כאלו ניסיתי: CMF Buds Pro

יצירת מותג משנה ומוזל היא פרקטיקה מקובלת בקרב יצרניות אלקטרוניקה. שיאומי יצרה בזמנו את Poco כדי למכור סמארטפון עם מפרט של מכשיר דגל בגימור משונמך, וואווי מכרה טלפונים זולים יותר דרך המותג Honor וקוראים ותיקים יותר אולי זוכרים גם את Zuk, מותג הסמארטפונים המנוח של לנובו. גם OnePlus אגב החל את דרכו באופן דומה, כמותג מערבי, משתלם ובועט של Oppo, קשר שהוצנע בהתחלה עד שלפני מספר שנים נטמע מחדש כמעט לגמרי בחברת האם.

CMF Buds Pro (צילום: גד גניר)


כעת, קארל פיי, היזם שהקים את OnePlus באמצע העשור הקודם ועזב את החברה לפני מספר שנים, עושה זאת שוב עם המותג החדש שלו Nothing, ומביא לעולם מותג נוסף בשם CMF כדי לשווק ליין חדש של מוצרים, ביניהם מטען קיר, שעון חכם, ואוזניות TWS במחיר נגיש. מבין השלושה, האוזניות, CMF Buds Pro, המוצר הראשון שעושה עלייה, הגיעו אליי לפני מספר שבועות לבדיקה.


השם CMF הוא ראשי תיבות של Colour (מטה החברה בלונדון), Matrial ו-Finish, שזו בחירה משונה בהתחשב שאלו כל הדברים שעליהם מותגי משנה מוזלים בדר"כ מתפשרים. בהשוואה למוצרי מותג האם, Nothing, ה-CMF Buds Pro אכן נראות פשוטות יותר, אבל הגימור ואיכות הבנייה עושים רושם טוב. הקייס עצמו עוצב כדיסקית שנפתחת לשניים, ואפילו החלק שמכסה את הציר מצופה בגימור כרום שנראה יוקרתי. ויזואלית זה נראה טוב אבל זה לא משהו שנעים להחזיק ביד לאורך זמן או לשחק איתו או אפילו לאחסן בכיס. הקייסים של האוזניות של Nothing עוצבו כאביזר שמיועד לפידג'טינג, עם שוליים מעוגלים ואפילו שקע לאצבעות למי שרוצה לסובב את הקייס ביד מתוך שעמום. במקרה של CMF, העיצוב הייחודי בא במידה מסוימת על חשבון הנוחות. לגבי צבע, האוזניות זמינות בצבע כתום, לבן או שחור כמו היחידה שהגיעה אליי. המבנה הכללי של האוזניות דומה לזה של דגמי האוזניות הקודמים של החברה, תצורה שכיחה מאוד בשוק שמשלבת "גבעולים" עם גוף אליפטי וראשי סיליקון. זה עבד מעולה באוזניות הקודמות של החברה וזה עובד מעולה גם כאן: הן קלות למיקום בתוך האוזן, קלילות ולא מציקות בשימוש ממושך. השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות משטחי מגע קטנים על הגבעולים. ב-CMF רצו לאפשר מגוון רחב יותר של פעולות מהאוזניות עצמן אז בנוסף להקשה אחת או שתיים הוסיפו גם הקשה ממושכת (הקשה ואז ממשיכים ללחוץ), והקשה כפולה ממושכת (אותו רעיון רק עם שתי הקשות בהתחלה). הכוונה טובה אבל היה לי קשה להתרגל לזה. הבשורות הטובות הן שניתן להגדיר כל סוג הקשה דרך האפליקציה ולבחור למחוות האלו פעולות פחות שכיחות. תקן העמידות במים ואבק של האוזניות הוא IP54, והוא תקף אך ורק לאוזניות עצמן ולא לקייס.


CMF Buds Pro (צילום: גד גניר)

CMF Buds Pro (צילום: גד גניר)



ב-CMF לא מספקים יותר מדי מידע טכני כמו טווח תדרים או קוטר הדרייברים. לטענתם, מדובר בדרייברים דינמיים עם "Bass Boost" שעוצבו במיוחד עבור האוזניות האלו ועשוים פולימר קריסטלי, עם דיאפרגמה עשויה פוליאוריטן. השמע מפתיע מאוד לטובה. הצליל אכן עשיר בבאסים אבל לא מוצף בהם. במת הצליל מעט צרה, אבל הצליל עצמו עשיר, בעל נפח ופירוט נאים אפילו באקולייזר המאוזן. האוזניות תומכות בתקן הבלוטות' המתקדם ביותר נכון לכתיבת שורות אלו, 5.3 ותומכות במקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC אבל לא במקודדים מתקדמים יותר כמו aptX לסוגיו או LDAC.


CMF Buds Pro (צילום: גד גניר)

CMF Buds Pro (צילום: גד גניר)



ביטול הרעשים לפי הצהרת CMF יעיל עד לרמת רעש של 45 דציבלים, באמצעות שישה מיקרופונים. בפועל, מדובר בביטול רעשים לא רע אבל גם לא מפתיע במיוחד בביצועיו ביחס לאוזניות ברמת המחיר הזאת. הוא יתמודד היטב עם רעשי מאווררים של מחשב, מזגן, מכונת כביסה או מייבש שפועלים ברקע, ואפילו ינמיך באופן מסוים רעשי דיבור בעוצמות סבירות, אבל אין כאן משהו יוצא דופן או מרגש במיוחד. גם בשיחות טלפון, CMF Buds Pro בעיקר עושות את העבודה: הן מדגישות את טווח המיד כדי לקבל פירוט מירבי וכדי לאפשר ניהול שיחה בצורה תקינה, אבל איכות הצליל לא השאירה אותי נפעם. ביטול רעשי הרקע בשיחה, כמקובל בסגמנט הזה מצוין כשהמשתמש שותק, אבל כשמדברים, ניתן לשמוע רחשי רקע.


בגזרת התכונות המתקדמות, יש כאן פחות או יותר את הדברים הבסיסיים שיש לאוזניות TWS ברמת המחיר הזאת להציע בשנת 2023: האוזניות יודעות להפסיק את המוזיקה כששולפים אותן מהאוזניים, ניתן לעבוד עם אוזניה ימין או אוזניה שמאל לבד, והן גם תומכות בפרוטוקולים Fast Pair של גוגל ו-Swift Pair של מיקרוסופט להתאמה מהירה של האוזניות. מה חסר? אין תמיכה בחיבור לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט) ואין אפשרות לקרוא בקול לגוגל אסיסטנט, משהו שגם האוזניות היקרות יותר של מותג האם Nothing לא יודעות לעשות. גם מבחן השמיעה באפליקציה, שנועד ליצור פרופיל שמע מותאם אישית למשתמש ועשה זאת בצורה כה מוצלחת ב-Nothing Ear (2) לא מצא את דרכו לדגם הזול ביותר של החברה.


CMF Buds Pro (צילום: גד גניר)



ל-Buds Pro סוללות 55mAh בכל אוזניה, וקייס הטעינה מכיל סוללת 460mAh. מההתנסות שלי, זה מספיק להאזנה רצופה של כמעט 6 שעות (עם ביטול רעשים מופעל) וקייס הטעינה מספק עוד קצת יותר משתי טעינות מלאות, לא רע בכלל. מה שאין כאן זו טעינה אלחוטית לקייס, פינוק שקיים גם באוזניות זולות יותר.


(+)
  • שמע איכותי וכיפי
  • קלות למיקום בתוך האוזן ולא מציקות
  • לא יקרות
(-)
  • אין תמיכה במקודדי אודיו אלחוטי מתקדמים
  • אין מולטיפוינט
  • אין אפשרות לקרוא בקול לגוגל אסיסטנט


מחירן של CMF Buds Pro ברשת באג, היבואנית הרשמית עומד על 239 ש"ח. למי שציפה לסנסציה בסגנון OnePlus One או Pocophone, צפויה אולי אכזבה מסוימת. האוזניות האלו לא מאתגרות את השוק עם משהו שאי אפשר למצוא ברמת המחיר הזאת אבל עדיין מקבלים תמורה נאה למחיר הזה: סאונד כיפי, עיצוב מוצלח (הן ברמה הויזואלית והן ברמה הנדסת האנוש), ביטול רעשים לא רע, ואפילו זמן סוללה מספק. 

2 תגובות

  1. אהלן גד. תודה על הסקירות שאתה כותב. איכות יוצאת דופן בנוף הישראלי. שאלה. לפי מה שאני מבין טעינה אלחוטית עושה נזק לסוללה. היא גורמת להתחממות שזה משהו שסוללות לא אוהבות. עדיף לטעון עם כבל. אני צודק? אשמח אם תוכל להתייחס בכמה מילים.

    השבמחק
  2. תודה על הפידבק! :)
    בוא נתחיל מהסוף: אוזניות TWS הן אסון אקולוגי. זה מוצר שבאופן קבוע מכלה את הסוללות שלו: הטעינה נמשכת בכל רגע נתון כדי להשאיר את האוזניות על 100% וזו דרך מצויינת להרוג סוללות בטווח הארוך. חום אכן לא עוזר לאורך חיי הסוללה, אבל כל טעינה, גם עם כבל, יוצרת חימום מסוים של האיזור. בסופו של דבר זה בעיקר תלוי באופן שבו מבנה הקייס מתמודד עם החום הזה ואיך הוא מבודד את הסוללות ממנו. ברמה התיאורטית אתה צודק. ברמה המעשית זה משתנה מאוזניות לאוזניות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר