כזה ניסיתי: Razer Basilisk V3 Pro

שלושה סוגים עיקריים שולטים בשוק עכברי הגיימינג כיום. הראשון הוא עכברי FPS, עכברים קלילים במיוחד, עם חיישן בעל רגישות גבוהה. על מזבח המשקל הנמוך מתפשרים בדר"כ על כל דבר אחר כמו כמות הלחצנים או אפשרויות חיבור אלחוטי. בצד השני של הסקאלה ניתן למצוא עכברי MMO/MOBA, עכברים עתירי לחצנים מעט כבדים יותר (במונחי עכברי גיימינג), עם יותר אפשרויות חיבור וגדולים יותר פיזית.

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)


על אמצע הסקאלה  הזאת ניתן למצוא את הסוג שמהווה פשרה בין השניים האלו, עכברי גיימינג כלליים, (מוכרים גם כעכברי אקשן), כשזהו למעשה הסוג הפופולרי ביותר שמיועד עבור מי שלא משחק בהכרח בסוג אחד ספציפי של משחק ורוצה להנות מכל העולמות: עכברים עם יותר לחצנים להתאמה אישית מעכברי FPS, אבל לא הרבה כמו בעכברי MMO/MOBA, ממדים נוחים, משקל גבוה יותר משל עכברי FPS אבל נמוך משל עכברי MMO/MOBA, אפשרויות חיבור מגוונות וחיישן רגיש. כזה הוא ה-Basilisk V3 Pro של רייזר שהגיע אליי לבדיקה לאחרונה.


קשה להתבלבל במקרה של Basilisk V3 Pro: הוא נראה כמעט כמו קלישאה של עכברי גיימינג: עיצוב זויתי ואגרסיבי, פסי תאורה בתחתית העכבר ובגלגלת, כמו גם לוגו מואר בגב העכבר, שלל כפתורים משובצים בגופו ובאופן כללי כל מה שצריך כדי לשדר לסביבה שאתם גיימרים. עם זאת, אל תבלבלו בין אופנת גיימינג לחוסר רצינות. איכות הבנייה שלו בהחלט הולמת את מחירו: הוא עשוי אמנם מפלסטיק אבל פלסטיק איכותי מאוד ובשני גימורים שונים: בעוד גב העכבר והלחצנים עשויים פלסטיק חלק, בשני צידיו הפלסטיק מחוספס כדי לשפר את האחיזה. בכלל, ניכר שהושקעה כאן מחשבה רבה כדי לשפר את חויית השימוש: הוא כולל משענת לאגודל כדי שלא תשתפשף במשטח והעיצוב שלו אינו סימטרי ויוצר זוית כדי לצמצם את המתח על מפרק כף היד בעבודה ממושכת. משקל העכבר עומד על 115 גרם. זה קל משמעותית מעכבר כמו Logitech MX Master 3S, אבל מאחר שעסקינן בעכבר גיימינג, ביחס לעכברים דומים בקטגוריה, לא מדובר בעכבר קליל במיוחד.


Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)



מתחת ללחצנים הראשיים (ימין ושמאל) יושבים סוויצ'ים ייחודיים של רייזר שמלבד עמידות למספר רב של הקלקות (אמורים לשרוד 30 אלף קליקים לפחות), מהירות תגובה ודיוק שמונע לחיצות כפולות לא מכוונות, הם גם מספקים תחושת הקלקה מאוד מספקת ומהנה. מלבד שני הלחצנים הראשיים, ל-Basilisk V3 Pro שלושה לחצנים בצד שמאל באיזור האגודל ושני לחצנים אחרי הגלגלת. ניתן להחליף בין גלילה קליקית (גלילה מדורגת קונבנציונלית) או חלקה לחלוטין. כמו כן, כרגיל, הגלגלת עצמה משמשת כלחצן, אבל ניתן גם ללחוץ עליה משני צידיה. לחצן נוסף בתחתית משמש למעבר בין פרופילים שהגדרתם מראש. סה"כ יש כאן 12 לחצנים שניתנים לתכנות, כשהלחצן היחיד שרייזר לא תיתן לכם לשנות הוא הלחצן השמאלי. אם 12 הלחצנים לא מספיקים לכם, ניתן להגדיר דרך אפליקציית השליטה של רייזר כפתור Function כדי ליצור תפקיד נוסף לכל לחצן שמופעל כשלוחצים עליו ועל לחצן ה-Function במקביל. את כל ההגדרות האלו ניתן לשמור בפרופילים שונים ולהתאים אותם למשחקים שונים.


ל-Basilisk V3 Pro חיישן אופטי בשם Focus Pro שמסוגל להגיע לרזולוציה מקסימלית של 30,000 DPI, וקצב העברת נתונים מקסימלי למחשב (Polling Rate) של 1000 הרץ. ברזולוציה ניתן להגדיר חמש רמות שונות (כל ערך לבחירתכם בין 100 ל-30,000) ולהחליף ביניהן דרך לחצן בעכבר תוך כדי משחק, שימושי במיוחד במשחקי FPS כשמעוניינים לעבור למצב צליפה. גם את ה-Polling Rate ניתן לשנות בין שלוש רמות קבועות מראש, 125, 500 ו-1000, אבל רק דרך האפליקציה. האמת שהעכבר יודע להגיע להגיע גם לערך Polling Rate גבוה יותר, 4000 הרץ, אבל בשביל זה תצטרכו לרכוש מתאם אלחוטי משודרג או תחנת עגינה עם מטען אלחוטי שכוללת בתוכה מתאם כזה. אני לא יודע להגיד איזה גיימרים צריכים באמת את ה-4000 הרץ האלו, אבל מעט מאכזב לדעת שמי שרוצה להוציא את המקסימום מהעכבר המאוד לא זול הזה, ולהנות מכל היכולות שלו, צריך להוציא סכומי כסף נוספים.


Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)



העכבר מתחבר למחשב בשלוש דרכים שונות: באמצעות המתאם אלחוטי המצורף של רייזר הפועל בתדר 2.4 גיגהרץ, בחיבור בלוטות' ובחיבור חוטי באמצעות הכבל המצורף. בחיבור בלוטות' לא ניתן לשלוט על ערך ה-Polling Rate אך כל שאר האפשרויות זמינות. עקרונית, גיימרים מקצוענים לא יעשו שימוש בחיבור Bluetooth, אבל הוא אידיאלי למי שמחזיק בבית מחשב גיימינג ובנפרד מחשב עבודה ורוצה לעבוד על שניהם עם עכבר הגיימינג שרכש. למתאם האלחוטי תא קטן בתחתית העכבר עם מכסה נשלף. אם אתם מאוד רגישים למשקל העכבר אתם יכולים לוותר על המכסה הזה ולקצץ ממשקלו לא פחות מ-2 גרם. מי שמעוניין לחסוך במתאמים שמחוברים למחשב ישמח לשמוע שהמתאם הזה מסוגל לתמוך במקביל בהתקנים נוספים של רייזר כמו מקלדות ואוזניות, ביניהן גם Barracuda X שבדקתי לא מזמן.







ברייזר לוקחים מאוד ברצינות את נושא התאורה בעכבר ומספקים אפשרויות נרחבות לשליטה והתאמה אישית. ממשק השליטה בתאורה של רייזר, Chroma Studio מאפשר לבחור אפקטים, צבעים שונים לתאורה ואף מספר אפקטים שונים וסדר ההופעה שלהם עבור כל אחד מגופי התאורה בעכבר. לא רוצים להסתבך עם הגדרות מסובכות? תמיד תוכלו להסתפק בבחירה זריזה של אפקטים מוכנים מראש. ניתן לסנכרן את התאורה של העכבר עם התקנים אחרים של רייזר וגם ניתן לקבוע סוגי תאורה שונים פר פרופיל.

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)

Razer Basilisk V3 Pro (צילום: גד גניר)



בהגדרות סטנדרטיות, הסוללה של Basilisk V3 Pro תספיק לכם לכ-90 שעות שימוש רצוף. זה לא נשמע הרבה אבל זה למעשה הסטנדרט בעכברים עם הנתונים הטכניים האלו. כמובן שבחירה בעוצמת תאורה גבוהה יותר, DPI גבוה במיוחד ו-Polling Rate גבוה, יקצרו אף יותר את זמן הסוללה. היה יכול להיות נחמד ואלגנטי יותר אם רייזר היתה מוסיפה את המטען האלחוטי שלה לערכת העכבר ואז משתמשים לא היו צריכים בכלל לדאוג לענייני סוללה, אבל אפשר בהחלט לטעון את העכבר כשהוא לא בשימוש גם באמצעות הכבל המצורף.


(+)
  • עיצוב נוח וידידותי ליד
  • שלושה סוגי חיבור למחשב
  • חיישן עם רזולוציה גבוהה וקצב העברת נתונים גבוה
(-)
  • מטען אלחוטי תואם לא כלול בערכה
  • מחיר גבוה
  • לא כל כך קליל במונחי עכברי גיימינג

מחירו של Razer Baslisk V3 Pro ביבוא רשמי של בנדא מגנטיק עומד על 899 ש"ח מה שממצב אותו כאחד מעכברי הגיימינג היקרים ביותר בשוק כיום. זה לא הופך אותו בהכרח לעכבר הגיימינג הטוב בשוק. גיימרים מקצוענים יעדיפו אולי עכברים ממוקדי משימה מהצדדים היותר קיצוניים בסקאלה. מצד שני, הוא בהחלט אחד המפנקים ביותר, עם עיצוב נוח לשימוש, שלל לחצנים הניתנים להתאמה אישית, שלוש אפשרויות חיבור שונות ואפשרויות מתקדמות להתאמה אישית של התאורה. במחיר כזה הייתי שמח אם היו מפנקים עד הסוף וכוללים באריזה גם את המטען האלחוטי הייחודי אבל אפשר בהחלט להנות מהעכבר הזה גם בלעדיו.



Post a Comment

חדש יותר ישן יותר