כזה ניסיתי: oneadaptr OneWorld 65

אם אינכם מעורים בעולם המרגש והמסעיר של מטענים, כנראה שפספסתם את GaN, הטכנולוגיה החדשה שעשתה את הופעת הבכורה שלה בשנת 2020. השם GaN הוא ראשי תיבות של גליום ניטריד, מוליך למחצה שמחליף את הסיליקון ברכיבים הפנימיים של מטענים סטנדרטיים. מה כל כך דרמטי בהחלפה של מוליך למחצה בתוך מטען? השימוש בחומר הזה מאפשר להם להיות יעילים יותר ולהתחמם פחות. כפועל יוצא מכך, מטעני GaN הם גם קומפקטיים יותר ומספקים עוצמה ומהירות טעינה שהיה נהוג לקבל בעבר ממטענים גדולים ומסורבלים הרבה יותר.

OneWorld 65 (צילום: גד גניר)



חברת oneadaptr, יצרנית מטענים, כבלים ומתאמים אימצה את טכנולוגיית ההטענה החדשה, ושילבה אותה בתוך מתאם אוניברסלי לשקעי חשמל כדי ליצור את מה שנראה כמו החלום הרטוב של תיירים עמוסי גאדג'טים ומאותגרי תקעים, וקראה לו בשם המעט דרמטי "OneWorld 65". המטען, שנראה כמו פידג'ט קיוב מגושם כולל בתוכו תקע אוניברסלי עם מגוון ראשים נשלפים לחיבור לכל שקע בעולם. החלק הקדמי משלים את החלק האחורי: יש בו שקע אוניברסלי שאליו מתחברים כמעט כל סוגי התקעים הקיימים בעולם. בחלקו התחתון ישנם שני שקעי USB A סטנדרטיים, ועוד שני שקעי USB C התומכים בתקן Power Delivery, ובצידו הימני שקע USB C נוסף המיועד לטעון בהספק מירבי של 65W מה שאמור לטעון כל מחשב נייד שיודע להטען משקע USB C. תיאורטית מדובר במטען אחד לשלוט בכולם, אך המציאות קצת מורכבת יותר.


כל עוד חיברתם רק מחשב ל-OneWorld 65 דרך שקע הטעינה בצד, אתם מסודרים ותקבלו את מלוא ההספק הדרוש כדי לטעון אותו, אפילו בלי ההתראה המעיקה של Windows על טעינה איטית. ברגע שתחברו מוצר כלשהו לשקע USB נוסף על המתאם, הכוח יחולק ביניהם. זה לא אומר שהמחשב המחובר לא ייטען, אבל מהירות הטעינה תואט. החלטתם להתפרע ולעשות שימוש בכל חיבורי ה-USB של OneWorld 65? ייתכן מאוד שההספק ירד מתחת לרמה המינימלית הדרושה לטעינה. המחשב הנייד  שלי מהעבודה לדוגמה, נטען בלי בעיה מ-OneWorld 65 כשמוצרים אחרים לא היו מחוברים אליו. כשחיברתי אל OneWorld 65 גם אוזניות, קפצה התראה על טעינה איטית במחשב. כאשר חיברתי גם סוללה חיצונית המחשב קיבל אספקת חשמל אבל הסוללה שלו הפסיקה להיטען. יש מחשבים סלחניים יותר לירידה בהספק הטעינה, ולסמארטפונים וטאבלטים זה בכלל לא יפריע, אבל אם תכננתם להסתמך רק על OneWorld 65 בטיול הבא שלכם, זה משהו שכדאי לקחת בחשבון.


OneWorld 65 (צילום: גד גניר)

OneWorld 65 (צילום: גד גניר)

OneWorld 65 (צילום: גד גניר)



הפתרון במצב כזה הוא לקחת איתכם לדרך את המטען המקורי של המחשב ולחבר אותו אל החזית של OneWorld, השקע האוניברסלי שמקבל את הכוח שלו ישירות מהחיבור לחשמל ואינו קשור לחלוקת ההספק של שקעי ה-USB. הבעיה היחידה עם הפתרון הזה היא העובדה שהשקע האוניברסלי אינו לגמרי אוניברסלי, לפחות לא עבור משתמשים מישראל. מדוע זה קורה? הצטרפו אליי למסע מרתק בנבכי היסטוריית התקנים של תקעי ושקעי החשמל בארץ הקודש: עם קום המדינה, התקן השולט בשקעי חשמל ביתיים היה תקן C (ידוע גם בשם "יורופלאג") המתאפיין בשני פינים דקים יחסית עגולים. בשנות ה-60 התקן הוחלף בתקן ישראלי ייחודי , תקן H, שבו את שני הפינים העגולים החליפו שלושה פינים שטוחים כאשר התחתון משמש להארקה. בתחילת שנות ה-90 הופיע תקן חדש, SI 32, שבו הוחלפו הפינים השטוחים בפינים עגולים עבים, ומתחילת המאה ה-21, מוצרים חשמליים המיובאים לישראל באופן רשמי מגיעים עם תקע שכזה. OneWorld למרבה הצער לא יודע לקבל דווקא את התקע הזה. זה לא סוף העולם: במטענים למחשבים ניידים למשל ניתן להחליף בקלות את הכבל עם התקע בעל שלושת הפינים לכזה עם שני פינים בלבד והופס, הבעיה נפתרה. מעבר לכך, העובדה שיש תקן לא אומרת שהוא אכן אומץ במלואו ועדיין יש לא מעט מכשירים שנמכרים בישראל ומגיעים עם תקעים אחרים שאותם OneWorld 65 מוכן לארח בשמחה.


OneWorld 65 (צילום: גד גניר)

OneWorld 65 (צילום: גד גניר)

OneWorld 65 (צילום: גד גניר)

OneWorld 65 (צילום: גד גניר)



ה-OneWorld 65 בנוי טוב בסה"כ. הטענה היחידה שיש לי היא לגבי הלחצנים על המסילות בצידו, אלו שמאפשרים את שליפת התקע המתאים. הם לא ננעלים לפעמים במקום גם אם מזיזים את הלחצן עד הסוף, וכדי לנעול אותם במצב פתוח, מצאתי את עצמי לעיתים מושך את התקע עד להשמע הקליק של הנעילה. ב-OneAdaptr היו אפילו נחמדים מספיק כדי לאפשר החלפת פיוז הגנה מנחשולי מתח במטען עצמו, ואף מספקים בתוך המטען את הפיוז החלופי. השימוש בטכנולוגיית GaN איפשרה ל-OneAdaptr לשמור על מימדים קומפקטיים מאוד, ולמעשה OneWorld 65 רק מעט שמנמן יותר ממתאם אוניברסלי סטנדרטי לשקעי חשמל.


(+)
  • מסוגל לטעון מחשבים ניידים הנטענים משקע USB C
  • משאיר מעשית את השקע שהוא משתמש בו פנוי
  • קומפקטי

(-)
  • הוא לא באמת מסוגל לטעון לבדו מחשב נייד ועוד ארבע מוצרים אחרים במקביל
  • הלחצנים על המסילות בצד לא "נועלים" לעיתים את התקע במצב פתוח
  • עולה יותר ממתאם אוניברסלי ומטען GaN כשני מוצרים נפרדים


את OneWorld 65 תוכלו לרכוש באתר החברה ב-69 דולר, כאשר למחיר הזה יש להוסיף 25 דולר עבור משלוח לישראל, או לחילופין, לרכוש מוצרים נוספים בסך של לפחות 6 דולר ואז לא תצטרכו לשלם את דמי המשלוח. מתאמי חשמל אוניברסליים עולים דולרים בודדים ומטעני GaN בעלי הספק של 65 וואט גם לא מאוד יקרים בימינו. אז רכישה של שני המוצרים בנפרד כנראה תעלה לכם פחות, אבל השילוב בין השניים ב-OneWorld 65 מאוד נוח, אלגנטי ושימושי לטסים לחו"ל. מעבר לכך, גם מי שלא טס לחו"ל, אבל יש לו מצוקת שקעים בפינה מסויימת בבית, יוכל להנות ממטען שמשאיר מעשית את השקע שהוא משתמש בו פנוי.

2 תגובות

  1. שלום גד, מאוד נהנה לקרוא את הביקורות שלך. נראה שהמוצר הזה (בשם מדבקה אחר) נמצא באליאקספרס במחיר של 29 דולרים בלבד עם משלוח חינם - US $24.79 35%OFF | LENCENT 65W GaN Universal Travel Adapter with 2 USB Ports 3 Type C Fast Charging Power Adapter EU/UK/USA/AUS plug for Travel
    https://a.aliexpress.com/_EI3aVUV

    השבמחק
  2. אין כמוך גד.
    שא ברכה
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר