כזה ניסיתי: MSI Titan GT77 HX

אני משתדל, וגם רוב הזמן מצליח, לבחון בעיקר חפיצים שאנשים מהישוב היו רוכשים לעצמם. ההגדרה "אנשים מהישוב" לצורך העניין היא מאוד סובייקטיבית וגם תלויית קטגוריה, אבל הרעיון הכללי הוא להיות בסקאלה שבין להשאר מחובר למציאות ועד למוצרים שהקהל הרחב יכול להתלבט אם להגמיש את גבולות התקציב שלו עבורם. ולפעמים, אני לוקח את העיקרון הזה וזורק אותו לפח כי מגיעה אליי הצעה שאני לא מסוגל לסרב לה, כמו לסקור מחשב גיימינג שעולה קצת יותר מ-26,000 ש"ח, ה- MSI Titan GT77 HX. 

MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)




איך מגיעים לסכום כזה? פשוט מאוד, בונים את המחשב בלי להתפשר באף רכיב שמשפיע על חויית המשחק. קחו את המעבד לדוגמה: ביחידה שהגיעה אליי לסקירה מדובר ב-Core i9-13950HX מהדור ה-13, העדכני ביותר של אינטל (בארץ נמכרת הגרסה עם Core i9-13980HX שמציע מהירות שעון מקסימלית טיפה גבוהה יותר). המעבד הבנוי בליטוגרפיית 10 ננו מטר (אינטל 7) כולל לא פחות מ-24 ליבות: 16 לפעולות יומיומיות המסוגלות להגיע למהירות שעון מקסימלית של 4 גיגהרץ, ועד 8 ליבות P, ליבות ביצועים שמגיעות למהירות שעון מקסימלית של 5.5 גיגהרץ (או 5.6 ב-i9-13980HX). למקרה שתהיתם, כן, נכון לכתיבת שורות אלו זה המעבד החזק ביותר שאי פעם שולב במחשב נייד. ככזה, הוא תאב כוח עם הספק של 157 וואט, אז אם אתם רוצים לקבל את המקסימום המטורף שהוא יכול להציע, תוודאו שהוא מחובר למטען. אל המעבד הזה מצטרף, ניחשתם נכון, המעבד הגרפי החזק ביותר נכון לכתיבת שורות אלו, RTX 4090 של אנבידיה עם 16 גיגבייט זכרון מובנה וזכרון RAM מהיר בטכנולוגיית DDR ובנפח לא צנוע בכלל של 64 גיגהבייט. לזה תוסיפו גם אחסון SSD בנפח מאוד מכובד של 2 טרה ותקבלו מחשב שעל הנייר לא אמור לחשוש משום משחק בשנים הקרובות.


וזה לא ככה רק על הנייר. קחו משחק תובעני כמו Forza 5, שזיהה בהפעלה הראשונה שהגדרות הגרפיקה האידיאליות עבורו הן "Extreme". זה לא רק זמני טעינה שמתקצרים באופן לא יאמן, זה לא רק קצב פריימים שנשאר גבוה בכל מצב, לא משנה כמה מכוניות אחרות יש על המסלול לידכם, זה גם פירוט מטורלל של טקסטורת הכביש ואפקטים ריאליסטיים של תאורה והכל ברזולוציית 4K. אין גמגומים, אין ירידה בביצועים, גם כשהמחשב מריץ כל משחק בהגדרות הכי תובעניות שלו. זו לא חוכמה להתרגש מהתנהגות של מחשב כזה שצויד במיטב הרכיבים שיש לתעשיה להציע, אבל עדיין מלהיב לחוות את זה. מה קורה כשמפסיקים לשחק? באופן לא מפתיע המחשב מתפקד מעולה. עריכת וידאו, עבודה עם עשרות לשוניות פתוחות בכרום, נוסחאות כבדות באקסל, הכל קטן עליו, אבל חשוב לזכור: זו בראש ובראשונה מפלצת גיימינג. בשביל זה קונים מחשב כזה. את הביצועים שלו בפעולות יומיומיות תקבלו כנראה גם במחשבים זולים יותר, אבל ברגע שגולשים לתוך משחקים, אין ככל הנראה מחשב נייד אחר בשוק נכון להיום שמסוגל להציע את מה שמציע המחשב הזה.


MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)

MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)

MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)



MSI Titan GT77 HX הוא מה שנהוג להגדיר כ”מחשב נייד תחליף שולחני”, או במילים אחרות "מחשב נייד עם מסך 17 אינטש". כדי לאכלס בתוכו את החומרה שתיארתי קודם, מסך ענק, סוללה ואת מה שצריך כדי לקרר את כל העסק, MSI בנתה כאן מחשב שגם במונחי הקטגוריה הוא בהמה ענקית ומגושמת: הוא שוקל 3.3 ק"ג, והממדים שלו הם 33 על 40 ס"מ, כמו לפטופ כבד ועוד חצי לפטופ שמחובר אליו. דווקא העובי שלו לא מוגזם ועומד על 23 מ"מ. הוא אינו שקט במיוחד, אבל ביחס למחשבי גיימינג המאווררים שלו מפיקים רעש בעוצמה ממוצעת בסה"כ. הוא נוטה להתחמם מעט במרכז המקלדת ובתחתית, אבל אני בספק אם זה יפריע למישהו כי אני בספק אם יש בין הקוראים מישהו שירצה להניח מחשב בגודל כזה על הברכיים. בניגוד ליצרניות אחרות, MSI לא ממתנת את עיצובי מחשבי הגיימינג שלה, וגם ל-MSI Titan GT77 HX יש עיצוב שלא מותיר ספק מי קהל היעד שלו: חלקו האחורי מאוכלס ע"י פתח אוורור גדול שמעוטר בתאורת RGB, מאחורי ציר המסך בחלקו העליון ישנה עוד סבכה גדולה, ועל מכסה המסך מתנוסס סמל הדרקון של MSI, מואר כמובן. המחשב הזה אולי יודע להתמודד עם כל משחק שפותח ויפותח בשנים הקרובות אבל עם טביעות אצבעות קצת קשה לו יותר, והוא סופח כל טיפת שמנוניות מהידיים שלכם, מה שדורש ניגובים תכופים למי שמעוניין לשמור על מראה ייצוגי. 


פתיחת המסך חושפת פינוק מהסוג שהייתם מצפים ממחשב נייד שעולה כמו מיצובישי פג'רו משומש משנת 1999 להציע: מקלדת מכנית. מדובר במקלדת מכנית שמותאמת אמנם למחשב נייד, עם מקשים בעלי פרופיל נמוך ועומק לחיצה שטחי יחסית אבל בהחלט מדובר במקלדת כיפית מאוד לשימוש, יותר מכל מקלדת אחרת של מחשב נייד שיצא לי לנסות בשנים האחרונות ואפילו לא צריך להיות גיימר כדי להעריך אותה: הפידבק של המקשים נעים, התגובה שלה זריזה (הודות לסוויצ'ים MX Cherry איכותיים) והיא מרווחת יחסית, לפחות באיזור מקשי האותיות. מקשי המספרים בצד והחצים אגב לא התברכו בסוויצ'ים מכניים, אבל זה לא ממש מפריע בשימוש שוטף. למי שזה חשוב לו, המקשים כמובן מוארים וניתן להגדיר את צבע התאורה והאפקטים שלה ברמת המקש הבודד.


MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)

MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)

MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)



משטח העכבר ענק ואין סיבה שלא יהיה כזה כשיש כל כך הרבה נדל"ן להתפרס על פניו. הוא גם מדויק, אבל כמו כל המחשב, מתכסה מהר מאוד בכתמי שומן אצבעות. אם כבר הזכרתי נדל"ן: סט החיבורים נדיב כלפי מי שהשכיב על המחשב הזה סכום שיממן חודש שכירות בדירת חמישה חדרים בכיכר המדינה וכולל שלושה שקעי USB A, שני שקע USB C, יציאות HDMI ו-Mini Display Port כמו גם כניסת רשת קוית, קורא כרטיסי SD ושקע אוזניות 3.5 מ"מ.


ל-MSI Titan GT77 HX מסך IPS שמציג רזולוציית 4K על פני 17.3 אינטש וקצב רענון מסך של 144 הרץ. כל זה אופייני למחשבי גיימינג, אבל מה שמיוחד כאן הוא תאורת Mini Led שמגיעה לעוצמות תאורה גבוהות במיוחד ויחד עם גימור מט של המסך, הופכת אותו לשמיש אפילו באור יום, וחסין באופן שלא ראיתי בעבר להשתקפויות. הוא מכסה 100 מגווני sRGB, ו-97 אחוז מגווני DCI-P3. זה אמנם לא מסך OLED, אבל הניגודיות שלו גבוהה מאוד ביחס למסכי IPS סטנדרטיים. על חויית הצליל אחראים ארבעה רמקולים: שני טוויטרים ושני וופרים, כולם בהספק של 2 וואט. הצליל עצמו איכותי ובעל נפח ועוצמה לא רעים, אבל נקודתית בנושא ציפיתי ממחשב ברמת מחיר כזאת להציג גם כאן איזושהו פער איכות ביחס למחשבים "זולים" יותר שעולים שליש או רבע ממנו, וזה לא המצב כאן. מצלמת הרשת בחלקו העליון של המסך היא ברזולוציית 720p בלבד, אבל MSI הוסיפה למערך הצילום גם חיישן אינפרה אדום מה שמאפשר לה לעמוד בקריטריונים לשחרור נעילת המחשב ע"י זיהוי פנים באמצעות Windows Hello. אם זה לא מספיק לכם או שאתם מרגישים שזיהוי פנים אינו מאובטח מספיק, MSI גם שילבה במחשב קורא טביעות אצבעות.


MSI Titan GT77 HX (צילום: גד גניר)



מחשבים ניידים תחליפיים לשולחניים לא מצטיינים בכל הקשור לחיי הסוללה וגם כאן אין הפתעה מרעישה. ולמרות זאת, במונחי הקטגוריה, MSI Titan GT77 HX דווקא עושה עבודה לא רעה: סוללת ה-99.9Whr הספיקה לי לכשעתיים וחצי של שימוש סטנדרטי בין טעינה לטעינה, ככל הנראה הודות לתפקוד יעיל של 16 הליבות החסכוניות בחשמל במעבד של אינטל. למרות שזה לא רע באופן יחסי, וגם בגלל שביצועיו בגיימינג כשהוא לא מחובר לחשמל מוגבלים, לא כדאי לשכוח בבית את המטען וכאן יש בשורות טובות לאורטופדים של גיימרים: אם ה-3.3 ק"ג שהמחשב שוקל לא עשו עליכם רושם, תשמחו לשמוע שהמטען הענק של המחשב בהספק המטורף של 330 וואט שוקל כמעט 1.5 ק"ג. תענוג.


(+)
  • מפרט טכני אולטימטיבי וביצועים בהתאם
  • מקלדת מכנית מהנה לשימוש 
  • מסך איכותי

(-)
  • כבד להחריד ומגושם
  • ביצועי הרמקולים פושרים ביחס למחיר
  • מחיר אסטרונומי


אז את המחיר אתם כבר יודעים: 26,297 ש"ח לגרסה של MSI Titan GT77 HX שכוללת מעבד מעט חזק יותר מהיחידה שבדקתי. ניתן לגלח עד 6000 ש"ח במחיר אם מתפשרים על נפח זכרון RAM ומעבד גרפי מעט פחות חזק. כך או כך, ברמות המחירים האלו מדובר במחשבים שמיועדים לגיימרים שיש מאחוריהם ספונסרים מפנקים וכמות לא מבוטלת של עוקבים. אני לא מניח שיש יותר מדי כאלו בין קוראיי, אבל אם כן, MSI Titan GT77 HX הוא ללא ספק מפלצת הגיימינג מהחלומות שלכם עם מפרט טכני שקשה להתעלות עליו, עם המעבד הכי חזק בשוק נכון להיום, מסך משובח ומקלדת מכנית מפנקת. 

6 תגובות

  1. הייתי שוקל את המחשב הזה אם הוא היה 15 אינץ' ובמשקל יותר סביר :)

    השבמחק
  2. "ככזה, הוא תעב כוח" צ"ל "תאב כוח"

    השבמחק
  3. יש משהו שלא הבנתי. כתוב בכתבה:
    "המעבד הגרפי. RTX 4090 של אנבידיה עם 16 גיגבייט זכרון מובנה וזכרון RAM מהיר בטכנולוגיית DDR ובנפח לא צנוע בכלל של 64 גיגהבייט".
    למעבדים גרפיים יש עוד זיכרון בנוסף לזיכרון הראם? המעבד הגרפי לא משתמש בזיכרון הראם של המחשב? אשמח להסבר. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. רק כרטיסים מובנים (כמו של אינטל למשל) חולקים זכרון עם הזכרון של המחשב. וגם להם יש איזשהו זכרון משלהם (קטן), והם משתמשים ב-RAM של המחשב להשלמות (הסיבה היא שזכרון RAM של מחשב איטי יותר מאשר זכרון גרפי). כרטיסים ייחודיים (מה שנקרה DISCRETE) מכילים זכרון גרפי ייעודי (כמו GDDR6 למשל) שמשרת אך ורק את הכרטיס הגרפי.

      מחק
  4. בהמה ענקית ומגושמת - הרגת אותי מצחוק, ואתה כתב מספר 1 תמשיך ככה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר