כזה ניסיתי: Asus ZenScreen Ink

מסכות, כבוד למרחב אישי, ושבט אחים ואחיות: כל אלו נעלמו עם חלוף הקורונה. מסכים ניידים לעומת זאת, עדיין איתנו גם אחריה. היצרניות ממשיכות לתת אמון במסכים שהגיעו קצת לפני המגיפה וענו על הצורך לקבל קצת יותר שטח מסך לצד המחשב הנייד, גם כשאינכם במשרד או אם אין לכם עמדה מסודרת בבית. לאסוס למשל, לא פחות מ-20 דגמים שונים במגוון גדלים עם או בלי מסך מגע, תמיכה בעט ועוד. ZenScreen Ink, מהמתקדמים בקטלוג החברה, נחת אצלי לבדיקה וצפוי לעשות עלייה רשמית לישראל בעוד קצת יותר מחודש.

Asus ZenScreen Ink (צילום: גד גניר)



ה-ZenScreen Ink (או בשמו הפחות ידידותי, MB14AHD), הוא מסך IPS נייד בגודל 14 אינטש המציג רזולוציה מקסימלית של 1920 על 1080 פיקסלים, זמן תגובה של 5 מילי שניות וקצב רענון של 60 הרץ. מדובר במספרים סטנדרטיים מאוד ואיכות התמונה בסה"כ לא רעה, אבל יש כאן המון כוכביות: התכונה שמאפיינת מסכי IPS יותר מכלל היא זויות צפייה רחבות, כלומר, גם אם אתם מסתכלים על המסך מהצד, הצבעים אמורים להשאר זהים. לא כך המקרה ב-ZenScreen Ink: המפרט הטכני מדבר על זוית צפייה של 170 מעלות (במילים אחרות, 85 מעלות לכל צד) אבל במציאות התמונה הופכת לכהה כבר בזויות של 50 מעלות, ובקושי שמישה ב-90 מעלות. אם זה לא מספיק, אסוס בחרה לצפות אותו בזכוכית מבריקה שלמרבה הצער מצטיינת בהחזרת השתקפויות, מה שהופך את העבודה איתו מחוץ לבית בסביבה מוצפת אור למאתגרת במיוחד. העוצמה המירבית של התאורה אמנם חזקה יחסית, אבל הציפוי המבריק מצליח למגנט אליו כל מקור אור בסביבה שלכם. באמת, אני לא זוכר מתי סבלתי לאחרונה ככה מהשתקפויות, אפילו במקומות שאינם מוארים באופן קיצוני. בתנאים אופטימליים איכות התמונה כאמור לא רעה ומספקת צבעוניות נאה, אבל אל תבנו עליו לעריכת תמונות מקצועית. מסכים מהסוג הזה לא מציגים את כל טווח הגוונים של תקנים כמו sRGB או DCI-P3, כך שאם אתם מחפשים דיוק גבוה בצבע, כדאי לשקול אופציות אחרות.


המסך תומך במגע (מזהה עד עשר אצבעות), ומגיע גם עם עט של אסוס עם זיהוי של 4096 רמות לחץ שונות. התגובה למגע היא כפי שציפיתי תהיה, מהירה ומדויקת. גם חויית השימוש בעט נוחה וטבעית. מה שכתבתי בזמנו לגבי ThinkVision M14t של לנובו נכון גם כאן: העט הופך את המסך הנייד הזה ליותר ממסך נייד ומאפשר למשתמשים לחתום באמצעותו על מסמכים בנוחות, לצייר ולרשום הערות, פינוקים שרק בעלי מחשבי 2 ב-1 מכירים. באסוס חשבו על התרחיש הסביר שמשתמשים עשויים לאבד את העט והוסיפו מגנט אסרטיבי עבורו במסגרת העליונה של המסך שם יוכל לשהות כשאינו בשימוש. מטעמי רצון לשמור על עובי סביר של העט עצמו, הסוללה בה הוא עושה שימוש היא סוללת AAAA. אין כזאת משום מה באריזה, וספק אם תמצאו כזאת במגירת הסוללות בבית, אבל הן כן נמכרות בחנויות בארץ, ואורך החיים שלהן בשימוש בעט אינו קצר במיוחד (בערך שנה) כך שמרגע שהתארגנתם על סוללה, העובדה שהיא פחות מיינסטרימית לא תעסיק אתכם לעיתים קרובות. התמיכה במגע היא אך ורק במערכת ההפעלה Windows, כך שבעלי Mac יכולים לחבר את ZenScreen למחשב שלהם, אבל הם יוכלו להנות ממנו אך ורק בתור תצוגה חיצונית. הודעה חשובה לציבור שתכנן לקנות את ZenScreen Ink כמסך שלישי: אם חיברתם אותו למחשב הנייד שלכם בעמדת העבודה, כשכבר מחובר אל המחשב מסך אחר, יכולות המגע של ZenScreen Ink לא יהיו זמינות בין אם מדובר במערכת ההפעלה Windows או MacOS. 


Asus ZenScreen Ink (צילום: גד גניר)

Asus ZenScreen Ink (צילום: גד גניר)

Asus ZenScreen Ink (צילום: גד גניר)



למסך שני חיבורי USB C וחיבור Micro HDMI. עקרונית הוא מסוגל להתחבר למחשבים מודרניים באמצעות כבל USB C בודד. תוספת חיבור ה-HDMI נועדה למחשבים פחות חדשים או כאלו ששקע ה-USB C שלהם אינו מספק את הכוח הדרוש כדי להפעיל את המסך. במקרה כזה עושים שימוש בכבל HDMI ובנוסף גם מחברים אותו לחשמל באמצעות השנאי, שניהם מצורפים לערכה. לפיכך, ניתן לחבר ל-ZenScreen שני מחשבים במקביל (אחד בכל חיבור USB C, או אחד בחיבור USB C והשני בחיבור HDMI), ולעבור ביניהם באמצעות ממשק המסך. עוד בגזרת החיבורים, הוסיפו באסוס למסך גם יציאת אוזניות. אני לא מכיר יותר מדי מחשבים שחסרה להם יציאה כזאת כך שלא ברור לי למה צריך עוד אחד כזה גם במסך הנייד, אבל אני לא אחד שנוהג להתלונן על עודף חיבורים.


Asus ZenScreen Ink (צילום: גד גניר)



איכות החומרים וההרכבה של ZenScreen Ink משובחת. הוא אמנם מעט עבה ועשוי מתכת, אבל הוא לא מאוד כבד. בחלקו האחורי משולבת רגלית מתכת שהמנגנון שלה מאפשר הצבה של המסך באופן יציב ובכל זוית כמעט שתבחרו. בנוסף, בתחתית המסך ישנו תבריג סטנדרטי עבור חצובה, אם אתם מעדיפים להציב את המסך באופן הזה. כנהוג בז'אנר, גם אסוס לא שוכחת לצרף לערכה תיקיית בד לתוכה ניתן להכניס את המסך כשאתם בדרכים. 


(+)
  • חומרים והרכבה באיכות גבוהה
  • ניתן להתחבר לשני מחשבים במקביל
  • תמיכה במגע ובעט

(-)
  • זויות צפייה צרות
  • המון השתקפויות על המסך
  • מחיר גבוה

כשיגיע לארץ, Asus ZenScreen Ink צפוי לעלות כ-1749 ש"ח, יקר ביחס למסכים דומים שבדקתי עד כה ולפחות מבחינת איכות התמונה, אין כאן איזושהי בשורה מרגשת. להיפך, מדובר באחד המסכים הכי רגישים לאור שיצא לי לנסות, וזה חתיכת חסרון רציני כשמדובר במוצר שלגיטימי לצפות שישמש אותנו מחוץ לבית. מה בכל זאת יכול להצדיק את המחיר הגבוה? היכולת להתחבר לשני מחשבים במקביל ולמחשבים שאין להם יכולת להוציא תמונה דרך USB C, איכות החומרים וההרכבה וכמובן העט.

1 תגובות

  1. אז למה בכלל לשקול אותו? קראתי את הסקירה שלך על Lenovo ThinkVision M14t, ונראה שמדובר במסכים דומים באיכותם, רק שזה של Lenovo עולה 500 ש"ח פחות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר