כזה ניסיתי: Xiaomi 13 Pro

מבט על נתוני המכירות של יצרניות הסמארטפונים בשנת 2022 לא מותיר מקום לספק: השוק נמצא באחת מנקודות השפל הגדולות שלו בשנים האחרונות, עם ירידה של לא פחות מ-12 אחוז במכירות הכלליות ביחס לשנה שעברה. המקום היחיד בו לא חלה התרסקות ואף הציג עלייה, מינורית אמנם, הוא הסגמנט של מכשירי הפרימיום, המקום בו ניתן למצוא מכשירים שמביטים למטה בהתנשאות על מכשירי דגל, מכשירים כמו iPhone 14 Pro Max ו-Samsung Galaxy S23 Ultra. שיאומי, שמאכלסת באופן קבוע בשנים האחרונות את המקום השלישי בטבלת המכירות הגלובלית מודעת למגמה הזאת ובמקביל לקטלוג מגוון מאוד של מכשירי ביניים, מנסה את מזלה גם בקטגוריה היוקרתית עם הצלחה מוגבלת למדי: נתוני שוק מכשירי הפרימיום לשנת 2022 מראים שליטה שלה על אחוז אחד בלבד מסך המכשירים שנמכרו בקטגוריה, בעוד סמסונג מכרה 16 אחוז ממכשירי הפרימיום, ואפל עם מכשירי ה-Pro וה-Pro Max שלה שלטה על 75 אחוזים מהשוק. 

Xiaomi 13 Pro (צילום: גד גניר)



נכון להיום, Xiaomi 13 Pro הוא הנציג החדש והחזק ביותר של היצרנית הסינית בשוק הפרימיום. "נכון להיום" משום ששיאומי נוהגת בשנים האחרונות שלא להסתפק במכשיר פרימיום אחד, וזמן קצר לאחר השקת המכשיר היקר והמתקדם ביותר שלה, היא משיקה "גרסת אולטרה" שלו שמדיחה אותו מהר מאוד מפסגת הקטלוג. עד כה, גרסאות האולטרה לא הגיעו אל השוק הגלובלי, אבל ההערכות הן שה-13 אולטרה יעשה את מה שלא עשו קודמיו ויגיע אל המערב. עם זאת, זה עדיין לא אומר כלום לגבי השוק הישראלי, לפחות לא ביבוא רשמי. בינתיים, Xiaomi 13 Pro נחת אצלי לפני מספר שבועות והותיר אותי עם רגשות מעורבים.


בהתאם למעמדו, מגיע Xiaomi 13 Pro עם ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 2. בישראל נמכרת באופן רשמי רק גרסה אחת של המכשיר שמשדכת לערכת השבבים הזאת זכרון RAM בנפח מכובד מאוד של 12 גיגה, ואחסון מרווח מאוד (שאינו ניתן להרחבה) של 512 גיגה. כל זה מריץ את MIUI 14, מערכת ההפעלה של שיאומי בגרסתה העדכנית ביותר שמתבססת במכשיר הזה על אנדרואיד 13, הגרסה העדכנית ביותר גם כן של מערכת ההפעלה של גוגל. בשיאומי טוענים שבמסגרת המעבר מ-MIUI 13 ל-14, המפתחים שלה התמקדו בצמצום השימוש בזכרון וצמצום הנפח שתופסת מערכת ההפעלה, הכל כדי להשיג ביצועים טובים יותר. ואכן, מדובר במכשיר שבשימוש יומיומי וגם בשימוש תובעני יותר, נניח בגיימינג, מתנהג בצורה שאינה שונה מהותית ממכשיר הפרימיום של סמסונג. חלפו הימים בהם כל גרסה הביאה איתה שינויים מהפכניים בממשק. MIUI 14 בגרסתה לשוק הגלובאלי זהה ויזואלית לזו שקדמה לה ולא מביאה איתה חידושים משני חיים. מעבר לכך, בשיאומי ממשיכים במדיניות שהחלו עם Xiaomi 11T למחויבות לעדכוני תוכנה גדולים במשך שלוש שנים, ועדכוני אבטחה למשך ארבע שנים.


Xiaomi 13 Pro (צילום: גד גניר)

Xiaomi 13 Pro (צילום: גד גניר)



את החומרה המכובדת עוטף עיצוב יוקרתי שמיישר קו עם מכשירים אחרים בקטגוריה, לטוב ולרע: גב המכשיר בגימור קרמי מבריק, חזית המכשיר מצופה זכוכית Gorilla Glass Victus (אמנם מהדור הראשון ולא השני כפי שזה ב-S23 Ultra), וביניהם מסגרת אלומיניום דקיקה. החלק הרע הוא כרגיל, השוליים הקמורים של המסך, טרנד עיצובי שמוצה כבר לפני שנים והשאיר אותנו עם מכשירים רגישים לנפילות, יקרים לתיקון, השתקפויות מיותרות וקשיים בשימוש באתרים שאינם מותאמים לשטיק הזה עם טקסטים שגולשים לצדדים. הגיע הזמן שיצרניות יזנחו את המסכים האלו ואולי באופן הזה גם לגלח כמה שקלים מהעלות הכללית שלהם. עוד בגזרת השיימינג לעיצוב של המכשיר הזה: מערך הצילום הראשי בחלקו האחורי בולט בצורה מוגזמת, הגימור המבריק עושה המון כבוד לטביעות האצבעות שלכם וגם אם המכשיר קל בגרמים אחדים ביחס למתחרים העיקריים בקטגוריה, עדיין מדובר במכשיר כבד ומגושם. מה בכל זאת אהבתי? המכשיר מעוגל, לא רחב מדי ונעים לאחיזה ביד (אם מתעלמים מהמשקל), וממוגן בפני מים ואבק בתקן IP68 ויסבול, תיאורטית, צלילה למים בעומק של עד מטר וחצי למשך כחצי שעה.


Xiaomi 13 Pro (צילום: גד גניר)


Xiaomi 13 Pro (צילום: גד גניר)


Xiaomi 13 Pro (צילום: גד גניר)




ל-Xiaomi 13 Pro מסך LTPO AMOLED בגודל 6.73 אינטש שמציג רזולוציית 1440 על 3200 פיקסלים, קצב רענון מקסימלי של 120 הרץ, ותמיכה ב- +HDR 10 ו-Dolby Vision. מלבד היותו מרהיב ויפיפה, הוא שימושי גם תחת אור יום הודות לעוצמת תאורה מירבית גבוהה במיוחד. קורא טביעות האצבעות המשולב במסך פועל גם הוא בצורה מדויקת וזריזה, ולמעט כאמור השוליים הקמורים, יש לי רק דברים טובים להגיד על המסך הזה.






מערך הצילום הראשי של מכשיר הדגל של שיאומי מורכב משלוש מצלמות ברזולוציית 50 מגה פיקסל שבורכו באופטיקה מבית Leica, האקסית המיתולוגית לתחום הצילום של יצרנית סינית אחרת, Huawei. העדשה הראשית מצויידת בחיישן ענק במונחי סמארטפונים, בגודל 1 אינטש, צמצם רחב f/1.9, וייצוב תמונה אופטי. אליה מצטרפות מצלמת טלפוטו עם עדשות זום וצמצם f/2.2, ומצלמה עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2. מערך הצילום הזה בהחלט מספק את הסחורה: החיישן העצום קולט יותר אור ותמונות שצולמו בלילה מתאפיינות בגוונים ריאליסטיים, תאורה נאה ולא מוגזמת ורמת פירוט וחדות גבוהות. כל זה נכון בעיקר לגבי צילום בתנאים אופטימליים. ברגע שתנסו לאתגר את המצלמה בצילומי לילה עם תנועה (נניח, דגלים מתנופפים בהפגנה), תקבלו לא מעט מריחות וטשטושים. גם מכשירים אחרים ברמה הזאת מתקשים להתמודד עם תנועה אבל לתחושתי המצלמה כאן מצליחה מעט פחות מהבחינה הזאת. בכל תסריט אחר, מדובר במצלמה משובחת שמספקת תמונות איכותיות בכל מצב צילום אחר, כולל בכל טווח הזום האופטי ובצילום בעדשה רחבה. מעבר לזום האופטי אגב, התוצאה פחות מרשימה מבמכשירים אחרים, וכבר באיזור זום כפול 5-6 ישנה ירידה דראסטית בפירוט וטשטוש קל. שיתוף הפעולה עם לייקה לא נגמר בעדשות בלבד: החברה היתה שותפה באיפיון המצלמות והתאמת העדשות לשאר רכיבי המצלמה, וגם בממשק המצלמה ישנם שני פרופילי צבע שהוגדרו ע"י לייקה: מצב ריאליסטי ומצב Vivid שמוסיף צבעוניות ובהירות לתמונה שמנפק תמונות פחות מציאותיות אבל יותר מלהיבות ודרמטיות. המצלמה הקדמית מעולה גם היא, אם כי יש לה נטיה למריחות ועיבוד יתר של התמונה בתנאי תאורה לא אידיאליים. בסופו של דבר, השיתוף פעולה עם לייקה בהחלט משדרג את יכולות הצילום של שיאומי, וזו ללא ספק מצלמה ברמה של מכשיר פרימיום, אבל בהשוואה מדוקדקת יש כאן פער מסוים מהמכשירים של אפל וסמסונג.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



סוללת ה-4820mAh של Xiaomi 13 Pro מספקת לו בממוצע כ-8 שעות מסך, נתון מצוין, אבל שוב, כמו במצלמה, מעט פחות טוב ממה שמציעים מכשירי הפרימיום של סמסונג ושל אפל. הוא מפצה על הנתון הזה עם טעינה מהירה באופן פנטסטי: נתתי למכשיר להיפרק לחלוטין וטענתי אותו ל-100% בתוך 32 דקות (בשיאומי מצהירים על 19 דקות אבל זה כשהמסך כבוי), כאשר במשך זמן הטעינה המכשיר לא התחמם בצורה יוצאת דופן. בניגוד לסמסונג ואפל, שיאומי ממשיכה לכלול את המטען המקורי בהספק 120W בערכת המכשיר. לטענת שיאומי המכשיר יודע גם להיטען אלחוטית במהירות: מטען אלחוטי בהספק של 50W אמור לטעון את המכשיר במלואו בתוך כ-36 דקות ואפילו הטעינה ההפוכה כאן בהספק גבוה יחסית, 10W. הרמקולים המובנים במכשיר מספקים צליל בעוצמה נאה ובאיכות לא רעה בכלל, עם עומק מסוים, כיאה למכשיר ברמה הזאת.


(+)
  • טעינה מהירה מאוד
  • מפרט טכני מכובד מאוד עם ביצועים בהתאם
  • מסך מרהיב ומואר היטב

(-)
  • פערי איכות מינוריים באיכות הצילום מהמתחרות העיקריות
  • כבד, גב המכשיר מבליט טביעות אצבעות
  • שולים קמורים למסך, טרנד מיותר שחלף זמנו

יישור הקו של מכשיר הפרימיום של שיאומי עם מכשירי הפרימיום של סמסונג ואפל מגיע גם לשורת המחיר: 4899 ש"ח. האם יש לו את מה שנהוג לקבל ממכשיר ברמת המחיר הזאת? למרות פערים מינוריים מהמתחרות בצילום ובסוללה, התשובה לשאלה הזאת היא בגדול חיובית. האם זה אומר ש-Xiaomi 13 Pro צפוי לשנות משהו בחלוקת האחוזים בין היצרניות בטבלת המכירות של מכשירי הפרימיום? מסופקני. המכשיר הזה נהדר: הוא נראה מעולה, הוא חזק מאוד, עם מצלמה טובה וטעינה מהירה להפליא. מצד שני, כדי להכות את המתחרות בקטגוריה הזאת צריך יותר מזה, או לפחות להציע את אותו דבר במחיר נמוך יותר, מה ששיאומי ידעה לעשות במשך שנים, אבל הפסיקה עם זה בשנים האחרונות. עם כל הסימפטיה למכשיר הזה, הוא לא עושה לא את זה ולא את זה וכמו שזה נראה כרגע, הוא לא צפוי להיות זה שיאפשר לה לפרוץ קדימה בסגמנט הזה. 

2 תגובות

  1. לא ניסיתי אבל אתר נטרלי פסק שמבחינת מערך הצילום,אין פרימיום

    השבמחק
  2. גם אני חושב כמוך שהמכשיר הזה לא יזכה להצלחה גלובלית גדולה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר