כאלו ניסיתי: Samsung Galaxy Buds2 Pro

במשך שנים רואים בסמסונג את מכירות ה-AirPods לדגמיהם ומנסים להבין מה הם עושים לא נכון. זה לא שיש בעיה כלשהי עם האוזניות של היצרנית הקוריאנית. הדגמים האחרונים שהשיקה היו מצוינים וגם המכירות לא רעות, אבל בזמן שסמסונג שומרת על ההובלה במכירות בשוק הסמארטפונים, פלח השוק שלה במכירות אוזניות קטן בהרבה מזה של אפל. Buds2 Pro, הדור החדש של האוזניות הדגל של החברה, שהגיעו אליי לבדיקה מנסות אסטרטגיה שונה, לא בטוח שנחמדה יותר כלפי חלק גדול מהצרכנים, אבל יש סיכוי שזה יכול לעבוד.

Samsung Galaxy Buds2 Pro (צילום: גד גניר)



הדבר היחיד שעקבי בעיצוב האוזניות של סמסונג הוא ההמנעות מ"גבעולים", המוטות הקטנים שמהווים את סימן ההיכר של AirPods וכל האוזניות ששואבות מהן השראה. באוזניות של סמסונג אין כאלו, וגם אין ממש קו עיצובי ייחודי. חלקן החיצוני של הדגם הקודם היה בגימור כרום אבל כעת בחרה סמסונג בפלסטיק בגימור מט נעים למגע ורגיש משהו לשריטות. בחלקן העליו של האוזניות ישנה סבכה שחור אליפטית, ויחד עם הצורה הכללית האליפטית (בעיקר בצבע הלבן) הן נראות כמו מיניאטורה של Eve, בת זוגו של Wall-E. האוזניות עצמן קלילות ויושבות בצורה נוחה באוזן, אם כי העדר אמצעי ייצוב כמו סנפירים מקשה עליי להמליץ לכם לצאת לריצה איתן. המיגון שלהן למים הוא בתקן IPX7, מה שאומר שהן ישרדו גשם ואת הזיעה שלכם. קצת קשה למקם אותן בתוך הקייס בצורה הנכונה ולפעמים נדרשתי לסובב אותן קצת בתוכו כדי שהקייס ייסגר, לא משהו שהייתי מצפה מאוזניות ברמה הזאת. שדרוג משמעותי נרשם בגזרת השליטה באוזניות: סמסונג מיתנה מאוד את הרגישות שלהן למגע וכעת הן מגיבות בעיקר להקשות מכוונות וכמעט ולא למגע שקשור לסידור שלהן בתוך האוזניים. בנוסף, פידבק בצליל מלווה כל הקשה שלכם שנקלטה. הפידבק אמנם רק כמעט מיידי (ולא מיידי כמו באוזניות של סנהייזר), אבל הוא בהחלט מוסיף לתחושת השליטה באוזניות.


בדומה ל-Galaxy Buds Pro מ-2021, גם ה-Buds2 Pro מגיעות עם שני דרייברים בכל אוזניה: וופר בקוטר 10 מ"מ, וטוויטר בקוטר 5 מ"מ, לקבלת הפרדת צלילים אופטימלית. האוזניות תומכות בבלוטות' בגרסתו העדכנית ביותר, 5.3. האוזניות תומכות במקודדי האודיו האלחוטי הסטנדרטיים SBC ו-AAC. עד כאן הכל סטנדרטי. בנוסף, היא פיתחה גם מקודד ייחודי משלה, בשם הלא ייחודי בכלל "Seamless Hi-Fi Codec". לטענת סמסונג, המקודד מאפשר הזרמת מוזיקה ב-24 ביט (בדומה לגרסאות המתקדמות של aptX ו-LDAC) מה שאמור לספק רזולוציה, ופירוט צליל גבוהים יותר מהרגיל. לפיכך, כדי להוציא את המקסימום מהאוזניות, עליכם לחבר אותן לסמארטפון או טאבלט של סמסונג. זה לא שלא ניתן לחבר את Buds2 Pro לסמארטפונים אחרים, אבל במקרה כזה תאלצו להסתפק במקודדי SBC ו-AAC הבסיסיים יותר. לשמחתי בדקתי את האוזניות לצד Galaxy S23 Ultra אז יכולתי לקבל את חויית הסאונד האופטימלית שיש לאוזניות האלו להציע, ואכן מדובר בחויה מהנה מאוד: הסאונד צלול, נקי ומפורט להפליא. סמסונג לא מפרטת על טווח התדרים של האוזניות אולם מורגשת הדגשה מאוד עדינה של התדרים הנמוכים והגבוהים כך שמתקבל כאן צליל מהנה מאוד ויחד עם זאת עדיין מדויק ומאוזן למדי. בחיבור למכשיר אנדרואיד אחר לא הרגשתי ירידה דראסטית באיכות אבל כשממש התאמצתי, יכולתי להבחין ברמת פירוט מעט נמוכה יותר של הצליל. 


Samsung Galaxy Buds2 Pro (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Buds2 Pro (צילום: גד גניר)



בשיחות טלפון, Galaxy Buds2 Pro מתפקדות טוב, אבל לא מעולה: איכות הצליל נהדרת, והן מסננות היטב רעשי רוח, אבל הצד השני דיווח שרעשי רקע אחרים נשמעים דווקא היטב, ובמקרים קיצוניים אף מפריעים קצת לשיחה. בדומה לדגמי אוזניות אחרים של סמסונג, בעת שיחת טלפון, האוזניות עוברות באופן עצמאי ממצב ביטול רעשים למצב שקיפות. ההיגיון העומד מאחורי עקרון הפעולה הזה הוא שבזמן שיחה אתם רוצים להיות מודעים יותר למה שקורה מסביבכם. העניין הוא שהרעשים בחוץ ממש מודגשים ונוצרת תחושה מעט מלאכותית, אבל היי, לפחות שני הצדדים בשיחה זוכים להפרעות במידה שווה. הרמוניה! ביטול הרעשים מעולה, מהטובים בקטגוריה ומצליח לנתק אתכם מהסביבה בצורה יעילה ולחסום חלק ניכר מתדרי הצליל הנמוכים ותדרי הביניים, לא רחוק במיוחד ממה שיש לאוזניות של Bose וסוני להציע מהבחינה הזאת.





פריבילגיה נוספת לה זוכים משתמשי סמארטפונים של סמסונג ואחרים לא היא שמע מרחבי (Spatial Sound): הפעלת התכונה באפליקציה תאפשר לכם לקבל תחושה של צליל תלת ממדי שעוטף אתכם ואף תאפשר לכם לבחור אם להפעיל מעקב אחר תנועות הראש שלכם כדי להשאיר את אוריינטציית הסאונד באותו מקום. זה בפירוש עובד טוב יותר מאשר ב-1More Aero אבל כאמור, זה זמין רק עבור משתמשי סמארטפונים של סמסונג. מעבר לכך, Galaxy Buds2 Pro מציעות את סט התכונות העשיר שאוזניות של סמסונג מציעות בדר"כ: מעבר חלק בין מכשירים באקוסיסטם של סמסונג, הפעלת ביקסבי בפקודה קולית, ואפילו תזכורות למתיחת הצוואר. מעבר לכך, בדומה לאוזניות של סוני, Galaxy Buds2 Pro יודעות לזהות שהתחלתם בשיחה. בניגוד לאוזניות של סוני, המוזיקה לא נעצרת, אלא מוחלשת, ומצב שקיפות סאונד מופעל. אגב משתמשי אייפון מקופחים יותר מכולם: כמו בשעונים החדשים שלה, גם האוזניות החדשות כבר לא נתמכות באפליקציית iOS של החברה. ניתן לחבר את Galaxy Buds2 Pro לאייפון גם בלי אפליקציה, אבל מפספסים ככה המון יכולות בסיסיות כמו שליטה על רמת ביטול הרעשים, אקולייזר ועוד.


Samsung Galaxy Buds2 Pro (צילום: גד גניר)





לטענת סמסונג, הסוללות המובנות באוזניות אמורות לספק כ-5 שעות האזנה כאשר ביטול הרעשים מופעל, או 7 שעות כשהוא כבוי. אצלי הן הגיעו בממוצע לכ-4.5 שעות ו-6 שעות בהתאמה, נתון לא רע, אבל גם לא יוצא דופן. קייס הטעינה מספק שתי טעינות מלאות לאוזניות, ויודע להיטען דרך שקע USB C או בטעינה אלחוטית על משטח טעינה, או על גב סמארטפון במקרה וזה תומך בטעינה אלחוטית הפוכה. 


אוזניות הדגל של סמסונג יעלו לכם כ-645 ש"ח. ה-Galaxy Buds2 Pro מייצגת מגמה מרגיזה משהו, אבל הגיונית מבחינה עסקית במצבה הנוכחי של סמסונג: במשך שנים ראו קברניטיה את אפל משתלטת על שוק אוזניות ה-TWS עם אוזניות שמתאימות רשמית רק למכשירים שלה, משום שהן נותנות למשתמשי המכשירים שלה ערך מוסף. סמסונג לא הולכת כל כך רחוק ומציעה את רוב הפיצ'רים של האוזניות שלה גם למשתמשי מכשירי אנדרואיד של יצרניות אחרות, אבל לאט לאט מרחיבה את הערך המוסף של האוזניות שלה למשתמשים בתוך האקוסיסטם. אפשר להתלונן על כך שסמסונג כביכול מסרסת את החויה עבור חלק מהלקוחות הפוטנציאלים, אבל השורה התחתונה שלי על האוזניות האלו היא השורה התחתונה שסמסונג היתה רוצה לשמוע: אלו אוזניות מעולות עבור משתמשי מכשירי Galaxy וגם אם איכות שיחות הטלפון לא מושלמת, וזמן הסוללה רק בסדר, הן מפצות על כך בסט תכונות ייחודיות. האם כדאי לבעלי מכשיר של OnePlus, Xiaomi ואחרות לקנות כאלו? במחיר הזה, ועם סט תכונות שונה, יותר סטנדרטי, התחרות יותר קשה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר