כאלו ניסיתי: Sony ULT Wear

לסוני "משמעת קטלוג" די קשוחה: ישנו לו"ז קבוע ליציאת דגמי אוזניות ורמקולים בסדרות השונות, הדגמים בסה"כ די דומים זה לזה ומהווים המשך ישיר אחד לשני עם שיפורים אבולוציונים, ולעיתים רחוקות בלבד מוכרזת לפתע סדרה חדשה. חריגה שכזאת התרחשה בחודש שעבר, כשסוני הכריזה ביום בהיר אחד על ULT, סדרה חדשה לחלוטין של מוצרים שכוללת שלושה דגמי רמקולים ואת ULT Wear, אוזניות קשת שהגיעו אליי לבדיקה לפני מספר שבועות.

Sony ULT Wear (צילום: גד גניר)


עיצובית, הן נראות כמו החוליה החסרה בין דגמי WH-1000XM4 ל-WH-1000XM5, דגם הדגל הנוכחי של החברה. הקשת דקיקה אך האוזניות עצמן מנופחות ורחבות כדי לכסות טוב יותר אוזניים גדולות יחסית. בניגוד לדגם הדגל ובדומה לדגמים הקודמים, האוזניות לא רק מסתובבות, הן גם מתקפלות לתוך עצמן כדי להכנס לתוך קייס קומפקטי יותר. הפלסטיקה אמנם פחות מרשימה מזו של דגמי הדגל של החברה, אבל איכות ההרכבה טובה מאוד והן בהחלט משדרות עמידות. הן נוחות לשימוש ממושך: הן לא לוחצות על הראש בצורה מוגזמת וכריות האוזניים נעימות למגע אם כי כמו כמעט כל דגם Over The Ear אחר בשוק, מחממות את האוזניים בשימוש ממושך. השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות מחוות מגע על חלקן החיצוני וכוללת שליטה על הפעלה ועצירת הניגון, דילוג בין שירים ועוצמת השמע. התגובה של האוזניות למגע מדויקת ומהירה יחסית, ובאופן כללי זה עובד טוב. בנוסף, על אוזניה שמאל תמצאו את כפתור ההפעלה, כפתור למעבר בין מצב ביטול רעשים למצב שקיפות, ואת כפתור יום הדין "ULT". הכפתורים אמנם לא אלגנטיים במיוחד אבל גדולים וקלים לאיתור באמצעות מישוש.

Sony ULT Wear (צילום: גד גניר)


Sony ULT Wear (צילום: גד גניר)



הייחוד של סדרת ULT Power Sound הוא בבאסים. לטענת סוני מוצרי הסדרה מתאפיינים ב"צליל עוצמתי אולטימטיבי לאנשים שאובססיביים לבס". מי שלא מכיר מוצרים קודמים של סוני עשוי היה לחשוב שהחברה גילתה רק בשנת 2024 את הבאסים אבל הרומן שלה עם באסים הולך אחורה למוצרים שכללו בשנים האחרונות את "Extra Bass", אפשרות לחיזוק הבאסים באקולייזר (שפשוט לא נכחה בשמות המוצרים עצמם), ואם יש לכם מכונת זמן שתיקח אתכם לשנות ה-90, תוכלו למצוא בחלונות הראווה או במחלקת האלקטרוניקה של המשביר גם ווקמנים של סוני עם הכיתוב Mega Bass. 


ועדיין, במקרה של ULT Wear, נראה שסוני הלכה רחוק מתמיד. ללחצן ULT שלושה מצבים, כבוי, "ULT 1", ו-"ULT 2". כל מעבר בין המצבים מלווה בחיווי קולי שמזכיר פיצוץ שאחריו הבאסים מתחזקים. במצב כבוי מקבלים סאונד איכותי ומפורט, אך גם שטוח משהו. מצב ULT 1 מוסיף כמות נכבדת של באסים, ומצב ULT 2 הופך אותם, איך לומר זאת בעדינות, לבלתי נסבלים. זוכרים את Skullcandy Crusher ANC 2? אז זה לא גרוע עד כדי כך, אבל הבאסים כן מייצרים ויברציות שאני מניח שיציקו לרוב המשתמשים והסאונד מתאפיין בתחושה כאילו הצמדתם את האוזניות בחוזקה אל האוזניים, עם סאונד סגור מאוד, שחלקים נרחבים ממנו נבלעים בתוך חגיגת הבאסים האולטימטיבית.

Sony ULT Wear (צילום: גד גניר)

Sony ULT Wear (צילום: גד גניר)


מצד שני, גם אם קניתם אוזניות מסדרת ULT, זה לא שאתם באמת באמת חייבים להשתמש ב-ULT 2. מצב ULT 1 מספק סאונד מהנה בהחלט, חם, עשיר בפירוט עם באסים עמוקים וביצועים לא רעים גם בטווח המיד ובצלילים גבוהים. הדרייברים בקוטר 40 מ"מ מייצרים צליל בטווח תדרים שנע בין 20 ל-20000 הרץ, והאוזניות תומכות ב-Bluetooth בגרסה המעט ותיקה 5.2, עם תמיכה במקודדי האודיו SBC הבסיסי ו-AAC האיכותי יותר, כמו גם בתקן המתקדם של סוני LDAC. בנוסף, האוזניות תומכות בטכנולוגיית DSEE לשיפור איכות קבצי מוזיקה באיכות ירודה, ויצירת אקולייזר מותאם אישית.


סוני שילבה ב-ULT Wear את שבב V1 שאחראי על ביטול הרעשים בשני דגמי הדגל האחרונים של החברה, ואכן מקבלים כאן ביטול רעשים משובח, הודות למבנה גדול שמקיף את כל האוזן ואוטם אותה באופן פאסיבי לרעשי רקע, כמו גם מנגנון אקטיבי שעובד מעולה ובהחלט מנטרל את רוב הרעש מסביבכם. ביצועי האוזניות בשיחות טלפון פחות מרשימים: הצד השני בשיחה העיד שבזמן שדיברתי, נלוו לקול שלי רעשי רקע בכמות מעיקה. זה לא הופך אותן ללא שמישות לשיחות טלפון, אבל זה בהחלט לא הצד החזק שלהן.

Sony ULT Wear (צילום: גד גניר)


בכל הקשור לתכונות מתקדמות, ULT Wear מפנקות בכל מה שיש לסוני להציע: הן יודעות לזהות כשהורדתם אותן מהראש שלכם ולהפסיק את המוזיקה, הן מאפשרות להפעיל את Google Assistant באמצעות הקריאה "OK Google", הן יודעות להיכבות אוטומטית, להתחבר לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט), לזהות באופן אוטומטי איזה פעולות אתם מבצעים ובהתאם לכך לשנות את הגדרות ביטול הרעשים ומצב השקיפות, ולמעשה הדבר היחיד שחסר כאן ביחס לדגמי הדגל של החברה הוא העדר היכולת לעצור את המוזיקה כשהתחלתם לדבר. לא אסון.


הצלחתי לסחוט מהסוללה של ULT Wear כ-32 שעות של האזנה רצופה למוזיקה עם ביטול רעשים מופעל, קצת יותר מה-30 שעות שבסוני הצהירו עליו. כיבוי ביטול הרעשים ייתן לכם קרוב ל-50 שעות האזנה, ואם מצאתם את עצמכם עם סוללה פרוקה לחלוטין, 3 דקות טעינה ייתנן לכם כשעה וחצי של האזנה, כאשר טעינה מלאה נמשכת כ-3.5 שעות.


(+)

  • נוחות על האוזניים, כפתורים גדולים וקלים לאיתור במישוש
  • תמיכה בתכונות מתקדמות: קריאה קולית לגוגל, מולטיפוינט, זיהוי הסרה מהראש
  • ביטול רעשים מעולה

(-)

  • לא מרשימות במיוחד בשיחות טלפון
  • מצב ULT 2 מוצף בבאסים בצורה מוגזמת
  • הפלסטיקה פחות מרשימה מזו של דגמי הדגל של החברה

ה-Ult Wear הן אוזניות מצוינות בזכות כל מה שסוני לא שמה בפרונט: הן נוחות על האוזניים, הן נדיבות בתכונות מתקדמות, ביטול הרעשים שלהן מהטובים בשוק והן גם נשמעות מצוין כל עוד לא נסחפים עם הבאסים. הייתי שמח אם הן היו טובות יותר בשיחות טלפון, וגם הגימור מעט זול אבל במחיר של 799 ש"ח, זול משמעותית מדגם הדגל של החברה, מקבלים כאן תמורה מעולה.

1 תגובות

  1. תודה גד על (עוד) סקירה מעולה, אינפורמטיבית ובשפה משובחת. אני ורבים מחבריי לוקחים את ההמלצות שלך מאוד ברצינות בכל מה שנוגע לרכישת מוצרים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר