כזאת ניסיתי: אפליקציית Knockr

אחד הפיצ'רים המלהיבים ביותר במכשירי LG החדשים (ביניהם ה-G2 וה-G-Flex) הוא האפשרות להדליק את המסך באמצעות נקישה עליו עם האצבעות, גם כשהוא כבוי. במידה ויש ברשותכם מכשיר של יצרנית אחרת, והייתם מעוניינים גם בפיצ'ר הזה, סביר להניח שהייתם נדרשים לבצע שינויים הרפתקניים במכשיר שלכם. שינויים אלו כוללים בין השאר החלפת רום, החלפת קרנל, פתיחת הרשאת ROOT ועוד שלל פעולות שגורמות לאיבוד האחריות על המכשיר במקרה הטוב, והפיכתו למשקולת נייר מעוצבת (שאינה מגיבה להקשות על המסך) בתרחיש הפחות אופטימי.


מסך האפשרויות באפליקציית Knockr (צילום מסך: גד גניר)


לפני מספר שבועות הגיעה אל ה-Google Play אפליקציה בשם Konckr זוהי אפליקציה המתיימרת להוסיף את אפשרות הנקישה על המסך, בלי הצורך לבצע פעולות פולשניות במכשיר. המפתח מציין בדף האפליקציה שהיא רלוונטית בעיקר למשתמשים בעלי מכשירים שיש להם מסך בטכנולוגיית AMOLED על שלל נגזרותיו. הסיבה לכך לטענתו היא שמסכים אלו מתפקדים באופן שבו קל לזהות מתי המסך כבוי. כאשר הוא מציג צבע שחור, הפיקסלים במסך למעשה כבויים, בניגוד למסכים אחרים, וכך האפליקציה מסוגלת להכנס לפעולה. המכשיר שלכם מצויד במסך בטכנולוגיה אחרת? לא נורא, עדיין תוכלו להשתמש באפליקציה הזאת, רק באופן קצת שונה, ונקישה תאפשר לכם לשחרר את המכשיר מנעילה, לאחר שלחצתם ידנית על כפתור הדלקת המסך. יש לכם אייפון או מכשיר Windows Phone 8.1? לא תוכלו להנות מהאפליקציה הספציפית הזאת (למשתמשי Nokia Lumia יש ממילא את האופציה הזאת באופן מובנה במכשיר), אך כמו שתבינו בקרוב, אתם גם לא מפסידים הרבה.


שמח וטוב לב, הורדתי והתקנתי את Knockr על המכשיר והתחלתי לשוטט בהגדרות שלה. לזכותה ייאמר שהיא תומכת במגוון אדיר של מחוות שניתן לעשות על המסך כדי לבצע מגוון פעולות. לא חייבים להקיש פעמיים על המסך כדי לפתוח אותו. ניתן לבחור שלחיצה ארוכה על המסך תבצע את הפעולה הזאת, כמו גם החלקת האצבע עליו ימינה/שמאלה למעלה או למטה. ניתן כמובן להגדיר באפליקציה שהמחוות האלו רק ידליקו את המסך ולא ישחררו אותו מנעילה. בנוסף, אפשר להגדיר מחוות שונות שיפתחו אפליקציות המותקנות על המכשיר, לדוגמא, החלקה ימינה על המסך הכבוי תפתח עבורכם את המכשיר ואת אפליקציית וואטסאפ. כמו כן, לאחרונה נוספו מחוות חדשות הכוללות ציור על המסך, כך שבאפשרותכם לצייר חץ הפונה לכיוונים שונים, ולהגדיר עבורו פעולות כמו פתיחת המסך, פתיחת אפליקציות וכו'.



אז היכן הבעיה? זה לא עובד משהו. ראשית, באנדרואיד יש השהיה מסוימת באפליקציות חלופיות לנעילת המסך. זה אומר שרק אחרי 5 שניות, האפליקציה הזאת נכנסת לפעולה. במילים אחרות, נעלתם את המסך, ונזכרתם כעבור 3 שניות שאתם בעצם מעוניינים לפתוח אותו? לא תצליחו לעשות זאת באמצעות נקישה. מעבר לכך, ברוב הפעמים שהקשתי על המסך לאחר ה-5 שניות האלו, נאלצתי להקיש כמה פעמים כדי שזה באמת יעבוד.

חלק מהיתרונות של מערכת ההפעלה אנדרואיד היא יכולת ניהול הזכרון העצמאי שלה. המערכת יודעת לשלוט באופן האופטימלי באפליקציות הפתוחות במקביל, ולכבות את אלו שאין בהן צורך או מעמיסות על המכשיר. מסתבר ש-Knockr לא זוכה ליחס טוב במיוחד מצד מערכת ההפעלה אנדרואיד, לפחות לא ב-SamsungGalaxy S4, וב-Note 3 Neo עליהן התקנתי אותה. איכשהו,  האפליקציה נסגרת מעצמה לאחר מספר דקות. פירוש הדבר הוא  שנניח והפעלתם את האפליקציה, הכנסתם את הטלפון שלכם לכיס וניגשתם אל בעליו הגאה של G2 מתוך כוונה להראות לו שגם הסמסונג שלכם יכול, סביר להניח שמה שיקרה הוא שתקישו פעם אחת על המסך, פעם שנייה, פעם שלישית ואז תתייאשו, כמו שאני התייאשתי. באפשרויות האפליקציה ניתן לבחור האם אני מעוניין שהאפליקציה תכבה את עצמה (כדי לחסוך בזמן הסוללה של המכשיר) ברגע שמכניסים את המכשיר לכיס או שמניחים אותו על פניו. בין אם האפשרות הזאת היתה מסומנת ובין אם לא, ממילא היא נסגרה אוטומטית, מה שהפך אותה ללא שימושית.

אם עד כה לא הבנתם, תתרחקו בינתיים מהאפליקציה הזאת. יש בה המון פוטנציאל, אבל לצערי כרגע היא לא מספקת את הסחורה. באופן חד פעמי, לזמן קצר, היא מסוגלת מפעם לפעם לדמות את התחושה של נקישה על מסך המכשיר לפתיחה, אבל ברוב הזמן זה לא עובד. אני מצידי אמשיך לעקוב אחריה ואעדכן אתכם אם היא תהפוך למשהו ששווה לנסות.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר