כזאת יש לי: Niimbot D110

לא יודע איך זה אצלכם, אבל איפשהו במוח שלי שמורה רשימה של מוצרים שאין לי גישה קבועה אליה. פה ושם פריטים מהרשימה מצליחים לפרוץ החוצה מהתת מודע ואז חוזרים אליו אחרי פרק זמן קצר. לא מדובר בווישליסט, או בפנטזיות יקרות, למעשה, זה ההיפך. זו רשימה של מוצרים, לרוב לא ממותגים, שנראים כמו רעיון טוב שיהיה אותם בבית. הם חוזרים וצפים בקבוצות הדילים שאני עוקב אחריהן ומתישהו, יום יבוא והרעיונות האלו יחזיקו מעמד עד להשלמת תהליך הקניה לפני שיתנדפו בגלל הסחת דעת מהתראה בטלפון או רחמנא ליצלן מהמציאות. מדפסת תויות תפסה מקום גבוה ברשימת הפריטים הזאת, עד לחודש שעבר שבו הצליחה לעשות את מה שרבים לפניה עדיין מחכים לתורם: לעבור את שלב עגלת הקניות ולעשות את הדרך המפרכת מסין היישר אליי הביתה.

Niimbot D110 (צילום: גד גניר)


Niimbot D110 היא מדפסת תויות תרמית קומפקטית זולה להפליא הנשלטת ע"י אפליקציה ויודעת אפילו להדפיס בעברית. מדפסת תרמית היא מדפסת שחוסכת את הצורך בדיו: היא צורבת את מה שבחרתם להדפיס איתה בכל צבע, בתנאי שמדובר בשחור, על תויות המותאמות לטכנולוגיה הזאת. את התויות ניתן להשיג בעליאקספרס או באמזון בגלילים הכוללים 210 מדבקות בגודל 15 על 30 מ"מ ובניגוד למוצרים אחרים המבוססים על רכישת חומרים מתכלים, גם הן לא יקרות במיוחד. ניתן להשיג אותן בצבעים שונים ובמגוון דוגמאות ולא חייבים להסתפק בצבע הלבן הבסיסי כרקע.


מדפסות תויות בעבר היו מכשירים מגושמים עם מקלדת פיזית ומסך. Niimbot D110 מעט גדולה יותר משנאי סטנדרטי של מחשבים של אפל ושוקלת רק 200 גרם, משהו שתוכלו בכיף לזרוק לתיק ולשכוח שהוא שם. אין לה לא מסך ולא מקלדת פיזית: היא מתחברת בבלוטות' לסמארטפון שלכם ונשלטת ממנו ע"י האפליקציה של Niimbot. הכפתור היחיד שיש עליה הוא כפתור הפעלה וכיבוי. בחלקה העליון מפסק פיזי לפתיחת תא ההזנה של גלילי המדבקות, ובתחתית שקע USB Type C. הזנת הגליל והמיקום שלו במדפסת היא נקודת התורפה העיקרית שלה לטעמי. לכאורה הזנת גליל חדש היא פעולה קלה: פותחים את המכסה באמצעות המפסק, מניחים את הגליל בפנים כשקצהו מציץ החוצה, סוגרים את המכסה והמדפסת אמורה להמשיך מכאן. בפועל המדפסת עיוורת לאופן שבו הנחתם את הגליל ולא מסוגלת באמת לכוונן אותו כדי שההדפסה שלכם אכן תתבצע במרכז המדבקה. התוצאה היא הדפסה שנחתכת באמצע בין המדבקות, ובערך 5-6 מדבקות שמבוזבזות בתהליך הזה, לפחות עד שלומדים כיצד להניח במדויק את הגליל. זה לא ימוטט אתכם כלכלית, וכל עוד לא תפתחו את המכסה אז פעולת היישור הראשונה אמורה להחזיק מעמד עד לסיום הגליל אבל ההתעסקות הזאת מעיקה במוצר שאמור לספק תוצאה בזריזות. מעבר לכך, אין פה איזשהו סידור מובנה לחיתוך התויות כך שעליכם לגזור את הסרט שיוצא מהמדפסת עם המדבקות בעצמכם.

Niimbot D110 (צילום: גד גניר)




Niimbot D110 (צילום: גד גניר)


Niimbot D110 (צילום: גד גניר)



לחיצה על כפתור ההפעלה מעירה את המדפסת לחיים. מסיבה לא ברורה היה חשוב למעצבי חויית השימוש של Niimbot להוסיף לתהליך צפצופים ומנגינות פוליפוניות כשמפעילים את המדפסת, מכבים אותה או כאשר היא מתחברת או מתנתקת לטלפון ולא ניתן לכבות אותו מהמדפסת עצמה או מהאפליקציה. זה לא היה מציק אלמלא הצפצופים הזה היו בעוצמה טיפה מוגזמת מהמצופה, אבל לא הייתי פוסל את המוצר הזה על הסוגיה הספציפית הזאת. תהליך החיבור של המדפסת לאפליקציה בטלפון קליל ומהיר. לאחר מכן, תצטרכו ליצור משתמש ב-Niimbot כדי לשמור בענן תויות שיצרתם ולצפות בהדפסות האחרונות כדי לעשות בהן שימוש חוזר מבלי שתצטרכו לעצב אותן מחדש. המדפסת תומכת בעברית ומאפשרת הדפסת כיתובים בעברית אם כי היא מוגבלת לפונט אחד בלבד בשפת הקודש. כמו כן, היישור מימין לשמאל לא תקף לסימני פיסוק ושימוש באימוג'יז, אז אם אתם מתכננים להשתמש בכאלו בסוף הטקסט, תצטרכו להקליד אותם בהתחלה. לא אסון. 






האפליקציה מציעה המון פורמטים של תויות מלבד טקסט פשוט: טבלה (שתיצרו דרך האפליקציה או לייבא מקובץ אקסל) ברקוד או QR Code (שהאפליקציה יודעת לייצר בעצמה על סמך טקסט שכתבתם), תאריך, צורות או קוים, לסרוק טקסט מתוך תמונה, מגוון רחב מאוד של אייקונים שימושיים ועוד. ניתן לערוך בקלות את התוית ולשלב קובץ תמונה יחד עם QR Code, טקסט יחד עם אייקון, ולמעשה כל מה שעולה ברוחכם. כל זה זמין עבורכם בחינם. ב-Niimbot מציעים לכם גם חשבון VIP בתשלום חודשי של 16 ש"ח לחודש שכולל המון דברים שבהחלט ניתן לחיות בלעדיהם: גישה לאייקונים נוספים, קרדיט לסריקות טקסט נוספות מתוך תמונה שצילמתם (החשבון החינמי כולל רק 5), מגוון פונטים נוספים באנגלית (החשבון החינמי כולל רק פונט אחד באנגלית), סגנונות נוספים של תויות, שמירה של יומן הדפסות ארוך יותר ושמירה של יותר תבניות משלכם. 


Niimbot D110 (צילום: גד גניר)



בניגוד לצפצופים המעיקים, תהליך ההדפסה שקט להפליא. ההדפסה גם מהירה מאוד ולוקחת כשניה. מיד בסיום ההדפסה התויות מוכנות לשימוש ואין צורך להמתין שיתייבשו. הרזולוציה היא 203DPI, לא מאוד גבוהה אבל בהחלט שמישה בגודל הזה של תויות. המדפסת מצויידת בסוללה פנימית נטענת שאמורה להספיק לכ-4 שעות שימוש רצופות שזה המון. עשרות התויות שהדפסתי בקושי הורידו אחוזי סוללה בודדים.


(+)

  • הפעלה פשוטה, המון אפשרויות עריכה
  • קומפקטית מאוד
  • זולה להפליא, גם גלילי התויות לא יקרים

(-)

  • תהליך הכנסת גליל התויות למדפסת דורש ליטוש
  • מצפצפת לעיתים ואין דרך לבטל זאת
  • רק פונט אחד בעברית לעבוד איתו

את ה-Niimbot D110 שלי רכשתי במחיר זול באופן שערורייתי: 54 ש"ח בלבד בעליאקספרס, כאשר המדפסת כוללת באריזה גם גליל מדבקות ראשון. גלילים נוספים עולים כ-20 ש"ח לגליל, כלומר פחות מ-10 אגורות לתוית, אם כי המחיר משתנה בהתאם לגודל וסוג התויות. למה בעצם לקנות כזאת? כדי להדפיס מדבקות שם לציוד של הילדים בבית הספר, מדבקות עם תאריך למוצרים שצריך להשתמש בהם בתוך פרק זמן מוגדר מרגע הפתיחה שלהם, תויות לקופסאות אחסון, סימון כבלים בבית ועוד. אף אחד לא חייב את הצעצוע הזה בחייו, והוא גם לא מושלם, אבל מדובר בפינוק קטן וחמוד שהופך את החיים שלכם לקצת יותר אסתטיים ומסודרים.


4 תגובות

  1. האם התוויות התרמיות של המדפסת הזאת גם דוהות בשמש כמו חשבוניות סופרמרקט שמודפסות על נייר תרמי, או שהן עמידות יותר?

    השבמחק
  2. כן. הן דוהות בשמש.

    השבמחק
  3. תוכל לבדוק איך המדבקה עוברת מדיח? שואל לצורך הדבקה על בקבוקי תינוקות.

    השבמחק
  4. היי גד, היה נחמד אם היית מצלם יותר תמונות ברורות של התוצר מאשר של המכשיר

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר