כזה ניסיתי: Poco M5s

ממותג משנה של שיאומי שהתמקד בלהשיק מכשירים שונים וייחודיים משלו, הפך Poco לכזה שבחודשים האחרונים בעיקר ממחזר דגמים ישנים מהקטלוג של מותג האם. Poco M5s שמושק היום באופן רשמי בעולם הוא למעשה Redmi Note 10s, סמארטפון מהדרג הנמוך יותר של מכשירי הביניים, שהושק כבר לפני שנה וחצי וכעת מנסה לעשות כניסה דרמטית חוזרת כשהוא נושא מותג ושם דגם חדש. למה לנקוט באסטרטגיה המשונה הזאת? סביר להניח שיש כאן חיסכון בעלויות פיתוח מצד אחד, ואת האפשרות להציג דגם "חדש" בשווקים בהם לא נמכר המכשיר בחליפתו הקודמת מצד שני. 

Poco M5s (צילום: גד גניר)



ערכת השבבים עליה מבוסס M5s היא Helio G95 של מדיהטק הטיוואנית, ערכת שבבים החוגגת בימים אלו שנתיים להשקתה. במדיהטק משווקים אותה אמנם כמיועדת לגיימינג, אבל גם לפני שנתיים היה מדובר בערכת שבבים צנועה למדי, שבנויה בארכיטקטורה ארכאית של 12 ננו מטר ומכילה 8 ליבות, שתיים מתוכן במהירות 2.05 גיגהרץ ועוד שש במהירות 2 גיגהרץ. למקרה שתהיתם, היא לא תומכת ברשתות דור חמישי, אבל אני בספק אם למישהו שרוכש מכשיר ברמת המחיר הזאת זה באמת יפריע. ערכת השבבים משודכת לזכרון RAM בנפח 6 גיגה בגרסה אותה קיבלתי לבדיקה, נפח הניתן להרחבה על חשבון אחסון המכשיר ב-2 גיגה נוספים. האחסון אגב הוא בנפח 128 גיגה וגם הוא ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. זה אמנם מכשיר של המותג Poco אבל כמו כל קודמיו הוא מריץ את מערכת ההפעלה MIUI של שיאומי בגרסה 13, המבוססת על אנדרואיד 12, העדכנית ביותר נכון לכתיבת שורות אלו. כפי שאני עושה תמיד, השתמשתי במכשיר הזה ביום יום ולא רק ששרדתי לספר על כך, בשום שלב לא ממש סבלתי מזה. המכשיר יציב ומגיב במהירות נאה בסה"כ, ומציע חויית שימוש מספקת, בטח ביחס למחיר. זמני הטעינה של משחקים מעט מייגעים, אבל לא באופן קיצוני, ובסה"כ מדובר במכשיר שיסחוב גיימינג בצורה סבירה. היחידה אותה בדקתי הגיעה עם NFC, רדיו FM אם אתם אוהבים את המוזיקה שלכם עם קורטוב של הפרעות סטטיות ואפילו עינית אינפרה אדום.


בגזרת העיצוב אין כאן משהו מרגש. אם עד עכשיו ב-Poco טרחו לנסות להיבדל משיאומי בעיצוב שונה, הרי ש-M5s נראה כמו אחיו התאום של Redmi Note 10s, כשההבדל המשמעותי היחיד שניכר לעין הוא שם המותג המוטבע בתוך מסגרת כהה מתחת למערך הצילום האחורי. מכל בחינה אחרת הוא נראה זהה למכשיר עליו הוא מבוסס, ואני מציין זאת באופן החיובי ביותר שאפשר: M5s עשוי אמנם מפלסטיק, אבל בגימור מבריק ובצבע האפור הכהה שקיבלתי הוא מתהדר במראה מכובד למדי. הוא לא כבד, השוליים שלו מעוגלים, הוא לא עבה מדי ובסה"כ נוח להחזיק אותו. כנהוג בז'אנר, המכשיר מגיע עם קייס שקוף שמטשטש קצת את המראה המכובד שלו, ועל המסך מודבקת מדבקת מגן באיכות ירודה. אם הייתי רוכש מכשיר כזה הייתי מחליף במהרה את שניהם, אבל עדיין ראוי להעריך יצרניות שמשקיעות את גם את המעט הזה בהגנה על המכשיר בימיו הראשונים אצל המשתמשים. המכשיר עצמו עמיד בהתזות מים (תקן IP53) ואיכות הבניה וההרכבה שלו טובים, אבל לא יוצאים דופן ביחס למה שניתן למצוא בדרכ ברמת המחיר הזאת.


Poco M5s (צילום: גד גניר)


Poco M5s (צילום: גד גניר)


Poco M5s (צילום: גד גניר)




ל-M5s מסך AMOLED צבעוני ונאה בגודל 6.43 אינטש שמציג רזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים. הוא לא מואר באופן מיוחד אבל עושה את העבודה לא רע גם באור יום. קצב רענון המסך הוא 60 הרץ, סטנדרטי. אמרתי כאן לא פעם שקצבי רענון גבוהים יותר הם פינוק לטעמי, אבל אחרי שנתיים כמעט רצופות של שימוש במכשירים עם קצב רענון שנע בין 90 הרץ עד 144 הרץ, פתאום התנועה כאן נראית לא חלקה כמו שהתרגלתי. לא מאוד קשה להתרגל לזה שוב, אבל אם אתם משדרגים ממכשיר שהתברך במסך שמתרענן בקצב גבוה יותר, קחו בחשבון שבשעות הראשונות ייקח לכם קצת זמן להתרגל.


Poco M5s (צילום: גד גניר)

Poco M5s (צילום: גד גניר)

Poco M5s (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של Poco M5s כולל ארבע מצלמות: מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, מצלמת עדשה רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל עם צמצם f/2.2, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 המשמשות כחיישן נפח וכמצלמת מאקרו. מדובר במערך צנוע והתוצאות בהתאם: באור יום הצילומים מספקים מבחינת פירוט, גוונים וחדות, אבל ככל שתנאי התאורה הופכים למאתגרים יותר, כצפוי, המצלמה מזייפת: הגוונים הופכים לאנמיים, והתמונה הופכת לרכה ורמת הפירוט בה צונחת פלאים. גם המצלמה הקדמית על 13 מגה פיקסליה וצמצם ה-f/3.5 אינה מושיעה: במצב צילום רגיל, המצלמה עוד איכשהו מייצרת תמונות סבירות אבל מצב פורטרט מרכך את התמונה באופן מאוד לא טבעי ו"שורף" איזורים בהירים.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



סוללת ה-5000mAh בהחלט מספקת את הסחורה. הצלחתי בממוצע לסחוט ממנה קרוב ל-10 שעות מסך, שזה המון. לערכה מצורף מטען מהיר בהספק של 33W המאפשר טעינה של כ-50% בתוך קצת יותר מחצי שעה ממצב פרוק לחלוטין. הרמקולים בחלקו התחתון ובאפרכסת מייצרים סאונד סטריאופוני, אך צורם משהו. עוצמת השמע מאפשרת קיום שיחה ברכב נוסע, אבל היה נחמד אם ניתן היה לקבל תוספת דציבלים.


(+)
  • ביצועים לא רעים למכשיר עם ערכת שבבים צנועה בת שנתיים
  • מסך צבעוני ונאה
  • סוללה חזקה
(-)
  • מצלמה בינונית ומטה
  • אין מנגנון החלקת תנועה במסך
  • סאונד צורם ברמקול

את Poco M5s תוכלו להשיג בחנות המותג של פוקו בעליאקספרס במחיר שנע החל מ-159 דולר לגרסת הבסיס שכוללת 4 גיגה RAM ו-64 גיגה זכרון, ועד 209 דולר לגרסה החזקה ביותר, אותה בדקתי. כל המחירים הם לפני מיסים ויש להוסיף להם מע"מ אבל גם עם המיסים זה אמור להיות עסק של פחות מ-1000 ש"ח. כמו מכשירים אחרים בסדרה M של Poco, גם M5s לא מגיע כדי לעורר מהומות בשוק. גם אם מדובר במחזור של דגם קיים, זה עדיין מכשיר יעיל, שיתאים כמכשיר ראשון וזול לילדים או למבוגרים, וכל מי שהחליט לבד (או החליטו בשבילו) שאין צורך במצלמה איכותית במיוחד או באנימציות חלקות. מדובר במכשיר נוח לאחיזה שפשוט עובד, עם סוללה חזקה ומסך לא רע. במחיר שלו קשה לצפות להרבה מעבר לזה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר