כזה ניסיתי: HP Pavilion Plus 14

עד לפני שנה היתה הפרדה ברורה בקטלוג המחשבים הניידים של HP. סדרת Pavilion הותיקה היתה עמוד השדרה של הקטלוג, ונועדה עבור מי שמוכן להתפשר מעט על גימור ופינוקים שאפיינו בעיקר את הסדרות היקרות יותר של החברה, Spectre ו-Envy. במהלך 2022 הציגה HP תת סדרת ביניים בשם המתבקש Pavilion Plus, שמציעה מספר תוספות שמקרבות אותה לסדרות היוקרה של היצרנית.

HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)


המחשב שהגיע אליי, HP Pavilion Plus 14 הוא מדגמי 2023, בקונפיגורציה חזקה (eh1004nj) אם כי תמוהה מעט: הוא מבוסס על Core i7-1355U, מעבד חזק ועדכני אבל כמו כל המעבדים מסדרה U מתאפיין בהספק נמוך יחסית למעבדי H ו-P. המעבדים האלו מיועדים למחשבים דקיקים שאין בהם מקום למערכת קירור רצינית, וחסכוניים בצריכת סוללה ומטבע הדברים מציעים רמת ביצועים טובה אבל מוגבלת. זכרון ה-RAM כאן בנפח סטנדרטי של 16 גיגה ובטכנולוגיית DDR4, והאחסון בנפח 512 גיגה בטכנולוגיית SSD.


מה הופך את הקונפיגורציה לתמוהה? כרטיס המסך: HP הוסיפה לתערובת המיינסטרימית הזאת כרטיס מסך RTX 2050 של nvidia עם זכרון מובנה משלו בנפח 4 גיגה. הוא אמנם כרטיס גרפי ברמת הכניסה של סדרת RTX20XX, אבל עדיין חזק יותר מהמעבדים הגרפיים המובנים של אינטל וכזה שניתן היה למצוא במחשבי גיימינג בסיסיים משנת 2022. האם זה הופך את Pavilion Plus 14 למחשב גיימינג בעור של מחשב יוקרה? התשובה החד משמעית כאן היא "לא". למה? בגלל המעבד, שלא מסוגל להגיע להספקים שדורשים משחקים מודרניים. את Forza Motorsport החדש הוא בקושי הצליח להריץ על ההגדרות המינימליות ביותר. את קודמו, Forza 5 הוא דווקא כן הצליח להריץ בצורה סבירה על ההגדרות הנמוכות ביותר אבל גם זה תוך כדי שהוא מתלהט באיזורים מסוימים באופן מעורר חשש לשלום המחשב לאורך זמן.


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)



ב- HP גם לא מתיימרים לשווק את המחשב הזה כמחשב גיימינג. היצרנית אפילו מוכרת את המחשב הזה עם Windows 11 ב-S-Mode. למי שלא מכיר, מדובר בגרסה של מערכת ההפעלה שמאפשרת התקנה אך ורק של אפליקציות מחנות האפליקציות של מיקרוסופט. באופן הזה מיקרוסופט יכולה להבטיח למשתמשים רמת ביצועים טובה ואבטחה ומיגון טוב יותר של המחשב לוירוסים ורושעות שונות. מה הקשר לגיימינג? ובכן, אפליקציית xbox סירבה בכלל להיטען כל עוד המחשב היה ב-S-Mode. למרבה השמחה, מיקרוסופט מאפשרת למשתמשים עם שיקול דעת בנוגע לפתיחת קבצי exe להוציא את המחשב מ-S-Mode ולקבל את חויית Windows 11 במלואה, כולל אפליקציית xbox. אז מי צריך מחשב עם כרטיס מסך של מחשבי גיימינג, שלא באמת מצטיין בגיימינג? משתמשים שעובדים עם פוטשופ לעריכת תמונות מורכבת או עריכת סרטי וידאו. לא מדובר בתחנת עבודה עוצמתית, אבל הכרטיס הזה כן עושה את החיים קלים ונוחים יותר עבור מי שרוצה להמתין פחות בתהליך היצירה של סרטים. מלבד זה, המחשב מתפקד נהדר מבחינת ביצועים, בצפייה בסרטים, העבודה על דפדפן עם עשרות לשוניות פתוחות, תוכנות אופיס וכל שימוש כללי אחר. בניגוד למה שקורה בניסיונות לגיימינג אינטנסיבי, בכל סיטואציה אחרת הוא נשאר בטמפרטורה סבירה והמאווררים שלו נשארים שקטים למדי.


ל-Pavilion Plus 14 שבדקתי פינוק נוסף בשרוול: מסך בגודל 14 אינץ, עם פאנל OLED צבעוני יפיפה שמכסה כ-100% מטווח הצבעים של תקן DCI-P3. הרזולוציה היא 2.8K וקצב רענון גבוה מהנהוג בז'אנר, של 90 הרץ. תענוג לעבוד על המסך הזה אם כי צריך לזכור שאת המחיר על קצב הרענון, כמו גם הרזולוציה, משלמים לא רק בקנייה כי אם גם בזמן סוללה. גימור המסך מבריק מה שמתורגם להשתקפויות עזות בעבודה בחוץ, והתאורה הממוצעת בעוצמתה של המסך בקושי מצליחה להתמודד איתן.


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)



אלמלא הכיתוב "Pavilion" הייתי מנחש שמדובר במחשב מאחת משתי סדרות היוקרה של HP: המחשב דקיק, עשוי כמעט כולו אלומיניום, איכות ההרכבה מצויינת והעיצוב עצמו, גם אם בנאלי מעט, עדיין עושה רושם טוב. לקח לי קצת זמן להתרגל למקלדת. עומק הלחיצה שטחי והמקשים דורשים לחיצה מעט אסרטיבית אבל מה שבאמת הפריע לי הוא פריסת המקלדת: ל-HP יש נטיה מרגיזה להוסיף טור של מקשים מימין למקלדת שכולל את מקשי ה-Delete, pg up, pg dn, Home ו-End, מקשים שלחיצה לא מכוונת עליהם תוך כדי כתיבה מביאה לתוצאות מרגיזות וזה קרה לי יותר ממה שרציתי בימים הראשונים לשימוש במחשב, אם כי בסופו של דבר הצלחתי להתרגל. משטח העכבר גדול, מרווח, מדויק ונעים לשימוש.

סט החיבורים של Pavilion Plus 14 נאה: בצד שמאל תמצאו שקע אוזניות, שקע USB A וקורא כרטיסי MicroSD, ובצד ימין שקע USB A נוסף, יציאת HDMI ושני חיבורי USB Type C. ב-HP ויתרו כאן על שקע טעינה קנייני של החברה וכל אחד משני שקעי ה-USB Type C יכול לשמש כשקע טעינה. הייתי שמח יותר אם היו שמים שקע אחד בדופן ימין ושקע שני בדופן שמאל כדי לאפשר למשתמשים לבחור מאיזה צד הם מעוניינים לטעון את המחשב. 

HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)



מצלמת הרשת של המחשב הזה טובה באופן מפתיע. היא מסוגלת להגיע לרזולוציית 1440p, מציגה חדות ורמת פירוט מצויינת ומתמודדת נהדר גם עם תנאי תאורה לא אידיאליים. למי שזה לא מספיק, HP התקינה מראש על המחשב אפליקציה שמציגה במרכז המסך, מעל כל האפליקציות הפתוחות, מעין חישוק לבן שמדמה תאורת רינג. האפליקציה אף מאפשרת שינוי של עוצמת התאורה, עובי וצורת החישוק ואפילו טמפרטורת הצבע של התאורה. מה בכל זאת חסר? זיהוי פנים, המצלמה אינה מצויידת בחיישני אינפרה אדום ואינה עומדת בדרישות לשחרור נעילת המסך באמצעות Windows Hello. עוד משהו קטן: אין כאן תריס פרטיות למצלמה. לא אלקטרוני ולא ידני. פשוט אין. אם אתם רוצים לוודא שלא יצלמו אתכם ללא ידיעתכם, תאלצו להיפרד מכמה סנטים בתמורה למדבקת תריס או לחילופין לפנות לפתרון המכוער של להדביק משהו על המצלמה. הכיתוב "B&O" על גוף המחשב מבטיח, אבל הרמקולים לא מקיימים: האיכות שלהם טובה והם אפילו מספקים עומק מסוים בצליל, אבל העוצמה המירבית שלהם חלשה מדי לטעמי.


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)


HP Pavilion Plus 14 (צילום: גד גניר)




ל-Pavilion Plus 14 סוללת 51Wh, קיבול לא גדול במיוחד והתוצאות בהתאם: למרות שמדובר במחשב המובסס על פלטפורמת מעבד U של אינטל, יש לו תיאבון לחשמל: הצלחתי לסחוט ממנו בשימוש משולב לכל היותר כ-5 שעות שימוש. זה שמיש, אבל זה לא מרשים במיוחד וככל הנראה נובע מהמסך עתיר הפיקסלים וקצב הרענון הגבוה, וכרטיס המסך המשודרג. המטען המקורי המצורף, בהספק של 90W גדול וכבד מהנהוג בשנים האחרונות למחשבים מהסוג הזה, אם כי הוא יודע לספק טעינה של כ-50% סוללה ממצב פרוק לחלוטין, בתוך כחצי שעה (בתנאי שהמחשב כבוי).


(+)
  • ביצועים טובים בפעולות יומיומיות וגם מעבר
  • עיצוב דק ויוקרתי
  • מצלמת וידאו טובה בצורה יוצאת מן הכלל
(-)
  • ה"מעבר" לא כולל גיימינג
  • המקלדת לא מהנוחות שבדקתי
  • זמן סוללה בינוני לכל היותר

מחירו של HP Pavilion Plus 14 בקונפיגורציה שבדקתי עומד על 5299 ש"ח. קצת קשה לי לקבוע איך המחיר הזה ביחס למחשבים מקבילים כי כמעט ואין יצרניות שמציעות את השילוב הזה. אני כן יכול להגיד שמדובר במחיר הוגן מאוד למחשב שמציע מסך כזה וכרטיס גרפי כזה, באריזה דקיקה ונאה, ומהבחינה הזאת הוא ללא ספק נכנס לנישה המאוד ספציפית ש-HP חתרה אליה עם הסדרה הזאת. הוא לא מושלם: זמן הסוללה לא מרשים, למרות כרטיס המסך הוא לא מתמודד עם משחקים כבדים מהשנים האחרונות, והמקלדת לא מצטיינת, אבל ביחס למחיר הזה מקבלים כאן מספיק שרירים כדי לעשות מעבר לשימוש היומיומי במחשב וחבילת פינוקים נאה.


3 תגובות

  1. היי גד. אני מהקוראים האדוקים שלך. בסוף הסקירה כתבת "קצת קשה לי לקבוע איך המחיר הזה ביחס למחשבים מקבילים כי כמעט ואין יצרניות שמציעות את השילוב הזה". נתקלתי במחשב של Asus שמוצע כעת למכירה ב-K.S.P במחיר נמוך יותר. על פניו נראה שעולה על המחשב של HP בכל פרמטר להוציא המאיץ הגרפי. מדובר על מחשב עם מסך OLED בגודל 14.5 ברזולוציית 2.8K (2880x1800), מעבד Intel® Core™ i9-13900H, זיכרון פנימי בנפח 16GB, כונן SSD בנפח 1TB וכולל מערכת הפעלה. הדגם הוא Asus Vivobook S 14 OLED K5404VA-M9056W. אמנם הכרטיס הגרפי הוא Intel® Iris Xe Graphics אבל בכל שאר הפרמטרים יש למחשב הזה נתונים גבוהים מאוד כולל סוללה של 75WHrs. המחשב מוצע במחיר של 4784 ש"ח. אני לא מומחה-על אבל נראית עסקה מעניינת. למען הסר ספק אין לי קשר לא ליצרנית המחשב ולא לחנות שציינתי. קישור למקור ממני לקחתי את הנתונים https://ksp.co.il/web/item/269923.

    השבמחק
  2. ממש תודה על הסקירה הזאת! הפיצ'ר של חישוק התאורה נשמע לי ממש שימושי. ניסיתי להוריד אותו מחנות האפליקציות של מייקרוסופט, אבל הוא לא מסכים לעבוד על המחשב שלי (כנראה שהוא מוגבל רק למחשבי HP...?)
    ניסיתי למצוא כל מיני דרכים אחרות - אבל לא מצאתי אפליקציות אלטרנטיביות עם יכולות מקבילות, וגם לא אפשרות לעשות sideloading מחוץ לחנות האפליקציות של מייקרוסופט.

    אני אשמח לכל עזרה לגבי איך אפשר להשיג את הפיצ'ר הזה באיזשהי צורה - תודה!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר