כזאת ניסיתי: Logitech MX Keys S

בשנת 2019 הציגה לוג'יטק את אחת המקלדות הפופולריות ביותר שלה אי פעם, ה-MX Keys. היה מדובר בעוף מוזר, מקלדת מלאה המיועדת למשרד, אבל כזאת שמעניקה חויית הקלדה דומה לזו של מקלדת של מחשב נייד, או אם תרצו בשם המקצועי של הקטגוריה: מקלדת בעלת פרופיל נמוך. זו לא היתה המקלדת הראשונה של לוג'יטק בתצורה הזאת: קדמה לה ה-Logitech CRAFT שהתהדרה בחוגה רב שימושית ומחיר פרימיום. ה-MX Keys ויתרה על החוגה, תומחרה באופן יותר נגיש והפכה בניגוד לקודמתה ללהיט. כעת, 4 שנים אחרי, מגיעה הגרסה המעודכנת שלה, MX Keys S, בלי מהפכות גדולות, אבל עם כמה ליטושים מסקרנים.

Logitech MX Keys S (צילום: גד גניר)


חיצונית, ה-MX Keys S זהה ל-MX Keys מ-2019, למעט אולי כמה שינויים קטנים במקשי ה-Function העליונים. מכל בחינה אחרת הן נראות זהות: מקלדת מלאה הגבהה קבועה בחלקה האחורי התחתון וללא כרית קדמית, מקשים שטוחים עם גומות רדודות במרכזן לשיפור דיוק ההקלדה, וגוף דקיק עשוי מתכת.


לפי לוג'יטק, חויית ההקלדה במקלדות MX Keys אמורה להיות מדויקת, מהירה, ואפילו יש לה סגולות ארגונומיות. לגבי המדויקת והמהירה אני מסכים ב-100%: המבנה השטוח והנמוך של המקשים מאפשר הקלדה מהירה, והגומות במרכז כל מקש ומקש אכן מנחות את האצבעות בדיוק בכיוון המקשים עליהם רציתם להקיש, זה פשוט עובד. מה לגבי הסגולות הארגונומיות? כאן התשובה קצת יותר סובייקטיבית. לוג'יטק טוענת שזוית ההגבהה של המקלדת אופטימלית עבור מקלדות בעלות פרופיל נמוך, באופן שאמור להקל את הלחץ על מפרקי הידיים. עבורי ספציפית הזוית לא היתה כל כך אופטימלית. בימים הראשונים לשימוש במקלדת דווקא הרגשתי לחץ על המפרקים ומצאתי את עצמי עוצר מדי פעם את ההקלדה כדי לשחרר אותם קצת. כמו ב-MX Keys Mini, גם כאן גובה ההגבהה קבוע. אין אפשרויות הגבהה שונות, אין רגליות שניתן לפתוח בגבהים שונים או בכלל. יש זוית אחת בלבד, זה מה שיש ועם זה נקליד. ובכל זאת יש מה לעשות: המקלדת עצמה קומפקטית אז יש יותר מרווח לשחק על השולחן עם המרחק שלה מהידיים שלכם כדי לקבל תנוחה אופטימלית שבה פרקי הידיים שלכם מונחים בצורה נוחה על השולחן, וזה מה שקרה אצלי בסופו של דבר.

Logitech MX Keys S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Keys S (צילום: גד גניר)


עומק הלחיצה על המקשים רדוד מאוד, לא רק בהשוואה למקלדות מכאניות, רדוד באופן אבסולוטי, כמו במחשבים ניידים. אם התרגלתם למקלדת מכאנית ואתם נהנים ממנה, אין לכם מה לחפש כאן, אבל כאמור התצורה הזאת מאפשרת הקלדה מהירה. בנוסף, המקלדת שקטה למדי. לא כמו המקלדת השקטה של לוג'יטק, אבל גם לא הרבה יותר רועשת ממנה. המקלדת כבדה דיה כדי להשאר יציבה על השולחן גם בהקלדה מהירה ואגרסיבית, וגם ההרכבה שלה איכותית באופן שיאפשר לה ככל הנראה לשרוד הקלדה כזאת לאורך זמן, ללא חריקות.


ל-MX Keys S תאורה מובנית חכמה שיודעת לזהות את הידיים שלכם ולהידלק באופן אוטומטי, ולהיכבות אחרי פרק זמן קצר של אי שימוש. התאורה גם יודעת להתאים את עוצמתה לכמות האור בסביבה ובמידה והסוללה מגיעה לרמה של כ-10%, התאורה תופסק כדי לתת לכם קצת יותר זמן לעבוד עם המקלדת. על כל מה שתיארתי כאן יש לכם שליטה דרך אפליקציית השליטה של לוג'יטק, +Options: אתם יכולים לבחור בתוך כמה זמן של חוסר שימוש המקלדת תיכבה, לבטל את התאמת עוצמת התאורה האוטומטית ולבחור בעוצמה הרצויה באופן ידני, ולהחליט שאתם לא מוכנים לוותר על התאורה עד שהסוללה של המקלדת תיפרק לחלוטין.

Logitech MX Keys S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Keys S (צילום: גד גניר)


כמו מקלדות אחרות של לוג'יטק היא יודעת להתחבר באמצעות דונגל ה-BOLT הקנייני והמאובטח של החברה (אשר מחליף את Unifying, הדונגל הותיק שהדגם הקודם עשה בו שימוש) או לחילופין, אם אתם קצרים בחיבורי USB, תוכלו לחבר אותה בבלוטות'. ניתן לחבר אל המקלדת שלושה מכשירים שונים ולהחליף ביניהם בלחיצת כפתור. כל מקשי ה-Function ניתנים להתאמה אישית (בלי קשר לאיור שעליהם), כמו גם ארבעת המקשים שמעל מקשי הספרות בצד ימין. כמו כן, ניתן להגדיר את המקשים כך שיבצעו פעולות ספציפיות ביישום מסוים או בקבוצת יישומים. בנוסף, MX Keys S מציגה את "פעולות חכמות", מעין ממשק להקלטת פקודות מאקרו לרצף פעולות קבועות שאתם מבצעים ורוצים שיתבצעו בלחיצת כפתור. מה למשל? פתחתם את המחשב בבוקר, תוכלו להגדיר שבלחיצת כפתור אחת, ייפתח הדפדפן, יפתחו בו שלושה אתרים שאתם עובדים איתם ביום-יום, ובמקביל ייפתח גם אאוטלוק וזום. יש עוד מה ללטש בפעולות החכמות: לא ניתן כרגע לפתוח דרכן אפליקציות שהותקנו דרך חנות האפליקציות של מיקרוסופט (ספוטיפיי למשל), ובאופן כללי כל הדבר הזה מבוסס כרגע רק על סט הפעולות הקיים ב-Options לכל אפליקציה או לחילופין פעולות שניתן לבצע באופן עיוור עם מקלדת. מה הכוונה? בניתי מאקרו שפותח את דפדפן אדג', פותח לשונית חדשה, מקליד את ה-URL של הבלוג הזה ולוחץ אנטר כדי לטעון את האתר, פותח לשונית חדשה נוספת ומקליד את ה-URL של Google Docs וגם כאן מקיש בסוף אנטר. זה עבד כל עוד זכרתי להיות בשפה האנגלית. אם במקרה אני על השפה העברית, התוצאה פחות מלהיבה. כל העסק הזה קצת מזכיר כתיבת קוד ויכול לקצר לכם שניות יקרות אם אתם תחת אש או עצלנים במיוחד. כשזה עובד זה אכן נראה כמו קסם אבל לא מצאתי בתכונה הזאת משהו משנה חיים.


הסוללה המובנית של MX Keys S תשרוד לכם כחמישה חודשים ללא תאורה, או שבועיים עם תאורה חכמה מופעלת בהגדרות ברירת המחדל שלה. לפיכך, תאורה חכמה זה חמוד אבל זה מעיק לקבל פעם בשבועיים התראה על כך שהסוללה עומדת להיגמר. החדשות הטובות הן שהיא נטענת דרך שקע USB C כך שגם אם נתקעתם ללא סוללה, ניתן לחבר אותה למחשב ולהמשיך לעבוד איתה בעודה נטענת. 


(+)
  • הקלדה מהירה מדויקת ושקטה יחסית
  • איכות הרכבה מצויינת
  • אפשרות מעבר מהיר בין שלושה מכשירים שונים
(-)
  • כאשר התאורה מופעלת, תצטרכו לטעון את המקלדת פעם בשבועיים
  • הפעולות החכמות עדיין מוגבלות מעט
  • אין אפשרות לשינוי זוית ההגבהה של המקלדת

ה-Logitech MX Keys S נמכרת ב-499 ש"ח. רשימת החידושים שהדגם החדש מביא איתו ביחס לדגם היוצא מינורית: מעבר מדונגל Unifying ל-Bolt החדש, אפשרויות שליטה נרחבות יותר על התאורה והפעולות החכמות שעדיין לא מממשות את מלוא הפוטנציאל שלהן. מצד שני, המקלדת משמרת את כל מה שהפך את הדגם הקודם ללהיט: הקלדה מהירה, מדויקת ושקטה, איכות הרכבה מצוינת, וכמובן האפשרויות המתקדמות שהגיעו עם הדגם הקודם לרבות התאמה אישית של קיצורי דרך לאפליקציות שונות, והחלפה מהירה בין מכשירים.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר