כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Watch5 Pro

למרות ששעוני ספורט ושעונים חכמים הן קטגוריות מוצרים שההפרדה ביניהן הולכת ומיטשטשת משנה לשנה, העוסקים בספורט וגם כאלו שרוצים שידעו שהם עוסקים בספורט, נוטים לקנות שעונים של חברות המתמחות בתחום כמו Garmin, Suunto ואחרות. סמסונג ואפל שולטות אמנם על כמעט חצי מהשוק הזה, אבל לוטשות עיניים אל פלח השוק של החברות הפונות לספורטאים. השנה הן החליטו להעלות הילוך והשיקו כל אחת בנפרד, גרסאות שריריות יותר של השעונים החכמים שלהן. בדקתי את השעון של סמסונג, Galaxy Watch5 Pro שהגיע אליי לפני מספר שבועות.

Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)



העיצוב של Galaxy Watch5 Pro מנסה לשלב בין האגרסיביות והקשיחות של שעוני ספורט, עם חדשנות ואלגנטיות. התוצאה נטולת גבשושיות, בליטות, או ברגים במסגרת, אבל גם גדולה יותר מהגרסאות הרגילות, כבדה יותר, עם מסגרת מוגבהת שאמורה לספק הגנה נוספת למסך ובאופן כללי מציעה מראה שרירי ומגושם יותר. זה יעשה את העבודה עבור מי שרוצה שידעו שרכש שעון ספורט, אבל הגודל הזה לא יתאים בהכרח לכל יד. בניגוד לדגמי ה-Galaxy Watch5 הרגילים, דגם הפרו מגיע רק בגודל אחד, 45 מ"מ (לעומת 44 מ"מ ו-40 מ"מ בדגמים הקונבנציונלים), הוא עבה יותר ושוקל 46.5 גרם, כ-13 גרם יותר מהגרסה הרגילה, בקיצור, לבעלי ידיים גדולות. הסגירה היא בצורת פרפר עם נעילה מגנטית על אבזם המאפשר קביעה של גודל הרצועה. צריך זמן להתרגל לזה ולמצוא את הגודל המתאים ליד, אבל אחרי מספר שבועות עם השעון זה מאוד נוח.


במסגרת אופרת הסבון של סמסונג, "מסגרת מסתובבת לנצח או שלא", הגענו לעונת ה"שלא, אבל…". למי שלא מכיר, סמסונג משלבת בחלק משעוניה מסגרת פיזית שמסתובבת ומאפשרת שליטה נוחה על ממשק השעון. הפעם החליטו בסמסונג לוותר על חלקים נעים ובמקומם שילבו מסגרת מגע שמתפקדת, על הנייר, בדומה למסגרת הפיזית וסיבוב האצבע סביב המסגרת הזאת מספק את אותה פונקציונליות בדיוק שסיפקה המסגרת המסתובבת בשעונים קודמים. יש היגיון מסוים בהחלטה הזאת. בשעונים קודמים, המסגרת לכדה בתוכה לעיתים חלקיקי חול והפכה קשה לסיבוב. מצד שני, השימוש במסגרת מגע שונה קצת במובן שאי אפשר לאחוז בשוליים של המסגרת ולסובב. היא קולטת את הפעולה רק אם מסובבים סביבה את האצבע בפעולה שעבור בעלי אצבעות גדולות יחסית כמוני, מסתירה מעט את המסך. השעון עמיד במים ואבק בתקן IP68, אמור לשרוד צלילה לעומק של עד 50 מטר, וגם עונה על הדרישות לתקן העמידות הצבאי MIL-STD-810H.



Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)




בשנה שעברה עשתה סמסונג מעשה והחליטה לוותר על מערכת ההפעלה שלה לשעונים חכמים, Tizen ויחד עם גוגל הציגה גרסה חדשה ומותאמת של Wear OS לשעוניה. הדבר הגדיל משמעותית את היצע האפליקציות הזמינות להתקנה על השעון אבל לא צמצם את מספר האפליקציות (שלוש: אפליקציית השליטה בשעון, פלאג אין ספציפי לשעון הזה ואפליקציית תקשורת של סמסונג בין השעות לטלפון) שעליכם להתקין על הטלפון במידה ואתם משתמשים בסמארטפון שאינו של סמסונג. הממשק בסה"כ נוח ואינטואיטיבי כשהיה בשעוניה הקודמים של החברה, וקל להתמצאות. החיבור ההדוק יותר בין גוגל לסמסונג הביא איתו תמיכה באפליקציות גוגל בשעון כמו Google Maps, Google Keep ואפילו ניתן להגדיר את Google Assistant בתור הסייען הוירטואלי בשעון במקום Bixby של סמסונג. 


בניגוד ל-Apple Watch לדורותיהם שלא יודעים להתחבר לאף מכשיר שסמל התפוח אינו מתנוסס עליו, הכנסת האורחים של סמסונג עדיפה בהרבה, אך אינה מושלמת. משתמשי סמארטפונים מבוססי אנדרואיד יוכלו להנות ממרבית התכונות המתקדמות של Galaxy Watch5 Pro אם כי השימוש במדידות ECG ולחץ דם נשאר בלעדי רק לבעלי סמארטפונים של סמסונג. אגב, אם כבר הזכרתי את אפל, אם אתם בעלי אייפון, שעוני Galaxy Watch4 ו-5 פשוט לא יעבדו איתם בשום צורה. מה בכל זאת זמין לכולם? הדברים הרגילים: מדידת דופק, סטרס, צעדים, חישוב שריפת קלוריות ועוד. השעון, כמו קודמיו לסדרה יודע לזהות בצורה מדוייקת מתי התחלתם פעילות גופנית ספונטנית, מבלי להפעיל מעקב באופן ידני, אם כי היכולת האוטומטית הזאת תקפה רק לקומץ מבין 90 סוגי האימונים שהשעון מציע מעקב אחריהם.


Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Watch5 Pro (צילום: גד גניר)




השעון לא רק טוב בלזהות באופן אוטומטי שהתחלתם בפעילות, הוא יודע לעצור אותה ברגע שבו אתם עוצרים. ברכיבה על אופניים לדוגמה, הוא ידע לעצור את המעקב אחר האימון כשעצרתי במעברי חציה, ולחדש אותו באופן מיידי כשעברתי אותם. חיישן ה-GPS של השעון פעל היטב ומעקב המסלול שביצעתי היה מדויק, ללא טעויות. כמו קודמו, השעון מציע לחברים בעלי שעונים של סמסונג להתחרות ביניהם ולשתף תוצאות של אימונים, כמו גם להשתתף באתגרים המיועדים לכלל המשתמשים בשעונים של החברה. Galaxy Watch5 Pro יודע, בתיאוריה, לזהות כאשר המשתמש בו נופל ולשלוח הודעת טקסט לאנשי קשר שהוגדרו מראש. בפועל, לא הצלחתי ליפול כנראה בצורה דרמטית וכנה מספיק כדי שיזהה זאת כנפילה שמצדיקה שליחת הודעה.


מסך ה-Super AMOLED, בגודל 1.4 אינטש וברזולוציה של 450 על 450 פיקסלים נראה מעולה, צבעוני ומואר דיו כדי להיות שמיש לחלוטין תחת אור השמש. הזכרון הפנימי בנפח 16 גיגה מה שמאפשר למי שמעוניין להשאיר את הטלפון בבית, לאחסן כמות נכבדת של מוזיקה על השעון עצמו ולהתחבר אליו עם אוזניות בלוטות'. 


הסיבה העיקרית למימדים הגדולים של השעון היא הסוללה שבתוכו. הקיבול שלה כמעט הוכפל ביחס לזה של השעון משנה שעברה וזה ניכר: הסוללה של Galaxy Watch5 Pro הספיקה לי לכיומיים-יומיים וחצי של שימוש ממוצע. עם זאת, חשוב לזכור שהנתון הזה מאוד מושפע מאופי השימוש בשעון: כמות גדולה של התראות, מעקב פעילויות ספורט, עוצמת בהירות המסך, כל אלו נותנים את אותותיהם בסוללה. בימים שבהם יצאתי לרכב על אופניים עם השעון, הגעתי ללילה עם אחוזי סוללה בודדים ומצד שני היו מצבים בודדים בהם הצלחתי לדלג על שני לילות ללא טעינה.


(+)
  • מגוון רחב של אפליקציות למערכת ההפעלה
  • תכונות מתקדמות: זיהוי נפילה, מעקב ECG ולחץ דם
  • מסך איכותי וקריא גם בשמש

(-)
  • ECG ולחץ דם זמינים רק למשתמשי סמארטפונים של סמסונג
  • הסוללה עדיפה על זו של הדגם משנה שעברה אבל עדיין לא ברמה של שעוני ספורט אחרים
  • העיצוב המגושם מעט לא מתאים לכל יד

מחיר של Samsung Galaxy Watch5 Pro ביבוא רשמי עומד על כ-1499 ש"ח. בניגוד לאפל, סמסונג לא השתמשה במעבר למיתוג "Pro" כדי להקפיץ את המחיר של השעון, אבל גם אין כאן בשורה שעשויה היתה להצדיק עליית מחיר שכזאת. השעון הזה נשאר עדיין אחת האופציות הטובות ביותר בשוק לשעון חכם עבור משתמשי אנדרואיד אם כי הצורך של סמסונג לתת ערך מוסף למשתמשי הסמארטפונים שלה משאיר חלק מהתכונות המתקדמות של השעון מחוץ להישג ידם של בעלי מכשירי אנדרואיד אחרים. לזכותו של Galaxy Watch5 Pro ניתן להגיד שהוא כן מציג שיפור מסוים בנקודה הכי כאובה אצל קודמו, הסוללה אבל כדי לתת פייט לשעוני ספורט אמיתיים, יהיה על סמסונג להשתפר בנקודה הזאת אף יותר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר