כזה ניסיתי: Sonos Sub Mini

מזה שנתיים, כל השקה קרובה של סונוס מלווה בשמועות שהנה עוד רגע מוכרז אחד משני מוצרים שמשתמשי מותג הרמקולים החכמים האמריקאי מחכים להם בקוצר רוח: אוזניות וסאב קטן וזול יותר. במהלך השנתיים האלו נכונו אכזבות מרות לכל מי שאכן חיכה להם: בזמן הזה הציגה סונוס לא פחות משלושה דגמי סאונד-ברים (ה-Arc, ה- (Beam (Gen 2 ו-Ray), ושני רמקולים ניידים (Roam ו-Roam SL). לפני חודש ההמתנה הגיעה סוף סוף לקיצה, לפחות עבור מי שחיכה לסאב המוזל: ב-13.9 הוכרז Sub Mini, והצטרף באופן זמני, לטובת הביקורת הזאת, למערכת הסונוס שהרכבתי לעצמי בביתי בשנים האחרונות.

Sonos Sub Mini (צילום: גד גניר)



מה כל כך מרגש בסאב מוזל וקטן? בעיקר העובדה שמדובר באלטרנטיבה נגישה יותר עבור מי שאין לו צורך בסאב הגדול והיקר להחריד של החברה. לפחות לדברי סונוס, האלטרנטיבה הזאת לא מומלצת לכל אחד: Sub Mini נועד להצטרף למערכות שכוללות את Beam מהדור הראשון או השני, או Ray. לבעלי Arc שנוהגים להשתמש בו בעוצמות גבוהות, ממליצים בסונוס לשדך אותו דווקא ל- (Sub (Gen 3. הצעות ההגשה הללו נובעות מכך שבסופו של דבר ישנם הבדלי עוצמה בין ה-Sub ל-Sub Mini, וכפי ש-Ray ו-Beam מיועדים לחללים פחות גדולים, כך גם Sub Mini. חשוב לציין שההמלצות של סונוס לא מחייבות, ובפועל ניתן לחבר אותו לכל רמקול מוגבר (ולא נייד, לתשומת ליבו של מי ששקל לחזק את הבאסים של ה-Roam שלו) של סונוס, ואפילו לרמקולים המדפיים של איקאה וסונוס, SYMFONISK. תהליך החיבור של Sub Mini למערכת קיימת פשוט וזריז. מספר שניות לאחר שתחברו אותו לחשמל, האפליקציה של Sonos תקפיץ הודעה שזיהתה רמקול חדש ותנחה אתכם כיצד לצרף אותו בקלות בתהליך שכולל קירוב של הסמארטפון אליו, או לחיצה על הכפתור היחיד בגופו. הוא מתחבר לרשת הביתית ולמערכת הסונוס שלכם באופן אלחוטי, אבל בחלקו התחתון ניתן למצוא שקע לחיבור לרשת קוית אם אתם מעדיפים זאת כך.


בגלל שסאבים לרוב ממוקמים איפשהו בצד המזנון בסלון או מאחורי הספה, לרוב הם מגיעים בעיצוב סולידי שלא נועד למשוך תשומת לב. המעצבים של סונוס לא מאמינים בגישה הזאת וכמו הסאב המקורי, גם Sub Mini מעוצב באופן שקשה להתעלם ממנו. יש לו גוף גלילי בגודל שמזכיר פח ניירות משרדי בינוני. את הגליל הזה חוצה פתח, דרכו ניתן להבחין בשני רמקולים המופנים זה אל זה. המבנה הזה זהה ברמה הבסיסית לזה של Sonos Sub ומטרתו לבטל ויברציות שעשויות  לפגוע באיכות השמע. בניגוד ל-Sub, את Sub Mini לא ניתן להשכיב על הצד, אבל מאחר ומדובר ביצור קומפקטי יותר, ההקרבה כאן לא גדולה. עוד הקרבה שנועדה למנוע קניבליזציה בקטלוג של Sonos: מערכת רמקולים של החברה תומכת בנוכחותו של Sub Mini אחד בלבד, ולא ניתן לצרף Sub Mini נוסף למערכת שכבר יש בה אחד כזה, בניגוד ל-Sub הרגיל.


Sonos Sub Mini (צילום: גד גניר)

Sonos Sub Mini (צילום: גד גניר)

Sonos Sub Mini (צילום: גד גניר)



שני הוופרים של Sub Mini הם בקוטר 6 אינטש, ומוגברים ע"י מגברי Class D. מרגע שחיברתי אותו, המערכת (הכוללת סאונד בר (Sonos (Gen 2 וזוג רמקולים One SL המתפקדים כסראונדים אחוריים) קיבלה את החיזוק המיוחל והמדויק של התדרים הנמוכים והבאס אכן השתדרג. הקסם כאן, כפי שחשתי אותו בעבר גם בסאב היקר והמתקדם יותר של החברה, הוא שזה לא מסתכם רק בחיזוק הבאסים. צירוף ה-Sub Mini למערכת הביא לכך שחלוקת התפקידים לרמקולים השתנתה גם היא, מה שאומר שרמקולים בסאונד בר שתיפקדו למשל כוופרים, הוחלפו ע"י הסאב וקיבלו הצבה מחדש בתפקיד אחר. לפיכך, התוצאה היא לא רק שדרוג בבאסים, כי אם גם שדרוג של צלילים בטווח המיד, פירוט רב יותר ותחושה של במת צליל רחבה יותר. בסרטים, זה בא לידי ביטוי בצליל היקפי מודגש ופתוח יותר, ובהאזנה למוזיקה מקבלים את תוספת העוצמה שלא ידעתי שהיתה חסרה כל כך קודם. 


Sonos Sub Mini (צילום: גד גניר)


Sonos Sub Mini (צילום: גד גניר)



(+)
  • מספק באסים עמוקים ומדויקים לחדרים בגודל ממוצע
  • משדרג באופן משמעותי את הסאונד של המערכת באופן כולל, ולא רק את הבס
  • תהליך חיבור והגדרה קלילים ופשוטים

(-)
  • לא ניתן להשכיב אותו על הצד
  • לא ניתן לחבר כמה Sub Mini באותה מערכת
  • זול, אבל רק במונחי סונוס

את Sub Mini תוכלו לרכוש ברשת באג, היבואנית הרשמית של Sonos בישראל, ב-1599 ש"ח. כמשתמש שמושקע כבר במערכת רמקולים של סונוס, אני יכול לקבוע שמדובר בסכום סביר בהחלט עבור התמורה שמקבלים כאן: הוא משדרג באופן משמעותי את הסאונד של כל המערכת (ולא רק את הבאסים), קל מאוד להגדיר אותו והוא אפילו אסתטי לעין. הפשרות שנעשו כאן ביחס ל-Sub הגדול והיקר יותר הן מינוריות, ועבור סלון בגודל ממוצע, באמת שאין צורך ביותר מזה. עבור משתמשים חדשים המעוניינים להתחדש בסאונד בר ובסאב אלחוטי הבשורה, לפחות זו הצרכנית, פחות מרגשת: אם לוקחים בחשבון שמחירו של Ray, הסאונד בר הזול ביותר בקטלוג החברה, עומד על 1099 ש"ח, מחיר של מערכת הכוללת גם את Sub Mini הוא כבר כמעט 2700 ש"ח, מחיר שניתן למצוא בו אופציות אחרות לא רעות בכלל, גם אם פחות אלגנטיות בחיבור, בתפעול ובמראה.

6 תגובות

  1. מהי העלות של מערכת קולנוע ביתי מינימלי מבוססת SONOS (5.1) ומה הכדאיות בה? הסיבה היחידה שאני רואה היא כדי להמנע מהשחלת כבלים (כי המערכת היא אלחוטית) והשארות רק עם הצורך במתח חשמל.

    השבמחק
  2. היי אורן! המחיר המינימלי למערכת Sonos שכוללת את כל הרכיבים לסאונד 5.1 הוא 4296 ש"ח (סאונד בר Ray במחיר 1099 ש"ח, Sub Mini במחיר 1599 ש"ח ועוד שני רמקולים One SL במחיר 799 ש"ח כל אחד).

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר גם: Beam gen2 (1850 ש"ח), Sub mini (1500 ש"ח), ושני Ikea Symfonisk (595 ש"ח לכל אחד). יוצא 4540 ש"ח שזה 254 ש"ח יותר מהמחיר המינימלי, אבל עם סאונדבר חזק וטוב יותר ושני רמקולי סראונד פחות טובים אמנם אבל זה לא באמת משנה. בהינתן שבאיקאה יש מבצעים כאלה ואחרים פעם בכמה זמן אזם אפשר לחכות להוזלה של הרמקולים ולחסוך עוד קצת כסף

      מחק
  3. אנשים פה עוד כותבים 5.1 בזמן שיש פורמט אטמוס, אבל בישראל מי קונה אטמוס או יודע בכלל מה זה אם הוא לא עשיר בטירוף

    השבמחק
  4. לא צריך להיות "עשיר בטירוף" כדי להרכיב מערכת אטמוס אמיתית. אפשר לקנות רמקולים ורסיבר משומשים במחירים סבירים, ולהתקין ולכייל לבד. זה ממש לא לעשירים בלבד.

    השבמחק
  5. והסיבה ששאלתי על מערכת בסיסית היא בגלל העלות הגבוהה יחסית של רכיבי סונוס

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר