כאלו ניסיתי: Bose QuietComfort Earbuds II

רק לפני חמש-שש שנים עוד שלטה Bose ללא עוררין בכל מה שקשור לביטול רעשים. ליצרניות אחרות לא היה מענה לסדרת QuietComfort ואוזניות ה-Over The Ear של היצרנית האמריקאית עשו ניסים עבור ציבור הטסים לחו"ל ועבור מי שסתם רצה להתנתק מרעשי הסביבה. אל עולם אוזניות ה-True Wireless היא כבר נכנסה לא כמובילה, ואת היתרון היחסי שלה בתחום, ביטול רעשים, שילבה באוזניות שלה רק ב-2021

עם QuietComfort Eardbuds, כאשר סוני ואפילו אפל כבר מציעות דגמי פרמיום משלהן שיודעים גם הם להשתיק את הסביבה לא רע בכלל. האם ל- QuietComfort Earbuds II יש את מה שצריך כדי ליצור שוב פער מול המתחרות?

Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)



נראה שב-Bose לקחו ברצינות פידבקים על הדור הראשון וצמצמו משמעותית את המימדים של האוזניות. זה לא הופך אותן לקומפקטיות באופן כללי, וגם קייס הטעינה מגושם מעט ממה שנהוג, אבל אם מתייחסים רק לעניין הגודל, יש בהחלט שיפור ביחס לדגם הקודם. עם זאת, במסגרת השינוי העיצובי, נראה שלא ממש חשבו עד הסוף על האיזור אליו נכנסות האוזניות בתוך קייס הטעינה. ל-QuietComfort Earbuds II יש "גבעולים" זעירים, ובתוך קייס הטעינה ישנם שני שקעים בכל צד, ובתוכם אמורות לנוח האוזניות כאשר שקע אחד מיועד לגבעול ושקע שני מאכלס את החלק שנכנס לתוך האוזן. האוזניות בילו אצלי מספר שבועות, אבל במשך הזמן הזה לא הצלחתי להגיע למצב שאני מפנים באמת באיזו צורה הן אמורות לשבת בפנים. עד לרגע כתיבת שורות אלו, החזרת האוזניות לקייס שלהן נשארה בגדר ניסוי וטעייה, משהו שלא קורה לי הרבה, ומפתיע לרעה כשמדובר בחברה מהמובילות בתחום.


האוזניות אמנם פחות מגושמות מהדגם הקודם, אך עדיין שמנמנות משהו וב-Bose רצו לוודא שזה לא גורם להן להיות פחות יציבות בתוך האוזן. לשם כך, הוסיפו מסביבן פסי גומי לייצוב עם סנפירים קטנים. ראשי הסיליקון שנכנסים לתוך האוזן הם בעלי חתך אליפטי, צורה (שכבר ראיתי בעבר ב-Jabra Elite 85t) שאמורה לאפשר להן לשבת בצורה טבעית יותר בתוך האוזן. האוזניות מגיעות עם שני סטים נוספים של סנפירי ייצוב וראשי סיליקון בגדלים שונים. ניסיתי את כל השילובים ואת כל הגדלים אבל התחושה היתה שהן עדיין מעט מגושמות, אם כי הן עדיין מספקות תחושה בטוחה שלא יפלו מהאוזן ומצליחות לייצר אטימה פאסיבית לא רעה. השליטה על האוזניות דוקא נוחה מאוד: החלק העליון של כל אוזניה הוא משטח מגע שמגיב היטב ובמהירות יחסית. יש שליטה על הכל, אפילו על עוצמת השמע, באמצעות מחוות החלקה של האצבע על האוזניה. חבל שאין פידבק קולי לזה שהמגע נקלט, וגם חבל שאפשרות ההתאמה האישית של מחוות המגע מסתכם רק בשינוי הפעולה שלחיצה ארוכה מבצעת להפעלת הסייעת הקולית או להחלפה בין מצבי ביטול רעשים למודעות לסביבה, אבל אפשר לחיות עם זה.



Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)



ב-Bose לא ממש מספקים נתונים טכניים על טווח התדרים של האוזניות על סוג או קוטר הדרייברים. הם כן מציינים שהן תומכות בבלוטות' 5.3 ותמיכה במקודדי האודיו האלחוטיים SBC ו-AAC. הן נשמעות מעולה. הסאונד של QuietComfort Earbuds II טבעי מאוד, אך גם בעל עומק, פירוט נאה ודיוק בטווחי המיד ובתדרים הגבוהים. האפליקציה מספקת אפשרות לבחירה בין ארבעה אקולייזרים בסיסיים או הגדרת אקולייזר אישי משלכם, אבל בסופו של דבר הכי אהבתי את הגדרת ברירת המחדל.


האכזבה הגדולה ביותר לטעמי מ-QuietComfort Earbuds II נרשמה בתפקוד שלהן בשיחות טלפון. הצד השני דיווח על איכות שמע בינונית לכל היותר, ורחש קבוע המלווה את הקול שלי כל עוד אני מדבר, רחש שהתגבר ככל שהסביבה נעשתה רועשת יותר. זה לא אומר שלא ניתן להשתמש בהן בשיחות, ובהחלט יש בשוק אוזניות שמצליחות לתפקד אפילו פחות טוב מהבחינה הזאת, אבל לרוב מדובר באוזניות בטווחי מחירים נמוכים הרבה יותר ובמותגים פחות מוכרים. 


בביטול הרעשים של QuietComfort Earbuds II אין אכזבות. מהבחינה הזאת, בוז עדיין שומרת על פער איכותי משמעותי מרוב היצרניות בשוק. הצלילה לתוך הריק מתחילה בצליל הפעלה ייחודי של האוזניות ברגע שמכניסים אותן לתוך האוזניים ובתוך שניה וחצי כל העולם מסביב מושתק, כמעט באופן אגרסיבי. זו כנראה הפעם הראשונה שחשתי שביטול הרעשים יעיל מדי, עד כדי כך שהעדפתי בהליכה ברחוב לוותר עליו בשם הבטיחות ועברתי למצב מודעות לסביבה. בכל סיטואציה אחרת, שבה לא נדרשת מודעות לסביבה, הניתוק הזה נהדר ומעלים כמעט כל רעש רקע. אין כאן נוקאאוט מוחלט על ביטול הרעשים האקטיבי של Sony WF-1000XM4, אבל ביטול הרעשים כאן ללא ספק יותר טוב מכל דגם אחר של אוזניות מהסוג הזה שיצא לי לנסות עד כה.


Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)


Bose QuietComfort Earbuds II (צילום: גד גניר)




QuietComfort Earbuds II קמצניות בתכונות מיוחדות: הן יודעות לעבוד באופן עצמאי זו מזו, וגם יודעות לעצור את המוזיקה כששולפים אותן מהאוזן, ואפילו ניתן להגדיר מראש דרך האפליקציה מה יהיה המכשיר אליו יתחברו כברירת מחדל, אם ישנם בסביבה כמה מכשירים שהכרתם בינם לבין האוזניות. אבל בזה זה מסתכם. אין כאן אפשרות לקרוא לגוגל באמצעות הקול שלכם, אין מולטי פוינט, אין תמיכה ב-Fast Pair למכשירי גוגל, ואין הפסקה של המוזיקה בזמן שאתם מדברים. הסוללות של QuietComfort Earbuds II הספיקו לי לקצת פחות מ-5 שעות האזנה (שעה פחות מהצהרת היצרנית שכנראה מדברת על שימוש עם ביטול רעשים מכובה), והקייס שלהן הספיק לכמעט שלוש טעינות מלאות נוספות. סטנדרטי בסה"כ. כמו אוזניות רבות אחרות בשוק, גם QuietComfort Earbuds II מציעות טעינה מהירה: 20 דקות טעינה יספיקו לכם לכשעתיים של שימוש. באופן מפתיע, בחרה Bose שלא לשלב כאן טעינה אלחוטית של הקייס, עוד אחד מהחוסרים שמפתיע לגלות באוזניות ברמת המחיר הזאת.


(+)
  • ביטול הרעשים הטוב בקטגוריה
  • שמע איכותי ומאוזן
  • שליטה נוחה באמצעות משטחי המגע על האוזניות

(-)
  • ביצועים בינוניים לכל היותר בשיחות טלפון
  • עיצוב בעייתי של האיזור בו יושבות האוזניות בקייס הטעינה
  • חסרות תכונות מתקדמות: מולטיפוינט, טעינה אלחוטית, הפעלת גוגל אסיסטנט באמצעות הקול ועוד

ביבוא רשמי של ניופאן, QuietComfort Earbuds II יעלו לכם לא פחות מ-1299 ש"ח. השליטה בהן נוחה, יש להן יופי של סאונד, וביטול רעשים מטורף, כנראה הטוב בקטגוריה. מצד שני, כל השאר בינוני ומטה: איכות השיחה לא מרשימה בכלל, עיצוב הקייס שלהן בעייתי וחסרות בהן תכונות מתקדמות שקיימות גם באוזניות זולות מהן. במחיר כזה, ממותג כזה, אני בהחלט מצפה ליותר.

1 תגובות

  1. מה שנקרא, לא סוני קילר..אני בטוח של Bose יש את הסיבות שלהם, אבל עדיין מפגרים מאחור בקרב על הכיס שלי לפחות. כרגע אין סיכוי שאני מוציא כזה סכום עבור סט תכונות ועיצוב בינוני כשסוני לוקחות אתן כמעט בכל שדה אפשרי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר