כזה ניסיתי: Dell Latitude 9440 2 in 1

למעט התנסות קצרה של שנתיים עם מקבוק פרו, כל מחשבי העבודה שלי מאז 2012 היו מסדרת Latitude של Dell. למי שטרם יצא להכיר, מדובר בסדרה עסקית שמיועדת לחברות וארגונים גדולים, וכוללת מגוון רחב מאוד של מחשבים במגוון גדלי מסך, מפרטים, תצורות ורמות גימור. בעוד מחשבי ה-Latitude ששימשו אותי בעבודה היו מחשבים אפרוריים (ברמה המטאפורית אבל לפעמים גם בצבע), ה-9440 שהגיע אליי לאחרונה הוא מחשב 2 ב-1 אלגנטי ומפנק כמעט כמו סדרת ה-XPS של החברה ופונה לדרגות בכירות יותר בהיררכיה הארגונית.

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)


אז נכון, Latitude 9440 הוא בהגדרה יוקרתי, אבל היחידה שהגיעה אליי היא בעלת מפרט ביניים: המעבד הוא Core i5 של אינטל מדגם 1345U מהדור ה-13 של מעבדי החברה עם מעבד גרפי פנימי Iris Xe Graphics, זכרון RAM LPDDR5 בנפח 16 גיגה ואחסון SSD בנפח 256 גיגה. הוא זמין מן הסתם בקונפיגרוציות אחרות אבל כולן מתבססות על מעבדי מסוג U, מה שאומר שהמחשב פועל בהספק נמוך יחסית ולכן אין מה לצפות כאן לחויית גיימינג או עריכת סרטוני וידאו כבדים במיוחד. לכל השאר זה אמור בהחלט להספיק: יישומי אופיס, גלישה בדפדפן, צפייה בסרטים, עריכת תמונות, הכל עבד חלק, כצפוי. המחשב מצויד במאווררים שבקושי השמיעו רעש בתקופה שבדקתי את המחשב גם בשימוש אינטנסיבי. הוא בקושי התחמם והיה נוח מאוד לעבוד איתו ממושכות גם על הברכיים. כיאה למחשב עסקי, הוא מצויד ב-vPRO, פלטפורמת ההגנה של אינטל שמאפשרת לארגונים לנהל מרחוק את המחשבים מרחוק ומספקת הגנה ברמת החומרה להתקפות סייבר.


Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

יש לי תחושות מעורבות לגבי המסך של Latitude 9440. הנתונים היבשים הם מסך מגע (עם תמיכה בעט שאינו מסופק בקופסה) עם פאנל IPS בגודל 14 אינץ' עם רזולוציה של 2560 על 1600 פיקסלים וקצב רענון סטנדרטי מקסימלי של 60 הרץ. ברמת המחיר של המחשב הזה מדובר בבחירה קמצנית משהו. ראיתי מחשבים זולים בהרבה עם פאנל OLED וקצבי רענון גבוהים יותר. מעבר לזה, המסך כאן מצופה בזכוכית מבריקה להפליא שעושה המון כבוד לטביעות האצבעות שלכם ודורשת ניגוב תכוף. מצד שני, זה פאנל ה-IPS הכי "OLEDי" שראיתי מימיי, עם שחור כהה להפתיע, זויות צפייה רחבות וצבעוניות מרשימה מאוד גם אם לא כמו זו של מסכי OLED. מעבר לזה, בתכלס, קצבי רענון גבוהים הם פינוק אוכל סוללה שבהחלט אפשר לחיות בלעדיו, בטח במחשב שאינו מיועד לגיימינג. בסופו של דבר מפריעה לי בעיקר התחושה שעל הנייר, חסכו עליי. עם זאת, בפועל, המסך בהחלט נראה מעולה.


Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)



דל מתגאה בכך ש-9440 הוא מחשב ה-14 אינטש הקטן ביותר בשוק, והיא הצליחה לעצב אותו כך בעיקר באמצעות שימוש במסגרות מסך דקיקות. קטן לא אומר בהכרח קל: השימוש הנרחב במתכת בשלדה ובגוף המחשב  אמנם הופך אותו לעמיד (בתקן הצבאי MIL-STD-810H) והוא אכן בנוי היטב כפי שהייתם מצפים ממחשב עסקי, אבל העמידות הזאת באה עם מחיר בגרמים: Latitude 9440 שוקל קרוב ל-1.6 ק"ג, מעט כבד במונחי הקטגוריה. הוא לא שמנמן במיוחד, אבל ישנם מחשבים דקיקים יותר בשוק, והעניין הזה משמעותי כשמדובר במחשב 2 ב-1 שמתיימר לשמש גם כטאבלט בעת הצורך. כמו מחשבי 2 ב-1 רבים אחרים, גם 9440 לא באמת נוח לשימוש כטאבלט. זה לא רק המשקל והעובי: הרצון של החבר'ה במחלקת העיצוב של Dell לשוות לו מראה יוקרתי באה לידי ביטוי בשוליים מחודדים שאינם נעימים לאחיזה ממושכת, בטח במצב טאבלט. אין לו אפילו מגרעה או בליטה מינימליסטית בחלקו הקדמי, מה שהופך את הפתיחה שלו למעט מאתגרת, אם כי לזה ניתן איכשהו להתרגל. למרות שכאמור אינו דקיק במיוחד, Dell מאפשרת לכם לחבר אביזרים חיצוניים למחשב בתנאי שאלו מגיעים עם תקע USB-C בלבד. ישנם שלושה כאלו, שניים מצד שמאל ואחד מצד ימין, כולם בתקן Thunderbolt 4, כשהשקע היחיד הנוסף כאן הוא שקע אוזניות. רוצים לקרוא כרטיס זכרון, לחבר מסך חיצוני או Disk On Key עם חיבור USB A? הצטיידו במתאם חיצוני שאינו כלול באריזה.


Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)



המקלדת היא ככל הנראה החלק המסקרן ביותר במחשב הזה, ושונה מכל מקלדת אחרת שיצא לי להיתקל בה עד כה. רוב המחשבים הניידים בשוק היום מגיעים עם מקלדות בתצורת Chicklet, עם מסגרת דקיקה שמפרידה בין המקשים. במקרה של המחשב הזה, העלימו ב-Dell את המסגרת הזאת ומקבלים כאן מקשים מעט גדולים יותר שאין ביניהם מרווחים, הם פשוט צמודים זה לזה. הייתי בטוח שאשנא את זה אבל להפתעתי אחרי שניות בודדות של הקלדה נוכחתי לגלות שחויית ההקלדה נוחה ונעימה. משטח העכבר עצום בגודלו אבל יש כאן קאצ': הוא אמנם מתחיל משפת המחשב ומגיע עד לשורת המקשים הראשונה, אולם פס בעובי של ס"מ בחלק שצמוד למקלדת אינו שמיש באמת להזזת סמן העכבר. הפס הזה שמור לטובת פקדי מגע נסתרים שנדלקים כשמשתמשים ב-Microsoft Teams או ב-Zoom. באמצעות הפקדים האלו תוכלו לכבות או להדליק את המצלמה והמיקרופון, לשתף מסך או לפתוח את חלון השיחה. זה נחמד ושימושי, חבל שזה לא נתמך גם ב-Google Meet. המקלדת ומשטח העכבר מצופים בפלסטיק רך ונעים למגע שבניגוד למסך כמעט ולא רואים עליו טביעות אצבעות. מה שהורס את החגיגה הוא שוב השוליים המחודדים של גוף המחשב שמשאירים סימנים כואבים אך יוקרתיים על כריות כף היד בשימוש ממושך. 


Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)

Dell Latitude 9440 2 in 1 (צילום: גד גניר)


ל-Latitude 9440 מצלמה משובחת. היא מצלמת וידאו ברזולוציית 1080p בקצב של 60 פריימים לשניה, מצוידת בחיישני אינפרה אדום ומתפקדת נהדר גם בתנאי תאורה מאתגרים. היא תומכת בפתיחה ונעילה באמצעות זיהוי פנים Windows Hello, ומסוגלת לזהות גם את הנוכחות שלכם בקרבת המחשב כך שתנעל אותו אוטומטית ותשחרר אותו מנעילה כשתשוב לשבת מולו, ללא כל מגע, תענוג למנכ"לים חובבי הצ'יטוס והמקלדות הנקיות שביניכם. תריס הפרטיות של המצלמה הוא אלקטרוני ומופעל ע"י מקש יעודי בשורת מקשי ה-F. גם הרמקולים מעולים ומספקים צליל נקי, צלול ועם באסים מפתיעים ביחס למחשב נייד.


ביצועי הסוללה של המחשב מעולים ביחס למחשב PC. הצלחתי לסחוט מסוללת שלושת התאים בקיבול של 60Whr בין 7 ל-7.5 שעות בממוצע של שימוש רצוף, בין המחשבים עם זמן הסוללה הארוך ביותר שיצא לי לנסות במסגרת הבלוג. המחשב נטען באמצעות מטען בהספק של 65 וואט עם חיבור USB C. למרבה השמחה ניתן לטעון את המחשב מכל אחד משלושת החיבורים של המחשב כך שזה לבחירתכם אם לטעון אותו מצד ימין או שמאל.


(+)
  • קומפקטי, איכות בניה מצוינת
  • משטח עכבר עם פקדי מגע ייעודיים לזום
  • זמן סוללה ארוך
(-)
  • כבד למדי
  • לא נוח במיוחד לשימוש כטאבלט
  • במחיר הזה הייתי מצפה למסך OLED וקצבי רענון גבוהים יותר



Dell Latitude 9440 2 in 1 בגרסה משודרגת מזו שבדקתי, עם נפח אחסון כפול, זכרון RAM 32 גיגה ומעבד Core i7 יעלה לצרכן הפרטי כ-11990 ש"ח. מצד שני, מי שרוכש כאמור מחשבי Latitude הם לרוב ארגונים גדולים שהמחיר הזה פחות רלוונטי ומהותי עבורם. בסופו של דבר גם אם הוא לא מצטיין כמחשב 2 ב-1, וגם אם הוא לא מפלצת ביצועים מטורפת, הוא מחשב מנכ"לים טיפוסי שנראה ונותן תחושה של מחשב מנכ"לים, בלי להתפשר על מקלדת נוחה, מצלמה ורמקולים מעולים, וזמן סוללה מצוין.

1 תגובות

  1. האם יצא לך לראות מחשבי גיימינג ניידים בשנתיים האחרונות עם מקום וחיבור SATA? אני רואה שיש כיום רק כאלה עם M2 SSD.. וזה מעצבן לי את החיים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר