כזאת ניסיתי: Epson EcoTank L8050

האפשרות להדפיס תמונות בבית באיכות דומה לזו של מעבדות צילום קיימת כבר שנים, אבל מאז ומעולם היה מדובר באפשרות מאוד מוגבלת: הדפסת פוטו היתה בזבזנית מאוד בצבע, וכל מי שניסה לעשות זאת עם מדפסת הזרקת דיו סטנדרטית, ראה את אחוזי הדיו הנותר במדפסת יורדים תוך כדי הדפסה פחות או יותר כמו מד הדלק באחד הרכבים של אנדרו טייט. אפסון, שכבר שנים דוחפת חזק את קטגוריית מדפסות ה-Ink Tank שלה הגיעה לפני מספר שנים למסקנה שגם למי שמעוניין להדפיס תמונות בבית מגיע להנות מהיתרונות שסוג כזה של מדפסות מביא איתו. EecTank L8050 שהגיעה אליי לפני מספר שבועות לבדיקה היא הדור העדכני ביותר של מדפסות תמונות ביתיות של אפסון מהסוג הזה.

Epson EcoTank L8050 (צילום: גד גניר)


מדפסות EcoTank של אפסון משתייכות לתת קטגוריה פופולרית של מדפסות הזרקת דיו, שמוותרת על השימוש בראשי דיו יקרים שמכילים כמות קטנה יחסית של דיו, לטובת מיכלי דיו פנימיים גדולים, אותם ניתן למלא עצמאית באמצעות בקבוקי דיו. מילוי הדיו הוא פעולה מעט יותר מורכבת מהתקנת ראש דיו, אבל עדיין לא מסובכת במיוחד והיתרונות של מדפסות מהסוג הזה משמעותיים: הסידור של מיכלים מובנים הוא לא רק אקולוגי יותר, הוא גם זול יותר לשימוש, ומאפשר הדפסה של כמות גדולה הרבה יותר של דפים בין מילוי למילוי. במקרה של EecTank L8050, אפסון מבטיחה שתוכלו להדפיס איתה לא פחות מ-2100 תמונות בגודל 10X15 ס"מ (גודל תמונה סטנדרטי) עם בקבוקוני הדיו שמצורפים כאן לאריזה.


Epson EcoTank L8050 (צילום: גד גניר)

Epson EcoTank L8050 (צילום: גד גניר)



מאחר שזו מדפסת פוטו, את הערכה הסטנדרטית של ארבעה בקבוקי צבעי יסוד (אדום,צהוב,כחול ושחור), מחליפה ערכה של שישה צבעים, שמלבד צבעי היסוד כוללת גם צבעי כחול ואדום בהירים, כולם מגיעים עם המדפסת באריזה. הפעולה עצמה כאמור לא מסובכת במיוחד אבל כן דורשת תשומת לב: כדי למלא את הדיו צריך לפתוח את מכסה המדפסת, ואז מכסה קטן יותר באיזור מיכלי הדיו שמסתיר את פיות המילוי. הסימון של איזה צבע הולך לאיזו פיה מאוד ברור, ופשוט צריך להניח בכל פעם את הבקבוק המתאים לכל צבע על הפיה, לראות את הדיו מטפטף לתוך המיכל, לחכות שיתרוקן ולהמשיך לבקבוק הבא. הייתי שמח אם אפסון היתה טורחת לשנות את מנגנון הבטיחות של כל פיה ככה שתתאים פיזית רק לצבע הנכון, זה היה חוסך ממני אירוע לבבי קל כשחשבתי בטעות שהנחתי את הבקבוק הלא נכון על אחת הפיות, אבל בסופו של דבר מה שצריך כאן זה רק קצת תשומת לב.


Epson EcoTank L8050 (צילום: גד גניר)



מלבד דיו, EecTank L8050 מגיעה גם עם כמות מכובדת של דוגמיות דפי פוטו: 20 דפי פוטו גדולים, A4, וגם חבילת 100 דפי פוטו 10 על 15 ס"מ, גודל של תמונות סטנדרטיות. כנהוג בז'אנר כבר למעלה משני עשורים, היא לא מגיעה עם כבל USB לחיבור למחשב, והאמת שבשנת 2024 אין בכך ממש צורך. למען האמת, תהליך ההגדרה של המדפסת מתבצע כברירת מחדל מאפליקציה של אפסון לסמארטפון כשרק מי שממש מתעקש יכול לבצע זאת באמצעות מחשב אישי, כשגם כאן התהליך הוא אלחוטי לגמרי. כפי שהייתם מצפים ממדפסת מודרנית, ניתן להעביר חיים שלמים מבלי להכיר בינה לבין מחשב ולנהל את כל מערכת היחסים שלכם איתה דרך הסמארטפון. מסיבה לא ברורה, אפסון שולחת את המשתמשים להוריד אפליקציה נפרדת עבור EecTank L8050, בשם Epson Smart Panel, במקום האפליקציה הרגילה Epson iPrint. בכלל, כל נושא האפליקציות של אפסון למדפסות שלה דורש רפורמה: מלבד שתי האפליקציות הללו, אפסון מציעה גם אפליקציה שלישית (!) לאפשרויות הדפסה יצירתיות, עם קולאז'ים ומסגרות. בתור האנרכיסט שאני, ניסיתי להדפיס דרך iPrint, ולא תאמינו, המדפסת זוהתה גם שם והכל עבד כשורה. הנה רעיון מהפכני ורדיקלי: למה שלא ייקחו את כל האפליקציות האלו ויאחדו אותם לאפליקציה אחת גדולה ושמחה שתציג למשתמשים רק את האפשרויות הרלוונטיות למדפסת שבה הם משתמשים? הטכנולוגיה קיימת.





לזכותה של Epson Smart Panel יאמר שלפחות עיצובית, היא קצת יותר מזמינה מהאפליקציות האחרות של החברה. ניתן לבחור בממשק אריחים או ממשק של קלפים שמציג את אותן אפשרויות של ממשק האריחים, זו מעל זו ותצטרכו לדפדף בין האפשרויות השונות במקום לראות אותן כרשימה, פחות פרקטי. במצב אריחים המסך הראשי כולל מעט מאוד אפשרויות וקשה להסתבך בתוך האפליקציה: הדפסה, סריקה של מסמך (באמצעות מצלמת הטלפון), ניקוי ראשי ההדפסה ואפשרויות נוספות כמו חיבור ל-Class Room של גוגל והדפסה של מסמכים מתוכו, קישור לאפליקציית ההדפסות היצירתיות והזמנת משתמשים אורחים להשתמש במדפסת. אפשרויות ההתאמה האישית להדפסה שמציעה Epson Smart Panel מסתתרות בתוך גלגל שיניים קטן בחלקה העליון של התצוגה המקדימה בהדפסת תמונה, שם ניתן להגדיר את גודל הדף, סוג הדף (גלוסי, דף רגיל), איכות ההדפסה, צבע או שחור לבן, הטבעת תאריך על התמונה, תיקון צבעים אוטומטי ושיפור חדות התמונה. סה"כ התהליך של הדפסת תמונות קל מאוד, אינטואיטיבי, מיידי ולא מסבך את המשתמש בהגדרות לא רלוונטיות. התוצאה מרהיבה, בייחוד על דפי פוטו. איכות ההדפסה לא שונה באופן מהותי מזו של מעבדת פיתוח תמונות. התמונות יוצאות חדות, מפורטות מאוד וצבעוניות מאוד, עם צבעים מדויקים. יש לי תחושות מעורבות לגבי יעילותם של תיקון הצבעים האוטומטי ושיפור החדות: ברוב המקרים הם שיפרו את התוצאה, אם כי קרו פה ושם מקרים, בעיקר בתמונות באיכות נמוכה יותר, שהם דווקא פגעו באיכותה. 


מה לגבי הדפסת מסמכים? כאן פחות התלהבתי. קודם כל, זוכרים את כל האפשרויות המתקדמות שדיברתי עליהן בהדפסת תמונות? רובן (למעט תיקון הצבע ושיפור החדות שממילא אינן רלוונטיות להדפסת מסמכים) עדיין כאן אבל משום מה בממשק הדפסת המסמכים אפסון העלימה את גלגל השיניים, וכדי להגיע לתפריט הזה תצטרכו לזהות את הסימון הסודי לדלת הקסמים מאחוריה מסתתרות ההגדרות הללו: החיווי על גודל ההדפסה. מעבר לזה, איכות ההדפסה עצמה של מסמכים לא השאירה אותי נפעם. מה שבעיקר הפריע לי זה שהצבע השחור אינו אפל מספיק, ונראה מעט אפרפר, גם בבחירה באיכות הדפסה גבוהה. החדות בסדר, אין פיקסליזציה של אותיות, אבל העובדה שהטקסט לא שחור לגמרי גורמת למסמכים להראות מעט דהויים. בין אם בתמונות ובין אם במסמכים, EecTank L8050  היא מדפסת מהירה: היא מסוגלת להדפיס בשחור לבן כ-22 דפים בדקה, והדפסת תמונה על נייר פוטו בגודל 10 על 15 ס"מ תארך כ-12 שניות בלבד.



המדפסת הזאת לא יודעת לעשות הרבה מלבד להדפיס. אין לה מזין דפים ואין לה סורק. את הדפים להדפסה מכניסים דרך מגש הזנה אחורי אנכי נשלף, וההדפסות המוכנות יחכו לכם על המגש הקדמי הנשלף. גוף המדפסת עצמו נמוך וקומפקטי יחסית אבל כששני המגשים פתוחים המדפסת תופסת נפח ניכר על שולחן, מעבר לגבולות הגוף שלה. מאחר שהיא בעיקר מדפיסה ולא עושה הרבה מעבר לכך, אין צורך בלוח שליטה מתקדם או מסך מגע משולב במדפסת וכך זה ב-EecTank L8050 שמסתפקת בלוח חיוויים מאוד מינימליסטי שקצת קשה להבין ממנו מה הבעיה כשהמדפסת בוחרת שלא להדפיס. בסופו של דבר הבנתי לבד שזה קורה רק כשאני שוכח להזין דפים, או כאשר אני לא פותח את מגש הדפים המודפסים. המדפסת יודעת להדפיס גם על כרטיסי PVC ואפילו על תקליטורים ומצוידת לשם כך באביזר יעודי עליו תוכלו לקבע את הכרטיסים או התקליטור. כדי שהאביזר לא ילך לכם לאיבוד, ניתן לאחסן אותו מתחת למגש ההדפסה. 


(+)
  • מדפיסה תמונות באיכות מעולה
  • עלות הדפסה זולה
  • מהירות הדפסה גבוהה
(-)
  • לא מצטיינת בהדפסת מסמכים
  • עודף אפליקציות של אפסון
  • החיוויים בחזית המדפסת לא ממש ברורים

מחירה של Epson EecTank L8050 עומד על 1800 ש"ח, לא זול למדפסת שיודעת בעיקר להדפיס תמונות, אבל צריך לקחת בחשבון שהמחיר הזה כולל בתוכו בקבוקי צבע שיספיקו לכם לכמות הדפסות עצומה. מה קורה כשנגמרים בקבוקי הדיו? סט חדש עולה 549 ש"ח, כלומר, בערך 27 אגורות לתמונה. כדי שזה יהיה הוגן, צריך להוסיף למחיר הזה גם את מחיר הדף, שבדר"כ עומד על 45 אגורות לדף פוטו 10X15, כלומר, 72 אגורות לתמונה. איך זה בהשוואה לשירותי פיתוח תמונות? זול מאוד: פיתוח תמונה בודדת עולה בדר"כ בין 1.5 ל-2 ש"ח. כדי להגיע למחיר התמונה של EecTank L8050 בשירותי פיתוח תמונות צריך להגיע מראש עם כמות גדולה מאוד של תמונות, משהו שקשה להשוות אותו לנוחות ההדפסה בבית. אז נכון, היא לא מצטיינת בהדפסת מסמכים (אם כי גם כאן התוצרים שלה בהחלט שמישים), הייתי שמח אם היה לה מגש איחסון פנימי לדפים וגם כדאי שאפסון תעשה סדר באוסף האפליקציות שלה, אבל בסופו של דבר זו מדפסת פוטו ואת מה שהיא נועדה לעשות היא עושה נהדר, מדפיסה תמונות באיכות מעולה, במהירות, בקלות ובזול.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר