל מי שצפה בטלויזיה בעשור האחרון ירגיש את ההבדל. זה אולי לא יפריע למי שבונה על מקרן למפגשים חברתיים מזדמנים, אבל למי שמצפה לחויה קולנועית מצפה כאן אכזבה. הבעיה השניה היא בעוצמת התאורה. פיליפס לא טורחת לספק נתון רשמי על עוצמת התאורה אבל קל לזהות שלא מדובר בתאורה חזקה במיוחד. GoPix1 מחייב עמעום אורות בסביבה אם אתם מעוניינים לקבל תמונה ברורה. זה לא אומר שחייבים חושך מוחלט, אבל המקרן הזה, כמו רוב המקרנים מסוגו מתקשה בהתמודדות עם אור וזה משהו שכדאי לקחת בחשבון מראש.


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)




המקרן מסוגל תיאורטית להציג תמונה בגודל מקסימלי של 75 אינטש. לצורך כך תצטרכו לקחת את GoPix1 למרחק של 2 מטר ממשטח ההקרנה. ככל שתרצו גודל הקרנה גדול יותר, כך תצטרכו להחשיך יותר את הסביבה, גם כי המקרן רחוק יותר ממשטח ההקרנה וגם כי התאורה מפוזרת על פני שטח גדול יותר. המקרן מצויד במנגנון אלקטרוני לתיקון עיוות התמונה במקרה שהוא מוצב בזוית ולא במקביל למשטח ההקרנה. המנגנון עובד מעולה, מתאים את עצמו באופן אוטומטי לחלוטין לזוית וכמעט ולא פוגע באיכות התמונה.


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)


Philips GoPix 1 (צילום: גד גניר)




מקרנים מייצרים רעש. כל דגם של מקרן מחייב קירור, ומה שמייצר את הרעש זו מערכת האוורור שלו. במקרה של GoPix 1 רמת הרעש נמוכה באופן מפתיע לטובה. מה שפחות מפתיע לטובה הוא הרמקול המובנה בהספק של 3W שלא מציע איכות מרשימה, או מספק עוצמה שמתאימה להקרנה מחוץ לבית. אין כאן יציאת אודיו כלשהי, וגם אין חיבור בלוטות' שיאפשר לכם לחבר אותו לרמקול אלחוטי, אבל לא מדובר בחסרון קריטי. מאחר שהמקרן ממילא נסמך על מכשירים חיצוניים לקבל מהם את התוכן, תמיד ניתן לחבר אליהם את הרמקול במקום אל המקרן עצמו. הסוללה המובנית במקרן אמורה לספק לכם כשעתיים של צפייה, אבל הנתון בפועל, בשימוש בעוצמת הבהירות והשמע המקסימליות קרוב יותר לשעה. איך ניתן לצפות ככה בסרט שלם? GoPix 1 ישמח להמשיך לפעול בעודו נטען ממטען קיר או ממטען נייד במידה ואתם בחוץ. 


(+)
  • עיצוב נאה וקומפקטי במיוחד
  • עוצמת רעש מאווררים נמוכה
  • מסוגל להיטען ממטענים ניידים


(-)
  • עוצמת תאורה נמוכה
  • רזולוציה נמוכה
  • חיבורים בררנים משהו למכשירים חיצוניים

מחירו של Philips GoPix 1 ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 1374 ש"ח. לא זול למקרן שמספק איכות תמונה בינונית, עוצמה ואיכות שמע חלשים וחייב חיבור למכשיר אחר כדי לקבל תוכן. מצד שני, אי אפשר באמת לשפוט אותו לפי סטנדרטים של מקרנים קונבנציונלים. למעשה, הוא לא נופל מהבחינות האלו ממקרנים אחרים מסוגו ברמת המחיר הזאת, ומצטיין בתכונה החשובה ביותר בקטגוריה: הוא קטנטן, וככזה הוא נייד להפליא ויאפשר לכם להנות מחויית מסך גדול גם מחוץ לבית, מבלי לפנות עבורו יותר מדי מקום בתיק.

2 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר