כזה ניסיתי: Xiaomi Redmi Note 4

לכל חג יש את הכוכבים שלו. לל"ג בעומר יש את בר כוכבא, לחנוכה יש את יהודה המכבי, והשנה כך נראה, הגיבור הלא מעורער של חגי הקניות בחו"ל (חג הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי) הוא ה-Xiaomi Redmi Note 4. מעטים המכשירים שנשאלתי לגביהם כל כך הרבה פעמים, עוד לפני שהגיע לארץ באופן רשמי. העניין שיצר המכשיר הזה לא נגמר בסוף תקופת חגי הקניות, ואינו תופעה בלעדית לשוק הישראלי. המכשיר הושק בשבועות האחרונים בהודו כאשר במכירה המוקדמת שלו נמכרו כ-250,000 יחידות בתוך כ-10 דקות, הישג מרשים מאוד למכשיר שאינו מוגדר כמכשיר דגל.


Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)



המחיר הוא לא הדבר היחיד שגורם לאנשים להתענייין דווקא במכשיר הזה, אבל מה שמקבלים בתמורה למחיר הזה, הופך אותו לעסקה אטרקטיבית שקשה להתעלם ממנה. לשיאומי שתי סדרות עיקריות של מכשירים, בתוכן אין ספור תתי דגמים. בעוד מכשירים ששם הדגם שלהם מתחיל ב-Mi הם מכשירי הדגל של החברה, מכשירי ה-Redmi פונים לקהל שמחפש מכשירים משתלמים ומוכן להתפשר על מפרט קצת פחות חזק (בדומה לסדרת Desire של HTC). בגלל ריבוי הדגמים קשה קצת להצביע על היררכיה והמשכיות בדגמים השונים אבל בהיצע הדגמים המצומצם המגיע לישראל באופן רשמי, ה- Redmi Note 4 יכול בהחלט להחשב כממשיך דרכו של ה-Redmi Note 3 Pro, מכשיר לא רע בכלל בפני עצמו.





ה-Redmi Note 4 מבוסס על ערכת השבבים Helio X20 (אותה אחת שניתן למצוא גם ב-Meizu MX6) בעלת עשר ליבות, כולן פועלות במהירות 2.1 גיגהרץ. הגרסה שהיבואנית הרשמית בחרה לשווק בישראל כוללת זכרון RAM בנפח 3GB, ואחסון פנימי מרווח במיוחד בנפח של 64GB שגם הוא ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון בנפח של עד 128 גיגה. בחו"ל וביבוא פרללי ניתן להשיג אותו גם בגרסאות עם נפח אחסון קטן יותר וזכרון RAM בנפח קטן יותר, אם כי במקומכם הייתי מתרחק מהדגם שמגיע עם זכרון RAM בנפח 2GB, ואחסון של 16GB בלבד. למרות אפשרות הרחבת הזכרון, אפליקציות ניתן להתקין רק על הזכרון הפנימי ו-16GB זה פשוט מעט מדי בימינו. בהודו אגב, המכשיר נמכר עם מעבד שונה, ה-Snapdragon 625 של קוואלקום. המכשיר מגיע עם MIUI 8, גרסת התוכנה הייחודית של Xiaomi המבוססת על אנדרואיד 6.0.1.


Xiaomi Redmi Note 4, מריץ את MIUI בגרסה 8 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 4, אפליקציית גלריית התמונות (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 4, מסך ההגדרות (צילום: גד גניר)



הבחירה במעבד של מדיהטק נעשתה ככל הנראה משיקולי עלות. מכשירים מבוססי מעבדים של מדיהטק הם כמעט תמיד זולים יותר מכאלו המבוססים על מעבדים של קוואלקום. זה לא משנה את העובדה שב-Redmi Note 4, השידוך בין המעבד של מדיהטק, וגרסת התוכנה המצויינת, מייצרים חויית שימוש נעימה מאוד. המכשיר מהיר, יציב והמקום היחיד בו הורגשה איטיות מסוימת הוא בכניסה למסך האפליקציות הפתוחות, שם ישנו שיהוי של כשניה-שניה וחצי בין הלחיצה על הכפתור ועד שהאפליקציות אכן מופיעות על המסך. אם להיות כנה, לא נתקלתי בזמן השימוש בו באיזשהו מצב שבו הרגשתי צורך במפרט חזק יותר.איפה בכל זאת הבחירה במעבד של מדיהטק מהווה פשרה? אגיע לזה עוד מעט.


בזמנו, היה לי קשה להתחבר לעיצוב של ה-Redmi Note 3 Pro. ה-Redmi Note 4 שומר על קוים כלליים דומים, אבל נראה מלוטש הרבה יותר. בניגוד ל-Redmi Note 3 Pro (וגם ל-Galaxy J7 Prime) ובדומה למכשירים כמו ה-MX6 וה-OnePlus 3, המכשיר עשוי כולו מתכת, בלי חלקי פלסטיק בחלקו העליון והתחתון. הבעיה היחידה שיש לי עם העיצוב החדש הוא ששולי המכשיר לא מעוגלים מספיק. אין חשש שתישרטו מה-Redmi Note 4, אבל לא מעט אנשים שנתתי להם לנסות להחזיק אותו התלוננו שיש לו זויות חדות מדי. ה-Redmi Note 4 שוקל כ-175 גרם, ואינו דקיק במיוחד או קטן במיוחד, אבל זה נסלח כי הגוף הגדול הזה מאכלס בתוכו סוללה בקיבול מכובד מאוד. קורא טביעות האצבעות ממוקם בגב המכשיר ומתפקד נהדר הן ביחס למכשירים ברמת המחיר שלו והן באופן כללי.

Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 4, דומה ל-Redmi Note 3 Pro אבל יפה ומלוטש יותר (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)



המסך של ה-Redmi Note 4 מצוין גם הוא: רזולוציית FHD כבר מזמן הפכה לסטנדרט במכשירים במחיר הזה אבל זו גם אותה רזולוציה שתמצאו גם במכשירי דגל רבים, והמסך עם פאנל ה-IPS שלו מציג צבעים נאים, חדות טובה ובהירות לא רעה בכלל. כשאני מציב אותו מול מכשירים אחרים, נניח ה-Nexus 6P שלי, רואים בבירור את ההבדל בחדות ובצבעים, אבל בפני עצמו מדובר במסך גדול (5.5 אינטש) שמציג תמונה נהדרת. כאן, בניגוד נניח למכשירי ה-Mid Range של סמסונג, יש חיישן תאורה אוטומטי.

מסך הנעילה של ה-Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)



ה-Redmi Note 4 לא מביא בשורות מרגשות בתחום הצילום, אבל עושה את העבודה ביחס למכשירים אחרים ברמתו. המצלמה שלו היא ברזולוציה של 13 מגה פיקסל עם צמצם ברוחב f/2.0, ללא ייצוב תמונה או פינוקים אחרים מהסוג הזה. היא זריזה למדי, ובאור יום תצליחו להפיק איתה תמונות נאות. הגדלה של התמונות ל-100% תחשוף את הפגמים ואת עיבוד התמונה המעט אגרסיבי, אבל עדיין בגבולות הסביר. בתנאי תאורה פחות אידיאליים, האיכות תרד. בחושך, המצלמה של ה-Redmi Note 4 מצלמת תמונות לא רעות ביחס למכשירים אחרים בקטגוריה: התמונות שצולמו בחוץ בלילה מתאפיינות בצבעים פחות עשירים, וישנו גרעון בתמונה, אבל כאמור, ביחס למכשירים אחרים בקטגוריה מדובר בתוצרים נאים למדי.

מבט מקרוב על קורא טביעות האצבעות המצוין והמצלמה של ה-Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



הסוללה היא המקום היחיד שבו ניתן להגיד ש-Redmi Note 4 מאכזב, וגם זה, רק ביחס לציפיות. הוא ישרוד לכם בשימוש סטנדרטי יממה שלמה, אולי אפילו קצת יותר, הישג שהיה מספק אותי ברוב הסמארטפונים האחרים בשוק. למה רף הדרישות שלי מה-Redmi Note 4 גבוה יותר? כי הוא מגיע עם סוללה בקיבול של לא פחות מ-4100mAh. קיבול שכזה אמור להספיק לשימוש ממושך יותר. אחרי שבדקתי את ה-Mi Max של שיאומי וראיתי מה מכשיר עם מסך גדול בהרבה, עושה עם סוללה טיפה יותר גדולה, פיתחתי ציפיות, וה-Redmi Note 4 פשוט לא הגשים אותן. האשמה כאן הולכת למעבד שכנראה אינו חסכוני במיוחד בצריכת החשמל. מעבר לכך, אין כאן טעינה מהירה. זה לא אסון בדר"כ, אבל במכשיר עם סוללה בקיבול כזה, זה מתבקש מאחר וכל mAh נוסף מאריך את זמן הטעינה. עוד קיטור אחד אחרון - שיאומי עושה כאן שימוש בחיבור MicroUSB. זה אמנם נחמד מאוד עבור מי שמשדרג ממכשיר אנדרואיד ישן, אבל המכשיר הזה הושק בשליש האחרון של שנת 2016, הרבה אחרי שהחיבור המתקדם יותר, Type C הפך לנפוץ בשוק. אחרי שהתרגלתי לכבל שלא צריך לחשוב על הכיוון בו מחברים אותו למכשיר, קשה לחזור אחורה. כטלפון הוא לא מתבלט במיוחד, אך גם לא מפשל: השמע באפרכסת איכותי ובעוצמה מספקת, וכך גם הספיקר, אם כי לא הייתי מתנגד לתוספת עוצמה באחרון.


Xiaomi Redmi Note 4, חיבור MicroUSB שהגיע הזמן להוציא לגמלאות (צילום: גד גניר)



ה-Redmi Note 4 יכול לתת לכם תמורה מדהימה למחיר, והוא יכול להיות עסקה לא רעה בלבד. הכל תלוי במקום שבו תקנו אותו. אצל היבואן הרשמי הוא עולה 1500 שקלים, עם נפח אחסון פנימי מקסימלי, וחמש שנות אחריות יצרן (לא על נזקים פיזיים, אל תתבלבלו עם ביטוח). אצל יבואנים מקבילים או בהזמנה מסין זה יעלה הרבה פחות (אפילו עם תוספת מיסים כחוק).  


גם אם תבחרו בדרך היקרה ביותר, עדיין תקבלו מכשיר נהדר ומשתלם. נקודת התורפה הגדולה ביותר שלו היא הסוללה, ולמרות זאת הוא עדיין מספק זמן שימוש נאה. מכל שאר הבחינות, כמו מהירות, יציבות ועיצוב, ה-Redmi Note 4 שומר על סטנדרט גבוה, ובהחלט מדובר באחת האופציות המומלצות בשוק מכשירי הביניים.

עדכון (26.8.2017): Redmi Note 4 נמכר ב-Gearbest ב-178 דולר. בהזנת קוד קופון NOT42KB מחירו יורד ל-158 דולר.

20 תגובות

  1. יש לי את ה-redmi 4 pro, עם SD625, והוא מכשיר מעולה ביחס למחיר שלו. הסוללה מחזיקה לי בכיף יומיים של שימוש סביר. בעיניי, החצי אינטש הנוסף ב-note הוא חיסרון ולא יתרון. מעבר לגודל המסך, יש סיבה מיוחדת ללכת על ה-note?

    השבמחק
  2. יש לי את הגרסה הקטנה יותר של המכשיר הזה (redmi 4 pro/prime) ואני מאוד מרוצה. מבחינתי, מסך של 5" זה יתרון לעומת 5.5", יש לו מעבד SD625 והסוללה שלו מחזיקה בכיף יומיים של שימוש סביר. גם ה-GPS שלו עובד טוב, לראשונה במכשיר סיני מבחינתי (היו לי שלושה לפניו).
    איזו סיבה יכולה להיות לי לרכוש את ה-note, אם המסך הגדול יותר הוא חיסרון מבחינתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין סיבה מלבד לתאורה בכפתורי הבית ואולי אם אתה מעוניין ביותר שטח אחסון\ראם...

      * הRN4 קיים גם בגרסה עם מעבד הSD625.

      מחק
  3. גדי שלום, אתה כותב לעיתים על מכשירים שמספקים תמורה טובה למחיר (זול), האם יש מכשירים עם נתונים דומים אך עם מסך קטן?

    השבמחק
    תשובות
    1. xiaomi mi4c הייתי מאוד מרוצה, עד שהוא טבע לי בכיור :(

      מחק
    2. xiaomi redmi 4 prime... אותו המפרט בגודל של 5 אינץ.

      מחק
    3. שאלה...ניתן לחבר את השיומי נוט 4 לטלויזיה?? בבקשה אם מישהוא יודע

      מחק
  4. יש לי את הרדמי נוט 4 כבר כמה חודשים וההרגשה שלי היא שמדובר במכשיר זול. אם אני משווה אותו לקסיאומי mi4c שהיה לי לפני זה, אז הרדמי נוט 4 מגמגם, עוצמת המסך חלשה יחסית והגלילה בגלישה דרך דפדפן כרום עם הרבה טאבים פתוחים או אתרים כבדים היא לא חלקה, הסוללה דווקא סבבה ושורדת יום שלם עם הרבה גלישה. בשורה התחתונה, המכשיר זול ומרגיש כזה, אבל עושה את העבודה. אני אסחוב איתו עוד איזה שנה ואחליף במכשיר אחר של שיאומי. במחיר של כ600ש"ח אפשר כל שנה להחליף מכשיר.ואם הוא מתקלקל כמו שקרה לי עם ה xiaomi mi4c שטבע לי הכיור, פשוט זורקים אותו ומזמינים חדש, לא צריך אחריות ואין טעם לתקן.

    השבמחק
    תשובות
    1. גרסת ה-HELIO X20 או SD 625, אתה על רום גלובלי רשמי?

      מחק
  5. קניתי את המכשיר לאשתי ביבוא מקביל. לאחר טיול רציתי להעביר את התמונות למחשב ולא הצלחתי. חיבור למחשב אינו מזהה את המכשיר ככונן שניתן להעתיק ממנו. מחייבים אותך לפתוח חשבון שאתר היצרן שכולו בסינית, לא קיבלתי ספר הוראות מהמוכר, יש באגים שחוזרים (למשל ההודעה "פעולת פתקים הופסקה", גם אם לא קיימת ולא הופעלה אפליקציה בשם זה). המכשיר נעול מפני עדכוני תוכנה ובכל ניסיון לעדכן תכנה כותב "אין רשת". גם כשהתקנתי כרטיס זיכרון במכשיר והעברתי את התמונות אליו, הן לא עברו בגודלן המקורי אלא צומצמו. נראה שמחייבים אותך לעבוד עם הענן של היצרן ולרכוש שם נפחי איחסון ולא מאפשרים הורדת תמונות בbatch אלא רק אחת אחת. אמרתי כבר שאתר היצרן הינו בסינית בלבד. המכשיר מודיע על שיחה שלא נענתה בציון השעה שבה אתה מתבונן במסך, גם כשלא היתה שיחה כזאת, מה שמטעה בלי סוף את המשתמש. לי מפריע כל נושא הורדת התמונות. לאשתי מפריעות שאר הנקודות שציינתי בחות דעת זו.

    השבמחק
    תשובות
    1. * על איזה רום אתה? נשמע כי אתה על רום קומבינה כלשהו לנוכח כל הבעיות שתיארתה והעובדה שרכשתה
      את המכשיר מיבואן מקביל... מה כתוב באודות המכשיר?.

      * כשאתה מחבר את המכשיר למחשב בחר מצב MTP בכדי שהמכשיר יזוהה והעברת קבצים ממנו תתאפשר.

      * ביחס להודעה "פעולת פתקים הופסקה" שים לב למה פתוח ברקע בהגדרות המכשיר.

      * יש אפליקציות בgoogle play שיאפשרו לך להעביר את כל קבצי המדיה מהמכשיר למחשב על גבי הרשת ובכלל ניהול קבצים במכשיר מצדד חיצוני(כל עוד שניהם מחוברים לאותה הרשת), ההמלצה אישית AirDroid.

      מחק
  6. היי אני כבר כמה חודשים עם המכשיר בסך הכל נהנה מאד פרט לכמה בעיות .אחת מהן היא אייקונים שמאלנים כלא היו .כרגע למשל נעלם לי האייקון לסגירת אפליקציות ברקע ,האם את יודע על כך משהו.אשמח לעזרה .

    השבמחק
  7. שלום , קניתי את הרדמי נוט 4 לבת שלי , ויש לנו אותו קרוב לחודשיים , המכשיר חדש לחלוטין ללא מכות או נפילות . היום משום מה הפסיק להגיב למגע , לא ניתן להיכנס , לכבות , להדליק כי צריך מגע מסך וכלום לא מגיב , עזרתכם ???

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, קורה לי אותו דבר. יש מה לעשות?

      מחק
  8. למי ששאל, בשביל לצלם מסך בשיואמי נוט 4 צריך ללחוץ על הלחצן מציג ימין למטה (3 קווים) ובו זמנית ללחוץ על המקש משמאל למעלה (הלחצן של להגביר/להנמיך- לא משנה על מה תלחצו) התמונה תופיע לכם בצד שמאל למעלה ותישמר בגלריה בתיקייה של "צילומי מסך"
    זה הכל��
    מקווה שעזרתי��

    השבמחק
  9. שלום קנינו את הרד מי נוט 4 ואנחנו לא מצליחים להתחבר לווי פי. אפשר עזרה בבקשה?

    השבמחק
  10. קניתי את האקסיומי היום, ומשום מה השירים נפסקים לי באמצע, הן בפייסבוק הסרטונים והן הסרטונים ביוטיוב. ככה זה אמור להיות?

    השבמחק
  11. 4X לא נפתח בחיבורו למחשב מה עושים?

    השבמחק
  12. לאור כל התלונות והבעיות שאני רואה כאן, שווה בכלל לקנות את המכשיר הזה?

    השבמחק
  13. שלום, יש לי Redmi Note 4 עם Android 7.0, יצרתי אלבומים חדשים תחת 'אלבומים' שבגלריה.
    כל תמונה שאני מעבירה לאלבומים החדשים *נעלמת* אחרי זמן מה (לא הצלחתי לתזמן במדויק, אבל שבועות בודדים או ימים).
    האלבומים החדשים היו בהתחלה בעברית, חשבתי שאולי זו בעיה לכן שיניתי את השמות לאנגלית.
    אותה בעיה (מעצבנת מאוד!).
    אשמח מאוד לעזרה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר