כזה ניסיתי: Huawei Ascend P7

מכון המחקר IDC קבע כי ברבעון השני של שנת 2014 יצרנית הסמארטפונים שהגיעה למקום השלישי בהיקף המכירות שלה, אחרי אפל וסמסונג, היא לא אחרת מאשר Huawei הסינית. ב-IDC מסבירים זאת בכך שמפעילות הסלולר הסיניות סיבסדו לאחרונה באופן נרחב מכשירים התומכים ברשתות דור רביעי – LTE. ה-Huawei Ascend P7, אחד המכשירים החזקים ביותר בפורטפוליו של החברה הזאת, אשר עשה עליה בשבועות האחרונים ארצה, הוא אחד ממכשירי הדור הרביעי האלו. 
Huawei Ascend P7, מסך הבית (צילום: גד גניר)


נתחיל מהמפרט הטכני, שם חיכתה לי הפתעה: ערכת שבבים שלא שמעתי על קיומה מעולם. אני מכיר מכשירים המבוססים על פלטפורמות של קוולאקום (Snapdragon), אני מכיר את Exynos של סמסונג, את MTK הפופולרית במכשירים סיניים, ואפילו יצא לי להתנסות גם במכשיר או שניים המבוססים על ערכת שבבים של NVIDIA. ה-Huawei Ascend P7 מצויד בערכת שבבים הנקראת HiSilicon Kirin 910T, בעלת מעבד מרובע ליבה, במהירות של 1.8 גיגהרץ. ל-P7 גם זכרון RAM בנפח של 2 גיגה, מה שאמור להבטיח פעולה חלקה וריבוי משימות יעיל. זכרון האכסון הפנימי של ה-Ascend P7 עומד על נפח של 16 גיגה, כאשר בהתאם למגמה החיובית בשוק, גם Huawei מאפשר לכם להרחיב את נפח הזכרון הפנימי באמצעות כרטיס זכרון. המפרט הזה מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 4.4.2, גרסה עדכנית יחסית, אם כי לא הכי חדשה שיש.


מעל מערכת הפעלה אנדרואיד, הלבישה Huawei ממשק ייחודי משלה (כפי שעושות גם HTC, Samsung ואחרות), בשם Emotion UI בגרסא 2.3. הממשק הזה מביא איתו ל-P7 מגוון תוספות, בעיקר באפליקציית הבית (או "מפעיל", או באנגלית כדי שגם תבינו על מה אני מדבר, ה-Launcher). בין התוספות תמצאו שם מגוון ערכות נושא (מובנות במכשיר וגם כאלו שניתן להוריד עבורו מהרשת), ווידג'טים רבים, וגם וילון התראות מתוחכם עם שלל אפשרויות. בכל נוטיפיקציה שקיבלתי מאחת האפליקציות דרך וילון ההתראות, נשאלתי האם אני מעוניין להמשיך לקבל התראות מאפליקציה ספציפית זו, או שאני רוצה שלא יוצגו שם בכלל. האפשרות למנוע מאפליקציות מסוימות להסתנן עם הנוטיפיקציות שלהן לוילון ההתראות קיימת עוד בגרסת אנדרואיד 4.2.2 אאל"ט, אך בעוד שבמכשירים אחרים כדי להגיע למקום בו ניתן להפסיק את שליחת ההתראות ספציפית, צריך לחפש את האפליקציה המדוברת דרך מנהל הישומים המותקנים במכשיר, ב-Ascend P7 זה מתבצע ישירות מההתראה עצמה. עוד משהו שהצלחתי לעשות עם וילון ההתראות הזה הוא למחוק התראה על הודעה קולית מבלי לשמוע אותה קודם, הישג מכובד שרק מי שמסתובב עם התראה על הודעה קולית במשך חודשים ידע להעריך. חשבתם שתקבלו את כל זה מבלי לשלם על זה את המחיר? טעיתם. וילון ההתראות המתוחכם הזה נוטה שלא להגיב, או שאם הוא כבר מגיב, הוא רחוק מלהגלל מטה בצורה חלקה, והדבר משפיע מאוד לרעה על חויית השימוש במכשיר. גם ה-Launcher מגמגם בחלק מהאנימציות שלו, אך אם תחליפו את אנימציית המעבר בין מסכי הבית, זה מסתדר. עוד תוספות: וואווי שילבה במכשיר מערכת חכמה לניהול יישומים וצריכת החשמל שלהם. במידה והמכשיר מגלה כי אפליקציה מסויימת זוללת סוללה באופן מוגזם, מופיעה התראה המייעצת לי לסגור את האפליקציה. במהלך ימי הבדיקה של המכשיר נתקלתי לפעמים במצבים בהם ישנו עיכוב מוגזם בקבלת הודעות Whatsapp (עיכוב! באמת שלחו לי הודעות, הן הגיעו באיחור, זה לא שלא שולחים לי הודעות), סביר להניח שזה קרה בגלל מדיניות אגרסיבית של תזמון סנכרון שירותים שונים במכשיר, אפילו כשלא הגדרתי את צריכת החשמל במכשיר למצב חסכוני. במסך הנעילה של ה-Huawei Ascend P7 ניתן למשוך מעלה סרגל קישורים קטן המאפשר גישה מהירה אל אפליקציית הפנס, מחשבון, מראה או יומן. ללא ספק, וואווי בנתה כאן ממשק עמוס בכל טוב, אך נראה כי מפעם לפעם אפילו החומרה החזקה יחסית של ה-P7 מתקשה לסחוב את הממשק הזה.
Huawei Ascend P7, וילון ההתראות (צילום: גד גניר)

עוד לפני שקיבלתי את ה-Huawei Ascend P7 לידיי, ידעתי כי קיים דמיון חיצוני בינו לבין מכשירי אייפון, אך לא תיארתי לעצמי עד כמה הדמיון הזה רב. כמו האייפון, חלקו האחורי של המכשיר עשוי זכוכית, כאשר דפנות המכשיר עשויות מתכת. בצידו הימני נמצאים לחצני עוצמת השמע, כפתור הדלקה וכיבוי, ושתי מגירות נפרדות, אחת ל- MicroSIM, ואחת לכרטיס זכרון. המסך של ה-P7 הוא בגודל 5 אינטש, אך הוא לא גדול או רחב מדי ונוח להחזיק אותו ביד, אולי בגלל שהמסגרת סביב המסך דקה יחסית. המסך בטכנולוגיית LCD IPS נראה מצוין ובהיר מספיק כדי לאפשר שימוש סביר גם בחוץ בשעת צהריים. הצבעים על המסך חיים אך לא מוגזמים, והתמונה עצמה חדה, ברורה ונעימה לצפייה.
Huawei Ascend P7 (צילום: גד גניר)

הקמפיין שמלווה את השקת הוואווי בישראל מבליט במיוחד את תכונת ה"סלפי הפנורמי" של הטלפון הזה. באופן אירוני, מי שנתנה במה מאוד גדולה לפיצ'ר הזה היא למעשה סמסונג, שהציגה מצב צילום דומה ב-Galaxy Note 4 במסגרת אירוע ההשקה שלו לפני שבועיים. עם זאת, הטלפון הראשון בשוק שבאמת ניתן לרכוש אותו כבר עכשיו ולעשות שימוש בתכונה הזאת הוא ה-Huawei P7. אז מה זה אומר "סלפי פנורמי"? זה אומר שכמו יצרניות אחרות Huawei מנסה למצוא דרך להגיע אל הארנקים של נרקיסיסטים ונרקיסיסטיות בעלי חיבה ל-Duck Faces של עצמם. וברצינות, סלפי פנורמי מאפשר לכם לבצע צילומי סלפי בזוית רחבה הרבה יותר מהרגיל. לא נעים להגיד זאת, אך במשך זמן רב לא הצלחתי להבין איך לבצע צילום סלפי פנורמי, ובמקום לסובב את הטלפון על צירו כפי שהוא מנחה אותי במצב הצילום הזה, סובבתי את הטלפון יחד איתי, מה שיצר צילומים אמנותיים בהם הדמות שלי משוכפלת מספר פעמים. כאשר סוף סוף הצלחתי להשתלט על הטכניקה לא הבנתי איך יכולתי להסתבך עם זה קודם. התמונות סובלות מעיוותים קלים ברקע כמו במקרים רבים כשמנסים לצלם תמונת פנורמה אך זה לא באמת מפריע. התמונות עצמן נראות חדות ואיכותיות באופן מפתיע, הודות לעובדה שוואווי השקיעה ושילבה כאן מצלמה קדמית ברזולוציה של לא פחות מ-8 מגה פיקסל. גם המצלמה הקדמית, ברזולוציה של 13 מגה פיקסל מציעה איכות תמונה מצויינת ורוב התמונות שצולמו איתה יצאו חדות וממוקדות.

תמונת פנורמה שצולמה בלי להבין איך המנגנון עובד (צילום: גד גניר)

תמונת פנורמה, אחרי שהבנתי איך זה עובד (צילום: גד גניר)

הסוללה (שלא ניתנת להחלפה) ב-Huawei היא בעלת קיבול של 2500 mAh. לפני שנתיים מדובר היה בנתון מרשים, אך כיום מדובר בסוללה בקיבול ממוצע בלבד, בטח בהשוואה למכשירי דגל המגיעים עם סוללות בקיבול הנושק ל-3000 mAh, ואף יותר מזה. ביצועי המכשיר בהתאם והוא בקושי שורד עד סוף היום בשימוש סטנדרטי. מעוניינים לנווט בדרך לעבודה ובחזרה? אתם הרפתקנים והכינו את עצמכם לפגישה עם המטען בשעות אחר הצהריים המוקדמות.
גב האייפון, סליחה, ה-Huawei Ascend P7 (צילום: גד גניר)

כטלפון, ה-Huawei Ascend P7 מתפקד מצוין. השמע באפרכסת חזק ואיכותי וכך גם הספיקר. הסוגיה היחידה שמרגיזה אותי היא הרטט החלש יחסית. כהורה סיגלתי לעצמי מנהג להשאיר את הטלפון על מצב שקט באופן קבוע כדי שהודעה תועה או שיחה נכנסת מאדם חסר התחשבות בשעה לא הגיונית כמו 20:00 לא יגרמו לבנות להתעורר. בין אם זה בגלל העיכוב בהגעת הודעות הוואטסאפ עליו דיברתי קודם, ובין אם זה בגלל שהרטט עדין יחסית, קרו מקרים בהם שלפתי את הטלפון מהכיס ומצאתי בו 8-9 הודעות שלא נקראו (לפעמים רצף הודעות טראגיות כמו "תכבה בבקשה את המזגן","בבקשה", "אני קופאת", "הצילו"), סוגיה מטרידה למדי.

מסך האפשרויות, Huawei Ascend P7 (צילום: גד גניר)

נכון לשנת 2014, הציפיה היא שסמארטפון סיני יהיה זול באופן משמעותי ממכשיר קוריאני, טיוואני, יפני או אמריקאי מקביל. ה-Huawei Ascend P7 יעלה לכם נכון להיום 1999 ש"ח. מדובר במחיר יקר מעט יותר ממכשירים של חברות כמו Doogee או THL, אולם מדובר גם במותג בעל שם מוכר הרבה יותר, וחשוב מכך, מדובר במכשיר הנותן תחושה יותר איכותית וייחודית. המכשיר הסיני הראשון שאי פעם יצא לי להניח את ידיי עליו, לפני כ-4 שנים בערך, הגיע ממפעלי Huawei (למעשה, זה היה מכשיר בשם Stockholm של המותג Orange). היה זה מכשיר מזעזע שאיכזב אותי בכל פרמטר אפשרי. ה-P7 אינו מושלם, אך הוא בהחלט מסמן התקדמות ענקית של תעשיית הסמארטפונים הסינית. תנו להם שנה שנתיים ולסמסונג ול-HTC תהיה סיבה טובה מאוד להתחיל להזיע.
Huawei Ascend P7 (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר