כזה ניסיתי: Vivo V29 Lite

מפעילות הסלולר הישראליות לא מזדרזות לקדם את הטכנולוגיה בארץ, אבל כל מי שטס לחו"ל עם סמארטפון והתעניין לגבי חבילת גלישה, ודאי שמע על eSIM. היכולת להתחבר לחבילת גלישה באופן עצמאי, בלי צורך בכרטיס סים גשמי, עושה לטסים לחו"ל את החיים קלים וזולים יותר. עד לאחרונה, הטכנולוגיה הזאת היתה זמינה בעיקר לבעליהם של מכשירי דגל. Vivo, יצרנית הסמארטפונים הסינית טרם הציגה בישראל מכשיר דגל של ממש, אבל מכשיר הביניים החדש שלה, Vivo V29 Lite מתהדר בתמיכה ב-eSIM. מה עוד יש לו להציע?

Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)


ה-Vivo V29 Lite מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 695 של היצרנית האמריקאית קוואלקום. זו ערכת שבבים אופיינית למכשירי ביניים התומכת בדור 5 ומורכבת משתי ליבות ביצועים הפועלות במהירות 2.2 גיגהרץ, ועוד 6 ליבות לפעילות סטנדרטית במהירות שעון 1.7 גיגהרץ. לכלשעצמה, ערכת השבבים הזאת היתה אמורה לספק חויית שימוש סבירה מינוס, אבל ב-Vivo שידכו אותה לזכרון RAM בנפח נאה של 8 גיגה, והוסיפו לנפח הזה 8 גיגה וירטואליים נוספים על חשבון נפח האחסון (256 גיגה ללא אפשרות הרחבה), מה שמאפשר למכשיר הזה להתנהל דווקא לא רע בכלל. עדיין אי אפשר להגדיר אותו כמהיר, אבל בפירוש לא סבלתי מהביצועים שלו ובסה"כ דברים עבדו כשורה. המעבר בין אפליקציות היה זריז והתחושה הכללית היתה חלקה למדי. על ה-eSim אין כל כך מה להרחיב, כאמור, מדובר ברכיב סים מובנה שמאפשר למשתמשים לרכוש חבילות גלישה בלי החלק המעיק של להמתין לכרטיס סים בדואר או לרכוש אותו בדוכן מזדמן. יצרניות אנדרואיד לא טרחו לשלב את היכולת הזאת עד כה במכשירים שאינם מכשירי דגל, ו-V29 Lite בהחלט יוצא דופן מהבחינה הזאת. התוכנה שיושבת על החומרה הזאת היא Funtouch OS 13 המבוססת על אנדרואיד 13. כמו במותגים אחרים מבית BBK כדוגמת Realme ו-Oppo, הממשק אמנם לא  דומה ויזואלית לאנדרואיד בצורתו המקורית, אבל נקי יחסית מאפליקציות ותוספות מיותרות.


למרות המיתוג "Lite" בשמו, העיצוב מכוון לקטגוריות של מכשירי דגל: המכשיר עצמו דקיק (עובי של 7.9 מ"מ בלבד) וקל, עם שולי מסך קמורים, וגב בגימור מחליף צבעים (המכשיר שהגיע אליי הוא בצבע "זהב חלומי" לפי הגדרת היצרן). הבנות שלי התרשמו, אני פחות. הוא אמנם נראה מרשים, איכות ההרכבה טובה והגימור בגב דוחה בצורה יעילה טביעות אצבעות, אבל בסופו של דבר המסגרת וגב המכשיר עשויים פלסטיק, ואין ממש מידע על סוג הזכוכית בחזית המכשיר וזה אומר שקשה להעריך איך המכשיר הנאה הזה ישרוד נפילות תכופות על רצפה קשה. הבשורות הטובות הן שלפחות מבחינת מיגון למים ואבק, ב-Vivo לקחו את המכשיר הזה למעבדה והוא קיבל את הציון IP54 שאומר שהוא ישרוד התזות מים אבל מומלץ לא לטבול אותו בתוכם. מעבר לכך, Vivo מספקת בערכת המכשיר גם קייס שקוף שיכול לשפר את סיכוייו להשאר שלם אחרי נפילה, ובו זמנית לא מסתיר את הגימור הייחודי שלו.


Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)

Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)

Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)



המסך של V29 Lite לא היה מבייש מכשיר דגל: מסך AMOLED בגודל 6.78 אינטש שמציג רזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים, וקצב רענון מקסימלי של 120 הרץ. עוצמת הבהירות שלו מספקת והדבר היחיד שמקלקל בעיני את החגיגה הוא העובדה שבשנת 2023 ישנן יצרניות שמתעקשות לשמר בחיים את הטרנד המיותר של שוליים קמורים למסך. כמו תמיד, גם כאן השוליים האלו נופלים קורבן להשתקפויות, מעיקים בניווט לצדדים וגרירה של אייטמים על המסך, מקשים על הדבקת מגן מסך ובאופן כללי לא משרתים שום תועלת פרקטית למעט שופוני של אמצע העשור הקודם. המכשיר מצויד בקורא טביעות אצבעות מובנה במסך שעושה את עבודתו נאמנה, ומי שמעוניין בפתרון מהיר יותר ומאובטח פחות לשחרור נעילת המכשיר, יכול גם להשתמש בזיהוי פנים.


Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)

Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)



אחד האלמנטים העיצוביים הבולטים ב-Vivo 29 Lite הוא מערך הצילום האחורי, שכולל שני עיגולים שחורים מוגזמים בגודלם, שמאכלסים בתוכם את שלוש העדשות הסטנדרטיות לחלוטין בגודלן של מצלמות המכשיר. 

Vivo V29 Lite (צילום: גד גניר)


מערך הצילום הזה כולל מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8 וייצוב תמונה אופטי, וזוג מצלמות 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4, האחת לצילומי מאקרו והשניה מתפקדת כחיישן נפח. זה הכל. אז נכון, יש מייצב תמונה אופטי אבל אין מצלמה עם עדשה רחבה, ציוד כמעט קבוע בסמארטפונים מה-6-7 שנים האחרונות והחסרון הזה בהחלט מורגש, במיוחד בצילומי נוף ואוירה. ביום טוב, מערך הצילום הזה מספק תוצאות שהן "בסדר". באור יום, בצילום במצלמה הראשית ללא זום מקבלים תמונות באיכות לא רעה, עם גווני צבע נאים, טווח דינמי מספק וחשיפות טובות. גם תמונות פורטרט, בתאורה הנכונה, יוצאות מפורטות, חדות עם טשטוש רקע מדויק. ברגע שמשתמשים בזום (כפול 2 בלבד), הפירוט יורד פלאים והתמונה סובלת מעיבוד יתר, ובתנאי תאורה פחות אידיאליים, נתקלים בקשיי התמקדות, בעיקר בצילומי מאקרו. צילומי לילה מתאפיינים בתאורה מעט מוגזמת, אבל גווני הצבע לא מתעוותים והפירוט, כל עוד מדובר במצלמה הראשית לא רע. המצלמה הקדמית מקבלת גם ציון עובר, עם תמונות פורטרט באיכות אופיינית לקטגוריה, אם כי מפעם לפעם מפשלת במיקוד, במיוחד בצילום משותף של כמה אנשים יחד.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



הסוללה של V29 Lite מגיעה בקיבול המבטיח של 5000mAh וגם מקיימת: הצלחתי לסחוט ממנה בממוצע כעשר שעות מסך שזה מעולה. הטעינה כאן היא בהספק של 44W, לא מאוד גבוה במונחי סמארטפונים סיניים, אבל יותר ממה שמציעים לרוב מכשירי אפל וסמסונג, וכאן המטען גם כלול באריזה. ב-Vivo התפשרו בגזרת הרמקול: ל-V29 Lite רמקול יחיד (ולא מערך סטריאופוני כמו שנהוג ברמת המחיר של מכשירים כאלו) שמספק סאונד בעוצמה מספקת אבל צורם משהו.


(+)

  • eSim
  • זמן סוללה ארוך
  • מסך איכותי
(-)
  • איכות צילום מאכזבת
  • שוליים קמורים במסך


מחירו המומלץ לצרכן של Vivo V29 Lite מהיבואן הרשמי בנדא מגנטיק עומד על 1599 ש"ח. ב-Vivo משווקים אותו כמכשיר ביניים עם תכונות של מכשיר דגל, וזה נכון, חלקית: הוא נראה יוקרתי, המסך שלו נהדר ואפילו הביצועים, למרות ערכת השבבים החלשה על הנייר, לא רעים בכלל. התמיכה שלו ב-eSIM, וזמן הסוללה הארוך יכולים היו להפוך אותו למכשיר אידיאלי לטסים לחו"ל שלא רוצים להוציא את הסכומים שנדרשים עבור מכשירי דגל, אבל המצלמה המאכזבת ללא ספק מרחיקה אותו מהתואר הזה. 


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר