כזה ניסיתי: Insta360 Flow

כמשתמע משמה, Insta360 התמקדה עד לא מזמן במצלמות 360, מצלמות שיודעות לייצר תמונה היקפית. בשנתיים האחרונות החלה להכנס לקטגוריות נוספות כמו מצלמות אקסטרים, מצלמות VR ומצלמות רשת, ובמרץ 2023 הציגה את הגימבל הראשון מתוצרתה, Flow, אשר הגיע אליי לאחרונה לבדיקה באדיבות רשת באג.

Insta360 Flow (צילום: גד גניר)


גימבל, לאלו מכם שטרם יצא להכיר, נועד לייצב ולטשטש רעידות בצילום וידאו באמצעות מצלמה או סמארטפון. המבנה הבסיסי של גימבל לסמארטפון כולל ידית אחיזה וזרוע שמחוברת אליה בצירים עם מנועים קטנים. על הזרוע ישנה תושבת שבתוכה יושב הסמארטפון וכשהגימבל מופעל, הזרוע נעה בעדינות בתגובה לתזוזות שלכם כדי להחליק את התנועה וכדי למנוע רעידות. עד תחילת העשור גימבלים היו מסורבלים ומגושמים, אבל אז החלו להופיע בשוק גרסאות מוקטנות, שמסוגלות להתקפל לגודל שתופס הרבה פחות מקום בתיק. היצרניות הגדולות בשוק הזה שפונה אל יוצרי תוכן הן DJI ושאיון אך כעת Insta360 מנסה להשיג בו דריסת רגל עם ה-Flow.

Insta360 Flow (צילום: גד גניר)


Insta360 Flow נראה מגניב ועושה רושם איכותי. הזרוע מכוסה בכיסוי שקוף שמציג לראווה רכיבים פנימיים של הגימבל וזה טאץ' עיצובי נחמד באביזר שאין באמת סיבה פרקטית להשקיע בעיצוב החיצוני שלו. Insta360 מציעה מגוון דוגמאות לרכישה בנפרד, של עיטורים מודפסים שניתן להחדיר מתחת למעט השקוף כדי לתת לגימבל שלכם מראה ייחודי אפילו יותר. 


בפן הפרקטי, התושבת של Flow מגנטית, מה שהופך את תהליך ההרכבה של הסמארטפון בתוך הגימבל כמו גם את שליפתו משם לנוחה וזריזה: פשוט מנתקים את התושבת מהזרוע, מלבישים אותה על הסמארטפון וממגנטים את העסק על זרוע הגימבל. רוצים לשלוף אותו מהגימבל בזריזות כדי לענות לשיחה? אין בעיה, פשוט משכו אותו מהגימבל ונתקו אותו בלי התעסקות מיותרת. התושבת נפתחת רחב מספיק כדי לאכלס מכשיר iPhone 13 Pro Max עם כיסוי, ומתמודדת יפה מאוד עם המשקל המכובד שלו. בתחתית הזרוע, כיסוי קטן שנפתח הצידה חושף מתאם Cold Shoe לאלו מכם שמשתמשים במיקרופון חיצוני ומעוניינים לקבע אותו לגימבל. 

Insta360 Flow (צילום: גד גניר)


הפקדים של Flow מרוכזים בעיגול שחור במרכז הידית ודרכם ניתן לשלוט בפעולות הבסיסיות של הגימבל: הפעלה ועצירה של צילום, החלפה בין צילום עם מצלמה קדמית או אחורית, ניווט בתמונה באמצעות הג'ויסטיק במרכז, זום באמצעות חוגה מסביב לעיגול השחור ומעבר בין מצבי צילום באמצעות החלקת האצבע על העיגול השחור עצמו. בנוסף, הדק בחלקה הקדמי של ידית האחיזה יאפשר לכם להחליף במהירות בין מצב ייצוב סטנדרטי למעקב אחר אובייקט מסוים.

Insta360 Flow (צילום: גד גניר)


במצב מקופל, הוא קטן במילימטרים בודדים מהמתחרה העיקריים בקטגוריה, אך גם שוקל בעשרות בודדות של גרמים יותר מהם. הסיבה לתוספת המשקל נעוצה בעובדה שהמעצבים של Insta 360 הצליחו לדחוס לתוך הידית הקטנה שלו גם מוט טלסקופי שמאפשר לגימבל להפוך למוט סלפי בעת הצורך וגם חצובה נשלפת. זה לא הגימבל הראשון שמגיע עם חצובה, אבל לרוב, החצובות הן חלק נפרד שמתברג אל תחתית ידית האחיזה של וצריך לזכור לקחת אותה איתכם יחד עם הגימבל. במקרה של Insta360 Flow מדובר ברגליות עדינות למדי, אבל הן עושות את העבודה. רוצים חצובה רצינית יותר? אין בעיה, בתחתית ידית האחיזה של Flow תמצאו גם הברגה סטנדרטית עבור חצובה משלכם. ידית האחיזה מעט צרה וקצרה, וזה מציק בשימוש ממושך לבעלי כפות ידיים גדולות. ב-Insta360 חשבו גם על האוכלוסיה הזאת והוסיפו לערכה כיסוי גומי שמעבה את הידית, ועל סוגיית האורך ניתן להתגבר ע"י שליפת החצובה החוצה מבלי לפרוס אותה. עוד בערכה, נרתיק בד וכבל USB C לטעינה. אגב טעינה, ל-Insta360 Flow, סוללה פנימית בקיבול של 2900mAh. זה אמור להספיק ליום שלם של צילום, אבל אפשר גם להשתמש בסוללה הפנימית שלו כדי לטעון את הסמארטפון שלכם.

Insta360 Flow (צילום: גד גניר)



Insta360 Flow (צילום: גד גניר)


בתפקוד הבסיסי שלו, כמייצב תמונה, Flow עושה עבודה מעולה ומנטרל היטב רעידות בזמן הצילום. מרחב התמרון של הזרוע שלו (זויות התנועה) מעט מוגבל. זה אומר הוא לא יצליח לשמור בכל זוית אחיזה על הסמארטפון שלכם כשהוא מכוון לאותו מקום, (במיוחד אם מדובר בסמארטפון גדול) אבל זה מתקבל על הדעת בגימבל קומפקטי מהסוג הזה וגם במתחרים הישירים שלו המצב דומה. ב-Insta360 מדגישים ש-Flow הוא גימבל AI. באופן מפתיע לא מדובר בקשקוש שיווקי. האלגוריתמים המתקדמים ש-Flow עושה בהם שימוש, משפרים את הביצועים שלו במעקב אחר אובייקטים, במרכוז מדויק של האובייקטים האלו בצילום וידאו, כשאתם והאובייקט בתנועה, כשהאובייקט בתנועה ואתם עוקבים אחריו מאותו מקום, ולהיפך. יכולות המעקב של Inst360 Flow מרשימות מאוד: הוא יודע לשמור "נעילה" על אדם ספציפי גם אם הוא מוסתר ע"י אדם אחר או יצא לרגע מהפריים וחזר אליו, וגם הוא לא "מתבלבל" בין אנשים. אם הוא זיהה מצולם ספציפי באופן עצמאי (והוא עושה זאת נהדר אגב), או שסימנתם עבורו את אותו אדם באופן ידני על המסך, הוא ישאר נעול על אותו אדם גם כשיש אנשים אחרים בסביבה. המעקב הזה עובד נהדר גם בצילום עצמי: אתם יכולים להציב את הגימבל על חצובה ולתת למצלמה לעקוב אחריכם כשאתם נעים בחלל החדר מולה. מעבר לכך, ניתן אפילו לעשות את זה בלי מגע יד: ניתן להפעיל זיהוי של מחוות כף יד, כך שברגע שתרימו את כף ידכם מול המצלמה, הצילום יתחיל באופן אוטומטי, ובאותה הצורה גם יעצור.


לגימבל ארבעה מצבי הפעלה לסוגי צילומים שונים: FPV לצילום מזוית הראייה שלכם, Follow למעקב אחר אדם ספציפי כאשר אתם עומדים באותו מקום, ו-Pan Follow למעקב כששניכם בתנועה. בנוסף, למתחילים, יש גם מצב אוטומטי שמנתח את הסיטואציה ומתאים אליה את סוג הצילום. מעבר למצבים הבסיסיים האלו, האפליקציה של Insta360 מציעה כמות נכבדת של אפקטים: Dolly Zoom (אפקט קולנועי דרמטי של התמקדות בפנים של מצולם כשהרקע סביבו מתרחק), Motion Timelapse לצילום בהילוך מהיר בתנועה איטית, Barrle Role לסיבוב זוית הצילום תוך כדי הסרטון, מצב צילום רחב לאפקט קולנועי, ועוד. האפליקציה מציעה אפילו מצב צילום ייחודי לכדורסל ויודעת לזהות ולעקוב באופן מדויק אחר זריקות לסל והטבעות.

Insta360 Flow (צילום: גד גניר)


Insta360 Flow לוקח אחריות מלאה גם על צילום תמונות פנורמה: פורסים את החצובה, מציבים אותו מול מרכז התמונה שאתם רוצים לצלם, מפעילים את מצב צילום הפנורמה והוא פשוט יתחיל לזוז בעצמו כדי לצלם את כל התמונות הדרושות, ואז גם "יתפור" את התמונות זו לזו כדי ליצור את אפקט ה-360 מעלות. בסוף, תוכלו לקחת את הקובץ שנוצר, ודרך האפליקציה של Insta360 ליצור מהתמונה אנימציה עם מוזיקה.


היישום הכי מרשים של AI ב-Insta360 Flow הוא ללא ספק "Shot Genie", והוא מותאם לאנשים שלא מגיעים מראש עם ההבנה והניסיון בצילום קולנועי. לוחצים על האייקון באפליקציה של Insta360, ואומרים לה, בקול, מה הסיטואציה שאתם רוצים לצלם. בתגובה תקבלו הצעות לזויות צילום וסצינות, ובנוסף, גם הוראות מפורטות על המסך לצילום של כל סצינה כזאת.


(+)

  • קומפקטי מאוד
  • מוט סלפי וחצובה מובנים בתוך הגימבל
  • יכולות AI מרשימות
(-)
  • מרחב התמרון של זרועות הגימבל מצומצם
  • לא הכי נוח לאחיזה

רשת באג, יבואנית רשמית של מוצרי Insata360 מוכרת את Flow ב-714 ש"ח. לקרוא לו גימבל זה אנדרסטייטמנט: Flow הוא אולר שוייצרי ליוצרי תוכן, שבנוסף להיותו גימבל הוא גם מוט סלפי שכולל גם חצובה נשלפת, בתוך אריזה קומפקטית להפליא. הוא אמנם לא הכי נוח לאחיזה, ומרחב התמרון של הזרוע מעט מוגבל, אבל יכולות ה-AI שלו הן ערך מוסף אמיתי שמשדרגות את הביצועים שלו ומלוות את המשתמשים צעד אחר צעד כדי לייצר סרטונים מרשימים וייחודיים בקלות.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר