כזה ניסיתי: Lenovo Yoga Pro 9i

לנובו ממשיכה להרחיב את סדרת Yoga. מסדרה שהיתה מוכרת בעיקר ככזאת הכוללת מחשבים ניידים עם מסך מתהפך לאחור, כאלו שיכולים להפוך לטאבלט, הפכה בשנים האחרונות לסדרת הפרימיום של היצרנית הסינית עם מגוון רחב יותר של סוגי מחשבים, גם כאלו עם תצורה סולידית יותר. אחרי Yoga Slim 9 של 2021 עם ציפוי העור, ו-Soga Slim 9 של שנה שעברה, מגיע כעת תורו של Yoga Pro 9i: מחשב גדול, כבד וחזק הרבה יותר.

Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)


למה אני מזכיר אותו באותה נשימה עם מחשבי Yoga Slim הדקיקים? כי מלבד הדמיון החיצוני, בארה"ב הוא משווק כ-Lenovo Slim Pro 9i. ובכל זאת, בניגוד לאחיו הקטנים יותר פיזית, שמתמודדים באותה זירה עם מחשבים מסדרת Macbook Air של אפל ו-Zenbook S של אסוס, ה-Yoga Pro 9i הוא הנציג של לנובו בקטגוריה שכוללת סדרות כמו Zenbook Pro ו-Macbook Pro שמשלבות בין עיצוב (קצת פחות אבל עדיין) דקיק, למפרט טכני נדיב יותר.


כמה נדיב יותר? המחשב שהגיע אליי מצויד במעבד Core i9 מדגם 13905H מהדור ה-13, העדכני ביותר של אינטל. אל המעבד הזה מצטרף כרטיס גרפי שרירי RTX4070 של Nvidia, זכרון RAM בטכנולוגיית DDR5 בנפח מכובד של 64 גיגה ואחסון בטכנולגיית SSD בנפח של 1 טרה. למי שלא חושש לנבור בקרביו של המחשב, תשמחו לשמוע שניתן להרחיב את נפח האחסון ע"י רכיב SSD M2 נוסף, אולם זכרון ה-RAM מולחם ללוקח האם כך שאותו לא ניתן לשדרג. מדובר בנתונים שלא היו מביישים מחשב גיימינג, אם כי רשמית הוא פונה לקהל של יוצרי תוכן, עורכי תמונות וסרטי וידאו. במבחן השימוש היומיומי לא היו הפתעות: Yoga Pro 9i לא התרגש מסרטי 4K וגלישה בכרום עם עשרות לשוניות פתוחות, עבודה עם קבצי אקסל גדולים ועמוסי נוסחאות. גם בעריכת תמונות המחשב לא הציג רמז של מאמץ, ועיבוד סופי לסרטון וידאו של 10 דקות ב-4K ארך כ-5.5 דקות, נתון מרשים מאוד. כאמור, לא מדובר במחשב גיימינג. Yoga Pro 9i דקיק ולא תוכנן כדי לספק לרכיביו את האוורור הדרוש לגיימינג תובעני במיוחד, אבל החלטתי לאתגר אותו בכל זאת עם Forza 5 והאמת שהורשמתי. המחשב אמנם זוהה ע"י המשחק ככזה שמומלץ להריץ אותו עליו ברמת הגדרות Low, אולם בתור האנרכיסט שאני בחרתי דווקא בהגדרות Extreme. התוצאה הפתיעה אותי לטובה: המשחק שמר על קצב פריימים גבוה ולא הציג קרטועים או גמגומים כלשהם. פיזור החום של המחשב מצוין ולא מורגשת כמעט התחממות באיזור המקלדת. בחלק התחתון זה מורגש קצת יותר אבל בהתחשב במשקלו של המחשב וגודלו, ממילא ספק אם תרצו להניח אותו על הרגליים. בכל מקרה, המאווררים שקטים למדי וגם בפעילות אינטסנסיבית המחשב שומר על רמות רעש נמוכות.

Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)




גם בגזרת המסך, Yoga Pro 9i מפנק אבל בצורה שונה מקודמיו: בניגוד למסכי ה-OLED של Yoga Slim 9 2022 ו-Yoga Slim 9 2021, לנובו עברה בדגמי השנה למסכי Mini LED, שאמנם מציגים גווני צבע יותר מרוסנים מאלו שבמסכי OLED, אבל מציעים ניגודיות גבוהה ביחס למסכי IPS סטנדרטיים ומבחינת גווני הצבע מקבלים כאן 100% כיסוי של תקן P3, sRGB ו-Adobe RGB. המסך, בגודל 16 אינטש מציג רזולוציית 3200 על 2000 פיקסלים (כלומר, 3.2K), וקצב פריימים מקסימלי מרשים מאוד של 165 הרץ. עוצמת התאורה המקסימלית שלו גבוהה יחסית וזויות הצפייה רחבות, אבל הגימור המבריק מחזיר השתקפויות באופן שמקשה על העבודה באיזורים שטופי שמש. אם תצליחו להתגבר על המכשול הזה, תהנו ממסך נפלא לעריכת תמונות וסרטים.


כאמור, בארה"ב הוא נמכר עם הכיתוב Slim, לנובו משווקת אותו כ-"Thin and Light" והוא אפילו עומד בסטנדרטים של תקן Evo של אינטל כך שאובייקטיבית מדובר במחשב דק יחסית לקטגוריה שלו. סובייקטיבית, הוא משמעותית עבה יותר מכל מחשב Slim אחר של לנובו שבדקתי, והוא גם לא ממש קל: המשקל שלו הוא 2.23 ק"ג ויחד עם המטען המקורי שלו כל העסק מגיע לכמעט 3 ק"ג. המחשב בנוי היטב בסה"כ: הוא עשוי ברובו מאלומיניום ומגיע בשני צבעים לבחירתכם: אפור או כחול ירקרק כמו בגרסה שבדקתי ויש לו לוק סולידי אבל מעניין. התלונה היחידה שיש לי היא לגבי רעשי פלסטיק שבוקעים מהבסיס מדי פעם, אבל לאור העובדה שהמחשב עומד בתקן הצבאי MIL-STD-810H לעמידות, לא מדובר במשהו מטריד. יש לי תחושות מעורבות לגבי סט החיבורים: במחשבים בקטגוריה הזאת, אפל ויצרניות אחרות חזרו לשבץ מגוון חיבורים בגוף המחשבים שלהן במקום להסתפק בחיבורי USB C בלבד. Yoga Pro 9i אכן מגיע עם שלל חיבורים: בצד אחד שקע USB C, שקע USB A, שקע אוזניות ויציאת HDMI, ובצד השני שקע USB A נוסף ואפילו קורא כרטיסי SD. במחשב בגודל הזה, במחיר הזה, בשנת 2023, שקע USB C אחד זה מעט מדי לטעמי. המקלדת של Yoga Pro 9i מוארת ומלאה, אבל אינה צפופה מדי ומסודרת בצורה טובה. למקשים מרווח לחיצה של 1.5 מילימטר שזה לא רע, וגם אם הם מעט רכים, חויית ההקלדה בסה"כ מצויינת. משטח העכבר ענקי ומגיב בצורה מדויקת ומהירה למגע.


Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Pro 9i (צילום: גד גניר)



ל-Yoga Pro 9i לא פחות משישה רמקולים שתומכים ב-Dolby Atmos. הם מייצרים חויית שמע מצויינת ופתוחה, ואפילו מספקים מעט עומק. בגזרת שיחות הוידאו, ציידה לנובו את המחשב במצלמת 5 מגה פיקסל עם חיישן ToF ואינפרא אדום בנוסף לארבעה מיקרופונים להתמודדות עם רעשי הסביבה. מדובר במצלמה מצויינת שמסוגלת לצלם וידאו ברזולוציה מקסימלית של 1440p בקצב 30FPS. תנאי תאורה פחות אידיאליים יתורגמו לצילום וידאו מגורען יותר, אבל עדיין מדובר באיכות צילום מעולה בהשוואה למצלמות של מחשבים אחרים בשוק. כהרגלה במחשבי פרימיום, שילבה לנובו מנגנון אלקטרוני לכיסוי המצלמה שמפסק ההפעלה שלו ממוקם בדופן שמאל של המחשב.


עקב האכילס של המחשב הזה הוא הסוללה: הצלחתי לחלץ מהמחשב לכל היותר 4.5 שעות עבודה כשהוא אינו מחובר למטען. אני מניח שרזולוציה נמוכה יותר וקצב פריימים נמוך מ-165 הרץ היו מספקים לי שעת עבודה נוספת אבל עדיין מדובר בנתון נמוך יחסית. הבשורות הטובות הן שלמרות שיש ל-Yoga Pro 9i שקע טעינה ייחודי של לנובו, הוא מסכים להיטען גם משקע ה- USB C הבודד שלו ובלבד שהספק הטעינה המינימלי של המטען יהיה 65 וואט. חיברתי אותו לסוללה חיצונית שמסוגלת לספק 145 וואט והוא גמע ממנה אמפרים בשמחה, עם כל מעבד ה-Core i9 ומסך עתיר הפיקסלים שלו, ואפילו לא הקפיץ הודעת אזהרה על טעינה איטית.


(+)

  • מחשב חזק, שקט וקריר
  • מקלדת נוחה
  • מסך מפנק

(-)

  • ביצועי סוללה מאכזבים
  • רעשי פלסטיק מבסיס המחשב
  • רק חיבור USB C אחד


ה-Lenovo Yoga Pro 9i שאני בדקתי הוא בקונפיגורציה החזקה ביותר שהסדרה מציעה והמחיר מזעזע בהתאם: 13,199 ש"ח. במחיר הזה תקבלו מחשב שפחות אוהב לצאת מהבית, אבל אידיאלי לצריכת ויצירת מדיה. אם תהיו מוכנים להתפשר על כרטיס מסך מובנה של אינטל, מעבד חלש יותר וחצי מזכרון ה-RAM, תוכלו להנות מכל השאר במחיר נגיש יותר, 7484 ש"ח.


2 תגובות

  1. הכול נהדר.. אבל מחשב נייד שאי אפשר להוסיף לו זיכרון, הוא משקולת יקרה (אלא אם כן קנית מראש עם מקסימום זיכרון עבודה שהוא יכול לקבל). כבר נתקלתי במקרים שאנשים הבינו שהזיכרון מולחם במחשב שלהם ואין להם יכולת לשדרג אותו אלא אם כן הם מהנדסי חומרה במקרה.

    השבמחק
  2. ידידי שם לב שהוא מגיע עם 64 ג׳יגה ram ?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר