כאלו ניסיתי: Mondo Over-Ears

מהאומה שהביאה לעולם את ABBA, רוקסט, אביצ'י, ד"ר אלבן, אייס אוף בייס, הקארדיגנס ולורין, הזוכה באירויזיון האחרון, הגיע לאחרונה מותג אודיו חדש, Mondo. מדובר, ואני מצטט מהאתר עצמו, ב"פרי אהבתם" של Monza, סוכנות לייצוג אמנים, Dopest, מגזין שבדי לאופנת רחוב ומוזיקה, ו-defunc, יצרנית אודיו שיצא לי לנסות רמקולים חכמים שלה לפני מספר חודשים. ה-Mondo Over-Ears שהגיעו אליי לבדיקה לפני מספר שבועות הן האוזניות הראשונות של המותג.

Mondo Over-Ears (צילום: גד גניר)


מאחר שמונדו הוא מיזם שמשלב בין חברת אודיו וחברת אופנה, לא מפתיע לגלות שניתנה כאן תשומת לב לעיצוב. Mondo Over-Ears אינן ממציאות את הגלגל, ואספקטים מסוימים בעיצוב מזכירים את AirPods Max של אפל ואת הסוני WH-100XM5, אבל אין סיכוי להתבלבל ביניהן. האוזניות מגיעות בשלושה צבעים: שחור, שקוף (שחושף את קרביי האוזניות) או בצבע של היחידה שהגיעה אליי, בז'. העיצוב מינימליסטי ואלגנטי ואיכות החומרים וההרכבה טובים. בתור הקוראים האינטליגנטים שאתם, זיהיתם נכון. מדובר באוזניות Over The Ear וככאלו הן נוחות (או כפי שמציינים על האריזה "Comfortable as F**K"), אינן כבדות במיוחד ולוחצות במידה לגיטימית על האוזניים, והקשת ניתנת לפתיחה באופן שיאפשר להן לארח בעלי גולגולות גדולות מהממוצע. חלקה העליון של הקשת עשוי TR-90, חומר גמיש אך עמיד והריפוד שבחלקה הפנימי ממולא ב-Memory Foam כדי לפנק את העורף שלכם כשאתם מניחים אותן על הצוואר. בבניית האוזניות נעשה שימוש נרחב בפלסטיק ממוחזר וסביר להניח (אם כי לא ציינו זאת מפורשות באריזה או באתר החברה) שכריות האוזניים מצופות עור שאינו מגיע מן החי.


במסגרת המינימליזם ישנם רק שני פקדים פיזיים: בורר עוצמת ווליום קפיצי, ומעין "כתר", חוגה קטנה מסתובבת ולחיצה. לא התבלבלתי, הבורר הקפיצי משמש לשליטה על עוצמת השמע, לא החוגה. מה קורה כאשר מסובבים את החוגה? מדלגים בין שירים. נשמע לכם ביזארי? אתם בהחלט צודקים, אבל זה לא רק ביזארי, זה פשוט לא נוח בפועל: החוגה קטנטנה ורגישה מאוד למגע כך שצריך לבצע תנועה כמעט כירורגית כדי לעבור לשיר הבא או לחזור לשיר שאחריו. החוגה גם משמשת להפעלת האוזניות: לחיצה של לא פחות מחמש שניות מפעילה אותן (זה מרגיש הרבה), וכשהן נדלקות, מקבלים חיווי קולי שהאוזניות נכנסו למצב צימוד. הבעיה שזה קורה בכל פעם שהן מופעלות, או במילים אחרות, אי אפשר "סתם" להדליק אותן, הן תמיד ייכנסו למצב צימוד ברגע שיופעלו. לא ברור לי למה, אבל ככה זה. אמנם זה לא מאוד מפריע כי למרות החיווי, מרגע ההדלקה, הן מתחברות למכשיר שכבר הכרתן להן בתוך 2-3 שניות, אבל זה עדיין משונה.


Mondo Over-Ears (צילום: גד גניר)

Mondo Over-Ears (צילום: גד גניר)



ל-Mondo Over-Ears תצורה לא שגרתית באוזניות מהסוג הזה. הן כוללות זוג דרייברים בכל אוזן, וופר בקוטר 40 מ"מ וטוויטר בקוטר 10 מ"מ להפרדה טובה יותר של צלילים. טווח התדרים שלהן נע בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ, והן תומכות ב-Bluetooth 5.2 עם מקודד האודיו האלחוטי המתקדם aptX HD. איך כל זה נשמע? תלוי לאיזה מכשיר תחברו אותן. זה כמעט ולא קורה לי בדר"כ אבל במקרה של Mondo Over-Ears הבחנתי בהבדל משמעותי מאוד בחויית השמע בחיבור לאייפון ובחיבור למכשיר אנדרואיד. ההבדל נובע, ככל הנראה, מהתמיכה, (או אי התמיכה של האייפון) במקודד האודיו aptX HD. התחלתי להאזין באמצעותן דרך האייפון וקיבלתי שמע באיכות די פושרת. היו שם באסים, אבל כל השאר מאוד לא היה מרשים, והפירוט בצליל היה חסר. כשחיברתי אותו ל-Huawei Mate 20 Pro פתאום החוויה השתפרה פלאים, הפרדת הצלילים היתה מעולה, הצליל עצמו היה פתוח ונקי יותר והביצועים בכל טווחי התדרים היו מעולים. הדבר היחיד שהפריע לי בהקשר הזה לא קשור לאיכות הצליל כי אם לנוחות השימוש: בעוצמות שמע גבוהות, בשירים עתירי באסים, כריות האוזניים מעבירות ויברציות אל העור. פגשתי אוזניות נוספות שזה קורה בהן, וכאן זה בהחלט ממותן וקורה רק בסיטואציות מסוימות, אבל זה עדיין מורגש ומציק. עוד עניין מרגיז: Mondo Over-Ears הן אמנם אוזניות סגורות, אבל בעוצמות גבוהות הסביבה שלכם בהחלט תוכל לשמוע את המוזיקה לה אתם מאזינים.


Mondo Over-Ears (צילום: גד גניר)



הביצועים של האוזניות בשיחות ממוצעים לקטגוריה. הצד השני ציין שהאיכות סבירה, אך למרות טענת החברה לביטול רעשים אלקטרוני בשיחות, נדמה שהוא עובד רק כאשר אינני מדבר. ברגע שאני מדבר, ביטול הרעשים כאילו נפסק, רעשי הרקע נשמעים היטב ואיכות הצליל יורדת. ל-Mondo Over-Ears אין ביטול רעשים אקטיבי. לפני שנתיים-שלוש לא הייתי מרים גבה על השמטת מנגנון כזה אבל ב-2023, כשניתן למצוא אוזניות ביטול רעשים לא רעות בפחות מחצי מהמחיר שהאוזניות האלו עולות, זה נראה תמוה.





עוד משהו שנראה תמוה הוא האפליקציה של Mondo שמציגה שילוב מפסיד של עיצוב רע ופונקציונליות גרועה. האפליקציה כוללת דף אחד שמציג את מצב הסוללה של האוזניות ומאפשר לשנות את הגדרות האקולייזר, לשלוט דרכה על פעולות האוזניות, לעדכן קושחה, ולראות היכן הן על גבי מפה. לגבי מצב הסוללה ועדכון הגרסה, זה עובד. אפילו עדכנתי גרסה והכל עבר חלק. מה לגבי השאר? האקולייזרים המוכנים מראש איתם מגיעות האוזניות נשמעים רע והעדפתי להשאר פשוט עם האקולייזר של ברירת המחדל. מכאן הדברים הולכים ומתדרדרים: מעבר לאקולייזרים המוכנים מראש, יש גם אקולייזר שבאפשרותכם להתאים אישית אבל האפליקציה מעוצבת כל כך רע שהדיאגרמה שמציגה ויזואלית את האקולייזר נחתכת בחלקה התחתון. עוד לגבי האקולייזר, אתם חייבים להגדיר אותו תוך כדי האזנה למוזיקה, ואפילו קופץ חלון אזהרה בכל פעם שאתם נוגעים באיזור הזה באפליקציה. נניח שעילת הסבירות כבר עברה בקריאה שלישית והחלטתם להתעלם מהבקשה ואינכם צריכים אפילו לנמק למה. מה יקרה אז? ובכן, אתם מסתכנים בכניסה לתוך לימבו של 5 הודעות פופ-אפ בזו אחר זו שמזכירות לכם שאסור לעשות זאת למרות שהרגע עשיתם זאת. אפשרות השליטה מרחוק משעשעת: דרך האפליקציה ניתן לשלוט על עוצמת הווליום, להשתיק את האוזניות, לעצור ולהמשיך את הניגון ולדלג קדימה או אחורה בין השירים. במילים אחרות, כל מה שאתם יכולים ורגילים לעשות באמצעות לחצני הווליום של האוזניות והפקדים באפליקציית המוזיקה איתה אתם רגילים לעבוד. אפילו יותר משעשעת היא היכולת לאתר את האוזניות על גבי מפה. מה כל כך משעשע? שהאוזניות חייבות להיות מחוברות לטלפון ומופעלות כדי שתהיה לכם גישה אל החלק הזה באפליקציה, כשל לוגי שלא ברור לי איך שלוש החברות שהיו מעורבות בפרוייקט הזה לא עלו עליו.


Mondo Over-Ears (צילום: גד גניר)



בכל הקשור לסוללה, אין לי טענות. ב-Mondo מדברים על זמן האזנה של 45 שעות. אצלי הן שרדו האזנה רצופה של 39 שעות, שזה יפה מאוד. האוזניות נטענות דרך שקע USB Type C בתחתית האוזניה הימנית, ולצידו שקע לחיבור האוזניות באופן חוטי. מדובר בכבל עם חיבורי 3.5 מ"מ סטנדרטיים שזה מבורך כי יצרניות רבות אחרות נוטות להפגין יצירתיות בנושא הזה ומתקילות את המשתמשים עם כבלים שמתחברים אל האוזניות לשקע הטעינה או לשקע 2.5 מ"מ. מצד שני, החיבור הזה לא מספק לאוזניות את כל הכוח שהן צריכות: חייבים להפעיל אותן כשמחברים אותן בכבל, כך שאם האזנתם ברצף במשך כל 39 השעות שהאוזניות מסוגלות לתת ורוצים להמשיך, הכבל הזה לא יציל אתכם.


(+)
  • עיצוב נאה
  • איכות סאונד מעולה (אם אתם משתמשים במכשיר אנדרואיד)
  • זמן סוללה ארוך
(-)
  • אפליקציה מביכה
  • אין ביטול רעשים
  • זליגת שמע החוצה

מחירן של Mondo Over-Ears ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 689 ש"ח. יש בהן פערים כמעט בלתי נתפסים: סאונד מצוין (בתנאי שאתם משתמשים במכשיר אנדרואיד ולא באייפון) מול הגדרה מוזרה של הפקדים הפיזיים, ועיצוב נאה ואלגנטי של האוזניות עצמן מול אפליקציה מביכה במראה ובפונקציונליות. האם אלו דברים שפוסלים אותן? ממש לא. הן בהחלט נשמעות, נראות ונוחות על האוזניים כמו אוזניות ברמת המחיר שלהן, אבל אם מעוניינים ליצור כאן חויה אחידה ברמתה, ל-Mondo יש לא מעט עבודת ליטוש לקראת המוצרים הבאים.




1 תגובות

  1. רק לחלק מ מכשירי באנדרואיד יש מקודד aptx HD

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר