כזה ניסיתי: פאבלט Samsung Galaxy Grand 2

סדרת ה-Grand של סמסונג מעולם לא נהנתה מאותו באזז ממנו נהנו סדרות ה-S וה-Note של היצרנית הקוריאנית. מטרת הסדרה הזאת היא להציג בעיקר Value For Money, עבור אלו המעוניינים במכשיר טוב, אך בוחרים שלא להתפרע עם התקציב אותו הם מוכנים להקדיש לקניית מכשיר חדש. ה-Samsung Galaxy Grand 2 הוא הדגם הצעיר ביותר בסדרה הזאת, והוא חלק מששת המכשירים החדשים מבית סמסונג שמושקים בימים אלו בישראל.
Samsung Galaxy Grand II (צילום: גד גניר)

אם הגלאקסי גראנד 2 היה מגיח אל השוק עם המפרט הטכני הנוכחי שלו לפני כשנתיים, הוא היה ללא ספק ספינת דגל. כיום, תמיכה ב-LTE (בדגם שסמסונג משיקה בישראל), מעבד במהירות של 1.2 גיגהרץ עם 4 ליבות וזכרון RAM בנפח 1.5 גיגה, מספיקים כדי להכניס אותו לשכבת הביינים של עולם הסמארטפונים. הייתי רוצה לכתוב שזה מספיק, שהמפרט הזה מאפשר ל-Samsung Galaxy Grand 2 לספק חויית שימוש מצויינת, אבל אני לא יכול. שלא תבינו לא נכון, לא מדובר במכשיר שאי אפשר להשתמש בו. מצד שני, לעיתים ישנו לאג מרגיז בפתיחת אפליקציות או בביצוע פעולות מסויימות במכשיר. הלאגים האלו בולטים במיוחד כשנכנסים לאפליקציית אנשי הקשר (כמעט 2 שניות בכניסה הראשונה!), הזמן שעובר מרגע הלחיצה על כפתור הבית או כפתור הנעילה ועד שהמסך נדלק (גם כמעט 2 שניות), אך הכי מזעזע, כמעט 3 שניות עד שאפליקציית המצלמה הופכת לזמינה, בכל הפעלה שלה. על הנייר זה לא נשמע הרבה, אך במציאות, כל שנייה כזאת היא נצח, במיוחד כאשר אתה צריך להוציא שיחה באופן דחוף, או רוצה לתפוס באמצעות המצלמה רגע שכבר הספיק לחלוף. מערכת ההפעלה אותה מריץ ה-Grand 2 היא אנדרואיד כמובן, בגרסא 4.3, גרסא עדכנית יחסית אם כי לא החדשה ביותר.

אחת הסיבות שמכשירי סמסונג חביבים עליי כל כך, היא ההעדפה של סמסונג לצייד אותם במסכים בטכנולוגיית Super AMOLED. מאחר ובמכשיר ביניים עסקינן, סמסונג החליטה לחסוך עליכם, הקונים הפוטנציאלים, ולצייד אותו במסך TFT רגיל. בגדול, מדובר במסך לא רע. הוא בהיר מספיק ומתמודד יפה גם עם האור בחוץ, אם כי הוא נראה טיפה דהוי, אבל רק ביחס למסכי ה-AMOLED החיים והתוססים של מכשירים יקרים יותר. המסך, בגודל 5.25 אינטש מציב אותו בקצה הנמוך של הגדרת מכשירי סלולרי כפאבלט. הרזולוציה שלו היא 720X1280, רזולוציית HD (ולא FHD), מה שגורם לו להראות חד וברור, ולספק חויית שימוש נוחה ונעימה לעין.
זה לצד זה, גראנד 2 (מימין) ואס 4 (צילום: גד גניר)

כפי שכבר ציינתי בפוסט על הגלאקסי אס 5, הביקורת העזה ביותר על מכשירי סמסונג קשורה לחומרים הזולים בהם היצרנית הקוריאנית עושה שימוש בטלפונים שלה. תיארתי לעצמי שבמכשיר ביניים, סמסונג תחסוך אפילו יותר בהיבט הזה, ואקבל מכשיר בעל מראה פשוט וזול. למרבה ההפתעה, הגלאקסי גראנד 2 מגיע עם אותו כיסוי סוללה בגימור דמוי עור, זהה לזה שקיים ב-Note 3 Neo. אז היכן בכל זאת ניכר החסכון? בפרטים הממש קטנים. למשל,  הכיתוב "Samsung" מודפס על גבו של הגראנד 2, ולא מובלט עליו כמו בגלאקסי נוט 3 ניאו. בנוסף, הגימור של שולי המכשיר הוא חלק לחלוטין, ללא תבליטים וכו'. אסכם זאת כך: הגראנד 2 נראה יוקרתי יותר מהגלאקסי אס 4 שלי, ספינת הדגל של סמסונג לשנת 2013.

גב הסוללה בגימור דמוי עור, Samsung Galaxy Grand II (צילום: גד גניר)


בסמסונג בחרו לצייד את הגראנד 2 בסוללה בקיבול של 2600mAh. זהו קיבול שמעניק אורך חיים סטנדרטי בשימוש סטנדרטי. לרוב, הגעתי איתו לאיזור השעה 22:00 על אחוזי הסוללה הבודדים האחרונים. בימים של שימוש אינטנסיבי מהרגיל, נאלצתי למצוא לו מטען באיזור השעה 19:00. לא מדובר בנתון מזעזע, אבל בהחלט מאכזב לאור העובדה שהסוללה הזאת לא מחזיקה על גבה נטל של מעבד חזק במיוחד או מסך ברזולוציה מטורפת. הנחמה היחידה כאן היא שכמו בכל מכשירי סמסונג, ניתן לשלוף את הסוללה ולהחליפה באחרת, במידה ואתם עושים שימוש אינטנסיבי בטלפון אפילו יותר ממני. מהמצלמה לא היו לי ציפיות, ולכן גם לא הופתעתי לראות שמדובר במצלמה סטנדרטית למדי, שעושה עבודה סבירה באור יום בלבד, ומצלמת תמונות מגורענות ומטושטשות בתנאי צילום שאינם אידיאליים. אם זה ממש מעניין אתכם, מצלמת ה-Grand 2 היא בעלת רזולוצייה של 8 מגה פיקסל, ומסוגלת לצלם וידאו ברזולוציה של 1080p בקצב של 30 פריימים בשניה.
עדשת המצלמה, פלאש, והכיתוב סמסונג המודפס על גב המכשיר, Samsung Galaxy Grand II (צילום: גד גניר)

כמכשיר טלפון בפני עצמו, ה-Samsung Galaxy Grand 2 בהחלט עושה את העובדה. הספיקר מספק איכות ועוצמת שמע טובות לשיחה בעת נסיעה, וגם השיחה באמצעות האפרכסת משביעה רצון. במסגרת מגמת החסכון, סמסונג החליפה את האוזניות המצויינות שיש בערכות של ה-Galaxy S5 ושל ה- Note 3 Neo, באוזניות כפתור פשוטות שסביר להניח שהייתי קונה אחרות במקומן במהרה.
Samsung Galaxy Grand II (צילום: גד גניר)

בימים הראשונים, הגרנד 2 יצר אצלי  את ההרגשה שהנה, סמסונג הצליחה לעלות כאן על נוסחה לסמארטפון שנראה מצוין, בעל מפרט סביר וחויית שימוש לא רעה בכלל, והכל במחיר שפוי למדי של כ-2000 ש"ח. עם זאת, ככל שחלפו הימים, התחלתי להרגיש היכן סמסונג חסכה עליי כלקוח והיכן ניתן למצוא את נקודות התורפה של המכשיר הזה: בראש ובראשונה במהירות הכללית של המכשיר, אך גם באיכות התמונות שמפיקה המצלמה ומשך זמן השימוש בין טעינה לטעינה. בקיצור, הגראנד 2 הוא מכשיר לא רע, אך מצד שני הוא גם לא מביא בשורה יוצאת דופן לשוק מכשירי הביניים. במחירו הנוכחי הוא עושה בדיוק את מה שמצופה ממנו, אך לא מעבר לכך.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר