כזה ניסיתי: Lenovo Legion Pro 7

כמו ספורטאים ומנהלים, גם גיימרים הם אוכלוסיות שיצרניות אוהבות לראות בהם צרכנים אימפולסיביים שלא מתרגשים מתמחור גבוה. טווחי המחירים למחשבים ניידים שמוגדרים כמחשבי גיימינג בישראל מתחיל ב-4000 ש"ח למחשבים הזולים ביותר שכוללים מפרט בסיסי מאוד (הקשר ביניהם לגיימינג רופף מאוד ומסתכם בעיקר בעבודת הפחחות של המחשב), ויכול להגיע כמעט עד 30,000 בדגמים מפלצתיים כמו MSI Titan GT77 HX. מן הסתם, למפרט הטכני יש השפעה ניכרת על המחיר, אבל מחשבי גיימינג מהרף העליון מציעים גם פינוקים שאפשר לוותר עליהם, ופה ושם ישנן יצרניות שבחלק מהדגמים שלהן מקצצות בשומנים מסביב כדי להציע למשתמשים אופציות שריריות עם מחיר טיפה יותר נסבל. לנובו מנסה לעשות זאת עם ה-Lenovo Legion Pro 7i שהגיע אליי לפני מספר שבועות.

Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)


ל- Lenovo Pro 7 בהחלט יש שרירים. היחידה שהגיעה אליי צוידה במעבד Intel Core i7- 13700HX. מדובר במעבד 10 ננו מטר, מהדור החדש ביותר של אינטל, מסדרת הביצועים של החברה. יש לו 8 ליבות ביצועים הפועלות במהירות שעון מקסימלית של 5 גיגהרץ, ועוד 8 ליבות "חסכוניות" הפועלות במהירות 3.7 גיגהרץ, 16 ליבות סה"כ. מדובר בקונפיגורציה ייחודית למדי, ובישראל המחשב נמכר רק עם מעבדי Core i9 החזקים יותר. מעבר לכך, המחשב מגיע עם זכרון RAM DDR5 בנפח 32 גיגה ואחסון SSD בנפח 1 טרה. אל כל אלו מצטרף חלק מאוד אטרקטיבי בחבילה: כרטיס גרפי אימתני RTX4080 עם 12 גיגה זכרון מובנה, הדגם השני הכי חזק של nVidia.


גם עם המעבד היותר צנוע שאיתו בדקתי את Legion Pro 7, מדובר במחשב מאוד חזק. בעודו מחובר למטען, הוא לא הראה שמץ של גמגום במשחקים כבדים בהגדרות גרפיקה גבוהות. Forza 5 למשל, סימולטור המירוצים החביב על מבקר זה ומשחק תובעני לכל הדעות, עלה בזריזות וסיפק חויה חלקה, מלאת פירוט עם קצב פריימים גבוה שנשמר באופן קבוע. גם Flight Simulator, Dirt 5, ומשחקים אחרים שנוטים לגמגם בהגדרות הגרפיקה הגבוהות שלהם, רצו על המחשב הזה בצורה חלקה ומהנה. ניתוק מהמטען, כנהוג בז'אנר, לא מאפשר לעבוד עם המחשב במצב הביצועים המקסימלי, ומפחית דרמטית את רמת הביצועים משום שכרטיס המסך והמעבד דורשים הספק גבוה כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. המעבר בין מצבי ההפעלה השונים מתבצע באמצעות לחיצה על מקשי Function ו-Q יחד אולם זה לא מסתכם בזה. למחשב יש שבב בינה מלאכותית (מושג שבטח לא שמעתם מזמן) שתפקידו לטענת לנובו לאזן בין צריכת החשמל, רמת הביצועים (בעיקר שליטה על קצב הפריימים) ועוצמת המאווררים  כדי לספק חויית שימוש אופטימלית.


Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)



מההתרשמות שלי, נראה שהמנגנון הזה נוטה, בדר"כ, שלא להתפשר על ביצועים, וזה מובן וליגטימי במחשב גיימינג. עם זאת, מדובר במחשב עם מאווררים רועשים מעט יותר מהרגיל ונטייה להתחממות משמעותית, אם כי לא ברמה מטרידה. כאמור, מדובר במחשב גיימינג וככה מחשבי גיימינג מתנהגים. הבעיה היחידה כאן היא עם מי שמתכנן לבצע שימוש משולב ב-Lenovo Legion Pro 7 שכולל גם עבודה, שימוש בתוכנות אופיס, עריכת וידאו, וכו'. לא תהיה כאן בעיית ביצועים וגם ההתחממות ורעש המאווררים נסבלים בסופו של דבר (ועדיין לא דיברתי על הסוללה), אבל אם עיקר השימוש שלכם אינו גיימינג, יש בשוק אופציות יותר אידיאליות.


ל-Legion Pro 7 מסך 16 אינטש (ה-15.6 החדש) שמציג רזולוציית 2560 על 1600 פיקסלים. יש לו פאנל IPS, עוצמת תאורה מקסימלית של 500nits' גימור מט וקצב רענון מקסימלי נאה מאוד של 240 הרץ. השילוב של פאנל IPS יחד עם עוצמת תאורה גבוהה וגימור מט הופכים אותו למחשב שבהחלט אפשר לשבת איתו מחוץ לבית ולעבוד איתו בצורה סבירה, בלי לסבול מהשתקפויות. השילוב הזה גם נותן תמונה פחות ססגונית וצבעונית ממה שמקבלים במסכי OLED, אבל השילוב בין מסך כזה לקצב רענון גבוה היה מייקר מאוד את החבילה. כך או כך מדובר במסך חד, ברור ומהנה לצפייה.


העיצוב של Legion Pro 7 סולידי במונחי מחשב גיימינג, אבל קשה לטעות במיתוג שלו. יש כאן את פתחי האוורור המסוקסים של סדרת Legion, עם שורת חיבורים בחלקו האחורי. המחשב עשוי מתכת וצבוע בצבע שחור חלק, בלי טקסטורות מוגזמות ומצועצעות שמאפיינות לא מעט מחשבים בקטגוריה. למרות האיפוק בעיצוב, לא ויתרו כאן על תאורה צבעונית של המקלדת (כל מקש מסוגל עקרונית להאיר בצבע אחר, וגם לא ויתרו על פס תאורה צבעונית בחלקו הקדמי של המחשב אבל אם אתם לא בעניין תמיד תוכלו לכבות את התאורה הזאת. מדובר במחשב גדול ולנובו שתלה בו מקלדת בפורמט מלא, כולל מקשי ספרות בצד ימין ומקשי חיצים בגודל מלא. התחושה היתה מעט צפופה אבל זה משהו שמתרגלים אליו בתוך זמן קצר. המקשים רכים עם עומק לחיצה סביר, ובסה"כ לא רעה, גם אם לא מלהיבה כמו המקלדת המכאנית של MSI Titan GT77 HX. משטח העכבר של Legion Pro 7 סטנדרטי בסה"כ, לא ענק אבל גם לא קטן מדי והדבר היחיד שקצת הציק לי בימים הראשונים לשימוש במחשב היתה העובדה שהוא אינו ממוקם במרכז, פועל יוצא של הפורמט המלא של המקלדת, אבל גם לזה התרגלתי די מהר. 


סט החיבורים של המחשב נדיב: הדופן האחורית מאכלסת חיבור HDMI, שני חיבורי USB A, חיבור USB C אחד, חיבור רשת קוי ושקע טעינה. דופן שמאל כוללת שקע USB C ושקע USB C נוספים, ודופן ימין עם שקע USB A נוסף (ארבעה סה"כ!) ושקע אוזניות. בולט בהעדרו שקע MiniDP. איפה זה עלול לפגוש אתכם? בחיבור למסכים חיצוניים. חלק ממסכי הגיימינג לא מסוגלים לספק את קצב הרענון המקסימלי שלהם בחיבור HDMI. אני יודע, זה נשמע קטנוני אבל במקרה זו בעיה שנתקלתי בה בעצמי.


Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)

Lenovo Legion Pro 7 (צילום: גד גניר)



מחלקת האודיו של Legion Pro 7 כוללת 2 רמקולים בעוצמה של 2W שאושרו ע"י ענקית האודיו Harman, ואופטימיזציה שבוצעה ע"י Nahimic Audio. כל זה מייצר סאונד די צורם ומעיק בעוצמות גבוהות אבל ממילא גיימרים אמיתיים לא בונים יותר מדי על הרמקולים המובנים במחשב. מצלמת הרשת אמנם לא תומכת ב-Windows Hello, אבל זה גם לא נהוג במחשבי גיימינג. ועדיין, ברזולוציית 1080p היא מציגה איכות לא רעה בכלל וגם המיקרופון עושה את העבודה.


אכזבה נוספת נרשמה בגזרת הסוללה: כשהוא לא מחובר למטען, הצלחתי לסחוט ממנו במצב ביצועים מאוזן כ-3.5 שעות עבודה, נתון לא מרשים במיוחד, גם בהשוואה למחשבי גיימינג שלא נוטים להרשים באופן כללי בגזרה הזאת. לא הייתי פוסל אותו כמחשב גיימינג על הסעיף הזה, אבל אם תכננתם לרכוש את המחשב הזה גם לצרכי לימודים, תשתדלו לוודא שתימצאו בקרבת שקע חשמל פנוי במהלך היום.


(+)
  • ביצועים מצויינים בגיימינג
  • נדיב בחיבורים
  • ניתן לעבוד עליו גם באור יום בצורה סבירה


(-)
  • מתחמם ורועש משהו
  • זמן סוללה בינוני לכל היותר
  • אין שקע MiniDP


זמן הסוללה בינוני, המאווררים לא שקטים במיוחד, הרמקולים הם מקדמי מכירות מעולים לרמקולים חיצוניים או אוזניות, ועדיין, Legion Pro 7 מספק רמת ביצועים מצויינת הודות לכך שכל הפשרות שנעשו בו אינן קשורות לרכיבים החשובים באמת לגיימרים: מעבד, זכרון RAM ומעל לכל המעבד הגרפי. כל החבילה הזאת עולה 14,690 ש"ח בגרסה אותה אני בדקתי. זו אכן לא האופציה היקרה ביותר בשוק לקבל את המפרט הזה, ויש לא מעט מחשבים עם מסכים משניים, מסכי OLED, רזולוציה גבוהה יותר, מקלדת מכאנית ופינוקים אחרים שלנובו ויתרה עליהם כדי לרסן את המחיר. הבעיה בכל הסיפור הזה שהיא לא היחידה בשוק שעושה את זה, ולצד המחשב שלה, יצרניות אחרות מציעות מחשבים שנוצרו לפי אותה גישה, חלקם אפילו מגיעים במחיר זול יותר ומציעים מפרט טכני דומה. מוכנים להתפשר על הכרטיס הגרפי ו"להסתפק" ב-RTX4070? תוכלו לגלח כ-2000 ש"ח ממחירו ועדיין להתחדש במחשב מסדרת Legion Pro 7, אבל גם בתנאים האלו, ללנובו מצפה תחרות לא פשוטה מצד יצרניות אחרות בסעיף המחיר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר