כאלו ניסיתי: B&O EX

באופן כללי B&O היא יצרנית עם סבלנות, ובניגוד נניח ליצרניות כמו JBL או שיאומי, היא נותנת לכל דגם אוזניות שהיא משיקה את הזמן שלו ואת הכבוד לו הוא ראוי בטרם משיקה דגם חדש באותו סגמנט. כל זה היה נכון עד ה-EX. כ-8 חודשים בלבד חלפו בין השקת ה-EQ, אוזניות ביטול הרעשים הראשונות של החברה בתצורת True Wireless, לבין השקת הדגם הבא. האם עיצוב חדש, דרייברים מעט גדולים יותר ותקן קצת יותר מחמיר של עמידות במים הם סיבה מספיק טובה להשיק דגם דגל חדש בפרק זמן כה קצר?

B&O EX (צילום: גד גניר)



B&O EX הן אוזניות "גבעולים", או במילים אחרות, אוזניות עם מיקרופונים שמורחקים מעט מהחלק המאכלס את הדרייבר. אובייקטיבית, זה לא אמור להשפיע על נוחות השימוש בהן, אבל במקרה של EX שינוי העיצוב שדרג בצורה משמעותית את היציבות שלהן באוזניים והפך אותן לנוחות הרבה יותר מהדגם הקודם. קל הרבה יותר למקם אותן בתוך האוזניים, הן יושבות שם הרבה יותר ביציבות, הן קלות יותר ב-25% (6 גרם לאוזניה), ואוטמות באופן פאסיבי רעשים מבחוץ ביעילות רבה. כמו ב-EQ, מצורפים כאן שלושה סטים של ראשי סיליקון בשלושה גדלים (בנוסף לזה שמגיע כבר מורכב על האוזניות) וסט נוסף, של Comply, עשוי Memory Foam אשר מספק אטימה טובה יותר לרעשים.


המעבר לעיצוב עם גבעולים לא גורם להן להראות פחות יוקרתיות מ-EQ, להיפך: הדגם החדש "רזה" יותר פחות בולט החוצה מהאוזניים ואלגנטי יותר. עם זאת, מדובר עדיין באוזניות של B&O: גב האוזניות מכוסה במשטח מגע בגימור מבריק עם מסגרת ניקל. הטוויסט העיצובי הזה יכול היה בקלות להפוך לקיטשי ונלעג אבל איכשהו המעצבים של B&O הצליחו לבצע את זה בצורה טובה ומעודנת מאוד. כאמור, הן קצת יותר עמידות במים מהדגם הקודם. הן לא מיועדות מן הסתם לשחיה, אבל המעבר מתקן IP54 שמציין עמידות בפני התזות מים מכל כיוון, לתקן IP57 אומר שהן ככל הנראה ישרדו טבילה קצרה במים אם כי לא הייתי ממליץ להעמיד אותן במבחן הזה סתם בשביל הכיף. משטחי המגע מגיבים מצוין להקשות והגדרות ברירת המחדל של הפעולות שכל סוג הקשה מבצע הן הגיוניות, קלות להסתגלות ומספקות למשתמש שליטה על כל מה שצריך: שינוי עוצמת שמע, עצירה והמשך הניגון, דילוג לשיר הבא או לקודם מעבר בין מצב ביטול רעשים למצב שקיפות והפעלת הסייעת הקולית בטלפון. רוצים בכל זאת לשנות אותן? אי אפשר, B&O לא מספקת אפשרות כזאת, וחבל.


B&O EX (צילום: גד גניר)

B&O EX (צילום: גד גניר)

B&O EX (צילום: גד גניר)

B&O EX (צילום: גד גניר)



ב-EX עברה B&O לשימוש בדרייברים בגודל 9.2 מ"מ (לעומת 6.8 מ"מ בלבד ב-EQ), המייצרים צליל בטווח תדרים שנע בין 20 ל-20,000 הרץ. לא היו לי טענות על איכות הצליל של EQ, רחוק מזה, אבל EX מצליחות להציג שדרוג משמעותי על פניהן. הכל נשמע מדויק, הצליל פשוט מענג: יש עומק, אבל לא מוגזם וכל טווח צליל נשמע כאילו הוגדר בצורה מדויקת כך ששום דבר לא ימסך או יגרע מטווח צליל אחר. הבאסים משובחים, טווח המיד מושלם וכך גם הגבוהים. צליל מפורט, צלול ונקי. החלק הכי טוב בסאונד של EQ היה התחושה שהוא פתוח ורחב, וזה גם נשמר ב-EX והכל משתלב לחויית סאונד מהטובות שיצא לי להתנסות בהן לאחרונה ובכלל. הן תומכות בבלוטות' 5.2 ובמקודדי SBC, AAC ו-aptX Adaptive של קוואלקום במכשירי אנדרואיד, ואפילו תומכות ב-Multipoint לחיבור במקביל לשני מכשירים.


B&O EX (צילום: גד גניר)

B&O EX (צילום: גד גניר)

B&O EX (צילום: גד גניר)



בשיחות טלפון הן טובות, אבל לא מושלמות. הצד השני דיווח פה ושם על הדים כששוחחתי איתו מתוך חללים סגורים, וגם ציין שניתן לשמוע היטב רעשי סביבה. לא מדובר בדברים שממש מפריעים לקיום שיחה באופן תקין, אבל במחיר הזה ציפיתי לביצועים טובים יותר מהבחינה הזאת. ביטול הרעשים מעולה, בשילוב עם האטימה הפאסיבית מקבלים ניתוק יעיל מהסביבה, אם כי עדיין יש מה לשפר בתחום הזה כדי להגיע לרמה של ביטול הרעשים באוזניות הדגל של Bose וסוני. האפליקציה של B&O מציעה מצב ביטול רעשים אדפטיבי שמשנה את עוצמתו בהתאם לרעש הסביבתי. לא התרשמתי ממנו בצורה יוצאת דופן והרושם שקיבלתי הוא שלעיתים לוקח לו זמן להגיב לרעשים פתאומיים וחזקים. מהצד השני, מצב השקיפות מפצה היטב על רעשי הסביבה אם כי באיזורים שקטים מאוד מורגש רחש סטטי חלש במצב זה.


ה-EX תומכות בתקן Google Fast Pair לחיבור מהיר למכשירי אנדרואיד, יודעות לעצור את המוזיקה כשאתם מוציאים אותן מהאוזניים ויודעות לתפקד בנפרד זו מזו. האפליקציה מספקת את סט התכונות המתבקש שכולל בחירה באקולייזר מועדף או יצירת אקולייזר אישי, שליטה על עוצמת ביטול הרעשים באופן כללי, ושליטה על השמע העצמי וביטול הרעשים בשיחות. B&O טוענת שהסוללות של EX אמורות להספיק לכ-6 שעות האזנה עם ביטול רעשים מופעל, או 8 שעות בלעדיהן. לי הן החזיקו מעמד קרב לזה, כחמש וחצי שעות מכובדות, פער שככל הנראה נובע מהבדלים בעוצמת השמע במעבדה של היצרנית ובשימוש בפועל שלי. הקייס נטען באמצעות חיבור USB C או באמצעות טעינה אלחוטית סטנדרטית. האוזניות נטענות ממצב פרוק לחלוטין למצב מלא בתוך כשעה וחצי אך אם אין לכם זמן לחכות תוכלו לקבל כמעט שעתיים של האזנה בתמורה לכ-20 דקות טעינה.


(+)
  • סאונד איכותי, מפורט ופתוח
  • נוחות מאוד באוזניים
  • תמיכה במולטי פוינט

(-)
  • ביצועים לא מושלמים בשיחות טלפון
  • ביטול רעשים טוב, אבל עדיין לא כמו של סוני ובוז
  • אין אפשרות להגדיר באופן אישי את הפפעולות שמבצעות ההקשות על משטחי המגע

מחירן של B&O EX ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 1379 ש"ח, מעט זול יותר ממחירן של EQ כאשר בדקתי אותן, אבל לא מאוד זול באופן כללי. ובכל זאת, במקרה של B&O, כמו תמיד, מיותר להתלונן על המחיר כי המחיר הגבוה הוא חלק מהמיתוג הכללי ואף אחד לא מצפה למצוא מציאות אצל היצרן הזה. מה כן מוצאים ב-EX זה שדרוג משמעותי על פני הדור הקודם, למרות הזמן הקצר יחסית שחלף בין שניהם: מעבר לשדרוגים שעל הנייר כמו דרייברים גדולים יותר, תמיכה במולטי פוינט ועמידות גבוהה יותר במים, הן פשוט נוחות הרבה יותר ונשמעות נפלא.

2 תגובות

  1. תודה! איך הן ביחס לPI7 של B&W?

    השבמחק
  2. רכשתי בעקבות הביקורת שלך תודה רבה גד :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר