כאלו ניסיתי: Skullcandy Crusher ANC 2

הסגמנט של אוזניות אלחוטיות Over The Ear עם ביטול רעשים הפך למאוד צפוף בשנים האחרונות, ומי שלא מעוניינת להתחרות ב-Bose או בסוני ראש בראש בסעיפי ביטול הרעשים או איכות השמע, נאלצת למצוא דרכים אחרות להתבלט. בסוף העשור הקודם, Skullcandy, יצרנית שניסיונות התבלטות אקזוטיים אינם זרים לה, השיקה סדרת אוזניות אלחוטיות Over The Ear חדשה העונה לשם מזרה האימה "Crusher". השם היה בהחלט במקומו: האוזניות האלו היו מצוידות במנגנון שבחברה האמריקאית קוראים לו Sensory Bass, מנגנון רטט שמדגיש את הבאסים. במאי האחרון הציגה Skullcandy את דגם ההמשך, Crusher ANC 2 שהגיע אליי לאחרונה לבדיקה.

Skullcandy Crusher ANC 2 (צילום: גד גניר)


בניגוד למה שהייתם מצפים מאוזניות של היצרנית שמוכרת בין השאר בשל חיבתה לפתוח כמה שיותר פחיות צבע, אין כאן שילובי צבעים צעקניים. Skullcandy Crusher ANC 2 מגיעות רק בצבע שחור, ולמעט כפתור כתום אחד וריפוד בד אפור שחור בקשת האוזניות, אין כאן עוד צבעים. הבחירה בצבע שחור אינה אומרת שמדובר בעיצוב סולידי. Crusher ANC 2 נראות אגרסיביות עם אוזניות בעלות חתך עבה יחסית, ולחצנים גסים וענקיים שמשובצים בגוף האוזניות. באופן כללי אני מרוצה מהלחצנים. הם אמנם לא אלגנטיים אבל הם גם לא דורשים לחיצה אסרטיבית מדי ולא רועשים מדי. התלונה היחידה שיש לי היא לגבי הגלגלת: הייתם מצפים שבחפיץ כמו אוזניות, גלגלת תשמש לשליטה על עוצמת השמע נכון? ובכן, לא ב-Crusher ANC 2! כאן הגלגלת משמשת לשליטה בעוצמת רטט הבאסים, יותר חשוב מעוצמת השמע, מה, לא?


מלבד הסוגיה הזאת, האוזניות בנויות היטב, הפלסטיקה איכותית, ומנגנוני הקיפול עושים רושם אמין. האוזניות עצמן מסתובבות לצד הנכון (כלומר כשכריות האוזניים מופנות למטה כאשר הן על הצוואר) ומתקפלות כלפי מעלה לאיחסון קומפקטי. כריות העור הסינתטי לא מציקות ולא מחממות את האוזניים יותר מדי, והקשת לוחצת בדיוק כפי שהייתי רוצה שתלחץ לי על הגולגולת, לא מעט מדי ולא יותר מדי, ובהחלט לא מוחצת כלום. לחלק החיצוני גימור מט רך ונעים למגע אבל עדיף שלא להתמכר לתחושה הזאת כי קל לראות עליו טביעות אצבעות. 


Skullcandy Crusher ANC 2 (צילום: גד גניר)

Skullcandy Crusher ANC 2 (צילום: גד גניר)



ל-Crusher ANC 2 דרייברים בקוטר מכובד של 40 מ"מ, הן תומכות ב-Bluetooth 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC, אך למרבה האכזבה של משתמשי מכשירי אנדרואיד, לא במקודדים מתקדמים יותר כמו aptX או LDAC. זה הזמן לדבר על הקטע של האוזניות האלו, Sensory Bass. כאמור, מדובר במנגנון שמוסיף רטט בעוצמות משתנות כאשר האוזניות מזהות נוכחות באס משמעותי בשמע. העוצמה של הרטט הזה משתנה בהתאם לעוצמה שהגדרתם עבור Crusher, בהתאם לשיר עצמו ובהתאם לעוצמת השמע הכללית. התוצאה היא חויה שמוסיפה עוד מימד להאזנה. זה בהחלט לא לכולם. בתור מבקר הגאדג'טים האמיץ שאני, כיוונתי את עוצמת ה-Crusher למקסימום, ניגשתי לספוטיפיי, בחרתי בשיר הולם לסיטואציה, "חרבו דרבו" של סטילה ונס, בעוצמת שמע סבירה והפעלתי את המוזיקה. אני בספק אם אבו בקלאווה, כשיגיעו יומו, יעבור במרתפי השב"כ את העינוי שעברתי. האוזניות לא מחצו כלום, הן פשוט רעדו באופן שאף בן אנוש לא צריך לחוות ואם יש מישהו שנהנה מזה אני מטיל ספק גדול בשפיותו. מדגם מייצג של בת 5 ובת 12 הוכיח שעוצמה מקסימלית של מנגנון ה-Crusher אינה מתאימה לאף אחד, אבל בעוד אני סבלתי מכל עוצמה שמעבר ל-20 אחוז, הן עדיין חייכו בעוצמות של 50%, כך שזה כנראה גם עניין דורי. כאמור, המנגנון מתאים את עצמו לעוצמת הבאס בשיר אבל כל עוד לא מכבים את המנגנון, הרטט קיים ומורגש גם בעוצמות נמוכות מאוד. יש שירים שבהם זה בא בטוב, בעיקר היפ הופ לתת סוגיו, אבל מדובר בסופו של דבר בחויה די מתישה. 


אפשר אמנם לכבות את המנגנון, הבעיה שבסקאלקנדי רוצים מאוד שתשתמשו בו. כל כך רוצים, שכשהמנגנון כבוי, מקבלים שמע שטוח מאוד עם באסים מרוסנים מדי. מצד שני, כשהמנגנון מופעל, יש לאוזניות נטייה "לבלוע" צלילים בטווח המיד. נדרשת עבודת איזון מאוד עדינה כדי לקבל שמע מדויק אך גם מהנה, ואין ספק שלא מדובר בשום צורה באוזניות עבור אודיופילים. מצד שני, מאוד כיף לראות איתן סרטי אקשן, והן בהחלט משדרגות את החויה בגיימינג בסלולר.


Skullcandy Crusher ANC 2 (צילום: גד גניר)

Skullcandy Crusher ANC 2 (צילום: גד גניר)



ביטול הרעשים של Crusher ANC 2 לא מוצלח כמו אלו של סוני או בוז, אבל הוא גם לא רע, ומצליח להנמיך משמעותית רעשים מבחוץ. ביצועי האוזניות בשיחות אופייניים לקטגוריה. איכות הקול טובה, יש ביטול רעשי רקע שעובד טוב רוב הזמן. האוזניות עושות את העבודה מהבחינה הזאת אבל לא מעבר לכך.


מלבד שליטה בעוצמה של מנגנון ה-Crusher, האפליקציה של Skullcandy מציעה מגוון נאה של תכונות מתקדמות: כמו באוזניות הקודמות של החברה, גם Crusher ANC 2 מציעות שליטה קולית עצמאית, נפרדת מגוגל אסיסטנט, אלקסה או סירי, המיועדת לביצוע פעולות זריזות שקשורות בעיקר לשליטה על המוזיקה או מענה לשיחות. מן הסתם מדובר במודל שפה פחות מתקדם שדורש להיצמד לניסוח המקורי של הפקודות, וכמובן גם להתחיל כל פקודה ב-"Hey Skullcandy" שובר את השיניים יותר מ"היי סירי" או "היי גוגל". האפליקציה מאפשרת מיפוי מחדש של פקודות ללחצנים. זוכרים את ההגדרה המעצבנת של הגלגלת ממקודם? אותה לא תוכלו לשנות, אבל תוכלו להגדיר פעולה עבור שתי לחיצות רצופות על הגלגלת כמו גם לתכנת פעולות שונות עבור שלושת הלחצנים באוזניה השניה. בנוסף, ניתן להגדיר שאחד הכפתורים באוזניות ישמש ככפתור לשליטה על המצלמה של הטלפון שמחובר אליהן. האפליקציה מציעה גם מגוון דל במיוחד של אקולייזרים מוכנים מראש, אפשרות להתאמה אישית של אקולייזר ואפשרות לייצר עבור המשתמש אקולייזר מותאם עבורו באופן אוטומטי בהתאם למבחן שמיעה. מה עוד? ניתן להפעיל ולכבות את התמיכה במולטיפוינט, האפשרות לחבר אל האוזניות יותר ממכשיר אחד במקביל, וניתן לאתר אותן במקרה שאבדו באמצעות רשת Tile לאיתור מוצרים.







על פי הצהרת היצרן, טעינה מלאה של האוזניות אמורה להספיק לכ-50 שעות שימוש. תוסיפו לכך ווליום מעט גבוה יותר ממה שעשו שימוש במעבדות סקאלקנדי ושימוש נרחב ב-Crusher והזמן הזה יצטמצם לאיזור ה-40 שעות כפי שזה היה אצלי, נתון לא רע בכלל בפני עצמו.


(+)
  • עיצוב נאה, איכות בניה טובה
  • זמן סוללה ארוך
  • מנגנון הרטט משדרג גיימינג וצפייה בסרטים
(-)
  • הגלגלת באוזניות לא משמשת לשינוי עוצמת השמע
  • גימור המט מבליט טביעות אצבעות
  • בסופו של דבר, רטט באוזניים זה לא לכל אחד

המחיר של Skullcandy Crusher ANC 2 ירטיט לכם את הארנק: 948 ש"ח ביבוא רשמי של רונלייט. קרה פה ושם שקבעתי שמוצר מסוים לא יתאים לכל אחד, אבל מעולם לא הייתי משוכנע בכך כפי שזה עם האוזניות האלו. הן בהחלט משדרגות את חויית הגיימינג והצפייה בסרטים, ומי שאוהב באסים ברמה מזוכיסטית ללא ספק יהנה מהן. אני לא אחד מאלה, אבל העובדה ש-Skullcandy נותנת לנישה המאוד ספציפית הזאת צ'אנס נוסף, היא סימן שכנראה יש לא מעט שכן מתחברים לקונספט הביזארי הזה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר