כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Fit 3

בראשית היו צמידי ניטור שנועדו למטרה אחת, לעקוב אחר הפעילות שלכם. בתחילת העשור השני של המילניום, הצמידים האלו, מבית פיטביט, Jawbone וגרמין ידעו בעיקר למדוד תנועתיות ואיכות שינה. בקושי היה להם מסך, והמפנקים שביניהם ידעו במקרה הטוב להציג את השעה. אם רציתם יותר, הייתם מוזמנים לסור אל האפליקציה ולראות את מצבכם. על התראות מהטלפון לא היה מה לדבר, מדידת דופק היתה תכונה שהקפיצה את המחיר הגם ככה יקר לשמיים, ועם חלקם אפילו היה אסור להכנס למים.

Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)



יום בהיר אחד נכנסו לשוק שתי ענקיות מעולם הסלולר ושינו אותו לנצח: סמסונג עם Gear Fit ושיאומי עם סדרת צמידי הפעילות Mi Band. בעוד הראשונה הציגה צמיד יקר אבל מתקדם, כמעט שעון חכם עם מסך צבעוני קמור, תמיכה בהצגת התראות מהסמארטפון, מד דופק, ועוד ווידג'טים ויכולות מפנקות אחרות, האחרונה טלטלה את השוק ברמה המסחרית. Mi Band הראשון היה צמיד נטול מסך שהוסיף למעקב אחר התנועה שלכם ואיכות השינה, גם התראות ברטט על הודעות ושיחות נכנסות לטלפון. בניגוד לצמידים הקיימים בשוק שעלו למעלה ממאה דולר, הצמיד של שיאומי עלה רק 13 דולר. בעוד שיאומי שדרגה משנה לשנה את יכולותיהם ואת הפינוקים שמציעים הצמידים שלה, סמסונג הזניחה את הקטגוריה. מאז 2014 השיקה שלושה דגמי צמידים בלבד, והשאירה בגדול את הזירה פנויה עבור שיאומי. בפברואר האחרון השיקה סמסונג את Galaxy Fit 3, צמיד שמנסה להחזיר את סמסונג לתמונה בקטגוריה ומציע חבילה דומה לזו של היצרנית הסינית, במחיר נגיש מתמיד.

Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)



בדרך למחיר הנגיש הזה, נראה שקיצצו בסמסונג בתקציב למחלקת העיצוב. הצמיד החדש נראה, ובכן, משעמם. אין בעיצוב שלו משהו ייחודי, או משהו שמבדיל מהותית בינו לבין צמידים של שיאומי או וואווי. גוף הצמיד מלבני וצר, אבל רחב יותר מהדגמים הקודמים כדי לאכלס מסך מעט גדול יותר, מסגרת אלומיניום מקיפה אותו וגב הצמיד עשוי פלסטיק. הלחצן הפיזי היחיד של Galaxy Fit 3 ממוקם בדופן הימנית שלו, ומשמש לחזרה למסך הבית. המיגון של Galaxy Fit 3 כולל שני תקנים אוניברסליים, IP68 ו-ATM5 מה שאומר שהוא יכול לשרוד במים בעומק של עד מטר וחצי למשך חצי שעה. מצד שני, הוא ישרוד גם צלילה לעומק של 50 מטרים, אבל רק לפרק של 10 דקות. אם זה לא מספיק מורכב, בין הפעילויות שהשעון מציע לעקוב אחריהן יש גם שחיה בים, אבל האותיות הקטנות באתר של סמסונג מדברות על כך שהעמידות למים שנבדקה מתייחסת למים מתוקים, כך שאם אתם אכן מתכננים להכנס איתו לים, קחו בחשבון שאתם לא לגמרי מכוסים מבחינת אחריות. עוד בנושא העמידות: לא ברור ממפרט הצמיד באיזה סוג של זכוכית השתמשו בציפוי שלו, אבל בסוף תקופת הבדיקה זיהיתי עליה שריטות זעירות למרות שהייתי מאוד עדין עם הצמיד והשתלתי מאוד לא להתנגש איתו בקירות.

Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)



מסך ה-AMOLED כאמור גדול יותר ממסכי הצמידים הקודמים: 1.6 אינץ' לעומת 1.1 אינץ' ב- Gear Fit 2 משנת 2020. הוא אמנם אינו קמור ועתידני כפי שהיה המסך של Gear Fit הראשון, אבל הוא חד (רזולוציה של 256 על 402 פיקסלים) צבעוני מאוד, עם גוון שחור כהה מאוד, מואר היטב ומצויד בחיישן תאורה שיודע להנמיך את את עוצמת תאורת המסך בהתאם לאור מסביבכם.


כמו בשעונים החכמים שלה, גם ב-Galaxy Fit 3 החליטה סמסונג לקחת פסק זמן ממערכת ההפעלה הביתית שלה Tizen. במקומה, הצמיד מבוסס על FreeRTOS, מערכת הפעלה שנוצרה במקור עבור מכשירי Iot, אבל אומצה כאן ע"י סמסונג לטובת Galaxy Fit 3, עם הממשק המוכר של סמסונג למחשוב לביש. ה-UX כאן מתבסס על ווידג'טים שמתפרסים על מספר מסכי בית. בין הווידג'טים ניתן למצוא סיכום הפעילות היומית שלכם, גישה למעקב אחר אימונים, פקדי מדיה, דופק ואחרים. גלילה מלמעלה למטה מספקת גישה לפקדים שימושיים כמו כיבוי, הפעלת מצב "קולנוע" (למניעת הדלקות פתאומיות של המסך על כל התראה נכנסת), מצב שינה, הפעלת מצב Always On, מצב טיסה, בהירות ועוד. גלילה משמאל לימין תציג לכם את רשימת ההתראות הנכנסות מהטלפון, וגלילה מלמטה למעלה תפתח לכם מסך עם קיצורי דרך לתפקודים של הצמיד כמו שליטה על מדיה, גישה לאפליקציית הבריאות של סמסונג, תחזית מזג האויר, מציאת הטלפון, ועוד. מי שמכיר את הממשק של סמסונג ירגיש כאן בבית, אבל גם מי שלא רגיל אליו לא יצטרך זמן רב מדי כדי להסתגל.

Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Fit 3 (צילום: גד גניר)



איך הוא עוקב אחר הפעילות שלכם? בעיקר באמצעות מד דופק. אין כאן GPS מובנה, כך שתצטרכו לבצע את הפעילות הספורטיבית שלכם כשהטלפון שלכם בסביבה. מדידת הדופק מדויקת למדי וסטיית התקן היא ברמה של פעימה לכאן פעימה לשם בהשוואה לשעון Garmin Fenix 6 איתו אני בדר"כ מתאמן, וגם אוזניות Sennheiser Momentum Sport אותן לקחתי לאותה רכיבה. הצמיד מציע מבחר של כ-100 פעילויות ספורטיביות שונות, ויודע גם לזהות בעצמו כשאתם עושים פעילות ספורטיבית ספונטנית, ולהוסיף אותה למאזן האימונים שלכם. הזיהוי האוטומטי, כרגיל אצל סמסונג, מדויק ויודע לזהות בדיוק מרשים מתי התחלתם את האימון ומתי סיימתם אותו. מעבר לכך, גם באימון עצמו, הוא עוצר את המדידה אם זיהה שעצרתם, וממשיך אותה מיד כשהמשכתם, גם כאן בצורה מדויקת למדי. בלילה, תוכלו לעקוב באמצעות השעון אחר איכות השינה שלכם ואף לקבל עצות בנוגע לשיפור שלה (לא תאמינו, אחד הטיפים הוא לישון יותר). מעקב השינה אף כולל טאצ' אינדיאני, עם "חיית שינה" שכל משתמש מקבל. לא הייתי טורח לציין את הגימיק הזה אם לא הייתי מרגיש צורך לשתף שחיית השינה שלי היא אריה, מלך החיות, מה שמצביע על כך שאיכות השינה שלי טובה בסה"כ, לפי סמסונג. השעון הרגיל שלי אגב חולק על -Galaxy Fit 3 ונוזף בי באופן די קבוע על איכות שינה ירודה וזמן שינה קצר מדי.


בסמסונג טוענים שבשימוש ממוצע, הסוללה של Galaxy Fit 3 אמורה להחזיק לכם כ-13 יום ללא טעינה. בפועל קיבלתי ממנה כ-6 ימים בממוצע עד שנדרשתי לטעון אותה שוב. מה ההסבר לפער המשמעותי הזה? סמסונג הגיעה לנתון הזה בדפוס שימוש סביר רוב הזמן: חיבור קבוע של הצמיד בבלוטות' לסמארטפון של סמסונג, 4 דקות של בדיקת הודעות טקסט ביום, 9 דקות של בדיקת השעה ביום, ומעקב אימון של 30 דקות ביום. החלק החריג בבדיקה של סמסונג הוא 52 נוטיפיקציות ביום. לא יודע איך זה אצלכם, אבל אצלי מספיקה קבוצת וואטסאפ חופרת אחת כדי לכלות את המכסה הזאת. באופן כללי זה זמן סוללה סביר ולא שונה במיוחד מזה שמציעים צמידים אחרים בפועל, וזה מספיק כדי שתוכלו להטעין מתישהו במהלך השבוע את הצמיד פעם אחת ותוכלו לעשות שימוש קבוע במעקב איכות השינה.

(+)

  • זיהוי פעילות אוטומטי
  • מדידת דופק מדויקת יחסית
  • ממשק נוח ואינטואיטיבי
(-)
  • הזכוכית הקדמית לא ממוגנת במיוחד
  • זמן הסוללה בפועל לא רע, אבל רחוק מהצהרת היצרן
  • אין GPS מובנה

מחירו של Samsung Galaxy Fit 3 ביבוא רשמי עומד על 400 ש"ח. איך זה ביחס למתחרה המתבקש? תחרותי מתמיד: מחירו של Xiaomi Mi Band 8 Pro עם מסך בגודל דומה (אך עם GPS מובנה) עומד על 359 ש"ח ביבוא רשמי. הצמיד הזה לא יטלטל את השוק, אין בו משהו יוצא דופן או חדשני במיוחד אבל זו עדיין אופציה לא רעה למעקב אחר הפעילות הגופנית שלכם, אופציה טובה למי שמעדיף להמנע מלשתף את הרפובליקה העממית של סין במידע האישי שלו, ופתרון זול יחסית למי שלא מעוניין בשעון חכם אך רוצה קצת יותר מצמיד פעילות פשוט.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר