כאלו ניסיתי: Anker Soundcore R50i

אחד האתגרים המעיקים ביותר בסיקור חפיצים הוא תרגום ראוי של המונחים הרווחים בתחום. קחו למשל מילה כמו Budget, שבאה לספר שחפיץ מסוים הוא לא סקסי, אבל למרבה השמחה גם לא עולה הרבה. המילה הזאת לא זכתה מעולם לפירוש הולם בעברית בקונטקסט הזה, מה שיוצר אצלי בעיה בכל פעם כשאני מנסה לתאר אוזניות כמו למשל Soundcore R50i מבית Anker שהגיעו אליי לאחרונה. "תקציביות"? לא תודה, גוגל טרנסלייט. "זולות"? פוגעני. "משתלמות"? את זה אני אקבע ברשותכם. 

Anker Soundcore R50i (צילום: גד גניר)


כצפוי, העיצוב של Soundcore R50i חסר מעוף, אבל פרקטי ומשלב בין פלסטיק בגימור מבריק ופלסטיק בגימור מט. אלו אוזניות TWS עם "גבעולים" שמתחברות לגוף אליפטי עם ראשי סיליקון, תצורה פופולרית, ויעילה מאוד: האוזניות קלילות ולא מציקות בשימוש ממושך, פשוט מאוד למקם אותן בתוך האוזניים וקל גם לשלוף אותן. יחד עם זאת, הן יושבות באופן יציב בתוך האוזניים ולמרות העדר אמצעי קיבוע פיזי כמו סנפירי ייצוב, אין חשש שייפלו. המיגון שלהן בפני מים הוא בתקן IPX5 (עמידות להתזות מים אקראיות, גשם, אבל אל תנסו מעבר לזה). השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות משטחי מגע בחלק העליון של ה"גבעולים". התפקוד של המשטחים האלו סביר: ישנו חיווי קולי של צפצוף לאישור קליטת המגע והוא כמעט מיידי, אבל לפעולה עצמה לוקח בערך שניה עד שהיא מתבצעת. זה נשמע קטנוני, אבל יש לא מעט אוזניות שמגיבות מהר יותר.


ל-Soundcore R50i זוג דרייברים בקוטר 10 מ"מ ותמיכה בבלוטות' 5.3. הן תומכות במקודדי האודיו האלחוטי SBC הבסיסי וה-AAC המתקדם יותר אך לא במקודדים איכותיים יותר כגון aptX לסוגיו או LDAC. הסאונד שלהן לא רע, ביחס לאוזניות בטווח המחיר הזה. אחד הדברים שאנקר מתגאה בו באוזניות האלו הוא הבאסים: לאוזניות תמיכה בטכנולוגיה בעלת השם שלא מותיר מקום לספק "Bass Up", שלא תאמינו מה תפקידו. כן, לחזק את הבאסים. ואכן, יש להן באסים חזקים. בנקודה הזאת צריך להסביר משהו: באסים חזקים זו דרך מעולה לפצות על איכות סאונד כללית לא מרשימה, וזה מה שקורה כאן. הסאונד כיפי ופתוח אבל לא מדויק ולא מאוד מפורט, אם כי בהחלט יכול להיות גרוע יותר בטווח המחיר הזה. יצא לי להתנסות באוזניות עם באסים אגרסיביים אפילו יותר שבולעים צלילים בטווחי תדרים אחרים, וכאן זה לא קורה. הבאסים בהחלט מספקים ולא מוגזמים, והביצועים בתדרים הגבוהים גם לא רעים בכלל, בטח לא לאוזניות שעולות כמו שהאוזניות האלו עולות, אבל כרגיל, מה שמבדיל בין אוזניות איכותיות לאוזניות עם סאונד פחות מרשים זה מה שקורה בטווח המיד , וזה מה שקורה כאן. הפרדת הצלילים פחות מלהיבה והתחושה מזכירה קצת צפייה בסרט באיכות שאינה HD: כל הצלילים שם, פשוט החדות והצלילות יכולים היו להיות טובים יותר.


Anker Soundcore R50i (צילום: גד גניר)

Anker Soundcore R50i (צילום: גד גניר)



אין ל-Soundcore R50i ביטול רעשים אקטיבי. להגנתן יאמר שעדיין אפשר לפגוש בשוק לא מעט דגמי אוזניות ללא מנגנון כזה בטווח המחיר שלהן, וגם אלו שכן כוללות אותו, בדר"כ לא מצטיינות באמת בביטול רעשים, אבל עדיין מדובר בהחלטה שהיא פשרה. בשיחות, אפשר לקבוע שהן, ובכן, שמישות. הצד השני לא התלונן על הפרעות ניכרות של רעשים מהסביבה, אבל הוא גם לא התלהב במיוחד מאיכות הצליל עצמה, אם כי ניתן היה לשמוע אותי בבירור רוב הזמן. לא הייתי פוסל אותן על סעיף הביצועים בשיחות, רק אל תפתחו ציפיות לחוייה יוצאת דופן בסעיף הזה.


בכל הקשור לתכונות מתקדמות הן תקציביות, זולות, ואני לא סגור לגבי המשתלמות: אם תשלפו אותן מהאוזניים המוזיקה תמשיך להתנגן, הן לא יודעות להתחבר ליותר ממכשיר אחד במקביל, אין כאן תמיכה ב-Google Fast Pair וגם אין הפעלה קולית של גוגל אסיסטנט. מה כן יש? מבחר מרשים של 21 אקולייזרים מוגדרים מראש אבל ללא אפשרות ליצירת אקולייזר אישי, אפשרות להתאמה אישית של הפעולות המתבצעות בהקשה על האוזניות והשמעת צליל צפצוף מחריש אוזניים מאוזניה ימין או שמאל במקרה שאינכם מוצאים אותן. לא מדובר במערכת מתקדמת כמו זו של אפל למציאת חפצים עם שימוש באייפונים אחרים בסביבה. האוזניות חייבות להיות מחוברות לסמארטפון בבלוטות' והתכונה הזאת שימושית בעיקר למקרים שהאוזניות נפלו בין כריות הספה או מתחת לרהיט כלשהו בבית. בנוסף, יש כאן גם אפשרות להעביר את האוזניות למצב גיימינג, כלומר, לצמצם את ההשהייה של העברת השמע למינימום כדי למנוע אי התאמה בין הוידאו לאודיו.


Anker Soundcore R50i (צילום: גד גניר)



זמן הסוללה של האוזניות קרוב ל-9 שעות של האזנה ברצף. זה יפה אבל צריך לזכור שמדובר באוזניות ללא מנגנון ביטול רעשים אקטיבי. קייס הטעינה מכיל סוללה פנימית שמספיק לכשתי טעינות מלאות נוספות. טעינה אלחוטית, כצפוי, אין כאן.


(+)
  • שמע לא מדויק במיוחד אבל כיפי
  • נוחות ויציבות באוזניים
  • זמן סוללה נאה
(-)
  • אין ביטול רעשים
  • המוזיקה לא נעצרת כשמוציאים אותן מהאוזניים
  • אין אפשרות ליצור אקולייזר אישי

מחירן של Anker Soundcore R50i ביבוא רשמי של המילטון עומד על 189 ש"ח. אלו אוזניות נטולות יומרות, בלי תכונות יוצאות דופן או גימיקים מלהיבים אמנם, אבל הן כן מספקות צליל לא רע, הן נוחות באוזניים ומציעות זמן סוללה נאה. עד לפני כמה שנים, לקבל את כל זה במחיר כזה, זו היתה סנסציה. בשנת 2024 מדובר בעסקה פחות נוצצת גם בהשוואה למה שניתן לקנות בישראל, ועוד יותר בהשוואה למה שניתן להזמין במחיר הזה ואף במחירים נמוכים יותר בחו"ל.

1 תגובות

  1. גד האם אתה יכול לתת דוגמאות לאוזניות טובות במחיר הזה ואף נמוך יותר בחו"ל?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר