כזה ניסיתי: טאבלט Acer Iconia W700

שוק הטאבלטים הוא שוק צעיר, אפילו במונחי עולם החפיצים התזזיתי של ימינו. תחשבו על זה, האייפד הראשון הושק לפני פחות מ-4 שנים, באפריל 2010. טאבלט האנדרואיד *האמיתי* (כזה המריץ אנדרואיד 3.1, הגרסא הראשונה של מערכת ההפעלה שבאמת התאימה לטאבלטים) הראשון, ה-Motorola Xoom, הושק כמעט שנה לאחר מכן (בסוף פברואר 2011) לפני קצת פחות מ-3 שנים. הכניסה של מיקרוסופט לעולם הטאבלטים הנוכחי (ואני מתעלם כאן מההתייחסות למחשבים ניידים בעלי מסכי מגע רזיסטיבי, עם עט, סטיילוס, שהיו קיימים עוד לפני 2010), הגיעה רק בשנת 2012, עם השקתה של הגרסא הראשונה של Windows המיועדת למסכי מגע, Windows 8. מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS לא רק צברו שליטה בתחום הטאבלטים בזמן שמיקרוסופט פספסה את יריית הפתיחה של השוק הזה, שוק הטאבלטים במתכונתו החדשה הכחיד לחלוטין את קטגוריית הנטבוקים, והחל לכרסם, בעצם לא לכרסם, לדפוק ביסים רציניים, בשוק המחשבים הניידים שבדיוק התחיל לפרוח לקראת סוף העשור הראשון של המאה ה-21.

Acer Iconia W700 (תמונה: אתר יצרן)

המציאות הזאת יוצרת מצב שבו עולם ה-PC (עולם ה-PC = יצרניות מחשבים ניידים ומיקרוסופט) נאבק כרגע כדי לשמור על הרלוונטיות שלו, ולהחזיר את כל אותם משתמשים שברחו לעבר טאבלטים מבוססי אנדרואיד ואייפדים, חזרה הביתה אל לוח האריחים. כאמור, מיקרוסופט הציגה לראשונה את החזון שלה לדרך שבה אנשים אמורים להשתמש בטאבלט בשנת 2012. יצרניות המחשבים מצידן מציגות מאז מגוון נרחב של מכשירים הנעים על הסקאלה שבין טאבלט למחשב נייד (גם ברמת הצורה הכללית וגם ברמת המפרט) אשר מריצים את מערכת ההפעלה הזאת, ואת אחותה החורגת והמוגבלת Windows RT, ומנסות בינתיים ללא הצלחה רבה, למצוא את הנוסחה שאכן תחזיר את הקונים אליהן.


אייסר היא אחת מאותן יצרניות, וה-Acer Iconia W700 הוא בעיקר טאבלט אם מסתכלים על צורתו החיצונית, אך הוא מגיע עם  קייס הכולל מקלדת הנותנת לו יתרון מסוים על פני טאבלטים אחרים. בנוסף, אם נסתכל במפרט שלו נגלה שמדובר במחשב נייד לכל דבר (בדומה ל-Toshiba WT310 עליו כתבתי כאן בחודש שעבר) שמסוגל להחליף בלי בעיה את המחשב הנייד או הנייח שלכם.

למקרה שתהיתם מהו המעבד שיש בתוכו, ואיזו מערכת הפעלה מריץ ה-Acer Iconia W700 (צילום: גד גניר)

אתחיל מההתחלה. אבל ממש מההתחלה. את ה-Acer Iconia W700 קיבלתי משליח שלUPS  בקופסת קרטון אטומה. לאור ניסיוני עם ה-WT310, פיתחתי לעצמי בראש קנה מידה לגבי מהם המימדים המשוערים לטאבלט עם מסך בגודל 11.6 אינטש, וקופסת הקרטון הזאת היתה ללא ספק קטנה יותר ממה שציפיתי. לכן, עד לרגע שבו פתחתי קופסת הקרטון הזאת, הייתי משוכנע ששלחו אליי את הטאבלט הלא נכון. כאשר פתחתי את הקופסא גיליתי שטעיתי והם אכן שלחו לי את הטאבלט הנכון, רק שמדובר בטאבלט עם שוליים צרים יחסית מסביב למסך, מה שמאפשר שמירה על רוחב צר באופן מפתיע. מה שעוד יותר היה מפתיע (ולא לטובה) לגלות זה שבקופסא הקטנה הזאת הסתתר הטאבלט העבה ביותר (11.9 מ"מ), והכבד ביותר (950 גרם, כמעט קילו!) שיצא לי לבדוק עד כה, אם אני לא מחשיב את ה-Toshiba U920T כטאבלט. רוצים עוד תלונות? כפתור ההדלקה והכיבוי כאן מרגיז! משך כל התקופה שה-Acer Iconia W700 בילה אצלי, לא הצלחתי להבין כמה זמן אני צריך ללחוץ עליו כדי להדליק את המסך. פעם זה היה מיידי, פעם לקח לו שניה וחצי ופעם אחרת הוא כלל לא הגיב. היו מקרים בהם לחצתי על הכפתור, לא הגיב, לחצתי עליו שוב, המסך נדלק ואז נכבה שוב באופן מיידי. תוסיפו לכך את העובדה שכל הכפתורים דקים וצרים, לא נותנים פידבק טוב בלחיצה ונוקשים, מה שהופך את חויית השימוש בהם ללא נעימה במיוחד.


הפרסומת הרשמית של ה-Acer Iconia W700, עם תחנת עגינה שלא מוזכרת בפוסט זה מאחר ולא קיבלתי כזאת.

בתחתית הטאבלט, מכל צד, ישנם שלושה עיגולים דרכם ניתן לראות את הגרילים האדומים של הרמקולים. עד כה, בכל פעם שנתקלתי בטאבלט, מחשב נייד או אפילו טלויזיה שלא היו דקים במיוחד, ידעתי שזה יבוא לידי ביטוי באופן חיובי לפחות באיכות השמע. משהו בעובי הזה, אמור ליצור איזשהו אפקט של תיבת תהודה המשפר את עומק הצליל. לצערי ה-Acer Iconia W700 (שעל אחת מדפנותיו מתנוססת הכתובת המחייבת Dolby Home Theater) מתהדר באיכות שמע המזכירה את זו של טלפונים סלולריים, וזוכה לפחות בסעיף זה לציון בלתי מספיק, לא באיכות ולא בעוצמת השמע המקסימלית.

הכיתוב Dolby Digital על דופן ה-Acer Iconia W700 (צילום: גד גניר)

ולמרות זאת, הוא יפיפיה. עשוי כולו אלומיניום, פינות מעוגלות, שוליים חדים, אין ספק, אייסר יצרה כאן טאבלט אלגנטי מאוד שמפצה על המשקל והעובי במראה סקסי ויוקרתי מאוד. את כל היופי הזה קצת קשה לראות כשהוא בתוך הקייס, אם כי גם הקייס עצמו נראה מצוין. הקייס הזה כולל כאמור מקלדת בלוטות' המתחברת אל הטאבלט ללא בעיות מיוחדות ומשחררת אתכם מהצורך לשאת איתכם מקלדת חיצונית כשאתם עם ה-Acer Iconia W700 בדרכים. לא יודע כמה יצא לכם להתנסות במקלדות המשולבות כחלק מקייס, אבל אם לא עליתם על זה עד עכשיו, לרוב מדובר בגימיק  לא מאוד שמיש. במקרה של ה-Acer Iconia W700, אני שמח לבשר לכם שמדובר במקלדת דווקא לא רעה בכלל. אמנם היא מאוד מאוד דקה ונמוכה, אבל כמעט ולא היו לי טעויות הקלדה, והפידבק מהמקשים מצוין. בשביל הקלדות מזדמנות כשאתם מחוץ לבית זה לגמרי מספיק. קחו בחשבון שבגלל שלא מדובר בלפטופ שגרתי, והקייס נפתח לצורה של מעמד שהמקלדת היא חלק ממנו, לא תוכלו להניח אותו כך על הברכיים שלכם, ועל מנת שתוכלו להשתמש במקלדת הזאת, תצטרכו למצוא שולחן להניח אותו עליו. כמו כן, בניגוד ללפטופ רגיל, אין לכם כאן שליטה על זוית המסך, אז זה דורש התאמות בגובה הכסא עליו אתם יושבים, ובהתחמקות מהשתקפויות על המסך. עוד תלונה קטנה על הקייס, הוא אמנם מגן על דפנות הטאבלט מכל צידיו, אך כיסוי הגומי שמכסה את הדפנות הופך את הלחיצה על כפתורי הנעילה והווליום לקשות אפילו יותר.


אוסף צילומים של הקייס המגיע יחד עם ה-Acer Iconia W700 (צילום: אתר יצרן)

המסך אגב, יפיפה. רזולוציה של 1920X1080 נראית נפלא על מסך בגודל 11.6 אינטש. הוא מאוד חד, והצבעים נראים חיים ויפים. הוא מגיב מעולה למגע והתנועה על מסך הבית חלקה מאוד. לא מדובר במשהו מפתיע במיוחד לנוכח המפרט הטכני שלו. ה-Acer Iconia W700 שאני קיבלתי לבדיקה הזאת הגיע עם מעבד Intel Core i5-3337U, דו ליבתי במהירות של 1.8 גיגהרץ, 4 גיגה זכרון עבודה, וכונן קשיח בטכנולוגיית SSD בנפח של 64 גיגה. במילים אחרות זה מפרט שלא היה מבייש אולטראבוק מודרני, וזה אומר גם שה-Acer Iconia W700 יכול להחליף את המחשב בבית שלכם, במידה ואין לכם דרישות חומרתיות יוצאות דופן.

השימוש שלי בטאבלט היה בעיקר שימוש מזדמן, בערב כשאני חוזר מהעבודה, לצורך גלישה באינטרנט, אפליקציית פייסבוק, ניסיון לכתוב את הפוסט הזה ועוד שימושים קלים יחסית אחרים. במצב כזה היה לי קצת קשה להגיע למסקנות נחרצות לגבי יכולות הסוללה שלו. אייסר טוענת שהוא יכול להחזיק מעמד במשך 9 שעות עבודה רצופות. לי אישית לא יצא להעמיד אותו במבחן הזה, אם כי אני יכול לספר לכם כי בשבוע וחצי שהטאבלט הזה היה אצלי, הטענתי אותו בסה"כ פעמיים, וגם זה כאשר הסוללה לא היתה ממש קרובה להגמר. הפעם היחידה שבה ניצלתי את ה-Acer Iconia W700 באופן שעייף את הסוללה הייתה כאשר שכחתי ללחוץ על כפתור הנעילה הארור וחשבתי שסגירת הקייס על המסך תכבה אותו כפי שזה בנקסוס 7 האישי שלי. כעבור כמה שעות בהן בילה הטאבלט בתיק שלי, גיליתי שהמסך נשאר דולק כל הזמן הזה, אך לשמחתי זה לא לרוקן את הסוללה לחלוטין (או גרם נזק כלשהו לטאבלט).

אז הגעתם כבר לשלב שבו אתם מצפים לשמוע ממני את התכלס. בשביל זה אנחנו צריכים לחזור להתחלה. ל-Windows 8 יש עוד כברת דרך ארוכה עד שתוכל להתמודד עם אנדרואיד ו-iOS במגרש הביתי שלהן – תחום הבידור והפנאי. אמנם כבר יש משחקים ל-Windows 8 (ה-Acer Iconia W700 הגיע אליי כשמותקן עליו Cut The Rope), אך עדיין רוב האפליקציות הפופולריות עדיין לא נמצאות בחנות האפליקציות. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר בטאבלט שאמנם מצליח לשמור על מימדים סבירים ביחס לגודל המסך שלו (11.6 אינטש), אבל הוא כבד ועבה מאוד, ותקבלו כאן טאבלט שיבאס את הילדים שלכם.

את מי זה מעניין מה הילדים חושבים?

במחיר של מחשב נייד ממוצע (2999 ש"ח להצעה הזולה ביותר בזאפ, אפילו פחות מזה באיביי), תקבלו מאייסר טאבלט שנראה נהדר ומרגיש איכותי מאוד מבחינת איכות בנייה וחומרים והוא  גם בעל מפרט מספיק חזק כדי להחליף את המחשב הנייד שלכם. בנוסף, יש לו מסך נפלא, ותקבלו איתו גם מקלדת בלוטות' משולבת בקייס, המאפשר לכם לעשות בו שימוש כמעט כמו במחשב נייד רגיל. וכך, אנחנו חוזרים לתחילת הפוסט ולהרהורים הקיומיים על Windows 8. אם לשפוט עפ"י ה-Acer Iconia W700, הדרך של מיקרוסופט ויצרניות המחשבים הניידים לחזור להיות גורם דומיננטי יותר בשוק הטאבלטים היא למכור מחשבים ניידים המחופשים לטאבלטים. אני אישית השתכנעתי.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר