כאלו ניסיתי: SkullCandy Rail ANC

בינואר 2003 חשפה חברה אמריקאית קטנה בשם SkullCandy את המוצר הראשון שלה, אוזניות אותן ניתן לחבר במקביל גם אל הטלפון הסלולרי וגם אל נגן ה-MP3 שלכם (קוראיי הצעירים, תבינו, באותם ימים מדובר היה בשני מוצרים נפרדים לחלוטין), וברגע שנכנסת שיחה, עוצמת השמע של הנגן היתה מונמכת משמעותית כדי לאפשר לכם לעבור לשיחה אך עדיין להנות מהמוזיקה. ב-20 שנה שחלפו מאז הפכה Skullcandy לאחד ממותגי האודיו הייחודיים בשוק, והיתה בין הראשונות לזהות שההמונים רואים באוזניות, מעבר לאביזר לצריכת מוזיקה, גם ואולי בעיקר פריט אופנתי. בהתאם לכך, הפכה להיות מזוהה בעיקר עם אוזניות בעלות שילובי צבעים צעקניים, למרות שהקטלוג שלה כלל גם דגמים עם עיצוב סולידי ומאופק. ביוני האחרון השיקה Skullcandy צמד אוזניות TWS חדשות, Rail, ודגם משודרג הכולל גם ביטול רעשים אקטיבי, בשם המפתיע Rail ANC, אשר הגיע אליי לבדיקה. 

SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)


במבט ראשון נראה ש-Rail ANC מתשייכות לאיזורים היותר מאופקים בקטלוג של Skullcandy. האוזניות מגיעות בצבע שחור בלבד, אולם כששולפים אותן מהקייס מגלים שהן מתהדרות באיזורים שקופים שחושפים את איבריהם הפנימיים, כאשר הקייס אפילו כולל תאורה מובנית אשר נדלקת כשפותחים אותו. Skullcandy בהחלט לא הראשונה שהולכת על המראה השקוף: קדמו לה בין השאר מונדו, JBL, והיצרנית שהפכה את השקיפות הזאת לסימן ההיכר שלה, Nothing. אם שמים את זה רגע בצד, אפשר להגיד שסקאלקנדי הצליחו ליצור כאן מראה ייחודי אבל סולידי והן בהחלט נאות למראה.


הן גם יושבות טוב באוזן. המבנה שלהן מעט מנופח, אבל קל למקם אותן במהירות בתוך האוזניים באופן יציב ולקבל אטימה פאסיבית ראויה. הן לא כבדות ובסה"כ נוחות לשימוש ממושך. תקן העמידות שלהן במים הוא סטנדרטי לקטגוריה, IPX4, מה שאומר שהן יעמדו בהתזות אקראיות וגשם, אבל אל תנסו לטבול אותן בתוך המים או לשחות איתן. השליטה בהן מתבצעת באמצעות מגע בחלקם החיצוני של ה"גבעולים" של האוזניות. יש כאן אפילו פידבק קולי למגע, אולם התגובה עצמה, הפעולה שבשבילה נגענו באוזניות, מתבצעת בשיהוי של כמעט שניה. זה לא אסון אבל יש אוזניות שמגיבות מהר יותר. דרך האפליקציה ניתן לשנות את תפקודי ברירת המחדל של ההקשות על האוזניות אם כי הגדרת ברירת המחדל של Skullcandy די הגיונית.


SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)

SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)

SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)



ה-Rail ANC מגיעות עם דרייברים גדולים יחסית לאוזניות TWS, בקוטר 12 מ"מ, שמייצרים צליל בטווח תדרים די סטנדרטי, 20 עד 20000 הרץ. הן תומכות במקודדי האודיו האלחוטיים SBC הבסיסי ו-AAC המתקדם יותר, אבל לא תומכות במקודדים איכותיים יותר כמו aptX ו-LDAC. השמע לא הותיר אותי נפעם: הצליל אמנם כיפי אבל עמוס באסים ולוקה בחסר מבחינת פירוט. מבחר האקולייזרים המוכנים מראש באפליקציה דל להפתיע, אך ניתן לייצר לעצמכם אקולייזר באופן ידני בממשק שמאפשר לכם לשלוט על חמישה תחומי תדרים, והאפליקציה מציעה גם ממשק שייצור עבורכם בעצמו אקולייזר המבוסס על מבחן שמיעה. האקולייזר שנוצר עבורי בעקבות המבחן הזה אכן שיפר את המצב וסיפק שמע יותר צלול ונקי, אבל קחו בחשבון שאין כאן איזושהי בשורה עבור אניני שמע.


SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)

SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)

SkullCandy Rail ANC (צילום: גד גניר)



ביטול הרעשים של Rail ANC הוא מהפחות טובים שיצא לי לפגוש באוזניות TWS. השפעתו בקושי מורגשת ואפילו רעשים בתדרים נמוכים בקושי מונמכים. בשיחות טלפון לעומת זאת ציפתה לי הפתעה: מדובר באחד מזוגות האוזניות הטובים בקטגוריה מהבחינה הזאת כאשר הצד השני בשיחה דיווח על שמע ברור, נקי ומפורט, ואפילו נטול רעשים מהסביבה באופן קבוע.


כמו כל האוזניות החדשות של SkullCandy, גם Rail ANC נשלטות ע" האפליקציה החדשה של החברה, Skull-IQ. גולת הכותרת של האפליקציה היא שליטה על האוזניות באמצעות פקודות קוליות. מדובר במערכת של החברה עצמה שאינה נשענת על Siri או Google Assistant ולכן ניתן להפעיל אותה באמצעות פקודות קוליות וללא מגע או הקשה על האוזניות עצמן, בין אם חיברתם אותן לאייפון ובין אם למכשיר אנדרואיד. כמו ב-Push Active, האוזניות הקודמות של SkullCandy שבדקתי והציעו את היכולת הזאת, מדובר בביצוע לא מושלם: ראשית, להגיד בקול "Hey SkullCandy" לפני כל פקודה פחות מחליק על הלשון  לעומת "Hey Google"  או "Hey Siri". מעבר לכך, אין כאן שפה טבעית. רוצים להנמיך את הווליום? היצמדו לנוסח המדויק שהשליטה הקולית מכירה "Hey Skullcandy, Volume Down" ולא נניח "Hey Skullcandy, Reduce". מבחר הפקודות לא גדול במיוחד אבל מכסה את כל מה שתצטרכו במהלך האזנה למוסיקה. רוצים יותר? תוכלו לזמן את Siri או גוגל אסיסטנט באמצעות הפקודה  "Hey Skullcandy, Assistant". זה אמנם קצת מסורבל אבל עדיין מדובר ביכולת ייחודית לאוזניות האלו. מלבד השליטה על המוזיקה, תוכלו להשתמש באוזניות כדי לשלוט על המצלמה בטלפון ולשמש כהדק צילום בין אם בהגדרת מספר הקשות מדויק או לחילופין באמצעות פקודה קולית. בנוסף, יש כאן שליטה על הפעלה או כיבוי של מולטיפוינט, היכולת להתחבר לשני זוגות אוזניות במקביל וגם חיבור לאפליקציית tile למקרה שתשכחו היכן הנחתם אותן.


הסוללה של RAIL ANC הספיקה לכ-6 שעות של שימוש רצוף כאשר ביטול הרעשים מופעל. זה קרוב יחסית להצהרת היצרן וזה לא רע בכלל. קייס הטעינה מספק שלוש טעינות מלאות נוספות, ומסוגל גם להיטען אלחוטית.


(+)
  • מעולות לשיחות טלפון
  • הפעלה ושליטה קולית בין אם הסמארטפון מחובר למכשיר אנדרואיד או לאייפון.
  • נוחות באוזניים
(-)
  • ביטול הרעשים כמעט ואינו מורגש
  • איכות השמע פושרת בלבד
  • ההפעלה הקולית דורשת מקצה שיפורים

מחירן של SkullCandy Rail ANC בייבוא רשמי של רונלייט עומד על 489 ש"ח. הייתי מצפה לקבל במחיר כזה, ובעיקר מאוזניות שמתהדרות בשם הדגם שלהן בראשי התיבות ANC, ביטול רעשים משכנע יותר וגם הייתי שמח לליטוש של הסאונד. מצד שני, הן נוחות, עם ביצועים מעולים בשיחות וגם אם השליטה הקולית עוד דורשת עבודת שדרוג מצידה של היצרנית, עדיין מדובר ביכולת ייחודית שלא רואים בכל יום.



Post a Comment

חדש יותר ישן יותר