כזה ניסיתי: Logitech MX Anywhere 3S

לצד המקלדת MX Keys S, השיקה לוג'יטק ביוני האחרון את הגרסה העדכנית של עכבר הפרימיום הקומפקטי שלה,  MX Anyware 3S. עכברים קומפקטיים, כשמם כן הם, מתאפיינים בממדים צנועים ועיצוב שתופס פחות מקום בתיק. עכברי MX Anyware של לוג'טיק משלבים בין תצורה קומפקטית לחלק מהתכונות המתקדמות של סדרת MX Master של החברה. בתור בעל הידיים הגדולות שאני, שמתי בצד את הסלידה שלי מהקטגוריה, ונתתי לעכבר הקטן ויוקרתי צ'אנס למספר שבועות.

Logitech MX Anywhere 3S (צילום: גד גניר)


עכברי Anywhere של לוג'יטק לא עברו במהלך השנים שינויים עיצוביים קיצוניים, ובמעבר בין הדגם הקודם מ-2020, Anywhere 3, העכבר נותר עם עיצוב זהה כשהשינויים הם בעיקר מתחת למכסה המנוע. בניגוד לאחיו הגדול MX Master 3S, העיצוב כאן הוא סימטרי באופן כמעט מלא, מה שאומר שניתן לעבוד איתו גם ביד שמאל, אם כי בדופן שמאל שלו ישנם שני לחצנים שהגישה אליהם פחות נוחה עד בלתי אפשרית לשמאליים. MX Anywhere 3S לא שינה במאום את עמדתי בנוגע לעכברים קומפקטיים: הוא לא ארגונומי בשום צורה, הוא לא מפנק את היד כמו MX Ergo, כמו MX Vertical או אפילו MX Master 3S. הפרופיל שלו נמוך, הוא קטן וחלקים נרחבים מכף היד שלי התחככו במשטח העבודה בתקופה שבדקתי אותו. המטרה העיקרית של העיצוב הזה היא לתפוס פחות מקום בתיק ואת זה הוא עושה בהצלחה רבה, ומסוגל להשתחל לתוך כיסים פנימיים צרים של תיקי גב, שעכברים אחרים לא יכולים להכנס אליהם. זה פשוט בא על חשבון הנוחות בשימוש ממושך. אני לא אומר שהוא לא שמיש. אני עדיין מעדיף את הגמד הזה על פני כמעט כל משטח עכבר של מחשב נייד כשצריך לעבוד איתו על שולחן בבית קפה, אבל כעכבר לעבודה ממושכת בעמדת עבודה מסודרת ומרווחת, אני אעדיף משהו גדול יותר ומתחשב יותר כלפי היד שלי.


העכבר עשוי כולו פלסטיק, אבל בשום צורה לא נראה זול, ובהחלט רואים את הקשר המשפחתי לעכבר הפרימיום של החברה, MX Master 3S. הוא נמכר בשלושה צבעים: שחור, לבן ("אפור חיוור"), ורוד או אפור כהה ("גרפיט") כמו היחידה שהגיעה אליי לבדיקה. כמו יצרניות רבות אחרות גם לוג'יטק פיתחה בשנים האחרונות מודעות סביבתית ובהתאם לכך  MX Anywhere 3S מתהדר באיזון פחמני. מה זה אומר בפועל? שעל מנת לאזן את פליטת הפחמן בתהליך הייצור של העכבר, לוג'יטק משקיעה ביוזמות לצמצום פליטת הפחמן ברחבי העולם. מעבר לכך, האריזה עשויה מנייר שמקורו בעצים מיערות שמנוהלים באופן מסודר כדי למנוע כריתת עצים בלתי מבוקרת, וגם הפלסטיק שממנו עשוי העכבר עצמו, הוא בחלקו ממוחזר. באופן מוזר, אחוזי הפלסטיק הממוחזר לא זהים בכל הצבעים: גרסת הגרפיט עושה שימוש ב-78 אחוז פלסטיק ממוחזר בעוד שאר הצבעים עושים שימוש רק ב-61 אחוז פלסטיק ממוחזר. 


Logitech MX Anywhere 3S, אל תנסו את זה בבית (צילום: גד גניר)

Logitech MX Anywhere 3S לצד עכבר בגודל סטנדרטי (צילום: גד גניר)



ל-MX Anywhere 3S, כמו קודמו, 6 לחצנים. השדרוג כאן הוא בהפיכתם לשקטים יותר, זה הכל. הגלגלת המגנטית המשובחת של לוג'יטק עדיין כאן וכמו בעכבר הקודם ניתן לבחור בין גלילה עם שלבים או גלילה חלקה ושקטה בלחיצת כפתור. הגלגלת לא נעה פיזית לצדדים, אבל ניתן לגלול באופן מאוזן ע"י לחיצה על הלחצנים בצד שמאל והזזת הגלגלת במקביל.


Logitech MX Anywhere 3S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Anywhere 3S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Anywhere 3S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Anywhere 3S (צילום: גד גניר)



ה-Anywhere בשמו לא מתייחס רק למיקום, כי אם גם לאפשרות לעבוד איתו על כל משטח וזה אכן כך: שולחן עץ, רצפה, שטיח, ספה, אפילו מסך של טאבלט לא בלבלו אותו. חיישן העכבר שודרג וכעת הרזולוציה המירבית שלו עומדת על 8000DPI (לעומת 4000 DPI בדגם הקודם). האם זו סיבה בפני עצמה לשדרג מהדגם הקודם? לדעתי לא. הרזולוציה היא הנתון המספרי שמייצג את רגישות העכבר לתנועה ואת הדיוק שלה. ובשימוש יום-יומי, המשתמש הממוצע לא באמת זקוק למשהו מעבר ל-2000DPI וערכים גבוהים יותר מחייבים תנועה מאוד עדינה כדי לשלוט בעכבר. גיימרים רוכשים בדר"כ עכברים שמגיעים לרזולוציה כזאת או גבוהה יותר, אבל הדעה הרווחת היא שהם לא באמת זקוקים לזה. את הרזולוציה משנים באמצעות אפליקציית השליטה +Logi Options בלבד ובניגוד לעכברים אחרים, גם כאלו של לוג'יטק, אין כאן לחצן פיזי על העכבר עצמו שמאפשר מעבר מהיר בין רזולוציות, וחבל.


מה כן יש באפליקציית השליטה? האמת המון: ניתן להגדיר מה כל לחצן יעשה, ניתן להחיל את ההגדרות האלו לתוכנות ספציפיות או להשתמש בהגדרות ברירת המחדל של לוג'יטק לתוכנות האלו, ניתן אפילו לשלוט על עוצמת ההתנגדות של סיבוב הגלגלת (!) ועל כיוון הגלילה. דרך האפליקציה ניתן להפעיל את מצב SmartShift, שיודע להתאים את אופן הפעולה של הגלגלת בהתאם למהירות הגלילה, כלומר, לעבור מגלילה עדינה לגלילה מהירה במיוחד. האפליקציה אפילו נותנת למשתמש שליטה על סף הרגישות של המנגנון הזה.

Logitech MX Anywhere 3S (צילום: גד גניר)


כמו ב- MX Keys S גם כאן מציעה Logitech את "פעולות חכמות", ממשק להקלטת פקודות מאקרו לרצף פעולות קבועות שאתם מבצעים ורוצים שיתבצעו בלחיצת כפתור. לדוגמה, דמיינו את עצמכם מדליקים את המחשב בבוקר. תוכלו להגדיר שלחיצה על הגלגלת, תפתח את הדפדפן, יפתחו בו האתרים שאתם עובדים איתם ביום-יום, ובמקביל ייפתחו גם אאוטלוק וזום. זה עדיין לא מושלם: לא ניתן כרגע לפתוח דרכן אפליקציות שהותקנו דרך חנות האפליקציות של מיקרוסופט (ספוטיפיי למשל), ובאופן כללי כל הדבר הזה מבוסס כרגע רק על סט הפעולות הקיים ב-Options לכל אפליקציה או לחילופין פעולות שניתן לבצע באופן עיוור עם מקלדת. מה הכוונה? בניתי מאקרו שפותח את דפדפן אדג', פותח לשונית חדשה, מקליד את ה-URL של הבלוג הזה ולוחץ אנטר כדי לטעון את האתר, פותח לשונית חדשה נוספת ומקליד את ה-URL של Google Docs וגם כאן מקיש בסוף אנטר. זה עבד כל עוד זכרתי להיות בשפה האנגלית. אם במקרה אני על השפה העברית, התוצאה פחות מלהיבה. כל העסק הזה קצת מזכיר כתיבת קוד ויכול לקצר לכם שניות יקרות אם אתם ממהרים מאוד או עצלנים במיוחד. כשזה עובד זה אכן נראה כמו קסם אבל לא מצאתי בתכונה הזאת משהו משנה חיים.

שליטה על רגישות הגלגלת

פעולות חכמות



כנהוג בעכברים המתקדמים יותר של לוג'יטק, ניתן לחבר את MX Anywhere 3S לשלושה מכשירים שונים, באמצעות חיבור בלוטות' או דרך המתאם האלחוטי הקנייני של החברה, ולדלג ביניהם בלחיצת כפתור בתחתית העכבר. בניגוד לדגם מ-2020, הפעם מדובר ב-Bolt, מתאם חדש מאובטח יותר ובעל חיבור יציב יותר. למרבה האכזבה, לוג'יטק לא טורחת לכלול את המתאם הזה באריזה, למרות שלא מדובר בעכבר זול במיוחד. לחיצת כפתור זה מאמץ גדול מדי בשבילכם? ניתן לעבור בין מחשבים ואפילו לבצע פעולות של העתקה והדבקה של קבצים וטקסטים באמצעות Flow, הממשק של לוג'יטק לעבודה במקביל על שני מחשבים שאפליקציית השליטה +Options מותקנת עליהם.


ל-MX Anywhere 3S סוללה שמספיקה לכ-70 יום של שימוש. היא נטענת דרך שקע USB C בחזית העכבר וניתן לעבוד איתו בעודו נטען. מעבר לכך, אם התעלמתם שוב ושוב מהתראות על סוללה חלשה ומצאתם את עצמכם עם סוללה ריקה לחלוטין, טעינה של דקה תיתן לכם עד שלוש שעות שימוש בעכבר.


(+)
  • קומפקטי ונכנס לכיסים צרים בתיק
  • מגוון מסחרר של אפשרויות להתאמה אישית
  • גימור יוקרתי וגם ידידותי לסביבה

(-)
  • לא יתאים לכל יד
  • מתאם Bolt לא כלול באריזה
  • אין לחצן לשינוי DPI על העכבר עצמו

המחיר של Logitech MX Anywhere 3S דווקא אינו קומפקטי במיוחד: 309 ש"ח אך הוא מביא אל הקטגוריה עיצוב, גימור ותכונות של עכברי פרימיום. אמנם אין בו שום דבר שמצדיק שדרוג מהדור הקודם, אבל הוא עושה מצוין את מה שכל עכברי הסדרה עשו עד כה. בעלי ידיים גדולות פחות יתחברו אליו, אך אם עניין הגודל שהוא תופס בתיק קריטי עבורכם, העכבר הזה הוא ללא ספק אופציה מצויינת.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר